Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 8 gru 2009, o 21:50

szycha-ns pisze: Po wygłoszeniu przez zaproszonego eksperta prezentacji Burmistrz Nowych Skalmierzyc, v-ce Prezydent Kalisza oraz Prezydent Ostrowa przekazali na ręce Prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych koncepcję przebiegu trasy w naszym regionie. Została ona przyjęta i będzie brana pod uwagę podczas tworzenia studium wykonalności.
Szczęście,że to tylko koncepcja.
szycha-ns pisze: Drugi wariant, ten bardziej ekonomiczny, chociaż nie taki znowu łatwy do realizacji, to stacja w Śliwlikach. Taka jest przynajmniej wola samorządów.
Wola-w tym przypadku śmiem sądzić,że jest żądanie rozkapryszonego dziecka.Oby nie zostały te warianty w ogóle brane pod uwagę.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
arko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 236
Rejestracja: 14 lis 2007, o 20:25
Lokalizacja: Czaszki/Rypinek

Nieprzeczytany post autor: arko » 8 gru 2009, o 22:17

Wszystko wskazuje na to że przystanek powstanie jednak w Nowych Skalmierzycach (wariant II, bo w tunel to nie chce mi się wierzyć - to nie Łódż ) i na przystanek w Kaliszu są marne szanse. Gdyby Kalisz miał z 300 tys.mieszk. to pewnie byłoby inaczej a tak będą raczej patrzeć na "aglomerację" jako całość. Podobnie może być w przypadku Sieradza i Zduńskiej Woli jeżeli tam też powstanie przystanek.

szycha-ns
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 20 sie 2009, o 20:32
Lokalizacja: brak

Nieprzeczytany post autor: szycha-ns » 8 gru 2009, o 22:57

milo pisze: W/g nieformalnych wieści i to potwierdzają słowa szychy , rozważa się koncepcję istnienia większej ilości stacji na linii KDP , być może też w rejonie Sieradz/Zd. Wola ( niezależnie od stacji w rejonie Kalisza ). Stąd również jako podstawowy wariant przyjęto przebieg w okolicy tych dwu miast.
W planie zagospodarowania obu województw : łódzkiego i wielkopolskiego stacja jest jeszcze w Kaliszu.
Dokładnie, tak też zrozumiałem słowa Prezesa PKP. Jeśli mnie pamięć nie myli podany był właśnie ten konkretny przykład. Tyle, że Prezes wspominał, iż niekoniecznie wszystkie pociągi (np. międzynarodowe) zatrzymywałyby się na tym przystanku. Jest to pomysł realny i według mnie rozsądny, aby włączyć w plany kolei także inne regiony. Oczywiście nie można przesadzać w drugą stronę, czyli przystanki co kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów. Nadal nie wiadomo, czy będą to jedynie pociągi pędzące 300 km/h czy także te wolniejsze składy (równorzędnie). Jak to miałoby zostać rozwiązane technicznie to juz nie wiem, nie jestem inżynierem.

Gumiś pisze:
Szczęście,że to tylko koncepcja.

Wola-w tym przypadku śmiem sądzić,że jest żądanie rozkapryszonego dziecka.Oby nie zostały te warianty w ogóle brane pod uwagę.
Owszem, jest to tylko koncepcja, ale będzie ona miała duży wpływ na przebieg kolei w naszym regionie. Wiemy już, że te warianty będą brane pod uwage.
arko pisze:Wszystko wskazuje na to że przystanek powstanie jednak w Nowych Skalmierzycach (wariant II, bo w tunel to nie chce mi się wierzyć - to nie Łódż ) i na przystanek w Kaliszu są marne szanse.
Osobiście wolałbym jednak wariant z tunelem. Dałoby to szansę na wykorzystanie obiektów kolejowych z początku wieku, ale patrze na to z punktu widzenia miłośnika zabytków a nie ekonomisty. Remont całego zespołu kolejowego to wielokrotność budżetu gminy, czyli rzecz nie do przeskoczenia. Potencjał dworca nadal jest ogromny, kto go widział, także od środka, ten wie o czym mówię. Pozostała zabudowa też czeka na swoją szansę – zapewne ostatnią szansę. Jest to oczywiście moje subiektywne zdanie.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 8 gru 2009, o 23:17

