Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Nie jestem pewien, czy kaliskim włodarzom jest dobrze znane pojęcie lobbowania.
-
- Użytkownik
- Posty: 10980
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Kaliszanin2 chciałem cię zapytać skąd w tobie ta nadzieja. Odpuściłem sobie, w wczoraj w Polsacie nowa pana minister powiedziała, że szybka kolei uważa za zbędną . Według niej są w Polsce ważniejsze sprawy.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... kolej.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
No tak, bo bardziej opłacało się kupić włoskie, lekko podstarzałe, a na dodatek przystosowane tylko do nielicznych tras Pendolino, zamiast zainwestować w przyszłościowe rozwiązania. Cóż.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
W którym miejscu Pendolino jest starą technologią?
Jak czytam takie brednie to mi się źle robi.
Kupią tabor na 250km/h - źle, bo albo nie ma torów na takie szybkości, albo źle bo 250 jest archaiczne i trzeba na 350.
Kupiliby na 350 - źle, bo Polska jest zbyt małym krajem, źle bo nie ma torowisk.
Kupią zagraniczne - źle, bo nie wspierają polskiego kapitału, kupią polskie - źle, bo jakieś nieprzetestowane g***o.
Nie dla Ciebie i nie dla "14" będzie Pendoloino! Ty byłbyś najbardziej zadowolony, gdyby PKP Intercity kupiło zamiast Pendolino - Impulsy. A to, że za 3 lata będą one na CMK ograniczeniem? Teraz nie są.
Wdzyscy wiedzą, że CMK była projektowana na szybkość 250km/h. I tam nic szybciej nie powinno jeździć (poza testami). Fizyki nie oszukasz, najwyżej możesz wprowadzić normy będące zagrożeniem dla życia.
Jaki Twoim zdaniem pociąg nie jest przestarzały? Rozklekotane szynobusy Pesy, w których człowiek czuje się jak w głośnym tramwaju (polecam linię Wrocław-Trzebnica)? A może produkty na bazie EN57 są nowoczesne? Taki turbokibel np...
Przypominam, że PKP Intercity kupuje nadto 40 innych ezt. 20 z serii Flirt 3 Stadlera, a na 20 kolejnych jest przetarg - te będą jeździć przez Kalisz. I ofertę, ponoć bezkonkurencyjną, złożyła pesa. Zobaczymy...
Wybudowanoby KDP - będzie źle, bo kursowałyby zagraniczne pociągi - polska myśl inżynierska nie pozwala produkowanie takich składów.
I jeszcze jedno. Cała Europa odchodzi od składów wagonowych, a my mielibyśmy opierać ofertę o wagony, których i tak na więcej niż 200km/h się nie produkuje.
Media jak zwykle narobiły zamieszania.
Jechałeś kiedyś impulsem? Ja tak. Standard wyciszenia jak w tramwaju na Gaju (Wrocław).
Jak czytam takie brednie to mi się źle robi.
Kupią tabor na 250km/h - źle, bo albo nie ma torów na takie szybkości, albo źle bo 250 jest archaiczne i trzeba na 350.
Kupiliby na 350 - źle, bo Polska jest zbyt małym krajem, źle bo nie ma torowisk.
Kupią zagraniczne - źle, bo nie wspierają polskiego kapitału, kupią polskie - źle, bo jakieś nieprzetestowane g***o.
Nie dla Ciebie i nie dla "14" będzie Pendoloino! Ty byłbyś najbardziej zadowolony, gdyby PKP Intercity kupiło zamiast Pendolino - Impulsy. A to, że za 3 lata będą one na CMK ograniczeniem? Teraz nie są.
Wdzyscy wiedzą, że CMK była projektowana na szybkość 250km/h. I tam nic szybciej nie powinno jeździć (poza testami). Fizyki nie oszukasz, najwyżej możesz wprowadzić normy będące zagrożeniem dla życia.
Jaki Twoim zdaniem pociąg nie jest przestarzały? Rozklekotane szynobusy Pesy, w których człowiek czuje się jak w głośnym tramwaju (polecam linię Wrocław-Trzebnica)? A może produkty na bazie EN57 są nowoczesne? Taki turbokibel np...
Przypominam, że PKP Intercity kupuje nadto 40 innych ezt. 20 z serii Flirt 3 Stadlera, a na 20 kolejnych jest przetarg - te będą jeździć przez Kalisz. I ofertę, ponoć bezkonkurencyjną, złożyła pesa. Zobaczymy...
Wybudowanoby KDP - będzie źle, bo kursowałyby zagraniczne pociągi - polska myśl inżynierska nie pozwala produkowanie takich składów.
