Modernizacja ulicy Wrocławskiej
Wrocławska już wyremontowana będzie niebawem służyć jako część ciągu Łódzka - Trasa Bursztynowa - Wrocławska - Wojska Polskiego - obwodnica Skalmierzyc. Dzięki temu z TB nie trzeba będzie pchać się przez Podmiejską.
Natomiast odcinek Wojska Polskiego - Skalmierzyce powinien być zaplanowany nie jako wylotówka, tylko jako ważna miejska arteria, główna oś komunikacyjna paradzielnicy Szczypiorno-Skalmierzyce, docelowo zapewne 20-25 tys. (trzeba liczyć bardzo prawdopodobną po uzbrojeniu rozbudowę Szczypiorna i dalszy rozwój m. Skalmierzyce, istotnego elementu aglomeracji).
Ważniejszym problemem niż liczba pasów Wrocławskiej jest słaby rozwój komunikacji poprzecznej do niej w rejonie Szczypiorna (mało ulic poprzecznych), co wraz ze wzrostem zaludnienia (praktycznie przesądzonym) musi spowodować różne uciążliwości.
Natomiast odcinek Wojska Polskiego - Skalmierzyce powinien być zaplanowany nie jako wylotówka, tylko jako ważna miejska arteria, główna oś komunikacyjna paradzielnicy Szczypiorno-Skalmierzyce, docelowo zapewne 20-25 tys. (trzeba liczyć bardzo prawdopodobną po uzbrojeniu rozbudowę Szczypiorna i dalszy rozwój m. Skalmierzyce, istotnego elementu aglomeracji).
Ważniejszym problemem niż liczba pasów Wrocławskiej jest słaby rozwój komunikacji poprzecznej do niej w rejonie Szczypiorna (mało ulic poprzecznych), co wraz ze wzrostem zaludnienia (praktycznie przesądzonym) musi spowodować różne uciążliwości.
Myślę, że Kalisz i tak nie otrzyma ewentualnego dofinansowania w najbliższych miesiącach, w związku z tym zapewne przekonamy się w jakim stopniu obwodnica przyczyni się do zmniejszenia ruchu. Możliwych scenariuszy jest kilka. Z jednej strony być może zauważymy znaczny spadek liczby przejeżdżających samochodów, a z drugiej może się okazać, iż wielu kierowców nadal będzie podróżować Wrocławską.Pawel pisze:Dlatego napisze to raz jeszcze z remontem nalezy się wstrzymać do oddania obwodnicy.Wtedy bedzie wiadomo o ile zmaleje ruch na Wrocławskiej i jaki kształt mieć powinna.
Według mnie kluczowe znaczenie ma pytanie dotyczące funkcji, jaką dla tej ulicy przewiduje ZDM. Szkoda by było, gdyby p. Gałka uzależniał swoją decyzję tylko od kwestii finansowych oraz natężenia ruchu. W swoich wypowiedziach wspominał też o innych czynnikach i mam nadzieję, że one również będą miały wpływ na uszczuplenie Wrocławskiej o dwa pasy.
Właśnie, a tutaj chodzi o to żeby nie wybierali. No chyba, że pominiemy łańcuch: bezpieczeństwo i komfort mieszkańców --> zwężenie i zmiana funkcji, a skupimy się na innych: możliwość dofinansowania --> zwężenie lub natężenie ruchu --> podjęcie decyzji o szerokości. Czasami wyrzuca się pasy ruchu na ulicach, które są bardzo popularne wśród kierowców właśnie po to, żeby odgórnie coś pozmieniać w danym rejonie.MirekDB pisze:Obwodnica na pewno przejmie ruch samochodów ciężarowych, kierowcy tych aut cenią sobie płynność jazdy bardziej od szybkości, ale kierowcy mniejszych samochodów będą się irytować dużym natężeniem ruchu i czasami będą wybierać Wrocławską zwłaszcza jak będzie wyremontowana.
I tutaj powstaje pytanie: czy ZDM ma jakąś spójną koncepcję zarządzania miejskimi drogami, czy też dopasowuje charakter inwestycji do warunków, które pozwolą ją zrealizować. Z kontekstu innych wypowiedzi p. Gałki wnioskuję, że finanse nie są jednak główną determinantą pewnych rozwiązań, stąd moje stanowisko w sprawie Wrocławskiej.
Wrocławska z Ostrowa powinna być przykładem dla omawianego odcinka Wrocławskiej z Kalisza, a rozwiązania z Konina powinny być (i w pewnym sensie będą) zastosowane na obwodnicy NS. Brak dwóch pasów jest siłą wyższą wobec władz Kalisza i moim zdaniem byłoby bardzo żle, gdyby nie wykorzeniono ze Szczypiorna niepotrzebnego ruchu ze względu na brak docelowego przekroju obwodnicy.Pawel pisze:Sytuacja byłaby zgoła odmnienna gdyby powstawały dwa pasy obwodnicy.Niestety powstaje jeden pas i jedyne skojarzenie jakie przychodzi mi obecnie do głowy to widok zapchanej Podmiejskiej czy Piłsudskiego.
