II etap obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 25
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
W tym roku (2010 ) nie przwiduje się ani budowy drogi nr 25, ani drogi nr 12 - stwierdza baron SLD i poseł L.Aleksandrzak, bo jesteśmy ,,Przygnieceni przez Platformę'' (to tytuł tego wywiadu z ŻK nr 3. Podobnie utyskuje na PKP, że nie wykorzystuje pieniędzy unijnych, bo ,,nie zdążyła zrobić na czas projektów, które już teraz pozwoliły by skrócić podróż z Kalisza do Warszawy o godzinę, modernizując linię (chodzi o ,,14- dop. mój)''.
Ja się zapytuję - to gdzie bywał Pan Poseł, że nie przypilnowwał kaliskich spraw? Dlaczego w odpowiednim czasie nie interpelował gdzie trzeba?,Nie sztuką jest za ,,darmochę' - a właściwie za nasze pieniądze - dojeżdżać z Konina!
Ja się zapytuję - to gdzie bywał Pan Poseł, że nie przypilnowwał kaliskich spraw? Dlaczego w odpowiednim czasie nie interpelował gdzie trzeba?,Nie sztuką jest za ,,darmochę' - a właściwie za nasze pieniądze - dojeżdżać z Konina!
Fragment opisu technicznego do koncepcji budowy II etapu DK 25. (Koncepcję opracowała firma Dromost w 2008r.) :
"2) przebieg trasy na odcinku pomiędzy węzłem w rejonie Al. Wojska Polskiego a ulicą Dobrzecką.
Przebieg ten jest całkowicie zgodny z zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
tj:
- Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „Dobrzec – Zachód część południowa”
(uchwała Rady Miejskiej Kalisza nr XXXIV/529/2005 z dnia 30.06.2005 r.),
- Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „dla osiedla Dobrzec”
(uchwała Rady Miejskiej Kalisza nr VII/113/2003 z dnia 23.05.2003 r.).
Na przedmiotowym odcinku zaznaczono orientacyjnie projektowaną trasę klasy „Z”, miejsce przecięcia
tej trasy oraz sposób przecięcia przyszłych dróg. Zaproponowano przecięcie tras bezkolizyjne bez
możliwości ich skomunikowania poprzez wykonanie obiektu mostowego. Niweleta projektowanej
drogi została tak ustalona aby przyszłą trasę klasy „Z” poprowadzić ponad drogą. Wiadukt zlokalizowano
w km 1+321,80 (obiekt poza opracowaniem – nie włączono jego kosztu do ogólnego
zestawienia).
Na opisanym odcinku wzdłuż trasy zostały zaprojektowane drogi dojazdowe – serwisowe do obsługi
przyległego terenu."
Jak wiadomo, koncepcja nie zakłada żadnych połączeń z obwodnicą na odcinku pomiędzy węzłem przy Castoramie a ul.Poznańską.
Kiedyś Pan Gałka w jakimś wywiadzie, chyba dla "Życia Kalisza", powiedział, że rozważane jest połączenie DK25 z ul. Dobrzecką lub ul.Korczak.
Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Lepszym rozwiązaniem byłoby połączenie obwodnicy ze wspomnianą w koncepcji drogą "Z". Planowana droga klasy"Z" ma przecinać obwodnicę wiaduktem poniżej cmentarza.
Dobrze by było, gdyby tak duże osiedle jakim jest Dobrzec miało wygodne (bezpośrednie) połączenie z DK25. Budowa węzła w tym miejscu dodatkowo uaktywniłaby tereny po drugiej stronie obwodnicy. Nie wiem tylko czy jest miejsce na cześć węzła po stronie osiedla? Łącznica wraz z rondem musiałyby być odpowiednio oddalone od bloków. Po drugiej stronie obwodnicy problemu raczej by nie było.
"2) przebieg trasy na odcinku pomiędzy węzłem w rejonie Al. Wojska Polskiego a ulicą Dobrzecką.
Przebieg ten jest całkowicie zgodny z zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
tj:
- Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „Dobrzec – Zachód część południowa”
(uchwała Rady Miejskiej Kalisza nr XXXIV/529/2005 z dnia 30.06.2005 r.),
- Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „dla osiedla Dobrzec”
(uchwała Rady Miejskiej Kalisza nr VII/113/2003 z dnia 23.05.2003 r.).
