Modernizacja dworca PKP

To co już wybudowano.
matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 183
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 25 paź 2014, o 16:27

Stan na dzień 24.10.2014 :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 26 paź 2014, o 08:24

Plany połączenia podmiejskiej z obozową z 2001r. widziałem ale to już z 2009r.
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 28 paź 2014, o 18:57

Obrazek
Przemalowali i wstawili na nowo Tabliczke z napisem Kalisz na per 1
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1945
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 28 paź 2014, o 20:53

No to remont dworca będzie wznowiony... ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że cokolwiek skończą w przeciągu miesiąca... Zero informacji na temat peronu drugiego... :?:

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 29 paź 2014, o 07:00

ANewDay
Jedyną informacją jest przetarg.
Pozwolę sobie przypomnieć że media pkp itd. milczały również z Peron1 dopiero jak znalazłem przetarg dowiedzieliśmy się czegoś.
Termin na skończenie peronu 1 mają bodajże do 25listopada i jak widać nie chcą go szybciej oddać :x
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

obywatel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 27 wrz 2014, o 15:33
Lokalizacja: Kalisz

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: obywatel » 29 paź 2014, o 13:33

Remont dworca PKP ruszy na dniach
http://www.faktykaliskie.pl/remont-dwor ... -na-dniach" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 lis 2014, o 12:38

Ten napis Kalisz co jakiś czas temu doszedł i na dniach zniknął nagle pojawił się odnowiony :lol:
dziś już jest zdemontowany :lol:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 2 lis 2014, o 17:24

Normalnie się zdziwiłem jak przybyłem na nasz dworzec, peron wygląda porządnie. :) Szkoda, że na resztę musimy czekać już kolejny rok, mam nadzieję, że niebawem się doczekamy, zwłaszcza, że w końcu udało się wyłonić kolejnego inwestora. Jedyne moje zastrzeżenie dotyczy tylko sytuacji, w której przejść na peron drugi będzie można tylko na początku peronu od strony Dworcowej, a czasami zdarza się, że "pociąg wyjątkowo wjedzie na peron 2".

robcio7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2013, o 13:28

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: robcio7 » 7 lis 2014, o 12:15

:D powoli pojawiają. się inżynierowie firmy Danton z Poznania..Byc może po 11listopada rusza z remontem.Zapowiada się niezły bałagan.Mają zacząć od wykopów pod nową kanalizacje .Za parę dni mają.się pojawić robotnicy PKP PLK by zacząć remont czyli estetyzacje peronu 2 .Koszt 10 mln a remont dworca koszt 3,7 mln. :lol:

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 8 lis 2014, o 11:44

Dworcem nie ma sobie co głowy zawracać,który jest od niepamiętnych czasów remontowany,chyba przerobić go na muzeum. Co z tego,że będzie pięknie odnowiony,jak pociągów nie będzie,będzie wyglądał jak upudrowana stara baba, przepraszam za porównanie ale takie jest życie.Jeśli Kalisz nie będzie się starał o przeprowadzenie linii kolejowej z Opatówka północną stroną miasta do Czekanowa,to na ilość i jakość połączeń nie ma co liczyć.
Tylko takim rozwiązaniem Poznań i Ostrów nie są zainteresowane, wręcz odwrotnie a i dla naszych władz wysiłek zbyt wielki a "korzyści" znikome.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: jp » 8 lis 2014, o 14:15

Stanis pisze:Jeśli Kalisz nie będzie się starał o przeprowadzenie linii kolejowej z Opatówka północną stroną miasta do Czekanowa,to na ilość i jakość połączeń nie ma co liczyć.
Mógłbyś rozwinąć i uszczegółowić swoją koncepcję? W jaki sposób nowy przebieg linii miałby zwiększyć ilość połączeń? A może chodzi o zbieżność przebiegu "14" z porzuconą koncepcją przebiegu linii KDP od północnej strony miasta ze stacją Kalisz-Północ ?

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 8 lis 2014, o 14:50

Omijając serpentynę kolejową w Kaliszu, możliwe były by połączenia Inter City i ilość pociągów pospiesznych.
W tej sytuacji jaką mamy, to pasażerowie gdyby się przesiedli w Opatówku na zaprzęg ciągniony przez woły i jadąc do Czekanowa to pewnie by zdążyli na ten sam pociąg ,a atrakcji mieli by więcej. No może trochę przesadziłem z tym zaprzęgiem
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: jp » 8 lis 2014, o 15:45

Poprowadzenie linii od połnocy miałoby sens tylko w przypadku jej rozwidlenia w tejże okolicy, tak jak to planowano w pierwszej wersji przebiegu KDP. Jesli chodzi o sam odcinek Opatówek-Czekanów, znacznie łatwiej i rozsądniej byłoby "wyprostować" serpentynę niż budować nową, tym razem od drugiej strony miasta, ze wszystkimi negatywnymi konsekwencjami (wiadukty, tunele, przejazdy) dodatkowych torowisk.

