Budowa rond drogowych w Kaliszu
bo to taka technologia cudowna, "zerżnąć" koleiny, zostawić rowy po "wygładzaniu", czekać na deszcz i mróż i powiedziec że to wina takiej a nie innej pogody.andrzej pisze:...zbliza sie kolejna zima i obawiam sie ze po tej zimie Wojska Polskiego bedzie wygladac jak dziurawy ser
stan niektórych "głównych" dróg Kalisza woła o pomstę do nieba.
jadąc z Ostrowa, przejeżdżam Skalmierzyce i wkraczam na "nasze" drogi. "KALISZ WITA"
stan starego odcinka ul. Wrocławskiej to poprostu tragedia na całej długości
a szczytem wszystkiego jest przestrzeń pomiędzy pasami ruchu przy dojeżdzie do skrzyżowania z Aleją WP, pasy oddzielone wysoką koleiną!!!...to jakiś nowy wymóg UE?
dziś w nocy facet na CB pytał mnie czy nic mi nie jest jak iskry posypały mi się z podwozia przy zmianie pasa z lewego na prawy
polecam przedstawicielom zarządu dróg wycieczkę po Kaliszu...bo chyba zapomnieli o "pracy w terenie"
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Szkoda że jestem już z powrotem w Irlandii ale porobiłem trochę zdjęć telefonem i muszę je wrzucić na forum.Ja osobiście widzę i twierdzę że powinno powstać rondo na skrzyżowaniu Podmiejskiej i H.Sawickiej zamiast świateł.Jeżdżąc tam praktycznie codziennie w różnych porach dnia zawsze stałem w korku.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
to jest dobre, tylko jak ty sobie to wyobrazasz i gdzie te połacznie z ul Dobrzecka mialo by byc bo ja nie widze takiego miejscasowa pisze:Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby włączenie H. Sawickiej w ulice Dobrzecką likwidując całe skrzyżowanie z Podmiejska natomiast skrzyżowanie Dobrzeckiej z Podmiejska zamieniłbym w rondo na pewno większe jak na Poznańskiej.
Andrzej
Przedłużenie ul. H. Sawickiej do Dobrzeckiej i modernizacja Dobrzeckiej do ronda(Dobrzecka-Podmiejska) jest jednym z zadań drogowych Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na lata 2009-2012andrzej pisze:to jest dobre, tylko jak ty sobie to wyobrazasz i gdzie te połacznie z ul Dobrzecka mialo by byc bo ja nie widze takiego miejscasowa pisze:Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby włączenie H. Sawickiej w ulice Dobrzecką likwidując całe skrzyżowanie z Podmiejska natomiast skrzyżowanie Dobrzeckiej z Podmiejska zamieniłbym w rondo na pewno większe jak na Poznańskiej.
(Strategia Rozwoju Transportu w Kaliszu na lata 2008 - 2020 wraz z Programem Rozwoju Transportu w Kaliszu na lata 2008 - 2013)
Pozostaje pytanie na ile ten program jest aktualny i realny, bo znając zycie, to pewnie większość dobrych rozwiązan pozostanie w sferze marzeń.
-
- Użytkownik
- Posty: 10974
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Powstanie rondo na skrzyżowaniu Nowego Świata, Legionów i Ułańskiej.To jedno z najbardziej wypadkowych skrzyżowań w Kaliszu, dobrze więc, że drogowcy w końcu się za nie wezmą.Zakładany okres realizacji to lata 2009-2010, a koszt-2,5mln zł.Życie Kalisza.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
ZDM.341-38/I/08
przetarg nieograniczony na: Przebudowę skrzyżowania ul. Stawiszyńskiej (DK nr 25) z ul. Godebskiego (DK nr 12) w Kaliszu na rondo
SIWZ (Plik 53MB)
Numer ogłoszenia: 340687 - 2008; data zamieszczenia: 28.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, faks 062 5049701.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowę skrzyżowania ul. Stawiszyńskiej (DK nr 25) z ul. Godebskiego (DK nr 12) w Kaliszu na rondo..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.Określenie przedmiotu zamówienia: przebudowa skrzyżowania ul. Stawiszyńskiej (DK nr 25) z ul. Godebskiego (DK nr 12) w Kaliszu na rondo. 3.Zakres robót obejmuje w szczególności: 1/ wycinkę drzew 2/ roboty drogowe 3/ kanalizację deszczową, przebudowę sieci wodociagowej 4/ przebudowę urządzeń elektroenergetycznych nn, 5/ przebudowę oświetlenia 6/ przebudowę sieci gazowej 7/ przebudowę urządzeń telekomunikacyjnych 8/ urządzenie zieleni 9/ stałe oznakowanie poziome i pionowe 10/ opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z oznakowaniem , 11/ obsługę geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą (wersje w formie papierowej i elektronicznej format DWG - inne do uzgodnienia) wraz z pisemną informacją o stanie osnowy geodezyjnej poziomej i pionowej. 4.Szczegółowy zakres robót określają kosztorysy ofertowe, Projekt wykonawczy - branża drogowa, Projekt wykonawczy - kanalizacja deszczowa, przełożenie odcinka sieci wodociągowej, Projekt wykonawczy - usunięcie kolizji elektroenergetycznych nn, Projekt wykonawczy - przebudowa oświetlenia, Projekt wykonawczy - przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych własności Telekomunikacji Polskiej S.A., Projekt wykonawczy - przebudowa sieci gazowej n/c, Projekt wykonawczy - zieleń projektowana, Projekt wykonawczy - organizacja ruchu, Specyfikacje techniczne wykonania i odboru robót budowlanych. 5.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, Projektem wykonawczym - branża drogowa, Projektem wykonawczym - kanalizacja deszczowa, przełożenie odcinka sieci wodociągowej, Projektem wykonawczym - usunięcie kolizji elektroenergetycznych nn, Projektem wykonawczym - przebudowa oświetlenia, Projektem wykonawczym - przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych własności Telekomunikacji Polskiej S.A., Projektem wykonawczym - przebudowa sieci gazowej n/c, Projektem wykonawczym - zieleń projektowana, Projektem wykonawczym - organizacja ruchu, Specyfikacje techniczne wykonania i odboru robót budowlanych Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i przedłożeniem oferty ponosi oferent niezależnie od wyniku postępowania przetargowego..
http://www.zdm.kalisz.pl/2008_120.htm
nie dawno sie martwilem ze zapomnieli o budowie tego ronda, a tu juz przetarg zostal ogloszny
[ Dodano: Pią, 28.11.2008, 22:35 ]
Szerokosc pasa ruchu na rondzie to bedzie 6 m
średnica zewnetrzna ronda to bedzie 41 m
średnica wyspy środkowej to bedzie 27 m
te rondo nie bedzie takie male
przetarg nieograniczony na: Przebudowę skrzyżowania ul. Stawiszyńskiej (DK nr 25) z ul. Godebskiego (DK nr 12) w Kaliszu na rondo
SIWZ (Plik 53MB)
Numer ogłoszenia: 340687 - 2008; data zamieszczenia: 28.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, faks 062 5049701.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowę skrzyżowania ul. Stawiszyńskiej (DK nr 25) z ul. Godebskiego (DK nr 12) w Kaliszu na rondo..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.Określenie przedmiotu zamówienia: przebudowa skrzyżowania ul. Stawiszyńskiej (DK nr 25) z ul. Godebskiego (DK nr 12) w Kaliszu na rondo. 