Inwestycje w regionie
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: Inwestycje w regionie
Pawłówek ciąg dalszy wykopów pod światłowody, które zbliżają się polami wzdłuż jezdni do ul. Godebskiego w Kaliszu.
Zdjęcia z dziś, sorki za jakość i że z samochodu.
Zdjęcia z dziś, sorki za jakość i że z samochodu.
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: Inwestycje w regionie
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... z3IsFtuHr5" onclick="window.open(this.href);return false;
"Negocjacje z rządem i z Komisją Europejską trwały kilka tygodni. Zakończyły się we wtorek. Marszałek Woźniak najbardziej cieszy się, że udało się zagwarantować unijne pieniądze na budowę drogi S11 od Kórnika aż do Ostrowa Wlkp. Mają także powstać obwodnice Kępna, Ostrowa, Jarocina, a także na północnym odcinku - obwodnice Obornik i Ujścia."
ps. poprawiony link
"Negocjacje z rządem i z Komisją Europejską trwały kilka tygodni. Zakończyły się we wtorek. Marszałek Woźniak najbardziej cieszy się, że udało się zagwarantować unijne pieniądze na budowę drogi S11 od Kórnika aż do Ostrowa Wlkp. Mają także powstać obwodnice Kępna, Ostrowa, Jarocina, a także na północnym odcinku - obwodnice Obornik i Ujścia."
ps. poprawiony link
Ostatnio zmieniony 12 lis 2014, o 21:11 przez sector-ostrow, łącznie zmieniany 1 raz.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: Inwestycje w regionie
jeszcze raz link bo powyższy nie działa:sector-ostrow pisze:http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... z3IsFtuHr5
"Negocjacje z rządem i z Komisją Europejską trwały kilka tygodni. Zakończyły się we wtorek. Marszałek Woźniak najbardziej cieszy się, że udało się zagwarantować unijne pieniądze na budowę drogi S11 od Kórnika aż do Ostrowa Wlkp. Mają także powstać obwodnice Kępna, Ostrowa, Jarocina, a także na północnym odcinku - obwodnice Obornik i Ujścia."
http://wyborcza.pl/1,91446,16956850,Wie ... raktu.html
lub
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... rowa_.html
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz
Re: Inwestycje w regionie
Czy obwodnica Ostrowa będzie budowana od razu jako dwupasmowa, bo pierwszy etap jest raczej jednopasmowy?sector-ostrow pisze:http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... z3IsFtuHr5
"Negocjacje z rządem i z Komisją Europejską trwały kilka tygodni. Zakończyły się we wtorek. Marszałek Woźniak najbardziej cieszy się, że udało się zagwarantować unijne pieniądze na budowę drogi S11 od Kórnika aż do Ostrowa Wlkp. Mają także powstać obwodnice Kępna, Ostrowa, Jarocina, a także na północnym odcinku - obwodnice Obornik i Ujścia."
ps. poprawiony link
Re: Inwestycje w regionie
Tak, ok. 13 km odcinek od węzła "Ostrów" przy Kaliskiej do Przygodzic będzie dwujezdniowy. Na tym odcinku S11 ma wspólny przebieg z 25Cristof pisze:Czy obwodnica Ostrowa będzie budowana od razu jako dwupasmowa, bo pierwszy etap jest raczej jednopasmowy?
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: Inwestycje w regionie
Dokładnie to nie do Przygodzic, ale do zajazdu "Strugi". To praktycznie 2x dalej od granic Ostrowa
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
Re: Inwestycje w regionie
no i super będzie s11 od kurnika do Ostrowa a nasi znowu powiedzą, że Pęcherz i spółka powie, że to sukces aglomeracji haha.
nie no ludzie. idzcie na te wybory i odsuńmy tą bandę od władzy bo po prostu szkoda więcej gadać.
nie no ludzie. idzcie na te wybory i odsuńmy tą bandę od władzy bo po prostu szkoda więcej gadać.
pozdrawiam
A.
A.
