Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Ironio losu. Jestem ciekaw skąd po kilku latach przypomniał się komuś wariant północny.
Już nie miałem nadziei, że ktoś poza tym forum o nim wspomni...
A mieszkańcom Sieradza jest obojętne gdzie będzie rozjazd (wnioskuję po doniesieniach medialnych łódzkiej i sieradzkiej prasy). Dla nich ważne jest to, aby w Sieradzu powstał przystanek dla KDP.
Już nie miałem nadziei, że ktoś poza tym forum o nim wspomni...
A mieszkańcom Sieradza jest obojętne gdzie będzie rozjazd (wnioskuję po doniesieniach medialnych łódzkiej i sieradzkiej prasy). Dla nich ważne jest to, aby w Sieradzu powstał przystanek dla KDP.
Wariant północny powrócił do łask, gdy przystąpiono do obliczania kosztów budowy, jak i póżniejszej eksploatacji KDP. Gdyby nawet tory przeprowadzono przez środek zbiornika Jeziorsko, to pryszcz do marzeń o tunelu pod Skalmierzycami, a efekt nieporównywalny. Wystarczy zimą stanąć na tamie gdy nie ma wody i wyobrazic sobie budowe trasy z lewej czy prawej strony.
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Spodziewałeś się czegoś innego LUK Tak było, jest i będzie. Poznań dba tylko o swoje dupsko. Dlatego cheetah, aż tak bardzo bym nie kobicował Poznaniowi, oni nawet nie pomysleli, że Kalisz może coś zyskać na ich pomysłach. Robią to wyłącznie dla własnego interesu.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Nigdy nie miałem sympatii do perusów,nie lubią Warszawiaków a maja podobną mentalność wydaje i m się że sa najważniejsi i wszystko nalezy sie tylko i wyłącznie jednemu "pieknemu" miastu Poznaniowi poprostu zbiera się na wymioty jak się czyta o planach skąpców Poznaniaków
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING
nie wiem czy to już wsadziliście ale macie
http://www.rc.fm/polityczne/pojedzie-przez-kalisz.html
http://www.rc.fm/polityczne/pojedzie-przez-kalisz.html
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Jest tak jak napisał Seeker Poznań w zachowuje się tak jak Warszawa. tylko wobec woj. Dlatego cieszmy się, że w tej inwestcyji biorą udział jeszcze takie miasta jak Wrocław i Łódż. Bo na naszych lokalnych polityków nie ma za bardzo co liczyć. No i pan Racki ostatnio się obudził, nie ma chyba tygodnia, aby o nim czegoś nie było
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Pozwolę się nie zgodzić z panem Rackim w sprawie stanu obecnej trasy kolejowej Warszawa-Łódż-Kalisz-Ostrów-Wrocław. Obecnie kończone remonty między Warszawą i Łodzią też sprawią, że ta trasa stanie się szybsza, a co za tym idzie, być może w kolejnym rozkładzie jazdy znajdzie się więcej pociągów na tej trasie. Jednak najwęższym gardłem tej trasy nie jest wymieniany pzrez pana rackiego odcinek z Odolanowa do Grabowna! Tam tory pozwalają jechać 100-120km/h. Najgorzej jest między Łodzią, a Zduńską Wolą. Cały ten odcinek to maksymalna prędkość 60km/h ! Tyle może maksymalnie tam jechac pociąg! Polecam poszukać i ściągnąć sobie z netu program Railmap. Tam jest wszystko aktualizowane i daje obraz sprawy.
Co do wicemarszałka Jankowiaka, to jest to gbur i wróg publiczny nr 1 dla naszego regionu! Ten człowiek moim zdaniem powinien zostać pozbawiony swojej funkcji, ponieważ działa jak wiceprezydent Poznania, zamiast jako wicemarszałek Wielkopolski dbać o całe województwo.
Co do wicemarszałka Jankowiaka, to jest to gbur i wróg publiczny nr 1 dla naszego regionu! Ten człowiek moim zdaniem powinien zostać pozbawiony swojej funkcji, ponieważ działa jak wiceprezydent Poznania, zamiast jako wicemarszałek Wielkopolski dbać o całe województwo.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Z tym wypada się zgodzić. Szczególnie żenujące są jego wywody jakoby budowa "Y" miała pogorszyć połączenie Poznania z Koninem. Wobec stałej, zupełnie od "Y" niezależnej, systematycznej pracy nad poprawą linii Warszawa-Konin-Poznań trzeba to uznać za jątrzące kłamstwo w celu skłócenia nas z Koninem. Odpowiedzią na to powinno być bardziej energiczne podjęcie ważnego dla Konina tematu linii Kalisz-Inowrocław, kluczowej także dla węzła ostrowskiego, a w razie jej wybudowania już właściwie kalisko-ostrowskiego. KE nie zgadza się na ograniczenie polskich inwestycji w kolej (nie można przenieść środków), więc jest czas na powiązanie tego pomysłu z "Y" (szybkie połączenie Bydgoszczy i Torunia z Wrocławiem) i użycie tej potencjalnej inwestycji jako dodatkowego argumentu za "Y" u nas.sector-ostrow pisze:(...)Co do wicemarszałka Jankowiaka, to jest to gbur i wróg publiczny nr 1 dla naszego regionu! Ten człowiek moim zdaniem powinien zostać pozbawiony swojej funkcji, ponieważ działa jak wiceprezydent Poznania, zamiast jako wicemarszałek Wielkopolski dbać o całe województwo.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Trafiłeś K2 w ,,10''. Ja też wolę połączenie Kalisza z morzem i i Sudetami środkowo-zachodnimi od połączeń z Moskwą i Berlinem. Tam jak zechcemy, zawsze się dostaniemy. Tutaj ciągle jesteśmy narażani na wyrzucanie poza nawias społeczny ! Kto wie czy w obecnym spisie powszechnym nie każę sobie wpisać jako narodowość coś nowego - WielkopolskoWschodnia! Wolę to, niż być pomiatanym przez byle dupków sprusaczonych.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Taka linia automatycznie podnosi też znaczenie linii Ostrów-Wrocław oraz daje najkrótsze połączenie Olsztyna z południowym zachodem Polski, a wiodąc przez zaniedbane kolejowo tereny b. zaboru rosyjskiego jednocześnie łamie nadal istniejący (po stu latach!) rozbiorowy schemat polskich linii kolejowych. W każdym razie Wrocław i Olsztyn, a może i Opole też mogłyby nie być przeciw.K-man pisze:(...) co do lini Kalisz - Inowrocław, aż się prosi, aby włączyć to miasta takie jak Bydgoszcz, Toruń, Gdańsk. Uważam, że tam też byliby chętni na takie rozwiązanie (...)