3.Zakres robót obejmuje w szczególności: 1/ wycinkę drzew 2/ roboty drogowe 3/ kanalizację deszczową, przebudowę sieci wodociagowej 4/ przebudowę urządzeń elektroenergetycznych nn, 5/ przebudowę oświetlenia 6/ przebudowę sieci gazowej 7/ przebudowę urządzeń telekomunikacyjnych 8/ urządzenie zieleni 9/ stałe oznakowanie poziome i pionowe 10/ opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z oznakowaniem , 11/ obsługę geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą (wersje w formie papierowej i elektronicznej format DWG - inne do uzgodnienia) wraz z pisemną informacją o stanie osnowy geodezyjnej poziomej i pionowej. 4.Szczegółowy zakres robót określają kosztorysy ofertowe, Projekt wykonawczy - branża drogowa, Projekt wykonawczy - kanalizacja deszczowa, przełożenie odcinka sieci wodociągowej, Projekt wykonawczy - usunięcie kolizji elektroenergetycznych nn, Projekt wykonawczy - przebudowa oświetlenia, Projekt wykonawczy - przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych własności Telekomunikacji Polskiej S.A., Projekt wykonawczy - przebudowa sieci gazowej n/c, Projekt wykonawczy - zieleń projektowana, Projekt wykonawczy - organizacja ruchu, Specyfikacje techniczne wykonania i odboru robót budowlanych. 5.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, Projektem wykonawczym - branża drogowa, Projektem wykonawczym - kanalizacja deszczowa, przełożenie odcinka sieci wodociągowej, Projektem wykonawczym - usunięcie kolizji elektroenergetycznych nn, Projektem wykonawczym - przebudowa oświetlenia, Projektem wykonawczym - przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych własności Telekomunikacji Polskiej S.A., Projektem wykonawczym - przebudowa sieci gazowej n/c, Projektem wykonawczym - zieleń projektowana, Projektem wykonawczym - organizacja ruchu, Specyfikacje techniczne wykonania i odboru robót budowlanych Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i przedłożeniem oferty ponosi oferent niezależnie od wyniku postępowania przetargowego..
http://www.zdm.kalisz.pl/2008_120.htm
nie dawno sie martwilem ze zapomnieli o budowie tego ronda, a tu juz przetarg zostal ogloszny
[ Dodano: Pią, 28.11.2008, 22:35 ]
Szerokosc pasa ruchu na rondzie to bedzie 6 m
średnica zewnetrzna ronda to bedzie 41 m
średnica wyspy środkowej to bedzie 27 m
te rondo nie bedzie takie male
Andrzej
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Sądzę, że nie odkryje tu ameryki, jeżeli powiem, że przede wszystkim potrzebne jest rondo na skrzyżowaniu ulic Złotej i Piłsudskiego oraz wyżej opisane na ulicy Stawiszyńskiej, co do ronda na podmiejskiej przy wjeżdzie na osiedle Dobrzec to pamiętajmy o tym, że (mam nadzieję) w niedalekiej przyszłości droga ta zostanie odciążona nową obwodnicą to jest NS-Poznańska a jak wiadomo dalszy ciąg tej obwodnicy to bajka przyszłości i to odległej przyszłości tak, więc nadal będą nam dokuczać korki na trasie Stańczukowskiego od ronda przy Carrefour do stawiszyńskiej gdzie problemem jest wyjazd z Kalisza od strony Stawiszyńskiej.
Mirek odpowiedż na swoje pytanie znajdziesz tutaj;
viewtopic.php?t=929&postdays=0&postorder=asc&start=0
A Ja ze swojej strony moge dodać to;
Etap I (do 2012 r.)
Budowa I odcinka obwodnicy od węzła z obwodnicą Nowych Skalmierzyc i al. Wojska Polskiego poprzez pola uprawne, estakadą nad ulicą Dobrzecką, Krępicą i ul. Korczak, przez kolejne pola aż do ulicy Poznańskiej koło stacji Webo. Długość tego odcinka wyniesie około 3,4 km.
Etap II (? r.)
W najbliższym czasie nie przewiduje się realizacji II etapu od ul. Poznańskiej do Kokanina głównie ze względu na koszty – około 7 km długości drugiego odcinka i konieczność wybudowania nad Prosną bardzo długiego mostu (nawet 400-metrowego).
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 297f795671
[ Dodano: Sro, 03.12.2008, 10:36 ]
W gąszczu znaków drogowych
Doświadczenia wykazały, że zmniejszenie znaków drogowych zwiększyło bezpieczeństwo
Coraz więcej problemów z przestrzeganiem znaków drogowych mają kierowcy w Kaliszu i okolicach. Wszystko dlatego, że znaków jest coraz więcej, więc człowiek nie jest w stanie ich widzieć ani się do nich stosować. Znaki drogowe zamiast więc pomagać w jeżdzie, sprawiają, że staje się coraz bardziej niebezpieczna
Znaków drogowych na polskich drogach jest zdecydowanie za dużo – zdają sobie z tego sprawę w zasadzie wszyscy, oprócz urzędników odpowiedzialnych za ich stawianie. A naukowcy i doświadczenia miast na Zachodzie (i niektórych polskich samorządów również) przekonują, że zmniejszenie liczby znaków drogowych oznacza wzrost bezpieczeństwa na drogach.
