S12
Re: S12
Ten odcinek nie jest przewidziany w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), jedynie odcinek Piotrków Tryb.-Lublin. S12 Sieradz-Sobótka (S11) byłaby potencjalnie dobrym uzupełnieniem krajowej sieci dróg szybkiego ruchu. Obecny ŚDR, choć nie powala to i tak jest znacznie lepszy, niż na wielu planowanych drogach (m.in S12 Piotrków-Radom) co nie powoduję, że pomysł budowy takiej drogi jest zupełnie z czapy. Jednak potencjalnym problemem może być to, że Autostrada Wielkopolska SA (spółka do której należy odcinek A2 Konin-Świecko) ma koncesję do 2037 roku i byłaby to potencjalna konkurencja dla niej, a ponoć w umowie zabroniona jest budowa dróg, które mogą stanowić konkurencję. Ile w tym prawdy jest to nie wiem, ale słyszałem o tym wiele razy w różnych miejscach.
Jeżeli chodzi o region to planowane są takie inwestycje drogowe.
Jeżeli chodzi o region to planowane są takie inwestycje drogowe.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: S12
Kalisz powinien zorganizować silną grupę gmin położonych wzdłuż trasy Sieradz-Sobótka, która wystąpiłaby do sądu (administracyjnego lub cywilnego) z pozwem zbiorowym przeciwko Skarbowi Państwa domagając się słonych odszkodowań za krzywdy spowodowane nieuczciwą konkurencją, a właściwie zmową przeciwko interesom tych gmin. Trzeba domagać się ujawnienia tych zapisów umowy koncesyjnej, które z góry odbierają tym gminom prawo do nieskrępowanego rozwoju oraz unieważnienia ich przez sąd.
Re: S12
Sorry, ale ten argument merytorycznie ani trochę się nie broni. Już dzisiaj wiemy (nawet na polskim przykładzie), że asfaltorozwój nie ma żadnego oparcia w faktach. To miasta, nie drogi są generatorami inwestycji, szczególnie tych najbardziej wartościowych. Widać to na tej mapce. Sieć miejska + lubuskie zagłębie magazynowe (dobra lokalizacja, blisko Niemiec, co prawda tych biedniejszych, ale nadal Niemiec).kaliszanin2 pisze: ↑22 lut 2024, o 22:00Trzeba domagać się ujawnienia tych zapisów umowy koncesyjnej, które z góry odbierają tym gminom prawo do nieskrępowanego rozwoju oraz unieważnienia ich przez sąd.
Na SSC widziałem kiedyś ciekawe dane, że miasta w Polsce (+/- takie jak Kalisz) będące podłączone do sieci dróg szybkiego ruchu wyludniają się szybciej, niż te bez. Co prawda nie były to znaczne różnice, ale jednak.
Dlatego proszę o to, żebyśmy nie wmawiali tego innym, a już szczególnie sobie, że asfalt determinuję rozwój. To zwyczajne kłamstwo. Są sensowniejsze argumenty, serio.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: S12
Gdzie są miasta źle skomunikowane, które się świetnie rozwijają? Drogi nie są gwarancją rozwoju, ale ich brak zabija. Gołym okiem widać, że z okolicami A2, A4, A1 mało co może się równać.
Re: S12
Zaznaczyłem siedem największych miejskich obszarów funkcjonalnych.
Czy to znaczy, że drogi szybkiego ruchu są zupełnie zbędne? Nie, ale to nie znaczy, że budowa dróg jest bramą do rozwoju, w wielu przypadkach nie daję zupełnie nic.
Teraz je wymazałem z mapy.
Co widać? Przede wszystkim sieć miejską i osadniczą, tereny blisko granicy z Niemcami. Czy to znaczy, że drogi szybkiego ruchu są zupełnie zbędne? Nie, ale to nie znaczy, że budowa dróg jest bramą do rozwoju, w wielu przypadkach nie daję zupełnie nic.
