Galeria Amber
Re: Galeria Amber
http://www.ok24.tv/aktualnosci/kalisz/3 ... omunikacji" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Galeria Amber
eh, znowu nas oszukali...Miś pisze:oj miałem nadzieję, że to będzie bardziej bursztynowe. Nie podoba mi się...
Re: Galeria Amber
Biały tynk na płytach Aquapanel jest fatalnie położony. Powierzchnia jest nierówna na tynku widać wybrzuszenia od płyt elewacyjnych. Biały kolor w słoneczny dzień ukazuje wszystkie wady tej elewacji.
Zaczynają także tworzyć zewnętrzne witryny sklepowe:
Szkoda że chodnik w porównaniu do ścieżki rowerowej jest taki wąski. Chyba nie myślą o klientach którzy na zakupy wybiorą się bez auta. No i jak zwykle ścieżka rowerowa nieoddzielona od chodnika co w tłumie przechodniów może spowodować kolizję.
Budowa dodatkowego pasa ruchu na ul.Górnośląskiej
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Galeria Amber
Adi, dzięki za nową garść fotek.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Galeria Amber
Dzięki budowie galerii teraz jaskrawo widoczne jest jakim absurdem było zakończenie Trasy Bursztynowej na Dworcowej.
Re: Galeria Amber
Dla mnie nawet jak nie stała jeszcze galeria, bardzo dziwnym było nie złączenie TB z Podmiejską, ale to jest temat na inne rozważania i zdaje się, że wiele razy był już poruszany na tym forum Grunt, że chociaż Amber pięknieje.
Re: Galeria Amber
A ja myślę że akurat w przypadku tej inwestycji postąpiono słusznie.Pomiędzy dworcem a galerią powstanie fajny plac z fontannami (tak przynajmniej pokazują wizualizację) a tak byłaby dwujezdniowa aleja.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Galeria Amber
Prawdziwym powodem przesunięcia się terminu otwarcia Galerii Amber jest brak zainteresowanych najemców.
Informacja pewna
Informacja pewna
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Galeria Amber
Trzeba mieć nadzieją, że tam kiedyś jednak powstanie wiadukt łączący Podmiejską z Piwonicką (kiedy zacznie się budować dzielnica Huby). I co wtedy? Z Trasy Bursztynowej będzie się objeżdżać Amber przez Dworcową i Górnośląską, żeby skręcić w Piwonicką? Przecież to idiotyzm.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Galeria Amber
Cóż, dotychczasowi klienci przechodzą na emeryturę, więc mają mniej kasy, albo emigrują i mają więcej kasy, ale wydają gdzie indziej. Nowi klienci zaś się nie rodzą, więc za kilkanaście lat (to nie jest zbyt odległy horyzont planowania) może być z handlem jeszcze cieniej.jasiek20 pisze:powodem przesunięcia się terminu otwarcia Galerii Amber jest brak zainteresowanych najemców.
Re: Galeria Amber
Z Trasy Bursztynowej skręcisz przez tory do Piownickiej nie trzeba niczego objeżdżać.Jak planowano dzielnice Huby Kalisz miał się dynamicznie rozwijać.Miał mieć 150 tysięcy ludności i skończyć zabudowywać pola na Dobrzecu pod koniec lat 80.kaliszanin2 pisze:Trzeba mieć nadzieją, że tam kiedyś jednak powstanie wiadukt łączący Podmiejską z Piwonicką (kiedy zacznie się budować dzielnica Huby). I co wtedy? Z Trasy Bursztynowej będzie się objeżdżać Amber przez Dworcową i Górnośląską, żeby skręcić w Piwonicką? Przecież to idiotyzm.
Dzisiaj zaryzykuję stwierdzenie że ta dzielnica/osiedle nigdy nie powstanie.
Re: Galeria Amber
Jak dla mnie taki wiadukt w naszym mieście to jakieś zupełne science fiction i to nie dlatego, że pomysł jest niedobry tylko dlatego, że u nas ledwo się koniec z końcem wiąże. Być może ten obszar Kalisza zacznie się kiedyś rozwijać, jak na razie tak jak pisze Paweł, zbyt wielkich szans na to nie ma...
Re: Galeria Amber
Po "drugiej" stronie linii kolejowej znajduje się prawie jedna trzecia powierzchni miasta, tymczasem w Kaliszu nie ma ani jednego wiaduktu kolejowego z prawdziwego zdarzenia. Ani jednego! To tyle odnośnie rozważań na temat potrzeby budowy przeprawy przez tory.
