Inwestycje w regionie
Ciekawe, na którym miejscu jest Kaliski szpital w zeszłym roku był na miejscu 44 tuż za Ostrowskim szpitalem 43 miejsce odpowiednio 788, 28 i 788, 49 punktów na 3 kategorie ocen w 2 lepszy był Kaliski szpital a w jednej Ostrowski z tym, że ta kategoria to niestety, jakość usług.
Ciekawe jak te rankingi mają się do rzeczywistości, bo według tego rankingu we wschodniej części województwa mamy najlepszą opiekę medyczną w Wielkopolsce.
Ciekawe jak te rankingi mają się do rzeczywistości, bo według tego rankingu we wschodniej części województwa mamy najlepszą opiekę medyczną w Wielkopolsce.
Jest zgoda na obwodnicę
21 pażdziernika, 2010 - 14:52 — [email protected]
Jest decyzja w sprawie ostrowskiej obwodnicy. Wojewoda wielkopolski Piotr Florek wydał zgodę na rozpoczęcie budowy II etapu. Drugi odcinek to 14 kilometrów drogi ekspresowej, gdzie powstaną dwa węzły drogowe, mosty na Baryczy i Kanale Chynowskim oraz przejścia podziemne.
Ten odcinek ma być gotowy za dwa lata. Koszt inwestycji to ponad 200 000 000 złotych.
[email protected]
21 pażdziernika, 2010 - 14:52 — [email protected]
Jest decyzja w sprawie ostrowskiej obwodnicy. Wojewoda wielkopolski Piotr Florek wydał zgodę na rozpoczęcie budowy II etapu. Drugi odcinek to 14 kilometrów drogi ekspresowej, gdzie powstaną dwa węzły drogowe, mosty na Baryczy i Kanale Chynowskim oraz przejścia podziemne.
Ten odcinek ma być gotowy za dwa lata. Koszt inwestycji to ponad 200 000 000 złotych.
[email protected]
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
No tam już ktoś z Ostrowa w komentarzach krzyczy ze 700 mln
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie należy się cieszyć przedwcześnie,Ostrów będzie płakał zamiast się cieszyć.
http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i ... ,9376.html
http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i ... ,9376.html
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Dlaczego ma rację? W końcu ta pseudo - instytucja nazywa się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ale ok, skoro tak sobie to ktoś wymyślił, to niech tak będzie, tylko niech gminy dostaną na to pieniądze! W Polsce bardzo fajnie idzie decentralizacja funkcjonalna, tylko że wraz z nią nie idzie decentralizacja finansowa. I póżniej gminy się zadłużają, bo nie mają z czego wykonywać kolejnych zadań.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
O (niedo)rozwoju regionalnym, planowanym przez rząd/UE:
"Niech rosną metropolie" http://wyborcza.pl/1,76498,8519571.html
"Niech rosną metropolie" http://wyborcza.pl/1,76498,8519571.html
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
droga ekspresowa z definicji musi być bezpłatna i również z definicji nie posiada drogi alternatywnej. Jeśli gmina nie chce odśnieżać drogi, która z tranzytowej stała się łączącą dwie wsie - trudno.wollny pisze:Dlaczego ma rację? W końcu ta pseudo - instytucja nazywa się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ale ok, skoro tak sobie to ktoś wymyślił, to niech tak będzie, tylko niech gminy dostaną na to pieniądze! W Polsce bardzo fajnie idzie decentralizacja funkcjonalna, tylko że wraz z nią nie idzie decentralizacja finansowa. I póżniej gminy się zadłużają, bo nie mają z czego wykonywać kolejnych zadań.
Nikt się nie przejmuje czy kaliszan, radomian, grudziądzan, włocławian etc. stać na odśnieżanie, doświetlanie itd. DK. Nie słyszałem, żeby władze Skalmierzyc pluły się o utrzymanie drogi. Zawsze można wytyczyć ją jako drogę powiatową/wojewódzką, którą muszą się opiekować inne samorządy. Ci, którzy się teraz awanturują o utrzymanie drogi, otwierali szosę dla niej alternatywną z wielką pompą. Już wtedy mogli o tym pomyśleć.
Z resztą jaka to decentralizacja, kiedy degraduje się drogę?