Na przedmiotowym odcinku zaznaczono orientacyjnie projektowaną trasę klasy „Z”, miejsce przecięcia
tej trasy oraz sposób przecięcia przyszłych dróg. Zaproponowano przecięcie tras bezkolizyjne bez
możliwości ich skomunikowania poprzez wykonanie obiektu mostowego. Niweleta projektowanej
drogi została tak ustalona aby przyszłą trasę klasy „Z” poprowadzić ponad drogą. Wiadukt zlokalizowano
w km 1+321,80 (obiekt poza opracowaniem – nie włączono jego kosztu do ogólnego
zestawienia).
Na opisanym odcinku wzdłuż trasy zostały zaprojektowane drogi dojazdowe – serwisowe do obsługi
przyległego terenu."
Jak wiadomo, koncepcja nie zakłada żadnych połączeń z obwodnicą na odcinku pomiędzy węzłem przy Castoramie a ul.Poznańską.
Kiedyś Pan Gałka w jakimś wywiadzie, chyba dla "Życia Kalisza", powiedział, że rozważane jest połączenie DK25 z ul. Dobrzecką lub ul.Korczak.
Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Lepszym rozwiązaniem byłoby połączenie obwodnicy ze wspomnianą w koncepcji drogą "Z". Planowana droga klasy"Z" ma przecinać obwodnicę wiaduktem poniżej cmentarza.
Dobrze by było, gdyby tak duże osiedle jakim jest Dobrzec miało wygodne (bezpośrednie) połączenie z DK25. Budowa węzła w tym miejscu dodatkowo uaktywniłaby tereny po drugiej stronie obwodnicy. Nie wiem tylko czy jest miejsce na cześć węzła po stronie osiedla? Łącznica wraz z rondem musiałyby być odpowiednio oddalone od bloków. Po drugiej stronie obwodnicy problemu raczej by nie było.
Jeśli koncepcja nie zakłada żadnych połączeń z obwodnicą na odcinku pomiędzy węzłem przy Castoramie a ul poznańską, to dlaczego inwestorem ma być Kalisz. Podobno mamy aglomeracje, w ramach, której budowane jest lotnisko w Michałkowie, gdzie korzyści dla Kalisza żadne. Natomiast obwodnica Kalisza bardziej będzie służyła mieszkańcą Ostrowa, bo wątpie by ktoś z Dobrca jechał pod Skalmierzyce, by dostać się do szpitala.
Co wy piszecie, tak buduje się obwodnice miast i maja tylko parę zjazdów i nikt nie zadaje takich głupich pytań , najlepiej co do nie których żeby zjazd był co 100 metrów, żeby od razu pod dom podjechać
Obwodnica ma przede wszystkim służyć kierowcą co przejeżdżają przez Kalisz i nie maja zamiaru się zatrzymywać w naszym mieście i nie muszą stać w korkach w centrum miasta i do tego powiększając korki
Przy budowie obwodnic miast zjazdy buduje się tylko przy drogach krajowych i wojewódzkich
Obwodnica ma przede wszystkim służyć kierowcą co przejeżdżają przez Kalisz i nie maja zamiaru się zatrzymywać w naszym mieście i nie muszą stać w korkach w centrum miasta i do tego powiększając korki
Przy budowie obwodnic miast zjazdy buduje się tylko przy drogach krajowych i wojewódzkich
Andrzej
Zgadzam sięandrzej pisze: Obwodnica ma przede wszystkim służyć kierowcą co przejeżdżają przez Kalisz i nie maja zamiaru się zatrzymywać w naszym mieście i nie muszą stać w korkach w centrum miasta i do tego powiększając korki
Tak jest w przypadku małych miast, gdzie obwodnice służą jedynie przejeżdżającym przez miejscowość (przykład N.Skalmierzyce). W dużych miastach i aglomeracjach częstotliwość zjazdów bywa większa. Optymalna odległość to 3 km. W szczególnych przypadkach dopuszcza się nawet 1 km. Mniejsze odległości między węzłami, mają na celu wykorzystanie obwodnic także do ruchu lokalnego, miedzy dzielnicami i większymi osiedlami.andrzej pisze:Przy budowie obwodnic miast zjazdy buduje się tylko przy drogach krajowych i wojewódzkich
Ponieważ obwodnica w ciągu DK 25 będzie przebiegać stosunkowo blisko "miasta", należy to wykorzystać. DK 25 powinna stać się w przyszłości nie tylko kręgosłupem aglomeracji, ale w pewnym sensie także samego Kalisza.
