Modernizacja dworca PKP
Re: Modernizacja dworca PKP
Plany połączenia podmiejskiej z obozową z 2001r. widziałem ale to już z 2009r.
Re: Modernizacja dworca PKP
Przemalowali i wstawili na nowo Tabliczke z napisem Kalisz na per 1
Re: Modernizacja dworca PKP
No to remont dworca będzie wznowiony... ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że cokolwiek skończą w przeciągu miesiąca... Zero informacji na temat peronu drugiego...
Re: Modernizacja dworca PKP
ANewDay
Jedyną informacją jest przetarg.
Pozwolę sobie przypomnieć że media pkp itd. milczały również z Peron1 dopiero jak znalazłem przetarg dowiedzieliśmy się czegoś.
Termin na skończenie peronu 1 mają bodajże do 25listopada i jak widać nie chcą go szybciej oddać
Jedyną informacją jest przetarg.
Pozwolę sobie przypomnieć że media pkp itd. milczały również z Peron1 dopiero jak znalazłem przetarg dowiedzieliśmy się czegoś.
Termin na skończenie peronu 1 mają bodajże do 25listopada i jak widać nie chcą go szybciej oddać
Re: Modernizacja dworca PKP
Remont dworca PKP ruszy na dniach
http://www.faktykaliskie.pl/remont-dwor ... -na-dniach" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.faktykaliskie.pl/remont-dwor ... -na-dniach" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Modernizacja dworca PKP
Ten napis Kalisz co jakiś czas temu doszedł i na dniach zniknął nagle pojawił się odnowiony
dziś już jest zdemontowany
dziś już jest zdemontowany
Re: Modernizacja dworca PKP
Normalnie się zdziwiłem jak przybyłem na nasz dworzec, peron wygląda porządnie. Szkoda, że na resztę musimy czekać już kolejny rok, mam nadzieję, że niebawem się doczekamy, zwłaszcza, że w końcu udało się wyłonić kolejnego inwestora. Jedyne moje zastrzeżenie dotyczy tylko sytuacji, w której przejść na peron drugi będzie można tylko na początku peronu od strony Dworcowej, a czasami zdarza się, że "pociąg wyjątkowo wjedzie na peron 2".
Re: Modernizacja dworca PKP
powoli pojawiają. się inżynierowie firmy Danton z Poznania..Byc może po 11listopada rusza z remontem.Zapowiada się niezły bałagan.Mają zacząć od wykopów pod nową kanalizacje .Za parę dni mają.się pojawić robotnicy PKP PLK by zacząć remont czyli estetyzacje peronu 2 .Koszt 10 mln a remont dworca koszt 3,7 mln.
Re: Modernizacja dworca PKP
Dworcem nie ma sobie co głowy zawracać,który jest od niepamiętnych czasów remontowany,chyba przerobić go na muzeum. Co z tego,że będzie pięknie odnowiony,jak pociągów nie będzie,będzie wyglądał jak upudrowana stara baba, przepraszam za porównanie ale takie jest życie.Jeśli Kalisz nie będzie się starał o przeprowadzenie linii kolejowej z Opatówka północną stroną miasta do Czekanowa,to na ilość i jakość połączeń nie ma co liczyć.
Tylko takim rozwiązaniem Poznań i Ostrów nie są zainteresowane, wręcz odwrotnie a i dla naszych władz wysiłek zbyt wielki a "korzyści" znikome.
Tylko takim rozwiązaniem Poznań i Ostrów nie są zainteresowane, wręcz odwrotnie a i dla naszych władz wysiłek zbyt wielki a "korzyści" znikome.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: Modernizacja dworca PKP
Mógłbyś rozwinąć i uszczegółowić swoją koncepcję? W jaki sposób nowy przebieg linii miałby zwiększyć ilość połączeń? A może chodzi o zbieżność przebiegu "14" z porzuconą koncepcją przebiegu linii KDP od północnej strony miasta ze stacją Kalisz-Północ ?Stanis pisze:Jeśli Kalisz nie będzie się starał o przeprowadzenie linii kolejowej z Opatówka północną stroną miasta do Czekanowa,to na ilość i jakość połączeń nie ma co liczyć.