I jeszcze jedno. Cała Europa odchodzi od składów wagonowych, a my mielibyśmy opierać ofertę o wagony, których i tak na więcej niż 200km/h się nie produkuje.
Media jak zwykle narobiły zamieszania.
Jechałeś kiedyś impulsem? Ja tak. Standard wyciszenia jak w tramwaju na Gaju (Wrocław).
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Bardzo mi przykro, że Ci się źle robi. Zastanawia mnie tylko skąd wiesz, co ja bym wolał, czyżbym miał do czynienia z wróżbitą (Maciejem)? A tak na serio to chyba trochę za bardzo się uniosłeś w temacie, zupełnie niepotrzebnie. Więc powtórzę jeszcze raz żebyś mógł spokojnie i dokładnie mnie zrozumieć, co nie udało Ci się za pierwszym razem - moje zdanie jest takie, że najpierw inwestuje się w infrastrukturę dróg i sieci kolejowych, potem wydaje się grube miliardy (i ewentualnie przepłaca się) w tabor. Zamiast zainwestować w KDP, która miałaby duże znaczenie dla większej liczby regionów i większy wpływ na polską kolej niż CMK, postanowiono wydać kasę na Pendolino. Dziękuję, do widzenia. Życzę opanowania.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Wybacz Przemku ale krucjata antypendolina zasłania Ci racjonalne myślenie<Przemek> pisze: Zamiast zainwestować w KDP, która miałaby duże znaczenie dla większej liczby regionów i większy wpływ na polską kolej niż CMK, postanowiono wydać kasę na Pendolino. Dziękuję, do widzenia. Życzę opanowania.
Za 2 mld zł wydane na pendolino nie pobuduje się Y , za 20 mld zł być może...i to bez taboru.
CMK jest linią łącząca 3 największe aglomeracje Polski , więc traktowanie jej jako mało ważnej jest niepoważne.
Twoim zdaniem jaka długość gotowej linii kolejowej uzasadnia zakup taboru , który będzie wstanie ją wykorzystać ?<Przemek> pisze:moje zdanie jest takie, że najpierw inwestuje się w infrastrukturę dróg i sieci kolejowych, potem wydaje się grube miliardy (i ewentualnie przepłaca się) w tabor.
Weż pod uwagę , że CMK już jest przygotowana pod 250 km/h i logicznym jest zakup ( w końcu ) taboru pod nią.
Tak samo budowa Y miałaby sens tylko wtedy , gdyby natychmiast zakupiono odpowiedni tabor , a nie czekano z tym na mityczną chwilę remontu całej infrastruktury kolejowej.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Co to za brednie?Weż pod uwagę , że CMK już jest przygotowana pod 250 km/h i logicznym jest zakup ( w końcu ) taboru pod nią
Na początek pendolino ma kursować 200km/h w wersji ostatecznej 230km/h bo nawet niesamowita CMK nie udźwignie 250
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Są odcinki gotowe , są i przebudowywane na vmax 250Caspress pisze: Co to za brednie?
Na początek pendolino ma kursować 200km/h w wersji ostatecznej 230km/h bo nawet niesamowita CMK nie udźwignie 250
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=966" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale niech i będzie 230 km/h czyli 20 km/h poniżej eksploatacyjnej pendolino.
Y został jednak wpisany do TeN-T
http://www.europarl.europa.eu/news/en/n ... n-Networks" onclick="window.open(this.href);return false;
mapa :
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/ ... rt2_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Bijecie pianę w temacie, który zupełnie jest bez znaczenia. To czy pociąg pojedzie 200, 230, 250 nie ma zupełnie znaczenia.
Przy skali naszego kraju, prędkość zbliżona do 200 km, rozwiązuje wszystkie kwestie konkurencyjności połączeń kolejowych z lotniczymi.
Wypada powiedzieć prawdę, że pomysł kolei dużych prędkości był abstrakcyjny i oderwany od rzeczywistości.
Korzystam z takich pociągów w Hiszpanii. Na wielu odcinkach prędkość średnia niewiele wykracza poza 120 km.
Przejazd np, z Walencji do Barcelony, na trasie 350km trwa ponad 3 h.
Ciekawe czy gotowi byście byli zapłacić ponad 40 Euro czyli 160 zł za przejazd na trasie do Warszawy? Tyle kosztuje przejazd na porównywalnej trasie szybkimi kolejami w Hiszpanii, a są one dużo tańsze niż we Francji.