Oczywiście nie ma co przesadzać z ilością węzłów.
Co do węzła z planowaną drogą zbiorczą, mającą przeciąć obwodnicę nieco poniżej ul. Dobrzeckiej nie będę się upierał. Zaproponowałem go tylko jako alternatywę dla połączenia obwodnicy z ul.Dobrzecką lub ul.Korczak, które rozważał Pan Gałka. IMHO ulice te kompletnie nie nadają się do połączenia z obwodnicą.
PREZYDENT MIASTA KALISZA
Główny Rynek 20, 62-80 Kalisz
WSRK.7624-0006/10 16 lutego 2010 r.
2010/02/00874
O B W I E S Z C Z E N I E
PREZYDENT MIASTA KALISZA zawiadamia Strony, że na wniosek Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy fragmentu drogi krajowej nr 25 - odcinek
od al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej w Kaliszu.
Strony postępowania – czyli właściciele działek, które znajdą się
w granicach inwestycji, oraz osoby mogące wykazać swój interes prawny regulowany decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach – mogą zapoznawać się z informacją o planowanym przedsięwzięciu
w Zarządzie Dróg Miejskich, ul. Złota 43 w Kaliszu oraz z materiałami
i dowodami gromadzonymi w sprawie środowiskowych warunków -
w Wydziale Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Kaliszu przy ul. Kościuszki 1a (3. piętro, pok. 2, godz. 8:30-14:30).
Uwagi i wnioski Stron postępowania, dotyczące potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzenia i zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, można przekazywać na adres: Urząd Miejski
w Kaliszu, Wydział Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej UM, ul. Kościuszki 1a. w terminie do 10 marca 2010 r.
No to procedury ruszają , oby teraz udało się zdobyć pieniądze na ta inwestycje
Główny Rynek 20, 62-80 Kalisz
WSRK.7624-0006/10 16 lutego 2010 r.
2010/02/00874
O B W I E S Z C Z E N I E
PREZYDENT MIASTA KALISZA zawiadamia Strony, że na wniosek Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy fragmentu drogi krajowej nr 25 - odcinek
od al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej w Kaliszu.
Strony postępowania – czyli właściciele działek, które znajdą się
w granicach inwestycji, oraz osoby mogące wykazać swój interes prawny regulowany decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach – mogą zapoznawać się z informacją o planowanym przedsięwzięciu
w Zarządzie Dróg Miejskich, ul. Złota 43 w Kaliszu oraz z materiałami
i dowodami gromadzonymi w sprawie środowiskowych warunków -
w Wydziale Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Kaliszu przy ul. Kościuszki 1a (3. piętro, pok. 2, godz. 8:30-14:30).
Uwagi i wnioski Stron postępowania, dotyczące potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzenia i zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, można przekazywać na adres: Urząd Miejski
w Kaliszu, Wydział Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej UM, ul. Kościuszki 1a. w terminie do 10 marca 2010 r.
No to procedury ruszają , oby teraz udało się zdobyć pieniądze na ta inwestycje
Andrzej
II etap ...
Jadąc wczoraj Al.WP zauważyłem "prace wykopaliskowe " przy samym wężle obok "castoramy".Wie ktoś ,czy to prace związane z uzbrajaniem terenu,czy może pod przyszłą obwodnicę?
JP - WRÓĆ !!!!!!
PREZYDENT MIASTA KALISZA
Główny Rynek 20, 62-80 Kalisz
WSRK.7624-0006/10 15 marca 2010 r.
2010/03/01114
O B W I E S Z C Z E N I E
PREZYDENT MIASTA KALISZA zawiadamia Strony, że do Urzędu Miasta Kalisza wpłynęły opinie - od Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kaliszu oraz od Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
w Poznaniu - w sprawie oceny oddziaływania na środowisko budowy fragmentu drogi krajowej nr 25, odcinek od al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej w Kaliszu. Ze względu na skomplikowany charakter sprawy oraz konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego postanowienie
o przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko oraz o wymaganym zakresie raportu nie zostanie wydane w ustawowym terminie 30 dni. Przewidywany termin wydania przez Prezydenta Miasta Kalisz postanowienia w sprawie oceny i raportu OOŚ, to 15 kwietnia 2010 r.