Re: Inwestycje w regionie
No właśnie ciekawe czy w tym mieście ludzie potrafia wyciągać wnioski czy nadal jak te barany i propagandę siana w mediach Rogowskiego jego marionetka znowu będzie sciemniała przez kolejne lata bo najwidoczniej większości mieszkańców Kalisza to pasuje i nie bulwersuje to że Ostrów,Jarocin za chwilę Kepno będą miały infrastrukturę drogowa o lata świetlne dalej a to tylko taki mały przykład
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: Inwestycje w regionie
Kępno już jest połączone z europejskimi autostradami przez ekspresową S8 do Wrocławia (a dalej A8 i A4), a za chwilę podciągną im S8 w drugą stronę aż do Warszawy (i dalej). S11 dla Kępna to dodatkowe, ekspresowe połączenie północ/południe.FATUM pisze: za chwilę Kepno będą miały infrastrukturę drogowa
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
Re: Inwestycje w regionie
To sukces także samego Kalisza. S11 będzie oddalona od centrum Kalisza jakieś 18 do 19 km, a od granicy miasta tylko niewiele ponad 10 km. Zwolennicy budowy obwodnicy z dala od miasta, powinni być usatysfakcjonowaniA pisze:no i super będzie s11 od kurnika do Ostrowa a nasi znowu powiedzą, że Pęcherz i spółka powie, że to sukces aglomeracji haha.
nie no ludzie. idzcie na te wybory i odsuńmy tą bandę od władzy bo po prostu szkoda więcej gadać.
Do centrum Ostrowa od najbliższego węzła jest wprawdzie tylko 3 do 4 km., ale to pewnie dlatego, że Ostrów jest mniejszym miastem, Kaliszowi po prostu pozostawiono więcej miejsca na rozwój
A tak bardziej serio, dla porównania. Z A4 do centrum Opola jest mniej więcej (w zależności od węzła) 15 km.
Odległość z centrum Kalisza do S11 można by w przyszłości jeszcze nawet skrócić, planując nowy przebieg drogi nr 12 w okolicy Kalisza. Dwunastkę należy połączyć z jedenastką gdzieś w okolicy Sobótki. Uważam, że jest to bardziej sensowne i chyba nawet tańsze rozwiązanie niż przebudowa 12 po śladzie zbliżonym do obecnego, który kiedyś tam pewnie nastąpi (obwodnice Pleszewa, Gołuchowa itd.)
Re: Inwestycje w regionie
Jp, powiało optymizmem z Twojej wypowiedzi. Szkoda, że taki węzeł w Sobótce to pieśń przyszłości i to w dodatku niesamowicie odległej. Najlepiej by było gdyby udało się przeforsować przedłużenie S12 dalej do S11 i wówczas już perspektywicznie patrząc można by było od razu zaprojektować nowy węzeł, z odbiciem na S12. No bo chyba fakt, iż udało się zaklepać pieniądze (zupełnie przypadkiem przed wyborami), to nie oznacza, że w ciągu 5 lat całość będzie gotowa. Nowe władze miasta oraz przede wszystkim kandydaci i potencjalni członkowie Sejmiku Województwa powinni zabiegać na szczeblu centralnym o jak najszybsze włączenie naszego odcinka 12 do programu dróg ekspresowych i autostrad. Myślę, że fakt, iż S11 w naszym regionie to na razie tylko obwodnica OW, działałby na naszą korzyść. Bo jest jeszcze czas aby zaprojektować od razu węzeł S11 i S12, a nie dopiero po oddaniu do użytku S11, bo to generowałoby większe koszty.
Re: Inwestycje w regionie
Jeśli pomysł nie zostanie wdrożony, węzła w okolicy Sobótki z odnogą do Kalisza nie będzie nigdy. Wg starych i chyba nadal obowiązujących koncepcji 12 z 11 ma się w "niesamowicie odległej przyszłości" łączyć znacznie wyżej, prawie w samym Pleszewie. O tym, że jest to rozwiązanie pod każdym względem mniej korzystne chyba nikogo długo nie trzeba by przekonywać. Wszyscy politycy powinni o to zabiegać, a nie tylko o "dostęp do autostrady" Moim zdaniem 12 dla Kalisza jest nawet ważniejsza.<Przemek> pisze: Szkoda, że taki węzeł w Sobótce to pieśń przyszłości i to w dodatku niesamowicie odległej...
Re: Inwestycje w regionie
Sapiński akurat zabiega o S12 , a dokładnie jej przedłużenie od Sieradza do S11.
Podłaczenie się do A2 przez Konin to pomysł lewicy , ale u nich z myśleniem to zawsze było niemrawo...
Czasu na stworzenie węzła w Sobótce jest sporo , bo odcinek S11 pomiędzy budowanymi właśnie obwodnicami Jarocina i Ostrowa jest odsunięty na bardzo daleką przyszłość.
Wiadomość z linka to dla mnie bajka , skoro na odcinku Kórnik-Ostrów nie ma nic - nawet wszczętego postępowania do wydania decyzji środowiskowej. Podany tam termin to zwykła kiełbasa wyborcza.
Podłaczenie się do A2 przez Konin to pomysł lewicy , ale u nich z myśleniem to zawsze było niemrawo...
Czasu na stworzenie węzła w Sobótce jest sporo , bo odcinek S11 pomiędzy budowanymi właśnie obwodnicami Jarocina i Ostrowa jest odsunięty na bardzo daleką przyszłość.
Wiadomość z linka to dla mnie bajka , skoro na odcinku Kórnik-Ostrów nie ma nic - nawet wszczętego postępowania do wydania decyzji środowiskowej. Podany tam termin to zwykła kiełbasa wyborcza.
Autostrady są zawsze bardziej odsunięte od centrum miasta , s-ki jednak są bliżej więc to marny sukces Kaliszajp pisze: A tak bardziej serio, dla porównania. Z A4 do centrum Opola jest mniej więcej (w zależności od węzła) 15 km.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: Inwestycje w regionie
News, który podałem mówi właśnie zupełnie co innego. To są fundusze na lata 2014-2020.milo pisze:odcinek S11 pomiędzy budowanymi właśnie obwodnicami Jarocina i Ostrowa jest odsunięty na bardzo daleką przyszłość.
Decyzje środowiskowe na S11 były już w opracowaniu, kiedy przed Euro2012 minister od zegarków przerwał ich opracowywanie (a także anulował przetarg na 2 etap obwodnicy Ostrowa). Tak więc wznowienie prac nad decyzjami środowiskowymi powinny zacząć się (wznowić) już niebawem i po roku być gotowe. Później przetargi i teoretycznie jeśli faktycznie te pieniądze będą, to się wyrobią z fragmentem Kórnik - Ostrów do 2020 roku.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
Re: Inwestycje w regionie
Wiesz dobrze na przykładzie obwodnicy Ostrowa , że dopóki łopata nie zostanie wbita w ziemię to wszystko się może zdarzyć...
Może wreszcie ta droga przesunie się do realizacji , a nie jak dotychczas dobrze po 2020 i to tylko obwodnice bez jakiegoś długiego odcinka.
Może wreszcie ta droga przesunie się do realizacji , a nie jak dotychczas dobrze po 2020 i to tylko obwodnice bez jakiegoś długiego odcinka.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Inwestycje w regionie
Przegrani w nowym programie budowy dróg. Których inwestycji zabrakło?
http://biznes.onet.pl/przegrani-w-nowym ... news-detal" onclick="window.open(this.href);return false;
Nigdzie nie ma wzmianki o Kaliszu.
Kontrakt terytorialny podpisany. W piątek w Poznaniu marszałek województwa Marek Woźniak podpisał z przedstawicielem rządu ministrem Zbigniewem Rynasiewiczem umowę, która określa priorytetowe inwestycje dla rozwoju Wielkopolski, ale także sposób ich finansowania, koordynacji i terminy realizacji.
"W tym kontrakcie są m.in. takie przedsięwzięcia, jak budowa obwodnic Jarocina, Ostrowa i Kępna. Na liście podstawowej znalazła się również przebudowa drogi ekspresowej S11 od Kórnika do Ostrowa. I kolejne, bardzo ważne zadanie, które jest w tym gronie priorytetowych, to modernizacja połączenia kolejowego na trasie Zduńska Wola - Kalisz - Ostrów. Tu chodzi o drugi etap tych prac i jest ogromna szansa, że za kilka lat cała ta sieć kolejowa ulegnie znacznej poprawie."
Inwestycje związane z przebudową S11 mają się zakończyć do końca nowej, unijnej perspektywy finansowej, czyli do 2020 roku. Tymczasem na liście przedsięwzięć warunkowych, czyli uzależnionych m.in. od dostępności środków finansowych, znalazło się rozpoczęcie przebudowy drogi krajowej nr 25 na odcinkach Ostrów - Kalisz i Kalisz - Konin.
http://www.rc.fm/polityczne/kontrakt-terytorialny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://biznes.onet.pl/przegrani-w-nowym ... news-detal" onclick="window.open(this.href);return false;
Nigdzie nie ma wzmianki o Kaliszu.
Kontrakt terytorialny podpisany. W piątek w Poznaniu marszałek województwa Marek Woźniak podpisał z przedstawicielem rządu ministrem Zbigniewem Rynasiewiczem umowę, która określa priorytetowe inwestycje dla rozwoju Wielkopolski, ale także sposób ich finansowania, koordynacji i terminy realizacji.
"W tym kontrakcie są m.in. takie przedsięwzięcia, jak budowa obwodnic Jarocina, Ostrowa i Kępna. Na liście podstawowej znalazła się również przebudowa drogi ekspresowej S11 od Kórnika do Ostrowa. I kolejne, bardzo ważne zadanie, które jest w tym gronie priorytetowych, to modernizacja połączenia kolejowego na trasie Zduńska Wola - Kalisz - Ostrów. Tu chodzi o drugi etap tych prac i jest ogromna szansa, że za kilka lat cała ta sieć kolejowa ulegnie znacznej poprawie."
Inwestycje związane z przebudową S11 mają się zakończyć do końca nowej, unijnej perspektywy finansowej, czyli do 2020 roku. Tymczasem na liście przedsięwzięć warunkowych, czyli uzależnionych m.in. od dostępności środków finansowych, znalazło się rozpoczęcie przebudowy drogi krajowej nr 25 na odcinkach Ostrów - Kalisz i Kalisz - Konin.
http://www.rc.fm/polityczne/kontrakt-terytorialny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: Inwestycje w regionie
ps. szkoda, że leniuszkom z RC nie chciało się moderować komentarzy i poszli na łatwiznę wprowadzając komentarze na konto z Facebooka (jedna ze ślepych dróg rozwoju internetu). Teraz mają spokój, bo raz na ruski rok ktoś coś skomentuje, w dodatku pewnie przypadkowo
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
-
- Użytkownik
- Posty: 10979
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Inwestycje w regionie
Zgadzam sie z toba Sector, czy wszystkich juz p.....o z tym fb
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Inwestycje w regionie
Jako, że dyskusja nt. S11 przeszła do działu Inwestycje w regionie, tą informację wstawiam tu:
Ciekawe co kryje się pod nazwą "budowa drogi DK25"? Chodzi o S25, czy może o zachowaniu zwykłego standardu DK tyle, że o poszerzonej jezdni. Czas pokaże, oby.
źródło: http://epoznan.pl/news-news-53556-30_mi ... a_trase_S5" onclick="window.open(this.href);return false;W piątek marszałek naszego województwa oraz Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju podpisali „kontrakt terytorialny” dla Wielkopolski. W latach 2014 - 2023 na działania mające na celu rozwój naszego regionu wydanych zostanie nawet blisko 30 miliardów złotych.
Marek Woźniak, marszałek naszego województwa, a także Zbigniew Rynasiewicz, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju podpisali w piątek tak zwany „kontrakt terytorialny”. - Kontrakt terytorialny to jeden z podstawowych elementów rozwoju kraju - tłumaczy dr Mikołaj Tomaszyk, politolog UAM. - Z całą pewnością zawiera on kluczowe inwestycje dla regionu, które są ważne również z punktu widzenia kraju. Jest to mechanizm finansowania kombinowany. Z jednej strony są to środki, które mogą być przeznaczone w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, mogą to być również środki związane z samorządem oraz środki krajowe - dodaje.
Łącznie oszacowano, że w latach 2014-2023 na wielkopolskie inwestycje przekazanych może być nawet blisko 30 miliardów złotych. Jakie inwestycje umieszczono w kontrakcie? - Bez wątpienia cieszę się z wpisania do kontraktu odcinka drogi nr 11 od Kórnika do Ostrowa w standardzie drogi ekspresowej - mówi Marek Woźniak, marszałek. - Mamy zielone światło. Rozpocznie się od prac studialnych i konsekwentnie potem kolejne kroki dojścia do realizacji inwestycji. To chyba najistotniejszy fragment drogi z punktu widzenia rozwoju naszego regionu. Na liście dodatkowej są pozostałe odcinki trasy: z Poznania do Piły i od Ostrowa do Kępna - dodaje.
A to koniec. - Dokończona zostanie budowa drogi ekspresowej S-5 na wszystkich wielkopolskich odcinkach. Na liście warunkowej znalazły się również: budowa obwodnicy Obornik oraz drogi krajowej DK 25 Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin - wyjaśnia Anna Parzyńska- Paschke, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego. Powstać mają także obwodnice miejscowości leżących na trasie S11 - Ujścia, Ostrowa, Jarocina i Kępna. - Pozostaje nam tylko dopilnować, by strona rządowa się z tych zapisów wywiązała w terminach możliwie szybkich - wyjaśnia Marek Woźniak.
Spore inwestycje są także planowane na kolei. W Wielkopolsce wyremontowane mają zostać m.in. odcinki tras E59 Poznań - Szczecin i Wrocław - Poznań, C-E 65 odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo czy linii nr 14, 815, 816 odcinek Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów. Jako istotną wskazano także modernizację odcinka kolejowego Poznań - Piła. - Na liście podstawowej znalazło się również utworzenie kolei aglomeracyjnej obsługującej obszar aglomeracji poznańskiej oraz prace na towarowej obwodnicy Poznania - dodaje Parzyńska-Paschke.
W kontrakcie pojawił się także wpis na temat budowy Szpitala Matki i Dziecka w naszym mieście. - Wsparcie z pieniędzy unijnych zostało uzależnione od wpisania budowy na mapę potrzeb zdrowotnych, którą dla całego kraju ma sporządzić Ministerstwo Zdrowia oraz zatwierdzenia przedsięwzięcia przez Komitet Sterujący powołany przez ministra zdrowia - zaznacza.
Na listę przedsięwzięć warunkowych wpisano m.in. budowę węzła Naramowicka w Poznaniu, obwodnicy Gostynia na DK 12 czy budowę wielkopolskiego odcinka S10 Szczecin - Bydgoszcz i estakady nad ulicą Inflancką w ciągu ulicy Krzywoustego w Poznaniu. Są tutaj także takie inwestycje jak Ośrodek Radioterapii Protonowej czy Zachodnie Centrum Chorób Serca i Naczyń - miałyby być zlokalizowane w Poznaniu.
Ciekawe co kryje się pod nazwą "budowa drogi DK25"? Chodzi o S25, czy może o zachowaniu zwykłego standardu DK tyle, że o poszerzonej jezdni. Czas pokaże, oby.
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Inwestycje w regionie
No właśnie, tu trzeba doprowadzić do tego żeby to była droga ekspresowa. Bo jeśli to ma wyglądać jak np. DK1 między Piotrkowem Trybunalskim a Dąbrową Górniczą to ja dziękuję za taką drogę.<Przemek> pisze:Ciekawe co kryje się pod nazwą "budowa drogi DK25"? Chodzi o S25, czy może o zachowaniu zwykłego standardu DK tyle, że o poszerzonej jezdni. Czas pokaże, oby.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch