Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ja jestem z tobą,brak tego przystanku będzie oznaczać pewnego rodzaju upośledzenie naszego miasta.Co ma Ostrów takiego czego brakuje Kaliszowi???Nie mówmy tutaj o całej infrastrukturze kolejowej bo to inny temat.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
To jest polityk, a jak wiadomo politycy najbardziej się liczą z opinią publiczną.Jeśli kaliszanie, mam tu na myśli jak największą grupę ludzi, zaczną jasno i głośno naciskać prezydenta, aby walczył o przystanek chyba nie będzie miał wyjścia.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Kolejny artykuł tym razem na www.kalisz.pl w którym mowa głównie o Ostrowie WLKP. LINK Porażka. Zdjęcie oddaje charakter prezydenta Ostrowa. Podstępem chce nam wydrzeć KDP.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!
PKP - Kalisz i Ostrów walczą o stację „Igreka”
dziś
Kalisz i Ostrów walczą o to, żeby polskie TGV zatrzymywało się na terenie ich aglomeracji. Tymczasem projekty zakładają, że szybka kolej pojedzie nie tylko z Warszawy do Wrocławia i Poznania, ale w przyszłości do Berlina i Pragi.
Rząd chce budować w Polsce kolej dużych prędkości, czyli pociągi jadące z prędkością nawet 300 kilometrów na godzinę. Na razie nie jest jeszcze znany dokładny przebieg trasy. Poznamy go w pierwszej połowie 2011 roku, kiedy PKP PLK opracuje studium wykonalności. Przetarg na jego przygotowanie zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Jego zwycięzca będzie miał 27 miesięcy na przygotowanie projektu. Lokalizacja „Igreka” musi uwzględniać chronione obszary sieci Natura 2000. Dlatego dziś nie wiadomo, czy linia z Warszawy przez Łódż do Poznania i Wrocławia będzie się rozgałęziać w okolicach Sieradza, czy aglomeracji kaliskoostrowskiej.
Lobbing samorządów z południowej Wielkopolski już się rozpoczął. Prezydenci obu miast robią wszystko, aby jeden z przystanków szybkiej kolei znalazł się w naszym województwie. – Szybkie połączenie naszych miast z innymi dużymi aglomeracjami to dla nas ogromna korzyść. Ale zabiegamy także o wykorzystanie potencjału ostrowskiego węzła kolejowego – mówi Radosław Torzyński, prezydent Ostrowa. Na zlecenie obu miast przygotowane zostało opracowanie w Centrum Naukowo Technicznym Kolejnictwa, które zawiera kilka wariantów przebiegu trasy kolei. Nie ma większych technicznych przeszkód, żeby Kalisz i Ostrów mogły skorzystać z polskiego TGV. – Zlecając przygotowanie tego dokumentu chcieliśmy się przekonać, czy pod względem technicznym jest możliwe poprowadzenia linii między Ostrowem i Kaliszem – mówi Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza. – Szybka kolej będzie szansą rozwoju całej aglomeracji. Jeżeli nie mamy autostrady, powinniśmy mieć kolej dużych prędkości.
Głos Wielkopolski
Ciekawe co z tego wyjdzie
dziś
Kalisz i Ostrów walczą o to, żeby polskie TGV zatrzymywało się na terenie ich aglomeracji. Tymczasem projekty zakładają, że szybka kolej pojedzie nie tylko z Warszawy do Wrocławia i Poznania, ale w przyszłości do Berlina i Pragi.
Rząd chce budować w Polsce kolej dużych prędkości, czyli pociągi jadące z prędkością nawet 300 kilometrów na godzinę. Na razie nie jest jeszcze znany dokładny przebieg trasy. Poznamy go w pierwszej połowie 2011 roku, kiedy PKP PLK opracuje studium wykonalności. Przetarg na jego przygotowanie zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Jego zwycięzca będzie miał 27 miesięcy na przygotowanie projektu. Lokalizacja „Igreka” musi uwzględniać chronione obszary sieci Natura 2000. Dlatego dziś nie wiadomo, czy linia z Warszawy przez Łódż do Poznania i Wrocławia będzie się rozgałęziać w okolicach Sieradza, czy aglomeracji kaliskoostrowskiej.
Lobbing samorządów z południowej Wielkopolski już się rozpoczął. Prezydenci obu miast robią wszystko, aby jeden z przystanków szybkiej kolei znalazł się w naszym województwie. – Szybkie połączenie naszych miast z innymi dużymi aglomeracjami to dla nas ogromna korzyść. Ale zabiegamy także o wykorzystanie potencjału ostrowskiego węzła kolejowego – mówi Radosław Torzyński, prezydent Ostrowa. Na zlecenie obu miast przygotowane zostało opracowanie w Centrum Naukowo Technicznym Kolejnictwa, które zawiera kilka wariantów przebiegu trasy kolei. Nie ma większych technicznych przeszkód, żeby Kalisz i Ostrów mogły skorzystać z polskiego TGV. – Zlecając przygotowanie tego dokumentu chcieliśmy się przekonać, czy pod względem technicznym jest możliwe poprowadzenia linii między Ostrowem i Kaliszem – mówi Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza. – Szybka kolej będzie szansą rozwoju całej aglomeracji. Jeżeli nie mamy autostrady, powinniśmy mieć kolej dużych prędkości.
Głos Wielkopolski
Ciekawe co z tego wyjdzie
Andrzej
Jeszcze w 2001 roku Kalisz miał stosunkowo dobrą sieć połączeń kolejowych z ważniejszymi
ośrodkami w Polsce: z Warszawą (7 połączeń), z Łodzią (13), z Poznaniem (5), z Wrocławiem
(6). Przez Kalisz przebiega linia kolejowa nr 14 Kalisz-Tuplice o znaczeniu międzynarodowym.
Miasto posiadało bezpośrednie połączenie z Dreznem oraz z Pragą. W ostatnich latach
połączenia te w znacznym stopniu zostały ograniczone. Jednak obecnie sytuacja się
nieznacznie poprawiła i można wskazać między innymi połączenia: z Warszawą ( 4 połączenia),
z Poznaniem ( 5 połączeń), z Łodzią ( 10 połączeń), z Wrocławiem (4 połączenia).
Ogromna szansą dla rozwoju miasta może być rozważana w NPR na lata 2007-2013 budowa
przez Kalisz szybkiej kolei ze stacją węzłową w Kaliszu lub bliskim sąsiedztwie Kalisza. Budowa
szybkiej kolei zrekompensowałaby w pewnym stopniu niedogodność komunikacyjna wynikającą
z faktu znacznego oddalenia Kalisza od sieci autostrad budowanych i planowanych do budowy
_________________
Gumiś
[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 10:54 ]
Znalazłem to ale daty są trochę inne,nie wiem kiedy ten artykuł byl pisany.
ośrodkami w Polsce: z Warszawą (7 połączeń), z Łodzią (13), z Poznaniem (5), z Wrocławiem
(6). Przez Kalisz przebiega linia kolejowa nr 14 Kalisz-Tuplice o znaczeniu międzynarodowym.
Miasto posiadało bezpośrednie połączenie z Dreznem oraz z Pragą. W ostatnich latach
połączenia te w znacznym stopniu zostały ograniczone. Jednak obecnie sytuacja się
nieznacznie poprawiła i można wskazać między innymi połączenia: z Warszawą ( 4 połączenia),
z Poznaniem ( 5 połączeń), z Łodzią ( 10 połączeń), z Wrocławiem (4 połączenia).
Ogromna szansą dla rozwoju miasta może być rozważana w NPR na lata 2007-2013 budowa
przez Kalisz szybkiej kolei ze stacją węzłową w Kaliszu lub bliskim sąsiedztwie Kalisza. Budowa
szybkiej kolei zrekompensowałaby w pewnym stopniu niedogodność komunikacyjna wynikającą
z faktu znacznego oddalenia Kalisza od sieci autostrad budowanych i planowanych do budowy
_________________
Gumiś
[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 10:54 ]
Znalazłem to ale daty są trochę inne,nie wiem kiedy ten artykuł byl pisany.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Przeanalizowałem wariant rozgałęzienia z przystankiem na północy Kalisza i oto co mi wyszło:
1) Bliskość centrum Kalisza. Dworzec znajdował by się zaledwie ok. 2,5 - 3 km w prostej linii od ratusza, czyli samego serca miasta. W podobnej odległosci od ratusza znajduje się obecna stacja.
2) Prawdopodobienstwo szybszego rozwoju Kalisza w kier. stacji. Ma to kolosalne znaczenie dla najwiekszego skarbu Kalisza, jakim jest piekne wielkomiejskie Sródmiescie. Rozwój miasta w kier. stacji KDP zmniejszyłby niekorzystne, asymetryczne połozenie sródmiescia. Wzrosłaby rola sródmiescia jako centrum kulturalno-handlowego, a co się z tym wiaze szansa na rewitalizację i inwestycje.
3) Wariant ten przewiduje budowę łącznicy z węzłem ostrowskim. Dzięki temu rozwiązaniu częśc pociągów zatrzymywała by się równiez w Ostrowie. Tym samym dostęp do KDP w naszym regionie byłby mozliwy poprzez stacje zarówno w Kaliszu jak i Ostrowie. Wydaje mi się, ze jest to korzystniejsze rozwiązanie niz stacja pomiedzy miastami, o co zabiegaja prezydenci Kalisza i Ostrowa.
4) w tym wariancie promien łuków jest podobno najkorzystniejszy. Jest to mocny argument za tym, aby KDP nie omijała naszego regionu ze względu na koniecznośc zwalniania pociągów.
5) Usytuowanie dworca blisko planowanych obwodnic DK 12/25 umozliwiałoby dobrą komunikację z regionem.
6) Aby umożliwić połączenie Ostrowa z Poznaniem KDP, wystarczy wybudować łącznicę podobną do tej planowanej w Antoninie i Ociązu/Skalmierzycach. Uzyskalibysmy wtedy szybkie połączenie Wrocławia z Poznaniem poprzez Ostrów z wykorzystaniem linii duzych prędkości.
Moim skromnym zdaniem taki własnie wariant powinni popierać prezydenci Kalisza i Ostrowa.
1) Bliskość centrum Kalisza. Dworzec znajdował by się zaledwie ok. 2,5 - 3 km w prostej linii od ratusza, czyli samego serca miasta. W podobnej odległosci od ratusza znajduje się obecna stacja.
2) Prawdopodobienstwo szybszego rozwoju Kalisza w kier. stacji. Ma to kolosalne znaczenie dla najwiekszego skarbu Kalisza, jakim jest piekne wielkomiejskie Sródmiescie. Rozwój miasta w kier. stacji KDP zmniejszyłby niekorzystne, asymetryczne połozenie sródmiescia. Wzrosłaby rola sródmiescia jako centrum kulturalno-handlowego, a co się z tym wiaze szansa na rewitalizację i inwestycje.
3) Wariant ten przewiduje budowę łącznicy z węzłem ostrowskim. Dzięki temu rozwiązaniu częśc pociągów zatrzymywała by się równiez w Ostrowie. Tym samym dostęp do KDP w naszym regionie byłby mozliwy poprzez stacje zarówno w Kaliszu jak i Ostrowie. Wydaje mi się, ze jest to korzystniejsze rozwiązanie niz stacja pomiedzy miastami, o co zabiegaja prezydenci Kalisza i Ostrowa.
4) w tym wariancie promien łuków jest podobno najkorzystniejszy. Jest to mocny argument za tym, aby KDP nie omijała naszego regionu ze względu na koniecznośc zwalniania pociągów.
5) Usytuowanie dworca blisko planowanych obwodnic DK 12/25 umozliwiałoby dobrą komunikację z regionem.
6) Aby umożliwić połączenie Ostrowa z Poznaniem KDP, wystarczy wybudować łącznicę podobną do tej planowanej w Antoninie i Ociązu/Skalmierzycach. Uzyskalibysmy wtedy szybkie połączenie Wrocławia z Poznaniem poprzez Ostrów z wykorzystaniem linii duzych prędkości.