Re: Modernizacja dworca PKP
Omijając serpentynę kolejową w Kaliszu, możliwe były by połączenia Inter City i ilość pociągów pospiesznych.
W tej sytuacji jaką mamy, to pasażerowie gdyby się przesiedli w Opatówku na zaprzęg ciągniony przez woły i jadąc do Czekanowa to pewnie by zdążyli na ten sam pociąg ,a atrakcji mieli by więcej. No może trochę przesadziłem z tym zaprzęgiem
W tej sytuacji jaką mamy, to pasażerowie gdyby się przesiedli w Opatówku na zaprzęg ciągniony przez woły i jadąc do Czekanowa to pewnie by zdążyli na ten sam pociąg ,a atrakcji mieli by więcej. No może trochę przesadziłem z tym zaprzęgiem
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: Modernizacja dworca PKP
Poprowadzenie linii od połnocy miałoby sens tylko w przypadku jej rozwidlenia w tejże okolicy, tak jak to planowano w pierwszej wersji przebiegu KDP. Jesli chodzi o sam odcinek Opatówek-Czekanów, znacznie łatwiej i rozsądniej byłoby "wyprostować" serpentynę niż budować nową, tym razem od drugiej strony miasta, ze wszystkimi negatywnymi konsekwencjami (wiadukty, tunele, przejazdy) dodatkowych torowisk.
No i jeszcze sprawa stacji. O ile Kalisz- Północ dla Kalisza wydawał się sensowną alternatywą wobec przystanku pomiędzy Kaliszem i Ostrowem, to wobec obecnej lokalizacji dworca juz niekoniecznie.
No i jeszcze sprawa stacji. O ile Kalisz- Północ dla Kalisza wydawał się sensowną alternatywą wobec przystanku pomiędzy Kaliszem i Ostrowem, to wobec obecnej lokalizacji dworca juz niekoniecznie.
Re: Modernizacja dworca PKP
Jedyną Alternatywą było by poprowadzenie od północy wzdłuż obwodnicy chodź i to tak kiepska alternatywa...
I ciężki wariat ponieważ duża różnica poziomów od majkowa w stronę Dobrzec.
Oczywiście uwzględnienie przystanku na Dobrzu czy Korczaku.
No i pkt. Gł. gdzie miał by być dworze Główny?
Na Majkowie? Gdzie mało który autobus tam jedzie tym bardziej na koniec miasta.
Już nie mówiąc o małej liczbie mieszkającej w pobliżu.
I ciężki wariat ponieważ duża różnica poziomów od majkowa w stronę Dobrzec.
Oczywiście uwzględnienie przystanku na Dobrzu czy Korczaku.
No i pkt. Gł. gdzie miał by być dworze Główny?
Na Majkowie? Gdzie mało który autobus tam jedzie tym bardziej na koniec miasta.
Już nie mówiąc o małej liczbie mieszkającej w pobliżu.
Re: Modernizacja dworca PKP
"Prostowanie" odcinka Kalisz -Opatówek to pomysł jeszcze bardziej abstrakcyjny niż budowa sieci tramwajowej.
Tym bardziej że to nie "serpentyna" jest winna degradacji linii kolejowej nr 14 tylko wieloletnie zaniedbania i braki remontów na tejże linii.
Średni czas przejazdu z Kalisza do Warszawy to około 4,5 godziny.Odległość 250 km.Średnia prędkość 55 km/h
Średni czas przejazdu z Konina do Warszawy 2 godziny.Odległość 200 km.Średnia prędkość 100 km/h
Po obiecanych remontach i wybudowaniu tunelu w Łodzi może zejdziemy do 3,5h.
Wniosek z tego taki że należy lobbować połączenie Kalisz - Konin bo i tak przez Konin będzie szybciej
Tym bardziej że to nie "serpentyna" jest winna degradacji linii kolejowej nr 14 tylko wieloletnie zaniedbania i braki remontów na tejże linii.