Strony postępowania – czyli właściciele działek, które znajdą się w granicach inwestycji, oraz osoby mogące wykazać swój interes prawny regulowany decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach – mogą zapoznać się z ww. opiniami oraz z innymi zebranymi w sprawie dowodami i materiałami
w Wydziale Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Kaliszu przy ul. Kościuszki 1a (III piętro, pok. 2; w godz. 8:30-14:30).
Główny Rynek 20, 62-80 Kalisz
WSRK.7624-0006/10 15 marca 2010 r.
2010/03/01114
O B W I E S Z C Z E N I E
PREZYDENT MIASTA KALISZA zawiadamia Strony, że do Urzędu Miasta Kalisza wpłynęły opinie - od Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kaliszu oraz od Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
w Poznaniu - w sprawie oceny oddziaływania na środowisko budowy fragmentu drogi krajowej nr 25, odcinek od al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej w Kaliszu. Ze względu na skomplikowany charakter sprawy oraz konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego postanowienie
o przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko oraz o wymaganym zakresie raportu nie zostanie wydane w ustawowym terminie 30 dni. Przewidywany termin wydania przez Prezydenta Miasta Kalisz postanowienia w sprawie oceny i raportu OOŚ, to 15 kwietnia 2010 r.
Strony postępowania – czyli właściciele działek, które znajdą się w granicach inwestycji, oraz osoby mogące wykazać swój interes prawny regulowany decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach – mogą zapoznać się z ww. opiniami oraz z innymi zebranymi w sprawie dowodami i materiałami
w Wydziale Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Kaliszu przy ul. Kościuszki 1a (III piętro, pok. 2; w godz. 8:30-14:30).
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: II etap ..
Wyszukiwanie trudności w celu przewlekania terminu, jak zwykle kiedy sprawa załatwiana w Poznaniu dotyczy Kalisza.Piekarz pisze:SKOMPLIKOWANY CHARAKTER SPRAWY...... co to ma być ?
Przecież to postanowienie w sprawie oceny i raportu OOŚ wydaje prezydent Kalisza a nie Poznań.kaliszanin2 pisze:Wyszukiwanie trudności w celu przewlekania terminu, jak zwykle kiedy sprawa załatwiana w Poznaniu dotyczy Kalisza.Piekarz pisze:SKOMPLIKOWANY CHARAKTER SPRAWY...... co to ma być ?
Poznan zrobił swoje - RDOŚ w Poznaniu wydał opinie .
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
http://www.zyciekalisza.pl/?str=116&id=63481
Mieszkańcy protestują a "Życie Kalisza" znowu podgrzewa atmosferę, krytykując planowany przebieg połączenia ul.Poznańskiej z obwodnicą Skalmierzyc.
Red. Jakub Banasiak pisze m.in., że planowana droga będzie przechodziła przez środek byłej wsi Dobrzec, będzie wąska(dwupasmowa), w związku z tym nazywanie jej obwodnicą jest nieuprawnione. Za wzór obwodnic podaje przykłady Konina i Ostrowa.
Tego typu artykuły wprowadzają ludzi w błąd. Odwracają uwagę od istotnych problemów projektu/koncepcji, których w ogóle nie poruszono, a które będą miały istotny wpływ na rozwój Kalisza.
A teraz odniosę się do konkretów.
1. Szerokość.
Nie jest prawdą, że droga będzie wąska. Droga będzie w klasie GP, identycznie jak obwodnica Skalmierzyc, której jest kontynuacją. Droga docelowo ma mieć 2 jezdnie. Budowanie drogi od razu 2-jezdniowej byłoby nierozsądne, zważywszy na fakt, że ciężar finansowy spoczywałby ma na barkach Kalisza. Co innego gdyby inwestorem miała być GDDKiA.
2. Przebieg.
Prawie całe otoczenie trasy stanowią pola uprawne. Konflikt dotyczy przebicia ulic Dobrzeckiej i Korczak. Obie ulice są zabudowane i nie ma możliwości poprowadzenia drogi w ten sposób, by te zabudowania ominąć. Zresztą wystarczy spojrzeć na mapę, żeby się zorientować, że przebieg jest w miarę optymalny, a mocniejsze odginanie trasy w kierunku zachodnim nieuzasadnione.
