Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Projektanci poprawili, ale to jeszcze nie to
Możliwe, że tory kolei dużych prędkości pobiegną inaczej w naszym regionie. Studium wykonalności tej inwestycji w znacznym zakresie oprotestowały gminy Błaszki i Wróblew. Ta ostatnia ma już pokazaną do wglądu nową, bardziej przyjazną wersję. "Cacy" jednak i tak nie jest - mówią we Wróblewie.
- Ja zdaję sobie sprawę, że jest to olbrzymi skok cywilizacyjny i taka kolej musi przebiegać przez poszczególne gminy. - mówi Tomasz Wożniak, wójt Wróblewa i dodaje, że ostatnia lokalizacja, jaką przesłano gminie na mapkach, jest już nieco szczęśliwsza, choć i tak nie bez wielu uciążliwości:
- Ta trasa przebiega trochę inaczej, na pewno nie ma już tego charakterystycznego "Y", czyli rozwidlenia w 3 strony Polski, natomiast cały czas trasa przebiega. Nasza gmina jest typowo rolnicza i na pewno jakieś kolizje tutaj będą, rolnicy będą się sprzeciwiać i wcale się nie dziwię, bo centralnie przez miejscowości ta trasa nie przebiega, ale jak widać, są poprzecinane poszczególne pola uprawne.
Miejscowości, w których mieszkańcy muszą liczyć się z budową szybkiej kolei to m.in. Bliżniew, Dąbrówka, Dziebędów, Słomków Mokry i Suchy oraz Smardzew. Okazja do pytań o szczegóły dotyczące tego projektu będzie w poniedziałek w Centrum Kultury w Błaszkach na specjalnym spotkaniu z udziałem władz i projektantów.
żródło : http://www.nasze.fm/news,6531Kolej Dużych Prędkości oprotestowana
"NIE" dla Kolei Dużych Prędkości. Swój ostry sprzeciw przedstawili wczoraj na konsultacjach społecznych mieszkańcy gmin Błaszki i Wróblew. Były grożby, apele i cała lawina krytyki, a do Sejmu ma trafić list protestacyjny.
Mieszkańcy gmin Błaszki i Wróblew, którzy pojawili się na wczorajszym spotkaniu konsultacyjnym mieli wiele oczekiwań i równie dużo pytań. Spodziewali się, że specjaliści, którzy przyjechali do Błaszek z Warszawy powiedzą im kiedy rozpocznie się wysiedlanie, w jakiej wysokości będą przyznawane odszkodowania i gdzie będą mieszkać, gdy koparki zaczną zrównywać ich domy z powierzchnią ziemi. Tak się jednak nie stało, a rolnicy dali upust swojej złości:
"Analizowaliśmy wiele wariantów"
Na nic zdały się prośby włodarzy gmin, a także przedstawicieli Kolei Dużych Prędkości. Mieszkańcy nie chcieli słuchać argumentów specjalistów, którzy nie potrafili z kolei odpowiedzieć na zadane przez nich pytania. Hiszpan Enrique Rico, dyrektor ds. Projektów Kolejowych, który odpowiada za przebieg trasy, zapewnił jednak, że wszystkie głosy zostaną wysłuchane, a każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie:
- Tu nie chodzi o to, że ten wariant czwarty nie może być analizowany. W ramach analizy trasowania przeanalizowano dziesięć wariantów. Analizowaliśmy te dziesięć wariantów z punktu widzenia wielokryterialnego i wybrane zostały te trzy, które mieszkańcom zaprezentowaliśmy. Staraliśmy się wybrać te warianty, które z technicznego punktu widzenia, a także z ekonomicznego i ochrony środowiska były najbardziej wykonalne. Rozumiem, że będą ludzie, przez których działki będzie trasa przechodzić i będą oni niezadowoleni. Było jednak wiele terenów rolniczych i niemożliwością było ominięcie wszystkich tych terenów.
Nie wiadomo jednak, czy oznacza to utworzenie kolejnego, czwartego już wariantu, którym miałyby przebiec tory kolei. Zgodnie z trzema zaprojektowanymi trasami miałyby one przeciąć gminię Błaszki i Wróblew pozbawiając ludzi gospodarstw, z których czerpali do tej pory dochody. Z pisma przesłanego przez UG Błaszki wynika, że linia KDP ma przeciąć m.in. Zawady, Kwasków, Smaszków, Felinka, Kokoszki, Maciszewice, Wójcice Małe, Wójcice, Kamienna - Kolonia i Józefka.
Włodarze gmin popierają mieszkańców
Było to pierwsze tak duże i tak poważne spotkanie przedstawicieli Kolei Dużych Prędkości z mieszkańcami gmin Błaszki i Wróblew. Na konsultacje przyszło ponad 300 osób, a za mieszkańcami murem stanęli również gospodarze gmin i zapowiedzieli walkę z projektantami:
- Wiem, że wątpliwości ludzie mają, ale myślę, że głównym takim przesłaniem tego spotkania, tych konsultacji jest jednak twarde stanowisko na "nie", prosimy tutaj o konkretne przeanalizowanie jeszcze raz wszystkich tych trzech wariantów. Myślę, że jeżeli ktoś będzie chciał wybudować tę linię Kolei Dużych Prędkości, to musi zakładać wykup przymusowy, wręcz wywłaszczeniowy, bo dobrowolności tutaj nie będzie. - mówi burmistrz Błaszek, Piotr Świderski.