Jeśli koncepcja z puszczaniem pociągów wolniejszych sie potwierdzi, to przy wariancie II czyli stacji "naziemnej" nieopodal wiaduktu w Skalmierzycach istnieje prawie pewnik, ze będą dobudowane łącznice, które włączą KDP na stacje w Kaliszu i w Ostrowie. Najszybsze pociągi zatrzymywały by się tylko w Skalmierzycach, a te wolniejsze jechały przez Kalisz i Ostrów. Rozwiązał by się też problem nieuniknionych "mijanek" tych najszybszych pociągów z tymi wolniejszymi.

Tu taj mój stary projekt, ktory jak sie okazało prawdopodobnie jest tym właściwym 8) Zaznaczona łącznica do stacji w Kaliszu.

Obrazek
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5404
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 8 gru 2009, o 23:22

.
szycha-ns pisze: Osobiście wolałbym jednak wariant z tunelem. Dałoby to szansę na wykorzystanie obiektów kolejowych z początku wieku, ale patrze na to z punktu widzenia miłośnika zabytków a nie ekonomisty. Remont całego zespołu kolejowego to wielokrotność budżetu gminy, czyli rzecz nie do przeskoczenia. Potencjał dworca nadal jest ogromny, kto go widział, także od środka, ten wie o czym mówię. Pozostała zabudowa też czeka na swoją szansę – zapewne ostatnią szansę. Jest to oczywiście moje subiektywne zdanie.
Niewątpliwie dworzec w NS jest piękny , natomiast na potrzeby samego KDP i tak jest za duży. Tunel 1,5 km jak piszesz + remont dworca to olbrzymie pieniadze , a twórcom będzie zależało na oszczędnościach , zwłaszcza że olbrzymie koszty wygeneruje wprowadzenie pociagów do Wrocławia , Łodzi itp.
Władze miasta powinny pomyślec nad innym wykorzystaniem tego obiektu.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10980
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 8 gru 2009, o 23:46

Wiem, że to wikipedia, ale żarcik niesmaczny.Mam tu na mysli wymienione miasta http://pl.wikipedia.org/wiki/Szybka_kolej
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 8 gru 2009, o 23:51

Crossmen pisze:Nie no tego oszołoma z ratusza to tylko na taczce wywieść i pałą napier***ić po mordzie!!! Ludzie jakieś referendum manifestacje przecież tak nie mozna tego zostawić!!
Nie należy nikogo bić, tylko podjąć sensowne (sformalizowane i formalne) działania. No chyba, że wolicie tylko pisać sobie na forum i wylewać żal (ku uciesze sectorów i innych) na dotychczasowy bieg zdarzeń.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 8 gru 2009, o 23:59

K-man pisze:Wiem, że to wikipedia, ale żarcik niesmaczny.Mam tu na mysli wymienione miasta http://pl.wikipedia.org/wiki/Szybka_kolej
Hmm ktoś dokonał szybkiej edycji

cytat z Wiki
W Polsce budowa linii szybkiej kolei, która ma łączyć pięć miast położonych w środkowej części kraju (Warszawę, Łódż, Kalisz, Wrocław, Poznań), może rozpocząć się w 2014[1].
Zapomniałem dodać, że jeszcze chwilkę wcześniej zamiast Kalisz był Ostrów ;)
Ostatnio zmieniony 9 gru 2009, o 00:05 przez MirekDB, łącznie zmieniany 1 raz.

holek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 27 kwie 2006, o 22:13
GG: 3979899
Lokalizacja: Midleton-Ireland/ /Kalisz-Poland

Nieprzeczytany post autor: holek » 8 gru 2009, o 23:59

Wiem że może i jestem "samolubem" ale moim zdaniem takie rozwiązanie by było najlepsze dla Kalisza jak i wszystkich mieszkańców regionu!