A teraz odnośnie objeżdżania Galerii Amber( żeby było na temat )
Moim zdaniem, oprócz wiaduktu w ciągu ulic Podmiejskiej i Piwonickiej, potrzebne jest także połączenie TB z ul.Piwonicką i Obozową bez objeżdżania Galerii Amber. W tym celu należy przebudować (poszerzyć) wiadukt w ul.Kresowej, oraz przebudować odcinek ul.Torowej od wiaduktu do ul.Dworcowej/ Obozowej. A dokładniej, wzdłuż ul. Torowej wybudować nową drogę o parametrach drogi głównej/zbiorczej.
A teraz odnośnie objeżdżania Galerii Amber( żeby było na temat )
Moim zdaniem, oprócz wiaduktu w ciągu ulic Podmiejskiej i Piwonickiej, potrzebne jest także połączenie TB z ul.Piwonicką i Obozową bez objeżdżania Galerii Amber. W tym celu należy przebudować (poszerzyć) wiadukt w ul.Kresowej, oraz przebudować odcinek ul.Torowej od wiaduktu do ul.Dworcowej/ Obozowej. A dokładniej, wzdłuż ul. Torowej wybudować nową drogę o parametrach drogi głównej/zbiorczej.
Re: Galeria Amber
Wprawdzie na planach galerii było miejsce dla sklepów Inditexa i ich pojawienia się oczekiwano w regionie , lecz chyba można się pożegnać z ich obecnością w Kaliszu.jasiek20 pisze:Prawdziwym powodem przesunięcia się terminu otwarcia Galerii Amber jest brak zainteresowanych najemców.
Informacja pewna
Jednocześnie jak donosi
http://www.gazeta.ostrow-wielkopolski.p ... 32049.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Powstanie kina to nie jedyny plan na galerię. – Zostanie dobudowana część galerii wraz z kilkudziesięcioma nowymi sklepami ze względu na mocne zainteresowanie wynajęciem dużych powierzchni przez bardzo znaną sieć sklepów z ubraniami – wyjaśnia Katarzyna Kucharska. "
Czy chodzi o Inditex nie wiadomo , ale z kontekstu notki nasuwa mi się jedna sieć która wynajmuje duże powierzchnie na potrzeby kilku swoich sklepów.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Galeria Amber
Amber już się buduje a rozbudowa GO to narazie pieśń przyszłości.Poza tym obecność sieci w obu galeriach się przecież nie wyklucza.
Przy okazji Inditexu.Ruszyła rozbudowa konińskiego Ferio do którego wchodzi m.in Stradivarius.
Przy okazji Inditexu.Ruszyła rozbudowa konińskiego Ferio do którego wchodzi m.in Stradivarius.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Galeria Amber
Na stronie GA pojawił się niby nowy raport za kwiecień/maj w którym nie wspomniano o żadnym nowym najemcy...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 maja 2011, o 08:09
- Lokalizacja: Korczak
Re: Galeria Amber
Co wy chcecie z tym poszerzaniem tuneli przez nasyp kolejowy. Przecież to Polska , tutaj kolej wybitnie dba o to żeby stanowiła nie przekraczalną granicę w miastach..
We Wrocławiu od 5 lat nie mogą zbudować 300 m odcinka drogi który ma przechodzić przez NIECZYNNE tory i łączyć ulicę Góralską z Tęczową . To jest kpina ... A przy tym jest to tylko wyjście tymczasowe zastępcze za zrobienie wiaduktu pomiędzy Szpitalną a Robotniczą .Tak samo jest w Kaliszu - strasznie wąskie przejazdy pod torami, przecież był remont przejazdu na Kresowej i nadal trzeba przepuszczać tych z przeciwka.
Jak patrzę na to jak zarządza majątkiem PKP , jak blokuje wiele inwestycji drogowych to dochodzę do wniosku albo ktoś obsadza na dyrektorów PKP od 20 lat kompletnych KRETYNÓW, albo jakaś grupa ma w tym interes i długofalowo niszczy infrastrukturę.