No i jeszcze sprawa stacji. O ile Kalisz- Północ dla Kalisza wydawał się sensowną alternatywą wobec przystanku pomiędzy Kaliszem i Ostrowem, to wobec obecnej lokalizacji dworca juz niekoniecznie.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 8 lis 2014, o 16:54

Jedyną Alternatywą było by poprowadzenie od północy wzdłuż obwodnicy chodź i to tak kiepska alternatywa...
I ciężki wariat ponieważ duża różnica poziomów od majkowa w stronę Dobrzec.
Oczywiście uwzględnienie przystanku na Dobrzu czy Korczaku.

No i pkt. Gł. gdzie miał by być dworze Główny?

Na Majkowie? Gdzie mało który autobus tam jedzie tym bardziej na koniec miasta.

Już nie mówiąc o małej liczbie mieszkającej w pobliżu.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 8 lis 2014, o 21:34

"Prostowanie" odcinka Kalisz -Opatówek to pomysł jeszcze bardziej abstrakcyjny niż budowa sieci tramwajowej.;)
Tym bardziej że to nie "serpentyna" jest winna degradacji linii kolejowej nr 14 tylko wieloletnie zaniedbania i braki remontów na tejże linii.

Średni czas przejazdu z Kalisza do Warszawy to około 4,5 godziny.Odległość 250 km.Średnia prędkość 55 km/h
Średni czas przejazdu z Konina do Warszawy 2 godziny.Odległość 200 km.Średnia prędkość 100 km/h

Po obiecanych remontach i wybudowaniu tunelu w Łodzi może zejdziemy do 3,5h.

Wniosek z tego taki że należy lobbować połączenie Kalisz - Konin bo i tak przez Konin będzie szybciej ;)

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 8 lis 2014, o 22:13

Zgodzę się z Pawłem chodź trzeba niestety przyznać że ta cała serpentyna też troszkę spowalnia :?
Między Kaliszem a Kaliszem Winiary jest 7,5km pociąg jedzie 10minut

A Miedzy Sieradzem a Sędzicami jest 11km i pociąg pokonuje ten odcinek w 8min
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: jp » 8 lis 2014, o 23:31

Pawel pisze:"Prostowanie" odcinka Kalisz -Opatówek to pomysł jeszcze bardziej abstrakcyjny niż budowa sieci tramwajowej.;)
Zgadzam się, byłoby to karkołomne przedsięwzięcie, ale i tak mniej abstrakcyjne :wink: od pomysłu Stanisa do którego się odniosłem
Pawel pisze:Tym bardziej że to nie "serpentyna" jest winna degradacji linii kolejowej nr 14 tylko wieloletnie zaniedbania i braki remontów na tejże linii.
Też się zgadzam

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 10 lis 2014, o 16:51

Kolej w Kaliszu zbudowano głównie łopatami, koparek nie było,problemu też nie było.Dzisiaj mamy bezrobocie a kiwnięcie palcem już stwarza problem.Wyprowadzenie kolei na północ miasta,ułatwiło by w dalszej kolejności,połączenie z Pleszewem,bo nie wyobrażam sobie Pendolino jak w Ostrowie przepina lokomotywę z przodu do tyłu.Ruch pociągów osobowych mógł by odbywać się Kalisz Pleszew Ostrów Kalisz i odwrotnie ,co miało by istotny wpływ na rozwój regionu.
Pieniądze które otrzymujemy rzeczywiście przeznaczyć na rozwój a nie na pudrowanie okolicy nie mieli byśmy emigracji 3 mln produktywnych osób a Kalisz był by większy.
Jeśli nie widzicie innej lokalizacji dla dworca ,który był budowany w szczerym polu to proszę nie narzekajcie na brak połączeń.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: milo » 10 lis 2014, o 17:14

jp pisze:
Pawel pisze:Tym bardziej że to nie "serpentyna" jest winna degradacji linii kolejowej nr 14 tylko wieloletnie zaniedbania i braki remontów na tejże linii.
Też się zgadzam
20 lat temu zwykły pociąg jechał do Łodzi 2 h i dzisiaj jest tak samo , więc to żadna degradacja tej linii.
Odcinek kalisz-sieradz jest technicznie ponoć na 120 h , co oczywiście g... daje , bo 53 km regio pokonuje w 48 min a tlk w 38 ( nie zatrzymując się po drodze ). Niestety 7 km po kaliszu jedzie 9 min...
Z tego odcinka się nic nie wyciśnie bez mega nakładów , bo ograniczeniem jest np. serpentynka w kaliszu + przejazdy przez stacje pośrednie gdzie składy zwalniają.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Modernizacja dworca PKP

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 10 lis 2014, o 17:18

Odcinek Ostrów - Kalisz = 100km/h
Kaliskie Łuki - 40/30 hm/h
Kaliskie Łuki - Opatówek - 100km/h
Opatówek - Sieradz 120km/h
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ODPOWIEDZ