Podobne stanowisko przyjął również wójt Wróblewa, Tomasz Wożniak:
- Będziemy walczyć, tylko czy to coś da? Będziemy czekać, może rzeczywiście jakiś czwarty wariant specjaliści wymyślą. Oby tak. Cieszę się, że to walka wspólna z gminą Błaszki, bo to zawsze razem rażniej. Myślę, że to nasze stanowisko, które razem roześlemy i do parlamentarzystów, i do samorządowców, którzy mogliby nam w tym temacie pomóc czymś zaowocuje.
Zbyt wiele niejasności
Jak przekonywali wczoraj rolnicy, to właśnie w tych rejonach, które mają być przecięte KDP znajdują się najlepsze ziemie uprawne w regionie, a ziemniaki tam wyhodowane są transportowane na teren całego kraju. Ponadto podczas spotkania konsultacyjnego okazało się, że bufor, który poprzednio miał mieć szerokość 400 m, teraz będzie miał aż 800. W dalszym ciągu nie wiadomo, które konkretnie gospodarstwa zostaną przecięte przez KDP. Specjaliści wciąż podkreślają, że trasa jest planowana, a więcej szczegółów być może uda się udzielić pod koniec sierpnia. To właśnie na ten okres zaplanowano kolejne spotkania z mieszkańcami. Na wczorajszym spotkaniu nikt z gości z Warszawy nie potrafił również wyjaśnić, skąd państwo zamierza pozyskać pieniądze na wykup wszystkich gruntów i czy w ramach tworzenia KDP zostaną wybudowane również nowe drogi.
Z Łodzi do Warszawy w 30 minut
Projektanci podkreślali wczoraj - Kolej Dużych Prędkości to skok cywilizacyjny. W Hiszpanii inwestycja ta, według zapewnień Enrique Rico, zrewolucjonizowała infrastrukturę w kraju. Pociągi mają rozwijać prędkość nawet do 360 km/h. I tak dla przykładu, podróż z Warszawy do Łodzi wyniesie zaledwie 30 min. Budowa KDP ma się rozpocząć w 2014 r. i potrwać do 2020. Koszt realizacji całego zadania to blisko 26 mld zł.
Przebieg trasy dla gminy Błaszki można znależć tutaj:
http://www.blaszki.pl
Przebieg trasy dla gminy Wróblew można znależć tutaj:
http://www.wroblew.pl
Jeszcze na stronie tej ^^ jest jakieś radyjko jak mówią ale nie słuchałem ale drom się jak cholera : D.
Oczywiście to jest jakaś rozmowa bodajże z tego zebrania.
te radyjko znajdziecie nad napisem
"Analizowaliśmy wiele wariantów"
Źródło: http://www.nasze.fm/news,6650 (w tym linku pod napisami^ znajdziemy nagranie kawałku z ich nagrania)Szybkiej kolei mówią "NIE". Po raz kolejny
We Wróblewie odbyło się spotkanie samorządowców zainteresowanych proponowanym przebiegiem linii kolei dużych prędkości. Warianty są aktualnie trzy i właściwie każdemu z nich władze Błaszek, Wróblewa czy Szadku mówią większe lub mniejsze - ale NIE.
- Cały czas podkreślamy - uprawne ziemie bardzo dobrych klas, no i zapłakani ludzie, którzy przychodzą do urzędu i oczekują konkretnych odpowiedzi kto będzie wywłaszczał, za ile, kiedy i jaki czas będzie na to, aby wyprowadzić się ze swojego domu. To są te nurtujące pytania.
I na które - jak dodaje Tomasz Wożniak, wójt Wróblewa - wciąż nie ma wiążącej odpowiedzi. Stąd spotkanie z burmistrzem Błaszek i Szadku oraz wójtami gminy Sieradz i wielkopolskich Szczytnik:
- Gdzie on pojedzie tą koleją? Nie pojedzie nią do pracy do Wrocławia, czy Warszawy, bo koszty przejazdu będą zbyt duże. Patrząc na standardy europejskie to będzie ekskluzywny przejazd dla bardzo wąskiej grupy menadżerów, czy innych zarządzających, może dla części polityków i tyle. Nie będzie to narzędzie powszechne.
Takich i podobnych argumentów w dyskusji było zresztą więcej. Jaki finał tej rozmowy ażeby nie była jedynie biciem piany? Uczestnicy dyskusji wspominali m.in. o liście otwartym do ministra infrastruktury.
TUTAJ ZNAJDZIEMY NA STONCE RADIO WARTO WYSYCHAć
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Jak Wy się tych ludzi czepiacie. Pamiętam jak kilkadziesiąt stron temu to Wy żeście się pluli, że wariant na południe od Kalisza izoluje miasto od południa powiatu. Tego chcą uniknąć włodarze gmin. Oglądałem ostatnio materiał o budowie i projektowaniu Centralnej Magistrali Kolejowej. Były inne czasy. Planiści na mapach kreślili i nie przejmowali się tym, że tu 50 metrów mogłoby iść na północ. Po prostu oświadczono mieszkańcom, że tamtędy pobiegnie trasa i mają gów*o do gadania. Komu trzeba było zburzyć dom - dostawał nowy do PKP i koniec ceregieli.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Tam decydował Stalin, a tutaj Bismarck . Szymek, co nie wiesz , że wtedy decydował jednym podpisem z reguły durny sekretarz.Wejdż na stronę wtg- gniazdo , to poczytasz sobie jak metropolici wychawalają swojego Kanclerza.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, o 21:00 przez sobieray-3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Prace nad KDP nadal trwają.
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... reka_.html
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... reka_.html
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz