DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Adi pisze:...
Na wężle przy Castoramie jest zejście do nowej części drogi nr 25 – wyjaśnia Prezydent – To coś nowego, bo tego nie było w planach Dyrekcji Generalnych Dróg Krajowych. Naszym wysiłkiem przygotowano to zejście. ....
Ktoś kiedyś na forum (nie będę pokazywał palcem kto) bardzo "szczekał" że Kalisz nie kiwnął palcem w sprawie obwodnicy Skalmierzyc.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Sector, z góry wiedziałem, że pokażesz mi Pruślin - nie myliłem się
Z resztą zobacz na ten węzeł jeszcze raz. To jest prawie to samo co nasza, kaliska trąbka po przebudowie w drodze II etapu -> drogi Wojska Polskiego - Poznańska.
Zobacz ten obrazek:
Kojarzysz? Na węzeł Pruślin (obrócony o 180 st.) narzucona nasza trąbka po przebudowie. Widzisz jakąś super różnicę (nie przejmowałem się rozmiarem pasa zieleni, czy innymi detalami)
Z resztą zobacz na ten węzeł jeszcze raz. To jest prawie to samo co nasza, kaliska trąbka po przebudowie w drodze II etapu -> drogi Wojska Polskiego - Poznańska.
Zobacz ten obrazek:
Kojarzysz? Na węzeł Pruślin (obrócony o 180 st.) narzucona nasza trąbka po przebudowie. Widzisz jakąś super różnicę (nie przejmowałem się rozmiarem pasa zieleni, czy innymi detalami)
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
po to, by umożliwić zjazd z obwodnicy do terenów inwestycyjnych na Dobrzecu. Obecny węzeł, nawet po planowanym dobudowaniu ronda na nasypie, nie umożliwi pełnej komunikacji z terenami po północnej stronie obwodnicy.
[ Dodano: Sob, 26.09.2009, 14:07 ]
szymkalisz pisze:Sector, z góry wiedziałem, że pokażesz mi Pruślin - nie myliłem się
Z resztą zobacz na ten węzeł jeszcze raz. To jest prawie to samo co nasza, kaliska trąbka po przebudowie w drodze II etapu -> drogi Wojska Polskiego - Poznańska.
Zobacz ten obrazek:
Kojarzysz? Na węzeł Pruślin (obrócony o 180 st.) narzucona nasza trąbka po przebudowie. Widzisz jakąś super różnicę (nie przejmowałem się rozmiarem pasa zieleni, czy innymi detalami)
szym, riczi - naprawdę nie widzicie różnicy?riczi1977 pisze:Jak dla mnie to jest identyczne z wyglądem przyszłego węzła przy Castoramie.
Węzeł jest ułomny i sector oraz oczywiście anj mają rację.
Natomiast to stwierdzenie prezydenta :
"Na wężle przy Castoramie jest zejście do nowej części drogi nr 25 – wyjaśnia Prezydent – To coś nowego, bo tego nie było w planach Dyrekcji Generalnych Dróg Krajowych. Naszym wysiłkiem przygotowano to zejście. ...."
to jest IMO bzdura , no ale trzeba się czymś pochwalić nawet jeżeli naciąga się fakty.
Natomiast to stwierdzenie prezydenta :
"Na wężle przy Castoramie jest zejście do nowej części drogi nr 25 – wyjaśnia Prezydent – To coś nowego, bo tego nie było w planach Dyrekcji Generalnych Dróg Krajowych. Naszym wysiłkiem przygotowano to zejście. ...."
to jest IMO bzdura , no ale trzeba się czymś pochwalić nawet jeżeli naciąga się fakty.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Ale ten węzeł (Pruślin) nie różni się bardzo mocno od naszej trąbki po przejściach. A jeżeli pojawią się jakieś szczwane lisy to z kierunku na Ostrów zjadą w stronę centrum i nawrócą na obwodnicę. Z resztą te węzły (Pruślin i dobrzecki) różniły się będą tylko tym, że u nas będzie na wężle tylko 1 rondo, u was 2. ale spryciarze sobie poradzą.
