Ten odcinek nie jest przewidziany w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), jedynie odcinek Piotrków Tryb.-Lublin. S12 Sieradz-Sobótka (S11) byłaby potencjalnie dobrym uzupełnieniem krajowej sieci dróg szybkiego ruchu. Obecny ŚDR, choć nie powala to i tak jest znacznie lepszy, niż na wielu planowanych drogach (m.in S12 Piotrków-Radom) co nie powoduję, że pomysł budowy takiej drogi jest zupełnie z czapy. Jednak potencjalnym problemem może być to, że Autostrada Wielkopolska SA (spółka do której należy odcinek A2 Konin-Świecko) ma koncesję do 2037 roku i byłaby to potencjalna konkurencja dla niej, a ponoć w umowie zabroniona jest budowa dróg, które mogą stanowić konkurencję. Ile w tym prawdy jest to nie wiem, ale słyszałem o tym wiele razy w różnych miejscach.
Jeżeli chodzi o region to planowane są takie inwestycje drogowe.
S12
-
- Użytkownik
- Posty: 3670
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: S12
Kalisz powinien zorganizować silną grupę gmin położonych wzdłuż trasy Sieradz-Sobótka, która wystąpiłaby do sądu (administracyjnego lub cywilnego) z pozwem zbiorowym przeciwko Skarbowi Państwa domagając się słonych odszkodowań za krzywdy spowodowane nieuczciwą konkurencją, a właściwie zmową przeciwko interesom tych gmin. Trzeba domagać się ujawnienia tych zapisów umowy koncesyjnej, które z góry odbierają tym gminom prawo do nieskrępowanego rozwoju oraz unieważnienia ich przez sąd.
Re: S12
Sorry, ale ten argument merytorycznie ani trochę się nie broni. Już dzisiaj wiemy (nawet na polskim przykładzie), że asfaltorozwój nie ma żadnego oparcia w faktach. To miasta, nie drogi są generatorami inwestycji, szczególnie tych najbardziej wartościowych. Widać to na tej mapce. Sieć miejska + lubuskie zagłębie magazynowe (dobra lokalizacja, blisko Niemiec, co prawda tych biedniejszych, ale nadal Niemiec).kaliszanin2 pisze: ↑22 lut 2024, o 22:00Trzeba domagać się ujawnienia tych zapisów umowy koncesyjnej, które z góry odbierają tym gminom prawo do nieskrępowanego rozwoju oraz unieważnienia ich przez sąd.
Na SSC widziałem kiedyś ciekawe dane, że miasta w Polsce (+/- takie jak Kalisz) będące podłączone do sieci dróg szybkiego ruchu wyludniają się szybciej, niż te bez. Co prawda nie były to znaczne różnice, ale jednak.
Dlatego proszę o to, żebyśmy nie wmawiali tego innym, a już szczególnie sobie, że asfalt determinuję rozwój. To zwyczajne kłamstwo. Są sensowniejsze argumenty, serio.
-
- Użytkownik
- Posty: 3670
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: S12
Gdzie są miasta źle skomunikowane, które się świetnie rozwijają? Drogi nie są gwarancją rozwoju, ale ich brak zabija. Gołym okiem widać, że z okolicami A2, A4, A1 mało co może się równać.
Re: S12
Zaznaczyłem siedem największych miejskich obszarów funkcjonalnych.
Czy to znaczy, że drogi szybkiego ruchu są zupełnie zbędne? Nie, ale to nie znaczy, że budowa dróg jest bramą do rozwoju, w wielu przypadkach nie daję zupełnie nic.
Teraz je wymazałem z mapy.
Co widać? Przede wszystkim sieć miejską i osadniczą, tereny blisko granicy z Niemcami. Czy to znaczy, że drogi szybkiego ruchu są zupełnie zbędne? Nie, ale to nie znaczy, że budowa dróg jest bramą do rozwoju, w wielu przypadkach nie daję zupełnie nic.