Średni czas przejazdu z Kalisza do Warszawy to około 4,5 godziny.Odległość 250 km.Średnia prędkość 55 km/h
Średni czas przejazdu z Konina do Warszawy 2 godziny.Odległość 200 km.Średnia prędkość 100 km/h
Po obiecanych remontach i wybudowaniu tunelu w Łodzi może zejdziemy do 3,5h.
Wniosek z tego taki że należy lobbować połączenie Kalisz - Konin bo i tak przez Konin będzie szybciej
Re: Modernizacja dworca PKP
Zgodzę się z Pawłem chodź trzeba niestety przyznać że ta cała serpentyna też troszkę spowalnia
Między Kaliszem a Kaliszem Winiary jest 7,5km pociąg jedzie 10minut
A Miedzy Sieradzem a Sędzicami jest 11km i pociąg pokonuje ten odcinek w 8min
Między Kaliszem a Kaliszem Winiary jest 7,5km pociąg jedzie 10minut
A Miedzy Sieradzem a Sędzicami jest 11km i pociąg pokonuje ten odcinek w 8min
Re: Modernizacja dworca PKP
Zgadzam się, byłoby to karkołomne przedsięwzięcie, ale i tak mniej abstrakcyjne od pomysłu Stanisa do którego się odniosłemPawel pisze:"Prostowanie" odcinka Kalisz -Opatówek to pomysł jeszcze bardziej abstrakcyjny niż budowa sieci tramwajowej.
Też się zgadzamPawel pisze:Tym bardziej że to nie "serpentyna" jest winna degradacji linii kolejowej nr 14 tylko wieloletnie zaniedbania i braki remontów na tejże linii.
Re: Modernizacja dworca PKP
Kolej w Kaliszu zbudowano głównie łopatami, koparek nie było,problemu też nie było.Dzisiaj mamy bezrobocie a kiwnięcie palcem już stwarza problem.Wyprowadzenie kolei na północ miasta,ułatwiło by w dalszej kolejności,połączenie z Pleszewem,bo nie wyobrażam sobie Pendolino jak w Ostrowie przepina lokomotywę z przodu do tyłu.Ruch pociągów osobowych mógł by odbywać się Kalisz Pleszew Ostrów Kalisz i odwrotnie ,co miało by istotny wpływ na rozwój regionu.
Pieniądze które otrzymujemy rzeczywiście przeznaczyć na rozwój a nie na pudrowanie okolicy nie mieli byśmy emigracji 3 mln produktywnych osób a Kalisz był by większy.
Jeśli nie widzicie innej lokalizacji dla dworca ,który był budowany w szczerym polu to proszę nie narzekajcie na brak połączeń.
Pieniądze które otrzymujemy rzeczywiście przeznaczyć na rozwój a nie na pudrowanie okolicy nie mieli byśmy emigracji 3 mln produktywnych osób a Kalisz był by większy.
Jeśli nie widzicie innej lokalizacji dla dworca ,który był budowany w szczerym polu to proszę nie narzekajcie na brak połączeń.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
Re: Modernizacja dworca PKP
20 lat temu zwykły pociąg jechał do Łodzi 2 h i dzisiaj jest tak samo , więc to żadna degradacja tej linii.jp pisze:Też się zgadzamPawel pisze:Tym bardziej że to nie "serpentyna" jest winna degradacji linii kolejowej nr 14 tylko wieloletnie zaniedbania i braki remontów na tejże linii.
Odcinek kalisz-sieradz jest technicznie ponoć na 120 h , co oczywiście g... daje , bo 53 km regio pokonuje w 48 min a tlk w 38 ( nie zatrzymując się po drodze ). Niestety 7 km po kaliszu jedzie 9 min...
Z tego odcinka się nic nie wyciśnie bez mega nakładów , bo ograniczeniem jest np. serpentynka w kaliszu + przejazdy przez stacje pośrednie gdzie składy zwalniają.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Modernizacja dworca PKP
Odcinek Ostrów - Kalisz = 100km/h
Kaliskie Łuki - 40/30 hm/h
Kaliskie Łuki - Opatówek - 100km/h
Opatówek - Sieradz 120km/h
Kaliskie Łuki - 40/30 hm/h
Kaliskie Łuki - Opatówek - 100km/h
Opatówek - Sieradz 120km/h