Projekt wycofano ze względów ekonomicznych i chwała temu kto miał odwagę powiedzieć, że król jest nagi. Nie stać nas jako klientów na korzystanie z tak drogiej infrastruktury kolejowej. Dlatego przyspieszenie prędkości na istniejących liniach jest dojrzałą i ekonomicznie zasadną opcją.
Przy skali naszego kraju, prędkość zbliżona do 200 km, rozwiązuje wszystkie kwestie konkurencyjności połączeń kolejowych z lotniczymi.
Wypada powiedzieć prawdę, że pomysł kolei dużych prędkości był abstrakcyjny i oderwany od rzeczywistości.
Korzystam z takich pociągów w Hiszpanii. Na wielu odcinkach prędkość średnia niewiele wykracza poza 120 km.
Przejazd np, z Walencji do Barcelony, na trasie 350km trwa ponad 3 h.
Ciekawe czy gotowi byście byli zapłacić ponad 40 Euro czyli 160 zł za przejazd na trasie do Warszawy? Tyle kosztuje przejazd na porównywalnej trasie szybkimi kolejami w Hiszpanii, a są one dużo tańsze niż we Francji.
Projekt wycofano ze względów ekonomicznych i chwała temu kto miał odwagę powiedzieć, że król jest nagi. Nie stać nas jako klientów na korzystanie z tak drogiej infrastruktury kolejowej. Dlatego przyspieszenie prędkości na istniejących liniach jest dojrzałą i ekonomicznie zasadną opcją.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
W latach 2014-2020 na budowę i modernizację dróg Polska chce przeznaczyć ponad 60 mld zł z funduszy unijnych - powiedziała PAP wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska. Za środki z UE ma być dokończona sieć dróg ekspresowych.
"Planujemy podział funduszy unijnych w proporcji 60 proc. na drogi do 40 proc. na koleje. To będzie dobrze ponad 60 mld zł na drogi i około 40 mld zł na koleje" - powiedziała wicepremier w rozmowie z Polską Agencją Prasową.
Przyznała, że to inny podział, niż życzyłaby sobie Komisja Europejska, która chciałaby, żeby większa część pieniędzy trafiła na rozwój transportu szynowego, a nie na budowę dróg.
Nie chodzi o to, że koleje sobie nie poradzą, ale o to, że taka ilość pieniędzy na same koleje, jak Komisja sobie w tym pierwszym rzucie zażyczyła, jest dla polskich kolei po prostu za duża. W zeszłym roku rewitalizowaliśmy 1,3 tys. km torów, w tym roku - 1,5 tys. km. Nie będzie już można kupować taboru, więc w Polsce nie będzie potencjału do wzięcia tych pieniędzy (…). A na drogi – przede wszystkim ekspresowe - nadal potrzebujemy pieniędzy” - wyjaśniła Bieńkowska.
"Jestem głęboko przekonana o tym, że w momencie, gdy nie mamy wszystkich dróg ekspresowych, nie mamy kolei na odpowiednim poziomie - bo nawet jak będziemy mieli Pendolino, to większość polskich linii nadal nie będzie przystosowana do prędkości powyżej 160 km/godz. - to nie jest czas, by pakować ogromne pieniądze w koleje, które mogą jeździć 300 km/godz. Stosunek kwoty, jaką musielibyśmy na ten cel poświęcić do ceny biletów i do czasu przejazdu w tej chwili jest dla nas nieopłacalny. Będziemy oszczędzać w zależności od odcinka 7-9 minut, a za bilet musielibyśmy zapłacić 300-400 zł" - wyjaśniła.
Zauważyła również, że gdybyśmy chcieli budować taką linię, to musielibyśmy zrezygnować z większości planowanych dróg ekspresowych i remontów linii kolejowych. Jednak - jak podkreśliła - temat nie jest zupełnie zamknięty. Trwają prace przygotowawcze, które umożliwią ewentualny powrót do koncepcji za kilka lat.
http://biznes.onet.pl/bienkowska-ponad- ... news-detal" onclick="window.open(this.href);return false;
"Planujemy podział funduszy unijnych w proporcji 60 proc. na drogi do 40 proc. na koleje. To będzie dobrze ponad 60 mld zł na drogi i około 40 mld zł na koleje" - powiedziała wicepremier w rozmowie z Polską Agencją Prasową.
Przyznała, że to inny podział, niż życzyłaby sobie Komisja Europejska, która chciałaby, żeby większa część pieniędzy trafiła na rozwój transportu szynowego, a nie na budowę dróg.