We Wrocławiu od 5 lat nie mogą zbudować 300 m odcinka drogi który ma przechodzić przez NIECZYNNE tory i łączyć ulicę Góralską z Tęczową . To jest kpina ... A przy tym jest to tylko wyjście tymczasowe zastępcze za zrobienie wiaduktu pomiędzy Szpitalną a Robotniczą .Tak samo jest w Kaliszu - strasznie wąskie przejazdy pod torami, przecież był remont przejazdu na Kresowej i nadal trzeba przepuszczać tych z przeciwka.
Jak patrzę na to jak zarządza majątkiem PKP , jak blokuje wiele inwestycji drogowych to dochodzę do wniosku albo ktoś obsadza na dyrektorów PKP od 20 lat kompletnych KRETYNÓW, albo jakaś grupa ma w tym interes i długofalowo niszczy infrastrukturę.
Re: Galeria Amber
Wiem że to jest nie realne ale sądzę że 2 wiadukty z prawdziwego zdarzenia i drogi by tam wystarczyły
Wiem że to nie realne ale takie tam odloty : P
Wiem że to nie realne ale takie tam odloty : P
Re: Galeria Amber
Dobrze, że dodałeś Caspress, że to wizja nierealna, bo bym Ci nie uwierzył Ale faktycznie odlot był duży, oczywiście nie bierz tego do siebie, w końcu sam to tak określiłeś O ile południowa obwodnica Kalisza jest jak najbardziej rozwiązaniem realnym, kwestia tylko znalezienia pieniędzy i czasu, o tyle te wiadukty na Zagorzynku i Sulisławicach to ładna fantazja
Re: Galeria Amber
Zgadzam się, że połączenie Podmiejskiej z Piwonicką to jakaś bardzo odległą przyszłość. Zwłaszcza, że aby taka ulica miała sens musiałaby się z drugiej strony łączyć z Księżnej Jolanty, a do tego potrzebny jest kolejny wiadukt.
Po "drugiej" stronie linii kolejowej może znajduje się jedna trzecia powierzchni miasta, ale biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców to jest to bardzo mały odsetek bo większość zabudowań to domki jednorodzinne. Odległość od centrum jest dość duża, więc moim zdaniem prędzej Kalisz rozszerzy się w kierunku ul. Poznańskiej.
Kolega Caspress przedstawił bardzo ambitne propozycje. Nawet bezkolizyjne węzły widzę Niestety wylot ulicą Rzymską na Grabów to jedynie DW więc jeszcze trochę poczekamy na tego typu obwodnice. Moim zdaniem przy niewielkich nakładach możliwe natomiast jest stworzenie szkieletu dróg Zachodnia-Celtycka albo Zachodnia-Romańska. Gdyby tędy przebiegała porządna droga to nowe osiedla domków jednorodzinnych wyrastałyby jak grzyby po deszczu, a sama droga mogłaby minimalnie odciążyć Częstochowską.
Co do infrastruktury PKP to rzeczywiście jest to obraz nędzy i rozpaczy. Dobitnym przykładem jest fakt, że potrzeba było EURO 2012 żeby wyremontować takie dworce jak Poznań, Wrocław, Warszawa Centralna, które przy dobrym zarządzaniu są kurami znoszącymi złote jaja. Jaki Pan - taki kram.
Po "drugiej" stronie linii kolejowej może znajduje się jedna trzecia powierzchni miasta, ale biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców to jest to bardzo mały odsetek bo większość zabudowań to domki jednorodzinne. Odległość od centrum jest dość duża, więc moim zdaniem prędzej Kalisz rozszerzy się w kierunku ul. Poznańskiej.
Kolega Caspress przedstawił bardzo ambitne propozycje. Nawet bezkolizyjne węzły widzę Niestety wylot ulicą Rzymską na Grabów to jedynie DW więc jeszcze trochę poczekamy na tego typu obwodnice. Moim zdaniem przy niewielkich nakładach możliwe natomiast jest stworzenie szkieletu dróg Zachodnia-Celtycka albo Zachodnia-Romańska. Gdyby tędy przebiegała porządna droga to nowe osiedla domków jednorodzinnych wyrastałyby jak grzyby po deszczu, a sama droga mogłaby minimalnie odciążyć Częstochowską.
Co do infrastruktury PKP to rzeczywiście jest to obraz nędzy i rozpaczy. Dobitnym przykładem jest fakt, że potrzeba było EURO 2012 żeby wyremontować takie dworce jak Poznań, Wrocław, Warszawa Centralna, które przy dobrym zarządzaniu są kurami znoszącymi złote jaja. Jaki Pan - taki kram.