(pod mapką legenda)

Obrazek


Kolor zielony - moja koncepcja KDP (jak i wcześniejsza koncepcja PKP PLK zanim Sztandera na czele z Pęcherzem nas tego nie pozbawili)
Kolor różowy - planowane obwodnice
Kolor żółty - skończony odcinek TB
Kolor pomarańczowy - odcinek TB w budowie
Czarna linia przerywana - Dostępność "zewsząd" do stacji KDP!

Kolor niebieski - koncepcja sectora i... naszych władz!

Po mojej koncepcji widać że zewsząd dojazd jest bezproblemowy!

Północ - DK25
Północ-Zachód - DK12
Wschód - DK12
Południe - DK25

Można powiedzieć że wszystkie drogi prowadzą do stacji KDP, ale po co ułatwić dostęp mieszkańcom regionu? Lepiej dbać o własną du**. Władze Kalisza mają rację, oddać stację powiatowi ostrowskiemu, pobudować stację w Śliwnikach, drogi dojazdowe pomiędzy domkami jednorodzinnymi... W sumie nie zdziwiłbym się już, gdyby nasze władze postanowiły się do tego dorzucić z pieniędzy kaliszan - tak jak do "lotniska" należącego do aeroklubu ostrowskiego...

Powiem tak - PARANOJA!
Ostatnio zmieniony 9 gru 2009, o 00:01 przez holek, łącznie zmieniany 1 raz.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 gru 2009, o 00:08

sector-ostrow pisze:Jeśli koncepcja z puszczaniem pociągów wolniejszych sie potwierdzi, to przy wariancie II czyli stacji "naziemnej" nieopodal wiaduktu w Skalmierzycach istnieje prawie pewnik, ze będą dobudowane łącznice, które włączą KDP na stacje w Kaliszu i w Ostrowie. Najszybsze pociągi zatrzymywały by się tylko w Skalmierzycach, a te wolniejsze jechały przez Kalisz i Ostrów.
W wariancie ze stacją "naziemną", przystanek przewidziano w Śliwnikach, a nie koło wiaduktu w Skalmierzycach. Tak przynajmniej wynika z mapek. Przypuszczam, że dalsze przesuwanie stacji w kier. Ostrowa byłoby kłopotliwe (odnoga na Wrocław nie zdążyłaby się odgiąć przed zurbanizowanym rejonem Ostrowa) i stąd taka lokalizacja. Łącznica ze stacją w Ostrowie zawsze była pewnikiem. W dobudowanie łącznicy do Kalisza nie wierzę. Byłaby to łącznica praktycznie do jednej stacji.
Poza tym mapki dotychczas przedstawiane przez samorządy Ostrowa, NS i Kalisza (III warianty) wyglądają, nie obraz się Sector, nie wiele bardziej profesjonalnie od Twojej :wink:

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5404
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 9 gru 2009, o 00:14

jp pisze: Poza tym mapki dotychczas przedstawiane przez samorządy Ostrowa, NS i Kalisza (III warianty) wyglądają, nie obraz się Sector, nie wiele bardziej profesjonalnie od Twojej :wink:
To raczej pochwała :-) , nawiasem mówiąc sectorowi koło nosa przeszła niezła kasa , którą zgarneła firma Kolzap...
Byc może sugerowali sie nawet jego mapką...