Naszym wzorem powinny byc rozwiązania z Konina i Starego Miasta a nie Wrocławska z Ostrowa.
A właśnie może nalezy się upeirać i naciskać GDDKiA zbudujcie drugi pas to wykorzenimy ruch z Wrocławskiej ?Obaj wiemy ze drugi pas nie powstanie.Prowizorki bo tak nalezy nazwać przyszłą obwodnice NS mają to do siebie że istnieją latami.Wrocławska z chwilą oddania obwodnicy stanie sie wewnetrzną ulica Kalisza i na jego barki spada remont.W zamian generalna buduje nam jeden pas i nazywa to chlubnie obwodnicą.Wrocławską "rozwalily" nie samochody osobowe tylko TIR-y.gawron pisze:
Wrocławska z Ostrowa powinna być przykładem dla omawianego odcinka Wrocławskiej z Kalisza, a rozwiązania z Konina powinny być (i w pewnym sensie będą) zastosowane na obwodnicy NS. Brak dwóch pasów jest siłą wyższą wobec władz Kalisza i moim zdaniem byłoby bardzo żle, gdyby nie wykorzeniono ze Szczypiorna niepotrzebnego ruchu ze względu na brak docelowego przekroju obwodnicy.
Ja naprawde rozumiem argumenty finansowe ale jeśłi można zachować obecny kształt ulicy to po co cofac się i proponować gorsze rozwiązania od lepszych istneijących ?Dlaczego mamy rownac w dół a nie w górę ?
Najświeższym przykladem niech bedzie wyremontowana Dworcowa.Zainteresowanych odsyłam do ŻK.
Pisałem już wcześniej: rozwiązanie samo w sobie jest bardzo dobre. Inną kwestią jest brak południowego odcinka obwodnicy, co akurat tam jest uciążliwe, choć nie powinno.target pisze:^^^nie mam pytań jeśli podoba Ci się to co zrobiono z ulicą wrocławską w ostrowie.....
Inwestor przyznał priorytet bezpieczeństwu i tak samo (mam nadzieję) zamierza postąpić kaliski ZDM. Różnica polega na tym, że w Ostrowie dokonano tego przed stworzeniem alternatywy, a u nas będzie odwrotnie.
Wiem, że dobry lobbing to podstawa w relacjach Wiejska - Al. Ujazdowskie - instytucje - samorządy, ale nic na to nie poradzę. Samorządom też nie zawsze się udaje wejść przez właściwe okno do właściwego gabinetuPawel pisze: A właśnie może nalezy się upeirać i naciskać GDDKiA zbudujcie drugi pas to wykorzenimy ruch z Wrocławskiej ?Obaj wiemy ze drugi pas nie powstanie.Prowizorki bo tak nalezy nazwać przyszłą obwodnice NS mają to do siebie że istnieją latami.
Niestety takie jest prawo i jak na razie nie możemy liczyć na pomoc GDDKiA.Wrocławska z chwilą oddania obwodnicy stanie sie wewnetrzną ulica Kalisza i na jego barki spada remont.
Cały problem polega na tym, że to, co Ty nazywasz równaniem w dół, coraz więcej urbanistów, inżynierów ruchu i władz miasta uważa za równanie w górę. Gwałtowny przyrost liczby samochodów sprawia tak duże problemy, że zaczyna dominować tendencja usuwania ich z każdego miejsca, w którym nie są niezbędne.Ja naprawde rozumiem argumenty finansowe ale jeśłi można zachować obecny kształt ulicy to po co cofac się i proponować gorsze rozwiązania od lepszych istneijących ?Dlaczego mamy rownac w dół a nie w górę ?
Chodzi o zbyt krótki prawoskręt? Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Pozostałej części artykułu nie komentuję, bo nie ze wszystkim się zgadzam i znowu wyjdzie dyskusja na kilka stronNajświeższym przykladem niech bedzie wyremontowana Dworcowa.Zainteresowanych odsyłam do ŻK.
Gawron mam takie głupie przeświadczenie że jesteś chyba w jakiś sposób powiązany z ZDM-em.Zbyt mocno bronisz jego argumentów.Większość tych decyzji które podejmuje ZDM wcale nie poprawi sytuacji drogowych w Kaliszu ,a śmiem raczej twierdzić że decyzje te działają na niekorzyść.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Nie wiem na ile to przeświadczenie jest mądre, ale wiem, że jest błędne Bronię ich argumentów, ponieważ uważam, że są słuszne.Gumiś pisze:Gawron mam takie głupie przeświadczenie że jesteś chyba w jakiś sposób powiązany z ZDM-em.Zbyt mocno bronisz jego argumentów.