Przypomnę, że celem budowy tej drogi jest kontynuacja dalszego nowego przebiegu drogi krajowej nr 25 w kierunku Konina i Bydgoszczy przez teren Kalisza.
3. Protesty mieszkanców.
W przypadku projektowania nowych dróg zawsze znajdzie się w pobliżu jakiś budynek, gospodarstwo. Kalisz nie jest otoczony pustynią. Rozumiem rozżalenie mieszkanców posesji przez które przebiegać ma droga, ale w tym przypadku interes ogółu jest wazniejszy, a mieszkańcy powinni otrzymać odszkodowanie. Po prostu nie ma innego wyjścia.
4.Przykład Ostrowa.
Pierwszy odcinek obwodnicy też jest tylko jednojezdniowy. Węzeł na Kaliskiej znajduje się w granicach miasta, w odległości zaledwie 3 km od Rynku! Tak więc przykład ostrowskiej obwodnicy nie jest najlepszym argumentem przeciwko budowie obwodnicy w granicach miasta Drugi etap będzie już dwujezdniowy, ale należy pamiętać o tym, że budżet Ostrowa nie ucierpi z powodu tej inwestycji.
P.S.
Istnieje mozliwośc wytyczenia nowego przebiegu obwodnicy Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25 poza granicami miasta.
Droga musiałaby rozpoczynać się w N.Skalmierzycach, mniej więcej w połowie obecnego 7 km odcinka obw.Skalmierzyc i biec tuż za północno-zach. granicą Kalisza w kierunku Koscielnej Wsi i dalej KOnina.
Wady przebiegu poza granicami Kalisza:
- dłuższy odcinek
- droga omijałaby Kalisz szerokim łukiem. To "wyobcowanie" z układu kom. miasta praktycznie pozbawiłoby kaliszan możliwości korzystania z tej drogi. Obecnie proponowany przebieg przez "miasto", po wybudowaniu w przyszłości kontynuacji w kier. Kokanina stworzy możliwość szybkiej kom. z północy miasta na płdn. -zach.
- przebieg poza granicami Kalisza też nie byłby bezkonfliktowy. Zamiast protestów mieszkanców Kalisza(kilka budynków przy Dobrzeckiej i Korczak), mielibyśmy protesty wielu mieszkanców podkaliskich miejscowości. Nie ma całkowicie bezkonfliktowego przebiegu !
Zalety:
- możliwość finansowania przez GDDKiA
- poza tym, nie dostrzegam zalet, których nie miałby obecnie proponowany przebieg przez teren miasta.
Mieszkańcy protestują a "Życie Kalisza" znowu podgrzewa atmosferę, krytykując planowany przebieg połączenia ul.Poznańskiej z obwodnicą Skalmierzyc.
Red. Jakub Banasiak pisze m.in., że planowana droga będzie przechodziła przez środek byłej wsi Dobrzec, będzie wąska(dwupasmowa), w związku z tym nazywanie jej obwodnicą jest nieuprawnione. Za wzór obwodnic podaje przykłady Konina i Ostrowa.
Tego typu artykuły wprowadzają ludzi w błąd. Odwracają uwagę od istotnych problemów projektu/koncepcji, których w ogóle nie poruszono, a które będą miały istotny wpływ na rozwój Kalisza.
A teraz odniosę się do konkretów.
1. Szerokość.
Nie jest prawdą, że droga będzie wąska. Droga będzie w klasie GP, identycznie jak obwodnica Skalmierzyc, której jest kontynuacją. Droga docelowo ma mieć 2 jezdnie. Budowanie drogi od razu 2-jezdniowej byłoby nierozsądne, zważywszy na fakt, że ciężar finansowy spoczywałby ma na barkach Kalisza. Co innego gdyby inwestorem miała być GDDKiA.
2. Przebieg.
Prawie całe otoczenie trasy stanowią pola uprawne. Konflikt dotyczy przebicia ulic Dobrzeckiej i Korczak. Obie ulice są zabudowane i nie ma możliwości poprowadzenia drogi w ten sposób, by te zabudowania ominąć. Zresztą wystarczy spojrzeć na mapę, żeby się zorientować, że przebieg jest w miarę optymalny, a mocniejsze odginanie trasy w kierunku zachodnim nieuzasadnione.