43 znaki drogowe na małym rondzie
– Zadałem sobie trud i policzyłem znaki drogowe ustawione w obrębie skrzyżowania ulic Poznańskiej i Stanczukowskiego – tam, gdzie niedawno zostało wybudowane rondo – opowiada czytelnik ,,Życia Kalisza’’. – Zaparkowałem samochód na stacji benzynowej, obszedłem rondo i naliczyłem 43 znaki drogowe. Przecież ktoś zwariował! Takiej liczby znaków kierowca nie jest w stanie zauważyć! Myślę, że ludzie uodpornili się już na nie i jeżdżą teraz na pamięć. Przecież to absurd jakiś...
Znaki drogowe wyrastają więc jak grzyby po deszczu. Są miejsca, gdzie na jednym kilometrze jest ich setka. Na Zagorzynku, na jednym ze skrzyżowań, naliczyliśmy 12 słupków, na których ustawiono kilkanaście znaków. Ale urzędnicy tłumaczą to wszystko względami bezpieczeństwa. I pozostają zupełnie nieczuli na racjonalne argumenty i dowody w postaci eksperymentów przeprowadzonych w polskich miastach. Pierwszym, gdzie radykalnie ograniczono liczbę znaków, jest Bytom Odrzański. W centrum tej niewielkiej miejscowości półtora roku temu wprowadzona została zasada pierwszeństwa pojazdu jadącego z prawej strony. Dzięki temu władze miasta zlikwidowały znaki ,,droga z pierwszeństwem przejazdu’’, ,,ustąp pierwszeństwa przejazdu’’, a dodatkowo na wszystkich ulicach ponownie wprowadziły ruch dwukierunkowy (likwidując znaki ,,droga jednokierunkowa’’ i ,,zakaz wjazdu’’). – Na zlikwidowanie znaków drogowych i wprowadzenie nowych przepisów złożyło się kilka czynników. Pierwszy to finanse. Nasza gmina jest dość biedna i wydawanie co jakiś czas 600 zł na znak drogowy, bo został pogięty albo ukradziony, doprowadzało mnie do szału – mówił ,,Życiu Kalisza’’ Jacek Sauter, burmistrz Bytomia Odrzańskiego. – Było mi żal pieniędzy. Często więc nie pozwalałem pracownikom wymieniać zniszczonych znaków. Niestety, wtedy brałem całą odpowiedzialność na siebie – gdyby doszło do wypadku na skrzyżowaniu, gdzie zniknął znak ,,ustąp pierwszeństwa przejazdu”, odpowiedzialność spadłaby na mnie i ktoś mógłby mnie oddać do sądu. Więc myślałem, jakie rozwiązanie wybrać. Dodatkowo kwestia znaków drogowych pojawiła się, gdy rewitalizowaliśmy starówkę i szukaliśmy rozwiązania problemów znaków drogowych. Tych znaków było mnóstwo – na kilku wąskich uliczkach wokół rynku ponad 170 sztuk. To naprawdę fatalnie wyglądało... Trzeba więc było działać. (q)
Więcej w Życiu Kalisza
viewtopic.php?t=929&postdays=0&postorder=asc&start=0
A Ja ze swojej strony moge dodać to;
Etap I (do 2012 r.)
Budowa I odcinka obwodnicy od węzła z obwodnicą Nowych Skalmierzyc i al. Wojska Polskiego poprzez pola uprawne, estakadą nad ulicą Dobrzecką, Krępicą i ul. Korczak, przez kolejne pola aż do ulicy Poznańskiej koło stacji Webo. Długość tego odcinka wyniesie około 3,4 km.
Etap II (? r.)
W najbliższym czasie nie przewiduje się realizacji II etapu od ul. Poznańskiej do Kokanina głównie ze względu na koszty – około 7 km długości drugiego odcinka i konieczność wybudowania nad Prosną bardzo długiego mostu (nawet 400-metrowego).