[ Dodano: Sro, 09.12.2009, 0:21 ]
ww pisze: Nie należy nikogo bić, tylko podjąć sensowne (sformalizowane i formalne) działania. No chyba, że wolicie tylko pisać sobie na forum i wylewać żal (ku uciesze sectorów i innych) na dotychczasowy bieg zdarzeń.
Referendum ? Najpierw ktoś musiałby zebrać prawie 9 tyś podpisów za referendum ( 10 % uprawnionych do głosowania w Kaliszu ) , a potem musiałoby w nim wziać udział w przypadku Kalisza 25 % uprawnionych do głosowania.
Mało możliwe.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 9 gru 2009, o 00:33

Fragment z artykułu prasowego (GW Łódż, 2009-03-23):

"Były plany, by szybka kolej przebiegała obok Łodzi. Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że do AGV (szybkiej kolei) musi być dobry dostęp. - We wszystkich krajach, gdzie podobne projekty są realizowane, sieć przebiega przez centrum miasta. Tunel nie jest naszym wymysłem. Nie ma innej możliwości poprowadzenia tej linii - mówi Włodzimierz Tomaszewski, wiceprezydent Łodzi." Źródło: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,98058,6414 ... kolej.html

Jednak w Polsce (''A to Polska właśnie"?), w zespole miejskim Kalisza, kolej będzie przebiegać obok Kalisza, głównego miasta aglomeracji, a dworzec zostanie zlokalizowany na południe od 5-tysięcznego miesteczka.

Ja rozumiem, że skalmierzyczanie się cieszą (bo to splendor prosto z nieba) i że cieszą się ostrowianie (bo kij, że nie w Ostrowie, ważne, żeby nie w Kaliszu), ale chyba pan z PLK zmuszony był z trudem powstrzymywać wybuch radochy, kiedy słuchał eksperta zamówionego przez Miasto i Gminę Nowe Skalmierzyce. (O pp. Sztaderze i Pęcherzu nic nie będę pisać, bo nie ma o czym.)
milo pisze:Referendum ? (...) Mało możliwe.
Nie mam na myśli referendum. Referendum to sprawa opozycji w Radzie Miasta, obojętnie czy takowa w Radzie istnieje czy nie.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 9 gru 2009, o 00:49

Władze Kalisza powinny zlecić opracowanie koncepcji ze stacją w Kaliszu.
Koncepcja powinna zawierać różne warianty, m. in. wariant ze zintegrowanym centrum komunik. dla Kalisza i regionu. Warianty powinny uwzględniać możliwość połączenia w przyszłości węzła KDP z "planowaną" linią do Konina i wiele innych istotnych spraw.
Kto ma to zrobić, jak zmusić do tego władze?

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Nieprzeczytany post autor: Kondzior » 9 gru 2009, o 07:16

ciekawe co jeszcze zdarza przegrac te nasze władze ? Kalisz bedzie biała plama w układzie komunukacyjnym kraju nawet sieradz walczy o kdp i pewnie wywalczy a Kalisz walczył o kdp w powiecie ostrowskim i pewnie wywalczy gratulacje , posłóżę sie cytatem z pewnej ostrowskiej gazety " ciekawe kto za 15 lat w Kaliszu zgasi światło" .

[ Dodano: Sro, 09.12.2009, 7:23 ]
W sumie nie zdziwiłbym się już, gdyby nasze władze postanowiły się do tego dorzucić z pieniędzy kaliszan - tak jak do "lotniska" należącego do aeroklubu ostrowskiego...

juz sie dorzuciły te cale plany kdp w powiecie ostrowskim to z kaliskich pieniedzy dosyc ze zakładaja stryczek na szyje Kaliszowi to chetnie za niego płaca.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 9 gru 2009, o 08:44