Moim skromnym zdaniem taki własnie wariant powinni popierać prezydenci Kalisza i Ostrowa.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2008, o 19:24 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Teraz pozostaje nam albo czekać co ustalą prezydenci Kalisza i Ostrowa,albo rozpocząć zbieranie podpisów pod petycją za tym aby dworzec był w Kaliszu,wszystko zależy od nich.A tak na marginesie co się dzieje ze Sectorkiem????
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Brakuje Mi jego komentarzy.
[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 22:56 ]
Kalisz Północ
Linie przechodzące przez stację
Linia Warszawa Centralna–Wrocław Główny
Linia Kalisz Północ–Poznań Główny
Kalisz Północ, planowana stacja kolejowa w Kaliszu, na projektowanej linii "Y" kolei wysokich prędkości, usytuowana w dzielnicy Majków lub Chmielnik.
W zachodniej głowicy stacji węzłowej znajdowałoby się rozgałęzienie do stacji Wrocław Główny i Poznań Główny[1]. Rozpoczęcie budowy dworca możliwe jest w 2014[2].
[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 22:58 ]
Linia "Y" – planowana linia szybkiej kolei łącząca Warszawę, Łódż, Kalisz, Wrocław oraz Poznań; linia ma współpracować z Centralną Magistralą Kolejową, co umożliwi połączenia do Katowic i Krakowa.
Istnieją dwa[1] warianty przebiegu lini:
* wariant 1: z rozgałęzieniem i dworcem w Kaliszu (Kalisz Północ)
* wariant 2: z rozgałęzieniem w okolicach Zduńskiej Woli
Przeprowadzone studia wykazały celowość budowy linii szybkiej kolei zamiast modernizacji dotychczas istniejących.brak żródła Układ geometryczny nowej lini projektowany jest na prędkość 350 km/h. Czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia wynosiłby 2 h, do Poznania 1,5 h.
Rozpoczęcie budowy linii możliwe jest w 2014 i może kosztować 10 mld euro[2], zakończenie budowy planowane jest na 2020[3].
[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 22:56 ]
Kalisz Północ
Linie przechodzące przez stację
Linia Warszawa Centralna–Wrocław Główny
Linia Kalisz Północ–Poznań Główny
Kalisz Północ, planowana stacja kolejowa w Kaliszu, na projektowanej linii "Y" kolei wysokich prędkości, usytuowana w dzielnicy Majków lub Chmielnik.
W zachodniej głowicy stacji węzłowej znajdowałoby się rozgałęzienie do stacji Wrocław Główny i Poznań Główny[1]. Rozpoczęcie budowy dworca możliwe jest w 2014[2].
[ Dodano: Nie, 28.09.2008, 22:58 ]
Linia "Y" – planowana linia szybkiej kolei łącząca Warszawę, Łódż, Kalisz, Wrocław oraz Poznań; linia ma współpracować z Centralną Magistralą Kolejową, co umożliwi połączenia do Katowic i Krakowa.
Istnieją dwa[1] warianty przebiegu lini:
* wariant 1: z rozgałęzieniem i dworcem w Kaliszu (Kalisz Północ)
* wariant 2: z rozgałęzieniem w okolicach Zduńskiej Woli
Przeprowadzone studia wykazały celowość budowy linii szybkiej kolei zamiast modernizacji dotychczas istniejących.brak żródła Układ geometryczny nowej lini projektowany jest na prędkość 350 km/h. Czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia wynosiłby 2 h, do Poznania 1,5 h.
Rozpoczęcie budowy linii możliwe jest w 2014 i może kosztować 10 mld euro[2], zakończenie budowy planowane jest na 2020[3].
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Dzieki, ze sie martwicie, ale u mnie wszystko okszymkalisz pisze:Nie wiem co z Sectorkiem. Ostatnio na Skyscrapercity pisał 2 dni temu o Szybkiej Kolei i bez żadnego komentarza! Nie dostał też żadnego briga, ani bana!!
Nic nie pisze, bo w temacie KDP napisalem juz wszystko co sadze i nie chce mi sie powtarzac