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 297f795671
[ Dodano: Sro, 03.12.2008, 10:36 ]
W gąszczu znaków drogowych
Doświadczenia wykazały, że zmniejszenie znaków drogowych zwiększyło bezpieczeństwo
Coraz więcej problemów z przestrzeganiem znaków drogowych mają kierowcy w Kaliszu i okolicach. Wszystko dlatego, że znaków jest coraz więcej, więc człowiek nie jest w stanie ich widzieć ani się do nich stosować. Znaki drogowe zamiast więc pomagać w jeżdzie, sprawiają, że staje się coraz bardziej niebezpieczna
Znaków drogowych na polskich drogach jest zdecydowanie za dużo – zdają sobie z tego sprawę w zasadzie wszyscy, oprócz urzędników odpowiedzialnych za ich stawianie. A naukowcy i doświadczenia miast na Zachodzie (i niektórych polskich samorządów również) przekonują, że zmniejszenie liczby znaków drogowych oznacza wzrost bezpieczeństwa na drogach.
43 znaki drogowe na małym rondzie
– Zadałem sobie trud i policzyłem znaki drogowe ustawione w obrębie skrzyżowania ulic Poznańskiej i Stanczukowskiego – tam, gdzie niedawno zostało wybudowane rondo – opowiada czytelnik ,,Życia Kalisza’’. – Zaparkowałem samochód na stacji benzynowej, obszedłem rondo i naliczyłem 43 znaki drogowe. Przecież ktoś zwariował! Takiej liczby znaków kierowca nie jest w stanie zauważyć! Myślę, że ludzie uodpornili się już na nie i jeżdżą teraz na pamięć. Przecież to absurd jakiś...
Znaki drogowe wyrastają więc jak grzyby po deszczu. Są miejsca, gdzie na jednym kilometrze jest ich setka. Na Zagorzynku, na jednym ze skrzyżowań, naliczyliśmy 12 słupków, na których ustawiono kilkanaście znaków. Ale urzędnicy tłumaczą to wszystko względami bezpieczeństwa. I pozostają zupełnie nieczuli na racjonalne argumenty i dowody w postaci eksperymentów przeprowadzonych w polskich miastach. Pierwszym, gdzie radykalnie ograniczono liczbę znaków, jest Bytom Odrzański. W centrum tej niewielkiej miejscowości półtora roku temu wprowadzona została zasada pierwszeństwa pojazdu jadącego z prawej strony. Dzięki temu władze miasta zlikwidowały znaki ,,droga z pierwszeństwem przejazdu’’, ,,ustąp pierwszeństwa przejazdu’’, a dodatkowo na wszystkich ulicach ponownie wprowadziły ruch dwukierunkowy (likwidując znaki ,,droga jednokierunkowa’’ i ,,zakaz wjazdu’’). – Na zlikwidowanie znaków drogowych i wprowadzenie nowych przepisów złożyło się kilka czynników. Pierwszy to finanse. Nasza gmina jest dość biedna i wydawanie co jakiś czas 600 zł na znak drogowy, bo został pogięty albo ukradziony, doprowadzało mnie do szału – mówił ,,Życiu Kalisza’’ Jacek Sauter, burmistrz Bytomia Odrzańskiego. – Było mi żal pieniędzy. Często więc nie pozwalałem pracownikom wymieniać zniszczonych znaków. Niestety, wtedy brałem całą odpowiedzialność na siebie – gdyby doszło do wypadku na skrzyżowaniu, gdzie zniknął znak ,,ustąp pierwszeństwa przejazdu”, odpowiedzialność spadłaby na mnie i ktoś mógłby mnie oddać do sądu. Więc myślałem, jakie rozwiązanie wybrać. Dodatkowo kwestia znaków drogowych pojawiła się, gdy rewitalizowaliśmy starówkę i szukaliśmy rozwiązania problemów znaków drogowych. Tych znaków było mnóstwo – na kilku wąskich uliczkach wokół rynku ponad 170 sztuk. To naprawdę fatalnie wyglądało... Trzeba więc było działać. (q)
Więcej w Życiu Kalisza
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59