Chciałbym żebyś wymienił chociaż kilka takich decyzji, żebym mógł się do nich ustosunkować.Większość tych decyzji które podejmuje ZDM wcale nie poprawi sytuacji drogowych w Kaliszu ,a śmiem raczej twierdzić że decyzje te działają na niekorzyść.
No nie załamuj mnie że gwałtowny przyrost samochodów rozwiązywany jest poprzez zwężanie ulic bo spadnę z krzesła.To po co budujemy wogole autostardy ?Usuwamy nadmiar pojazdów owszem ale z centrów miast a nie z przedmieść.gawron pisze:
Cały problem polega na tym, że to, co Ty nazywasz równaniem w dół, coraz więcej urbanistów, inżynierów ruchu i władz miasta uważa za równanie w górę. Gwałtowny przyrost liczby samochodów sprawia tak duże problemy, że zaczyna dominować tendencja usuwania ich z każdego miejsca, w którym nie są niezbędne.
Mozemy podziekować tym ktorzy pewnie ze 30 lat temu jak nie więcej poszerzyli nam Wrocławska do obecnego kształtu a jaki byl ruch samochodowy ćwierć wieku temu chyba nie musze pisać.Ciekawe ze wtedy komus "przyśniała" się czteropasmówka ?Już wtedy planowano obwodnicę NS bo ta miała powstac pierwotnie w latach 70.
Dlaczego tych przedmieść nie potraktujesz jako jednego z osiedli, które może wyzbyć się "funkcji wylotowej" i zbędnej infrastruktury drogowej, niedostosowanej do potrzeb okolicznych mieszkańców?Pawel pisze: No nie załamuj mnie że gwałtowny przyrost samochodów rozwiązywany jest poprzez zwężanie ulic bo spadnę z krzesła.To po co budujemy wogole autostardy ?Usuwamy nadmiar pojazdów owszem ale z centrów miast a nie z przedmieść.
Autostrady a Wrocławska to jak zupełnie różne planety. Budując autostrady, usprawniasz ruch krajowy. Zwężając Wrocławską, zniechęcasz kierowców, którzy chcieliby omijać obwodnicę NS i przy okazji poprawiasz bezpieczeństwo/komfort mieszkańców. Zamykając ulice w centrum, zachęcasz do wyboru alternatywnych środków komunikacji i przywracasz miasto pieszym.
Nie będę się wypowiadał czy te cztery pasy były potrzebne w tamtych latach. Są natomiast w Polsce inwestycje z okresu PRL, które niezbyt dobrze świadczą o ówczesnych planistach. Np. trasa W-Z we Wrocławiu.Ciekawe ze wtedy komus "przyśniała" się czteropasmówka ?Już wtedy planowano obwodnicę NS bo ta miała powstac pierwotnie w latach 70.
Gawron może moje przeświadczenie jest błędne według Ciebie ale sam dajesz podstawy aby tak sądzić.Nie zwęża sie jezdni aby usprawnić ruch,zresztą Paweł napisał to lepiej.I jest więcej ludzi na forum którzy uważają ten pomysł za GłUPI.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Ale przecież nikt tutaj nie pisze o usprawnianiu, lecz o uspokajaniu i zwiększaniu roli pozostałych użytkowników dróg.Gumiś pisze:Gawron może moje przeświadczenie jest błędne według Ciebie ale sam dajesz podstawy aby tak sądzić.Nie zwęża sie jezdni aby usprawnić ruch,zresztą Paweł napisał to lepiej.I jest więcej ludzi na forum którzy uważają ten pomysł za GłUPI.
Ruch się uspokoi jak tranzyt skieruje się na obwodnice więc po co uszczęśliwiać kierowców na siłe???A co do zwiększenia roli innych użytkowników to zbyt wiele się nie zmieni.Uważasz że jak pobudują chodniki to zaraz chmara ludzi zacznie tamtędy chodzić???albo nagle pojawi się masa rowerzystów???
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Już pisałem kilka razy: po to, żeby dostosować tę ulicę do funkcji, jakie powinna pełnić. Niezależnie od natężenia, pozostawienie czterech pasów będzie nieuzasadnione.Gumiś pisze:Ruch się uspokoi jak tranzyt skieruje się na obwodnice więc po co uszczęśliwiać kierowców na siłe???
Ale ja nigdzie nie napisałem, że tam mają się pojawiać wycieczki. Uważam, że planowana inwestycja będzie korzystna dla mieszkańców niezależnie od tego, czy na chodniku pojawi się akurat jeden z nich, czy też nagle wyjdą wszyscy.A co do zwiększenia roli innych użytkowników to zbyt wiele się nie zmieni.Uważasz że jak pobudują chodniki to zaraz chmara ludzi zacznie tamtędy chodzić???albo nagle pojawi się masa rowerzystów???