Re: S12
https://www.facebook.com/share/p/boS3wsiFhKVJHjFT/
Nigdzie jednak nie znalazłem żadnych konkretów
Nigdzie jednak nie znalazłem żadnych konkretów
pozdrawiam
A.
A.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: S12
Nieprawda, p. dr Janek nie tylko już dawno, dawno temu zorganizował zespół poselski ds. S12 na odcinku od Piotrkowa przez Sieradz nie tylko do Kalisza, ale hen, hen dużo dalej, przez Leszno aż do najbardziej zachodniej granicy. I ten zespół nie tylko powstał, ale nawet zebrał się na posiedzeniu. Jeśli chodzi o okręg, to leży on dokładnie wzdłuż tak pięknie wymarzonej trasy.
Re: S12
Nie mogę znaleźć Zespołu Parlamentarnego ds. S12 na ten konkretny odcinek. Ale S12 Sieradz-Granica nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia.
Na zaznaczonych przeze mnie odcinkach, stanowiących połowę lub więcej trasy potoki ruchu są żałosne. Widać, że nie ma żadnego potencjału na przejęcie ruchu z okolicznych dróg. Dużych generatorów ruchu też na tej trasie nie ma. Do Berlina (i dalej na zachód) Warszawa i Łódź będą jeździć nadal A2, Kalisz i Sieradz via S12, S11, A2, Zielona Góra via S3, A2. Tego nie da się uzasadnić w żaden sposób. Największe uzasadnienie ma Sieradz-Sobótka (S11), bo tam przebicie magicznego progu 15 tys. pojazdów/dzień jest w zasięgu ręki.-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: S12
Sieradz-Sobótka powstanie raczej jako DK12 w standardzie analogicznym jak DK25 Ostrów-Konin, niż jako droga ekspresowa. GDDKiA ostatnio energiczniej zabiera się za niektóre drogi krajowe.
Re: S12
Przebudowa DK12 Sieradz-Sobótka na GP 2X2 to jest bezsensowne rozwiązanie. Dziadowska oszczędność na potencjalnie ważnej trasie łączącą Polskę Wschodnią z Zachodnią. Imho w tym przypadku nie ma to najmniejszego sensu, przy DK25 można to jeszcze jakoś uzasadnić.
Re: S12
Źle się wyraziłem, miałem na myśli rozbudowę (co nie wyklucza w większości nowego przebiegu). Tak, czy inaczej GP 2x2 w tym przypadku uważam za złe rozwiązanie. To rozwiązanie jest stosowane na "dojazdówkach" do autostrad (vide: DK25 Kalisz-A2, DK75 Nowy Sącz-A4) oraz na drodze dojazdowej do większego miasta (DK94 Lubin-Wrocław), czyli na trasach, których charakter można określić jako regionalny, ale z relatywnie sporym ruchem (szczególnie na DK75). S12 Sieradz-Sobótka stanowiłaby uzupełnienie ciągu, który szedłby od granicy wschodniej (Ukraina) na zachód (przez S11 i A2), dlatego w tym przypadku to powinna być droga klasy S.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: S12
To miałoby sens, gdyby powstał także odcinek Łask-Bełchatów-Piotrków (Łask-Sieradz wspólnie z S8). Zakrętas przez A1 trochę kiepski.
Re: S12
Nie będzie takiego odcinka. Zresztą uważam, że miałby swoje istotne wady. Za to będzie inny (imho) lepszy, czyli połącznie S74 z S8 i A1 na węźle Tuszyn.
Dzięki takiemu rozwiązaniu potencjalne przedłużenie S12 Sieradz-Sobótka dawałoby najszybsze połączenie na zachód ze wschodu (dla mieszkających w zasięgu oddziaływania S74 i S12 i sporej części Ukrainy, m.in Kijowa) i stanowiłoby alternatywę dla A2.