I owszem jest to utrudnienie, ale nie tak ogromne, żeby na decydentach wieszac psy (wcale nie popieram "polytyki" p. Pęcherza)!
I owszem jest to utrudnienie, ale nie tak ogromne, żeby na decydentach wieszac psy (wcale nie popieram "polytyki" p. Pęcherza)!
Chciałbym przypomnieć ze koncepcja obwodnicy ma niemal 30 lat.Gdy powstawały Aleje Wojska Polskiego juz wtedy planowano przedłuzenie do Skalmierzyc.
Genaralna planowała włączyć obwodnicę "na wprost" bez węzła.Dopiero pomysł o nowym przebiegu 25 spowodował "wykrzywienie" obwodnicy na północ i budowę zjazdu/wjazdu bo węzeł to trochę naciągana nazwa.
Zrobiono to najtaniej jak można było czyli jednojezdniowy wiadukt.Może gdyby generalna sama "wymyśliła" nowy przebieg 25 byłoby lepiej a tak jest to co jest.
Jak się ma pieniądze to się buduje po swojemu vide poszerzona Trasa Bursztynowa.
Tutaj pewnie zrobiony tyle ile można było.
Genaralna planowała włączyć obwodnicę "na wprost" bez węzła.Dopiero pomysł o nowym przebiegu 25 spowodował "wykrzywienie" obwodnicy na północ i budowę zjazdu/wjazdu bo węzeł to trochę naciągana nazwa.
Zrobiono to najtaniej jak można było czyli jednojezdniowy wiadukt.Może gdyby generalna sama "wymyśliła" nowy przebieg 25 byłoby lepiej a tak jest to co jest.
Jak się ma pieniądze to się buduje po swojemu vide poszerzona Trasa Bursztynowa.
Tutaj pewnie zrobiony tyle ile można było.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Z Poznaniem nie ma co dyskutować, bo gdy się negocjuje z Poznaniem (i jest się Kaliszem) możesz na zawsze zapomnieć o inwestycji.
Dlaczego? To bardzo proste - kłótnia! Przecież Poznaniowi nie zależy na Kaliszu i bardzo dobrze jest to ukazane na Nonsensopedii w artykule o województwie Wielkopolskim.
Podejrzewam, ze gdyby nie pojawił się plan budowy Dużej Obwodnicy Dobrzeca (bo inaczej tego nie nazwę, no... może jeszcze Wewnętrznej Obwodnicy Miasta Kalisza) to powstałaby prosta droga, z tym, ze zakończona rondem Wojska Polskiego/Obwodnica.
Dlaczego? To bardzo proste - kłótnia! Przecież Poznaniowi nie zależy na Kaliszu i bardzo dobrze jest to ukazane na Nonsensopedii w artykule o województwie Wielkopolskim.
Podejrzewam, ze gdyby nie pojawił się plan budowy Dużej Obwodnicy Dobrzeca (bo inaczej tego nie nazwę, no... może jeszcze Wewnętrznej Obwodnicy Miasta Kalisza) to powstałaby prosta droga, z tym, ze zakończona rondem Wojska Polskiego/Obwodnica.
Tu nie chodzi czy to jest Poznań czy Wrocław.Mamy w Polsce takie przepisy jakie mamy i generalna nie buduje obwodnic miastom na prawach powiatu.Każda dyrekcja postąpiłaby podobnie.
Czy by była zakończona rondem ?Wątpię.Na rondo potrzeba więcej miejsca a miało być tanio.Pewnie tez z oszczędności (oraz debilnych przepisów) nie wyremontowano kilkunastu metrów WP pomiędzy skrzyżowaniami.
Czy by była zakończona rondem ?Wątpię.Na rondo potrzeba więcej miejsca a miało być tanio.Pewnie tez z oszczędności (oraz debilnych przepisów) nie wyremontowano kilkunastu metrów WP pomiędzy skrzyżowaniami.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Ale czyja to jest obwodnica Kalisza czy Nowych Skalmierzyc?