Nie chodzi o to, że koleje sobie nie poradzą, ale o to, że taka ilość pieniędzy na same koleje, jak Komisja sobie w tym pierwszym rzucie zażyczyła, jest dla polskich kolei po prostu za duża. W zeszłym roku rewitalizowaliśmy 1,3 tys. km torów, w tym roku - 1,5 tys. km. Nie będzie już można kupować taboru, więc w Polsce nie będzie potencjału do wzięcia tych pieniędzy (…). A na drogi – przede wszystkim ekspresowe - nadal potrzebujemy pieniędzy” - wyjaśniła Bieńkowska.
"Jestem głęboko przekonana o tym, że w momencie, gdy nie mamy wszystkich dróg ekspresowych, nie mamy kolei na odpowiednim poziomie - bo nawet jak będziemy mieli Pendolino, to większość polskich linii nadal nie będzie przystosowana do prędkości powyżej 160 km/godz. - to nie jest czas, by pakować ogromne pieniądze w koleje, które mogą jeździć 300 km/godz. Stosunek kwoty, jaką musielibyśmy na ten cel poświęcić do ceny biletów i do czasu przejazdu w tej chwili jest dla nas nieopłacalny. Będziemy oszczędzać w zależności od odcinka 7-9 minut, a za bilet musielibyśmy zapłacić 300-400 zł" - wyjaśniła.
Zauważyła również, że gdybyśmy chcieli budować taką linię, to musielibyśmy zrezygnować z większości planowanych dróg ekspresowych i remontów linii kolejowych. Jednak - jak podkreśliła - temat nie jest zupełnie zamknięty. Trwają prace przygotowawcze, które umożliwią ewentualny powrót do koncepcji za kilka lat.
http://biznes.onet.pl/bienkowska-ponad- ... news-detal" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
III Rzesza miała plany na KDP...
HITLEROWSKIE IMPREIUM
Tym czasem III RP może pomarzyć...
HITLEROWSKIE IMPREIUM
Tym czasem III RP może pomarzyć...
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Chciałbym jeździć KDP , ale obecnie uważam to trochę za utopię. Znając nasze realia to ceny biletów , nie były by do zaakceptowania dla większości. O rodzinnej podróży można by było pomarzyć. Uważam za priorytet zmodernizowanie sieci do prędkości 120-160km/h. Kiedyś często korzystałem z PKP. Przez cztery lata dojeżdżałem do szkoły, później na przepustki z wojska przez pół Polski. Obecnie wolę jechać samochodem, jest szybciej , bezpieczniej i niejednokrotnie taniej. KDP może dla biznesmenów była by dobra. Lecz dla normalnych rodzin z minimalną pensją nieosiągalna.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Inżynierowie chcą powrotu do budowy KDP
http://www.rynek-kolejowy.pl/55007/inzy ... wy_kdp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rynek-kolejowy.pl/55007/inzy ... wy_kdp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Pytanie do tych, co bardziej ogarniaja. Czy z powodu nie wybudowania Y, trasa Berlin, Poznan, Wawa, czyli ta europejska, zostanie teraz zablokowana przez towarowki? Bo juz takie opinie czytalem, ze rzad zmienil charakter tej trasy na tranzyt towarowy gdyz zakladal, ze pojawi sie wkrotce Y, a tym samym polaczenia osobowe z tej linii przekierowane zostana na KDP? Cos wiecej na ten temat ktos?
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Na pewno nie do końca 2015 r , bo wtedy mija termin uruchomienia korytarza towarowego na linii e20. A co potem ? To zobaczymy jakie będzie np. zapotrzebowanie na przewozy.<Przemek> pisze:Pytanie do tych, co bardziej ogarniaja. Czy z powodu nie wybudowania Y, trasa Berlin, Poznan, Wawa, czyli ta europejska, zostanie teraz zablokowana przez towarowki? Bo juz takie opinie czytalem, ze rzad zmienil charakter tej trasy na tranzyt towarowy gdyz zakladal, ze pojawi sie wkrotce Y, a tym samym polaczenia osobowe z tej linii przekierowane zostana na KDP? Cos wiecej na ten temat ktos?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Idom ze zleceniem na kolejne studia dla KDP
http://www.rynek-kolejowy.pl/55125/idom ... la_kdp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rynek-kolejowy.pl/55125/idom ... la_kdp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 10980
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Idom? Trochę szacunku do ojczystego języka "idą"
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
Musze bronić caspressa - IDOM to nazwa firmy wykonującej kolejne opracowanie.K-man pisze:Idom? Trochę szacunku do ojczystego języka "idą"
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 10980
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodz
O ja Caspress bardzo cię przepraszam. Wybacz mi stary, chyba się nie obrazisz.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz