Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 3670
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Czyli ad calendas graecas, inaczej mówiąc na święty nigdy. Typowo polskie, jeden coś rozpoczyna, a następny myśli przede wszystkim jak to rozp...ć. Przecież gdyby realizował projekt poprzednika, to by wyszedł na ciurę bez pomysłów! To, że w ten sposób okazuje się znacznie gorszym cymbałem i szkodnikiem, nie ma znaczenia, bo on o sobie nie ma tak złego zdania.
Projekt, o dziwo, był przez Grabarczyka kontynuowany, Nowakowi udało się zatem coś więcej niż zwykle - uwalił projekt więcej niż jednego poprzednika. Teraz będzie opowiadał jak ta "oszczędność" dobrze wpłynie na modernizację kolei w Polsce, coś tam będzie dłubał, ale niczego nie wydłubie. Nie zaroi się od modernizacji na 160/200 km/h!
Z projektem KDP można się już pożegnać na dobre. Jeśli za studium wykonalności nie pójdą rezerwacje terenów w planach zagospodarowania, to do 2030 wszystko będzie już nieaktualne. Cóż, nie mamy kasy na budowę niczego, ale na moczenie w coraz to nowych projektach jest, jak widać, dość. Można z tego nieżle żyć.
Projekt, o dziwo, był przez Grabarczyka kontynuowany, Nowakowi udało się zatem coś więcej niż zwykle - uwalił projekt więcej niż jednego poprzednika. Teraz będzie opowiadał jak ta "oszczędność" dobrze wpłynie na modernizację kolei w Polsce, coś tam będzie dłubał, ale niczego nie wydłubie. Nie zaroi się od modernizacji na 160/200 km/h!
Z projektem KDP można się już pożegnać na dobre. Jeśli za studium wykonalności nie pójdą rezerwacje terenów w planach zagospodarowania, to do 2030 wszystko będzie już nieaktualne. Cóż, nie mamy kasy na budowę niczego, ale na moczenie w coraz to nowych projektach jest, jak widać, dość. Można z tego nieżle żyć.
i jeszcze jeden:
http://www.rynek-kolejowy.pl/29259/Furg ... ryzysu.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/29259/Furg ... ryzysu.htm
Minister chce pójść nawet dalej i wykreślić linię z Koncepcji Zagospodarowania Przestrzennego Kraju
-
- Użytkownik
- Posty: 3670
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 3670
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Kiedyś Bawaria była landem w zasadzie rolniczym, ale wtedy, kiedy inne landy "nadrabiały zaległości", ona postawiła na nowe technologie rezygnując na zawsze z wielu inwestycji w dziedziny, w których odstawała. I miała rację, bo to ona jest dzisiaj najnowocześniejszą i bardzo bogatą częścią Niemiec.Kudlaty pisze:lepiej bylo by wyremontowac istniejace tory kolejowe (...) a pozniej kolej duzych predkosci, wtedy wszystko idzie po kolei.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9021
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Nie jestem zaskoczony decyzją ministra co do KDP,w Chinach kolej zwiększa prędkość, a u nas zaprzepaszcza się pierwotny plan ze stacją na Chrustach. W dobie kryzysu, funduje się tunel pod Łodzią i Skalmierzycami, ze stacją druga Włoszczowa. W projekcie nie uwzględnia się rozwoju regionu, tylko wyimagowaną aglomeracje Kalisko-Ostrowską i co pare kilometrów przystanek, by zaspokoić ambicje lokalnych kacyków. To też decyzja ministra była słuszna, a temat odmrożą, odmrożą, tylko w Ostrowie spać nie będą, a w Kaliszu jak zwykle, prześpią.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
To było do przewidzenia o czym zresztą kilka razy pisałem.Unia ma ważniejsze sprawy na głowie niż finansowanie SK w Polsce.Jeśli Unia dotrwa do 2030 roku to być może ta kolej powstanie choć osobiście w to wątpię ( i w przetrwanie UE i powstanie SK )
Teraz pozostaje nam czekać na zapowiadany remont odcinka do Łodzi i w drugą stronę do Wrocławia i liczyć na powrót na tą trasę pociągów relacji Wrocław - W-wa.
Może też należałoby zacząć lobbować budowę normalnej linii do Konina i dalej Inowrocławia ?
Teraz pozostaje nam czekać na zapowiadany remont odcinka do Łodzi i w drugą stronę do Wrocławia i liczyć na powrót na tą trasę pociągów relacji Wrocław - W-wa.
Może też należałoby zacząć lobbować budowę normalnej linii do Konina i dalej Inowrocławia ?
Skalmierzyce muszą się oBudzić ze snów o potędze...Gumiś pisze:Wszyscy uwierzyli w propagandę sukcesu nie tylko Kalisza,co na to władze Skalmierzyc
Jaki tunel pod skalmierzycami i jaki przystanek co parę kilometrów , jaka Włoszczowa ?Stanis pisze:Nie jestem zaskoczony decyzją ministra co do KDP...W dobie kryzysu, funduje się tunel pod Łodzią i Skalmierzycami, ze stacją druga Włoszczowa. W projekcie nie uwzględnia się rozwoju regionu, tylko wyimagowaną aglomeracje Kalisko-Ostrowską i co pare kilometrów przystanek, by zaspokoić ambicje lokalnych kacyków.
Piszmy poważnie...
A tunel pod Łodzią może się ostanie , w końcu podziemny Fabryczny już jest budowany...
Skoro uwalono Y to budowa linii do Konina i dalej ( za kilka mld ) jest tym bardziej nierealna - po co to komu ? ( poza kilkoma nieznaczącymi miastami ).Pawel pisze: Teraz pozostaje nam czekać na zapowiadany remont odcinka do Łodzi i w drugą stronę do Wrocławia i liczyć na powrót na tą trasę pociągów relacji Wrocław - W-wa.
Może też należałoby zacząć lobbować budowę normalnej linii do Konina i dalej Inowrocławia ?
O modernie linii Łódż-Kalisz-Wrocław można zapomnieć , pozostaną obecne prędkości po remoncie , a relacja W-wa-Wrocław pójdzie i tak innymi trasami tak jak dotychczas.
Cóż - pozostaniemy na długie lata w czarnej dziurze komunikacyjnej i to dotyczy nie tylko Kalisza ale całego regionu. S11 też jest odsunięta na sam koniec inwestycji drogowych.
Wykreślenie linii z KPZP to już w ogóle absurd , za x lat trzeba by wszystko zaczynać od nowa.
Po odejściu Grabarczyka czyli najgorszego ministra świata a wraz z nim łódzkiego lobby , spodziewałem się zamrożenia projektu , ale nie aż tak radykalnego odejścia.
Z tym , że Łódż rzutem na taśmę trochę skorzystała - budowa nowego Fabrycznego i może przebudowa ichniego węzła kolejowego, nie wspominając o drogach.
Rezygnacja z KDP to nie tylko brak kasy. Ten projekt po prostu mało kogo w Polsce "podniecał" , w przeciwieństwie do dróg których budowa świetnie się "sprzedaje" w społeczeństwie. No i wreszcie miał masę przeciwników.
Głosy na różnych forach : SC czy RK były tego odzwierciedleniem , ale co ważniejsze te przeciwne głosy było mocno słychać na ostatnich konferencjach.
Furgalski może się cieszyć - jego TOR będzie teraz robił dokumenty do kolejnych nic nie wnoszących modern a pan Jakubas te moderny robił.
Na koniec - trzeba chylić czoła przed naszym Prezydentem , który przewidując taki obrót sprawy "sprzedał" Skalmierzycom dworzec KDP niczym Zagłoba Inflanty
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
W imię Aglomeracji! Ciekawe tylko ile z tego przeczucia ale ile szczęścia (bo ponoć gł*** ma zawsze szczęście).milo pisze:Na koniec - trzeba chylić czoła przed naszym Prezydentem , który przewidując taki obrót sprawy "sprzedał" Skalmierzycom dworzec KDP niczym Zagłoba Inflanty
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9021
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24