I z punktu widzenia Kalisza to są tylko 2 kilometry dodatkowej drogi do remontu, odśnieżania, czyszczenia czy ewentualnego oświetlania.
Jednak powtarzam: jeżeli byśmy powiedzieli, że zamiast trąbki chcemy koniczynkę wyśmiano by nas i zamiast trąbki dostalibyśmy prostą drogę kończącą się rondem Wojska Polskiego z obwodnicą.
Najgłupszą rzeczą na świecie moim zdaniem będzie marnowanie pieniędzy w 2. etapie Obwodnicy Ostrowa. Na co ta rezerwa na 3. pas w każdą ze stron? 11 metrowy pas zieleni!
Droga 2x3 powinna być standardem tylko na ulicach, gdzie SRD przekracza 40 tys. pojazdów na dobę (w miastach) i 50 tys. po za terenem zabudowy! Ruch na S11 i 25 nie będzie wynosił tak dużej liczby. Będzie on nie większy niż 25 tys. pojazdów. Po co to marnowanie kasy? Ile kilometrów ma ten 2. etap? 14? 15? to jest docelowo 30 kilometrów pasa o szer. 3,5 m za dużo! Tę nadwyżkę można było spożytkować na 2. nitkę pomiędzy Kaliszem, a Ostrowem!
I z punktu widzenia Kalisza to są tylko 2 kilometry dodatkowej drogi do remontu, odśnieżania, czyszczenia czy ewentualnego oświetlania.
Jednak powtarzam: jeżeli byśmy powiedzieli, że zamiast trąbki chcemy koniczynkę wyśmiano by nas i zamiast trąbki dostalibyśmy prostą drogę kończącą się rondem Wojska Polskiego z obwodnicą.
Najgłupszą rzeczą na świecie moim zdaniem będzie marnowanie pieniędzy w 2. etapie Obwodnicy Ostrowa. Na co ta rezerwa na 3. pas w każdą ze stron? 11 metrowy pas zieleni!
Droga 2x3 powinna być standardem tylko na ulicach, gdzie SRD przekracza 40 tys. pojazdów na dobę (w miastach) i 50 tys. po za terenem zabudowy! Ruch na S11 i 25 nie będzie wynosił tak dużej liczby. Będzie on nie większy niż 25 tys. pojazdów. Po co to marnowanie kasy? Ile kilometrów ma ten 2. etap? 14? 15? to jest docelowo 30 kilometrów pasa o szer. 3,5 m za dużo! Tę nadwyżkę można było spożytkować na 2. nitkę pomiędzy Kaliszem, a Ostrowem!
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
W tej chwili wszystkie nowoprojektowane S-ki tak sie robi. Koszt tych dodatkowych paru metrow ziemi nie jest duzy, tak samo jak dluzsze o kilka metrow przesla wiaduktow. Natomiast oszczednosci ogromne gdy pozniej dobudowywuje sie po 3 pasie. Chocby dlatego, ze dobudowanie pasa ruchu zewnetrznego laczy sie z totalna przebudowa wszystkich wiaduktow i lacznic na wezlach. W przypadku jak wyzej kladzie sie tylko asfalt zwezajac pas zieleni. reszta zostaje bez zmian.szymkalisz pisze:Najgłupszą rzeczą na świecie moim zdaniem będzie marnowanie pieniędzy w 2. etapie Obwodnicy Ostrowa. Na co ta rezerwa na 3. pas w każdą ze stron? 11 metrowy pas zieleni!
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
http://siskom.waw.pl/nauka/gpr/potoki-2020.JPG
20 tys w jednym kierunku (czyli razem 40tys). Takie prognozy GDDKiA.
A ti na 2015. Juz wtedy przewiduja, ze bedzie ponad 20tys na omawianym odcinku (na poludnie od Ostrowa S11 + DK25)
20 tys w jednym kierunku (czyli razem 40tys). Takie prognozy GDDKiA.
A ti na 2015. Juz wtedy przewiduja, ze bedzie ponad 20tys na omawianym odcinku (na poludnie od Ostrowa S11 + DK25)