Najsmutniej czyta się o tym wszystkim w kontekście Kalisza. Przed wojną nasze miasto było 15 według wielkości, teraz jest 37. Nie będę pisał, że gdyby nie 1914 r. i II w.ś. Kalisz miałby spokojnie ponad 300 tyś. mieszkańców. Na mapie są miasta, które przed wojną były 4 razy mniejsze od Kalisza.ww pisze:O (niedo)rozwoju regionalnym, planowanym przez rząd/UE:
"Niech rosną metropolie" http://wyborcza.pl/1,76498,8519571.html
Jest nawet trochę gorzej. Wg stanu na 1. stycznia 2010 zajmujemy 38 miejsce pod względem liczby ludności.faust pisze:Przed wojną nasze miasto było 15 według wielkości, teraz jest 37.
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_908_PLK_HTML.htm
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Rzeczywistej pewnie nigdy się nie dowiesz.
Każde żródło podaje inną liczbę. Największą liczbę podaje Urząd Statystyczny. O 3-4 tys niższą podaje np. Państwowa Komisja Wyborcza, a nawet Urząd Miasta. Z Góry mówię, że wszyscy biorą pod uwage zameldowania stałe i czasowe.
Każde żródło podaje inną liczbę. Największą liczbę podaje Urząd Statystyczny. O 3-4 tys niższą podaje np. Państwowa Komisja Wyborcza, a nawet Urząd Miasta. Z Góry mówię, że wszyscy biorą pod uwage zameldowania stałe i czasowe.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
@K-man
Ależ tu nie chodzi o politykę "czerwonych", "czarnych" czy "różowych". "Czerwoni" zrobili z Częstochowy czy Radomia miasta ponad 200-tysięczne z politechnikami itd. (nie mówiąc już o miastach typu Rzeszów, które były mieścinami, a teraz są miastami uniwersyteckimi z międzynarodowymi portami lotniczymi itp.). Tu chodzi o politykę (bo planowanie rozwoju miasta to też polityka) samych kaliszan, bez względu na ich polityczny kolor(yt), o ich prowincjonalne myślenie i brak koncepcji dla miasta, pomysłu na miasto (ale już się o tym tu naplułem, więc nie będę więcej, bo to tylko czcza pisanina).
Ależ tu nie chodzi o politykę "czerwonych", "czarnych" czy "różowych". "Czerwoni" zrobili z Częstochowy czy Radomia miasta ponad 200-tysięczne z politechnikami itd. (nie mówiąc już o miastach typu Rzeszów, które były mieścinami, a teraz są miastami uniwersyteckimi z międzynarodowymi portami lotniczymi itp.). Tu chodzi o politykę (bo planowanie rozwoju miasta to też polityka) samych kaliszan, bez względu na ich polityczny kolor(yt), o ich prowincjonalne myślenie i brak koncepcji dla miasta, pomysłu na miasto (ale już się o tym tu naplułem, więc nie będę więcej, bo to tylko czcza pisanina).
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Jak miło czyta się opinie zbieżne z własnymi poglądami. Niestety w powojennym Kaliszu nic się nie udaje, a początkowe plany były bardzo ambitne - węzeł kolejowy ze stacją w ok. al. Sikorskiego, dworzec przemysłowy na Winiarach + huta etc.
Spójrzmy na takie Wielkopolskie klimaty - Gniezno, Konin. Te miasta zwyczajnie rozkwitły po wojnie. My się zapadliśmy. To wszystko spowodowane jest wsiowym myśleniem do którego zachęcają kaliszan władze miasta, OW, województwa etc. Gdyby się bardzo chciało można by było wypromować kalisko-ostrowski okręg przemysłowy i zwyczajnie przekonać mieszkańców powiatów ościennych, że miasto wojewódzkie, uzupełnione pobliskim OW wpływałoby bardzo pozytywnie na okolicę odległą od Kalisza o 50-70 km. Po prostu wmawia się nam, że my jesteśmy tą bogatą Wielkopolską, a wszystko ładuje się do miasta know-how (wykorzystać inne jst).
Z mojej strony - koniec OT i o to samo proszę użytkowników forum.
Spójrzmy na takie Wielkopolskie klimaty - Gniezno, Konin. Te miasta zwyczajnie rozkwitły po wojnie. My się zapadliśmy. To wszystko spowodowane jest wsiowym myśleniem do którego zachęcają kaliszan władze miasta, OW, województwa etc. Gdyby się bardzo chciało można by było wypromować kalisko-ostrowski okręg przemysłowy i zwyczajnie przekonać mieszkańców powiatów ościennych, że miasto wojewódzkie, uzupełnione pobliskim OW wpływałoby bardzo pozytywnie na okolicę odległą od Kalisza o 50-70 km. Po prostu wmawia się nam, że my jesteśmy tą bogatą Wielkopolską, a wszystko ładuje się do miasta know-how (wykorzystać inne jst).
Z mojej strony - koniec OT i o to samo proszę użytkowników forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Niestety II WŚ i okres wczesnopowojenny oznaczały, wskutek zagłady Żydów i wypędzenia Niemców (często "Niemców", po prostu ewangelików), utratę lwiej części kaliskiej elity. W niewielu miastach polskich te dwa żywioły łącznie stanowiły aż tak wielki odsetek inteligencji, a zwłaszcza elity gospodarczej. Dlatego tej straty (jak widać gorszej niż zniszczenie w I WŚ) już się nie dało odrobić, co w warunkach nieprzyjaznego (a raczej wrogiego) otoczenia skutkuje upadkiem miasta. W dodatku po katastrofie Powstania Warszawskiego tym razem "mała Warszawa" nie mogła już liczyć w odrabianiu strat na pomoc i wsparcie stolicy zajętej własną odbudową.ww pisze:@K-man
Ależ tu nie chodzi o politykę "czerwonych", "czarnych" czy "różowych"(...)Tu chodzi o politykę (bo planowanie rozwoju miasta to też polityka) samych kaliszan, (...) o ich prowincjonalne myślenie i brak koncepcji dla miasta, pomysłu na miasto (...)
@K-man
Ale zostali przecież ludzie, kaliszanie, Polacy. Czy Polacy nie są inteligentni lub przedsiębiorczy? Czy Rzeszów/Gorzów/Radom po II wojnie światowej zbudowali Żydzi i Niemcy?
@szymkalisz
Masz rację pisząc, że kaliszanie ulegają jakiemuś nieprawdziwemu przeświadczeniu, że Kalisz jest be, a (każde) inne miasto jest ok. Myślę, że winę ponosi tu Ratusz, dla którego Kalisz to tylko szlak bursztynowy (nudne to i oklepane ponad wszelką miarę) i teraz to niby-Zawodzie (równie nudne, a atrakcja na skalę powiaową, co wykrakałem już wcześniej). I tu nie chodzi o budowę lotniska , ale np. numer z szybka koleją. Po takim numarze żaden Pęcherz w żadnym innym mieście nie byłby ani chwili dłużej prezydentem, a w Kaliszu jest i będzie nim jeszcze następną kadencję. Bo kaliszanie ulegli przeświadczeniu, że szybka kolej nie jest dla Kalisza, tylko dla Łociunża. Finis Calisiae, ot co.
Ale zostali przecież ludzie, kaliszanie, Polacy. Czy Polacy nie są inteligentni lub przedsiębiorczy? Czy Rzeszów/Gorzów/Radom po II wojnie światowej zbudowali Żydzi i Niemcy?
@szymkalisz
Masz rację pisząc, że kaliszanie ulegają jakiemuś nieprawdziwemu przeświadczeniu, że Kalisz jest be, a (każde) inne miasto jest ok. Myślę, że winę ponosi tu Ratusz, dla którego Kalisz to tylko szlak bursztynowy (nudne to i oklepane ponad wszelką miarę) i teraz to niby-Zawodzie (równie nudne, a atrakcja na skalę powiaową, co wykrakałem już wcześniej). I tu nie chodzi o budowę lotniska , ale np. numer z szybka koleją. Po takim numarze żaden Pęcherz w żadnym innym mieście nie byłby ani chwili dłużej prezydentem, a w Kaliszu jest i będzie nim jeszcze następną kadencję. Bo kaliszanie ulegli przeświadczeniu, że szybka kolej nie jest dla Kalisza, tylko dla Łociunża. Finis Calisiae, ot co.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)