Przypomnę, że celem budowy tej drogi jest kontynuacja dalszego nowego przebiegu drogi krajowej nr 25 w kierunku Konina i Bydgoszczy przez teren Kalisza.
3. Protesty mieszkanców.
W przypadku projektowania nowych dróg zawsze znajdzie się w pobliżu jakiś budynek, gospodarstwo. Kalisz nie jest otoczony pustynią. Rozumiem rozżalenie mieszkanców posesji przez które przebiegać ma droga, ale w tym przypadku interes ogółu jest wazniejszy, a mieszkańcy powinni otrzymać odszkodowanie. Po prostu nie ma innego wyjścia.
4.Przykład Ostrowa.
Pierwszy odcinek obwodnicy też jest tylko jednojezdniowy. Węzeł na Kaliskiej znajduje się w granicach miasta, w odległości zaledwie 3 km od Rynku! Tak więc przykład ostrowskiej obwodnicy nie jest najlepszym argumentem przeciwko budowie obwodnicy w granicach miasta Drugi etap będzie już dwujezdniowy, ale należy pamiętać o tym, że budżet Ostrowa nie ucierpi z powodu tej inwestycji.
P.S.
Istnieje mozliwośc wytyczenia nowego przebiegu obwodnicy Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25 poza granicami miasta.
Droga musiałaby rozpoczynać się w N.Skalmierzycach, mniej więcej w połowie obecnego 7 km odcinka obw.Skalmierzyc i biec tuż za północno-zach. granicą Kalisza w kierunku Koscielnej Wsi i dalej KOnina.
Wady przebiegu poza granicami Kalisza:
- dłuższy odcinek
- droga omijałaby Kalisz szerokim łukiem. To "wyobcowanie" z układu kom. miasta praktycznie pozbawiłoby kaliszan możliwości korzystania z tej drogi. Obecnie proponowany przebieg przez "miasto", po wybudowaniu w przyszłości kontynuacji w kier. Kokanina stworzy możliwość szybkiej kom. z północy miasta na płdn. -zach.
- przebieg poza granicami Kalisza też nie byłby bezkonfliktowy. Zamiast protestów mieszkanców Kalisza(kilka budynków przy Dobrzeckiej i Korczak), mielibyśmy protesty wielu mieszkanców podkaliskich miejscowości. Nie ma całkowicie bezkonfliktowego przebiegu !
Zalety:
- możliwość finansowania przez GDDKiA
- poza tym, nie dostrzegam zalet, których nie miałby obecnie proponowany przebieg przez teren miasta.
Z tego co mi wiadomo droga ma być poprowadzona "estakadą" czyli pobliska szkoła jak i przedszkole nie będą w bezpośrednim sąsiedztwie komunikacyjnym gdyż najprawdopodobniej nie będzie tam żadnego węzła wjazd jak i zjazd z tej części trasy krajowej Nr.25 będzie tylko na wężle koło Castoramy i na ul.poznańskiej.Jestem pewien że w tym miejscu będą ekrany akustyczne tak więc hałas nie będzie aż tak dokuczliwy (sam mieszkałem wiele lat przy drodze krajowej Nr.25 w Nowych Skalmierzycach i od domu do drogi dzieliły mnie nie więcej jak 5 metrów) powiem idzie sie przyzwyczaić.I jak napisał KalishaQ Dobrzec nie jest już wsią tylko integralną częścią miasta więc muszą ludzie z tamtej okolicy przywyknąć do uroków życia w mieście a nie na wsi taka jest niestety prawda w którą jeden mieszkaniec Dobrzeca nie chce uwierzyć.Po wybudowaniu już węzła koło Castoramy a takim kształcie jak teraz nie widzę innej możliwości poprowadzenia tej drogi i ten pan musi się z tym faktem pogodzić.Ale największą winę ponosi ten urzędnik który pozwolił na wybudowanie domu w miejscu w którym od dawna było wiadomo że pójdzie droga.Teraz domek rozwalą buldożery (a to jest kwestia czasu) a ten gość będzie musiał dostać odszkodowanie i takim sposobem koszt tej inwestycji wzrośnie może w stosunku do budowy drogi nieznacznie ale zawsze wzrośnie.Tak więc radził bym się temu panu pogodzić z zaistniałą sytuacja,gdyż już mu ponoś grozi sąd grodzki za niewpuszczanie geodetów na teren swojej posesji.