Obrazek

Obrazek

NFK
Andrzej

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5404
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 9 gru 2009, o 12:43

jp pisze:Władze Kalisza powinny zlecić opracowanie koncepcji ze stacją w Kaliszu.
Koncepcja powinna zawierać różne warianty, m. in. wariant ze zintegrowanym centrum komunik. dla Kalisza i regionu. Warianty powinny uwzględniać możliwość połączenia w przyszłości węzła KDP z "planowaną" linią do Konina i wiele innych istotnych spraw.
Kto ma to zrobić, jak zmusić do tego władze?
Już chyba na to za póżno , takie opracowanie powinno być zrobione 2-3 lata temu , a przez ten czas korygowane i konsekwentnie promowane.
Obecne władze tego nie zrobią , to jest jasne.
Kolejne teoretycznie mogą , tylko że ja widzę stanowisko obecnej niby opozycji w Kaliszu w tej sprawie.
Nie ma żadnej reakcji dotyczącej KDP , absolutne milczenie ! Ani krytyki ani własnych koncepcji , nawet nie raczyli odpowiedzieć na maila w tej sprawie.
To m.in. pokazuje , że kaliskie po i pis nie mają nic do zaoferowania i nie nadają się do objęcia władzy w Kaliszu. Ich horyzont myślowy to krytyka za krótkiej hali Olimpia.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10980
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 9 gru 2009, o 13:01

Kuż to pisałem w innym temacie.Kaliska opozycja to miernota.Niestety większa od rządzących :(
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

satori
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 11 sty 2009, o 20:11

Nieprzeczytany post autor: satori » 9 gru 2009, o 14:32

MirekDB pisze:
K-man pisze:Wiem, że to wikipedia, ale żarcik niesmaczny.Mam tu na mysli wymienione miasta http://pl.wikipedia.org/wiki/Szybka_kolej
Hmm ktoś dokonał szybkiej edycji

cytat z Wiki
W Polsce budowa linii szybkiej kolei, która ma łączyć pięć miast położonych w środkowej części kraju (Warszawę, Łódż, Kalisz, Wrocław, Poznań), może rozpocząć się w 2014[1].
Zapomniałem dodać, że jeszcze chwilkę wcześniej zamiast Kalisz był Ostrów ;)

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... on=history

holek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 27 kwie 2006, o 22:13
GG: 3979899
Lokalizacja: Midleton-Ireland/ /Kalisz-Poland

Nieprzeczytany post autor: holek » 9 gru 2009, o 14:47

Czytaliśie na rc.fm na temat KDP? Przecież to co tam piszą to niezłe są jaja :)

Pani burmistrz Nowych Skalmierzyc porównuje swoje miasteczko do... Madrytu :lol: :lol: No tego jeszcze nie było:

„Ale dlaczego ma nie pasować? Proszę sobie wyobrazić Zachód, do którego dążymy. Madryt, stolica Hiszpanii- tam koleje dużych prędkości mają 8 kilometrów pod stolicą. Musimy sobie tę porzeczkę wysoko podnieść. Dlaczego mamy sobie dzisiaj gdybać, że rząd powie „nie, skoro możemy gdybać, że bardzo dobrze, że jest taki pomysł" - dodaje Bożena Budzik.


Najbardziej wkurwi** mnie ta informacja:

"Za przygotowanie projektu wariantów prowadzenia kolei przez aglomerację Kalisz zapłacił 30 tysięcy złotych, Ostrów - 25 tysięcy a Nowe Skalmierzyce - 7."

30 tys? za co? za pogrążenie komunikacyjne Kalisza? Może Pan Daniel Sz. powinien ze swojego domowego budżetu zapłacić te pieniądze, przecież to jemu na tym zależy.. Za 30 tys. to kilkaset najbiedniejszych dzieci by miało prezenty na święta, ale po co dbać o kaliszan - lepiej wydać te pieniądze na powiat ostrowski!
_____________________________________________________

Na rc znajduje się również jakaś stara mapka, jakoś dość słaba za to bardzo dobrze widać na stacja czy też linia na południe od Kalisza nie była brana pod uwagę i mam nadzieję że tak pozostanie, że planiści z Warszawy będą trzymali się pierwotnej wersji!

Obrazek

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 9 gru 2009, o 15:05

Już się pojawiła skaza na aglomeracji.
Ale jest takie przysłowie;Tam gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

ODPOWIEDZ