Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 5 kwie 2011, o 20:46

Ironio losu. Jestem ciekaw skąd po kilku latach przypomniał się komuś wariant północny.

Już nie miałem nadziei, że ktoś poza tym forum o nim wspomni...
A mieszkańcom Sieradza jest obojętne gdzie będzie rozjazd (wnioskuję po doniesieniach medialnych łódzkiej i sieradzkiej prasy). Dla nich ważne jest to, aby w Sieradzu powstał przystanek dla KDP.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 5 kwie 2011, o 23:57

Wariant północny powrócił do łask, gdy przystąpiono do obliczania kosztów budowy, jak i póżniejszej eksploatacji KDP. Gdyby nawet tory przeprowadzono przez środek zbiornika Jeziorsko, to pryszcz do marzeń o tunelu pod Skalmierzycami, a efekt nieporównywalny. Wystarczy zimą stanąć na tamie gdy nie ma wody i wyobrazic sobie budowe trasy z lewej czy prawej strony.

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1383
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 11 kwie 2011, o 22:32

Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10978
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 11 kwie 2011, o 22:48

Najlepszy kawałek, który pokazuje jak stolyca poznańskiego dba o woj. " to stracimy na tym jako Poznań " :) To niech Kalisz zaproponuje, jak sie POznań boi wydłużenia drogo do Katowic, nowa trasą. Poznań-Kalisz-Częstochowa-Katowice-Kraków :)
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 11 kwie 2011, o 23:05

I znowu Wielkopolska kończy się na rogatkach Poznania :(

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 11 kwie 2011, o 23:13

W tym przypadku powinniśmy raczej kibicować Poznaniowi ;)

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10978
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 11 kwie 2011, o 23:31

Spodziewałeś się czegoś innego LUK :) Tak było, jest i będzie. Poznań dba tylko o swoje dupsko. Dlatego cheetah, aż tak bardzo bym nie kobicował Poznaniowi, oni nawet nie pomysleli, że Kalisz może coś zyskać na ich pomysłach. Robią to wyłącznie dla własnego interesu.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 11 kwie 2011, o 23:38

Niestety da się to wyczuć czytając artykuł, ale przy okazji ich interesów można ubić i swój. Tylko trzeba pilnować, żeby linia nie przesunęła się za bardzo w stronę A2. Swoją drogą pomysł zawracania KDP w Poznaniu jest co najmniej chybiony.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 14 kwie 2011, o 20:41

Jeśli nie wszystkie pociągi miałyby zatrzymywać się w Łodzi to dlaczego część z nich nie miałaby nie zatrzymywać się w Poznaniu? Ot, taka moja wredność.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 16 kwie 2011, o 22:21

Obrazek

Obrazek

ŻK
Andrzej

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 16 kwie 2011, o 22:54

Pan viceMarszałek jeszcze nigdy nie spojrzał dalej niż na koniec własnego nosa!

Awatar użytkownika
FATUM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1454
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:43
Lokalizacja: Kalisz/Zduńska Wola

Nieprzeczytany post autor: FATUM » 16 kwie 2011, o 23:35

Nigdy nie miałem sympatii do perusów,nie lubią Warszawiaków a maja podobną mentalność wydaje i m się że sa najważniejsi i wszystko nalezy sie tylko i wyłącznie jednemu "pieknemu" miastu Poznaniowi poprostu zbiera się na wymioty jak się czyta o planach skąpców Poznaniaków :evil:
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5013
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 17 kwie 2011, o 08:12

nie wiem czy to już wsadziliście ale macie
http://www.rc.fm/polityczne/pojedzie-przez-kalisz.html
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10978
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 17 kwie 2011, o 08:28

Jest tak jak napisał Seeker Poznań w zachowuje się tak jak Warszawa. tylko wobec woj. Dlatego cieszmy się, że w tej inwestcyji biorą udział jeszcze takie miasta jak Wrocław i Łódż. Bo na naszych lokalnych polityków nie ma za bardzo co liczyć. No i pan Racki ostatnio się obudził, nie ma chyba tygodnia, aby o nim czegoś nie było :)
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 17 kwie 2011, o 10:23

Pozwolę się nie zgodzić z panem Rackim w sprawie stanu obecnej trasy kolejowej Warszawa-Łódż-Kalisz-Ostrów-Wrocław. Obecnie kończone remonty między Warszawą i Łodzią też sprawią, że ta trasa stanie się szybsza, a co za tym idzie, być może w kolejnym rozkładzie jazdy znajdzie się więcej pociągów na tej trasie. Jednak najwęższym gardłem tej trasy nie jest wymieniany pzrez pana rackiego odcinek z Odolanowa do Grabowna! Tam tory pozwalają jechać 100-120km/h. Najgorzej jest między Łodzią, a Zduńską Wolą. Cały ten odcinek to maksymalna prędkość 60km/h ! Tyle może maksymalnie tam jechac pociąg! Polecam poszukać i ściągnąć sobie z netu program Railmap. Tam jest wszystko aktualizowane i daje obraz sprawy.

Co do wicemarszałka Jankowiaka, to jest to gbur i wróg publiczny nr 1 dla naszego regionu! Ten człowiek moim zdaniem powinien zostać pozbawiony swojej funkcji, ponieważ działa jak wiceprezydent Poznania, zamiast jako wicemarszałek Wielkopolski dbać o całe województwo.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 17 kwie 2011, o 12:48

Ostatnio trwają remonty na odcinki Łódż- Łask. Poćiągi są puszczane jednym torem przez co są opóżnienia sięgające do 30 min.

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3678
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 17 kwie 2011, o 15:50

sector-ostrow pisze:(...)Co do wicemarszałka Jankowiaka, to jest to gbur i wróg publiczny nr 1 dla naszego regionu! Ten człowiek moim zdaniem powinien zostać pozbawiony swojej funkcji, ponieważ działa jak wiceprezydent Poznania, zamiast jako wicemarszałek Wielkopolski dbać o całe województwo.
Z tym wypada się zgodzić. Szczególnie żenujące są jego wywody jakoby budowa "Y" miała pogorszyć połączenie Poznania z Koninem. Wobec stałej, zupełnie od "Y" niezależnej, systematycznej pracy nad poprawą linii Warszawa-Konin-Poznań trzeba to uznać za jątrzące kłamstwo w celu skłócenia nas z Koninem. Odpowiedzią na to powinno być bardziej energiczne podjęcie ważnego dla Konina tematu linii Kalisz-Inowrocław, kluczowej także dla węzła ostrowskiego, a w razie jej wybudowania już właściwie kalisko-ostrowskiego. KE nie zgadza się na ograniczenie polskich inwestycji w kolej (nie można przenieść środków), więc jest czas na powiązanie tego pomysłu z "Y" (szybkie połączenie Bydgoszczy i Torunia z Wrocławiem) i użycie tej potencjalnej inwestycji jako dodatkowego argumentu za "Y" u nas.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 17 kwie 2011, o 16:39

Trafiłeś K2 w ,,10''. Ja też wolę połączenie Kalisza z morzem i i Sudetami środkowo-zachodnimi od połączeń z Moskwą i Berlinem. Tam jak zechcemy, zawsze się dostaniemy. Tutaj ciągle jesteśmy narażani na wyrzucanie poza nawias społeczny ! Kto wie czy w obecnym spisie powszechnym nie każę sobie wpisać jako narodowość coś nowego - WielkopolskoWschodnia! Wolę to, niż być pomiatanym przez byle dupków sprusaczonych.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10978
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 17 kwie 2011, o 16:56

Dobre Sobieray :) A co do lini Kalisz - Inowrocław, aż się prosi, aby włączyć to miasta takie jak Bydgoszcz, Toruń, Gdańsk. Uważam, że tam też byliby chętni na takie rozwiązanie komunikacyjne.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3678
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 17 kwie 2011, o 19:40

K-man pisze:(...) co do lini Kalisz - Inowrocław, aż się prosi, aby włączyć to miasta takie jak Bydgoszcz, Toruń, Gdańsk. Uważam, że tam też byliby chętni na takie rozwiązanie (...)
Taka linia automatycznie podnosi też znaczenie linii Ostrów-Wrocław oraz daje najkrótsze połączenie Olsztyna z południowym zachodem Polski, a wiodąc przez zaniedbane kolejowo tereny b. zaboru rosyjskiego jednocześnie łamie nadal istniejący (po stu latach!) rozbiorowy schemat polskich linii kolejowych. W każdym razie Wrocław i Olsztyn, a może i Opole też mogłyby nie być przeciw.

ODPOWIEDZ