przebudowa ulic Lipowej , Handlowej i Rzemieślniczej
Tomash czasami można nie zrozumieć jak się nie jest na miejscu i nie ma się przed oczami na żywo widoku.Pozdrawiam.Do Adiego;być może zadałem głupie pytanie ale wolałem się upewnić wiesz jak jest,sorry.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2008, o 19:34 przez Gumiś, łącznie zmieniany 1 raz.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Andrzej studiując twój wpis doszedłem do wniosku że nie jest tak żle jak sądziłem,może trzeba się przyzwyczaić i to wszystko.Jeżeli ta przebudowa usprawni ruch komunikacyjny w tym rejonie miasta to cofam wszystkie moje wcześniejsze zastrzeżenia co do tej inwestycji.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Taki małe news
Nowy przystanek KLA
farelka
10/09/2008 08:58
Mieszkańcy ulicy Lipowej od poniedziałku mogą korzystać z nowego przystanku, przy którym zatrzymuje się autobus linii nr 16.
Przystanek powstał w związku z przebudową ulic Nowy Świat, Lipowej, Handlowej i Rzemieślniczej i, co za tym idzie, reorganizacją ruchu drogowego w tej okolicy.
KLA informują, że nowy przystanek jest odpowiedzią na potrzeby pasażerów oraz uczniów dojeżdżających do szkół i uczelni zlokalizowanych w tym rejonie.
A teraz niech mi ktoś odpowie czy podczas przebudowy nie można było zrobić od razu zatoczki dla autobusów. Przystanek ustawiono zaraz po parkingach dla aut. Kolejne blokowanie ruchu.
Nowy przystanek KLA
farelka
10/09/2008 08:58
Mieszkańcy ulicy Lipowej od poniedziałku mogą korzystać z nowego przystanku, przy którym zatrzymuje się autobus linii nr 16.
Przystanek powstał w związku z przebudową ulic Nowy Świat, Lipowej, Handlowej i Rzemieślniczej i, co za tym idzie, reorganizacją ruchu drogowego w tej okolicy.
KLA informują, że nowy przystanek jest odpowiedzią na potrzeby pasażerów oraz uczniów dojeżdżających do szkół i uczelni zlokalizowanych w tym rejonie.
A teraz niech mi ktoś odpowie czy podczas przebudowy nie można było zrobić od razu zatoczki dla autobusów. Przystanek ustawiono zaraz po parkingach dla aut. Kolejne blokowanie ruchu.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Pamiętaj: kto rano wstaje temu Pan Bóg daje
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
na chwile wróce do tej ukończonej już przebudowy tak bardziej w kontekscie nie do końca przemyslanych rozwiązań związanych nie tyle z organizacją ruchu co odpowiednim oznakowaniem i regulacjami
pozwoliłem sobie urzyć wcześniej zamieszczonej mapki
1. to "mający ułatwić mieszkańcom tej części miasta dojazd liniami KLA do pozostałych części Kalisza" przystanek (niespecjalnie wiem w jaki sposób bo z przystanku na lipowej moge najwyzej dostać się na Obozową gdzie, z tego co pamiętam, niewielka ilość statystycznych kaliszan się wybiera)
przystanek to tak naprawdę tablica KLA na chodniku, bez zatoczki etc.
zatrzymujący się tam autobus to nagła blokada prawego pasa (z tego co się orientuję to zaczyna się tam właśnie linia ciągła której w teorii nie powinienem przekraczać zmieniając pas ze względu na znajdujące się kawałek dalej przejście dla pieszych)
nie do końca rozumiem dlaczego nie zrobiono tam zatoczki dla autobusów na które znalazłoby się miejsce na kilkumetrowej szerokości chodniku
2. zjazd w "starą" lipową to czasem jazda "po angielsku", lewym pasem. w żaden sposób nie zorganizowano tej części ulicy. zjazd z "nowej" lipowej to znalezienie się zaraz za parkującym na prawym pasie samochodem (dosłownie 5 m za skrzyżowaniem) i wyciąganie szyi żeby sprawdzić czy coś nie jedzie z naprzeciwka. wypadałoby w jakiś sposób zablokowac możliwość parkowania bezpośrednio za skrzyżowaniem
3. podobnie jak w pkt.2. parkujące po lewej stronie nowego świata samochody wystają znacznie na jezdnie (zdaję sobie jednak sprawę z tego ze parking jest za krótki i na inny miejsca brak. ale na szczycie zakrętu, na przeciwko głównej bramy PWSZ notorycznie parkuja samochody które widoczne są dosłownie kiedy jest się 10 m od nich, wystają na jezdnie na tyle że ich ominięcie czasem wiąże się ze zjazdem na prawy pas
4. to już inna historia. piesi, przyzwyczajeni do "starego" układu pakują się prosto na jezdnię aby dostac się od strony Lipowej w stronę "Chińskiego centrum handlowego"
postawienie tam jakiegoś rodzaju barierek byłoby napewno wskazane
wiem że to może takie troszkę narzekactwo ale pokonuję ta trasę codziennie i za każdym razem trafiam na którąś z wymienionych przeszkód
warto chyba aby ktoś przemyślał detale związane z modernizacją tych ulic
pozwoliłem sobie urzyć wcześniej zamieszczonej mapki
1. to "mający ułatwić mieszkańcom tej części miasta dojazd liniami KLA do pozostałych części Kalisza" przystanek (niespecjalnie wiem w jaki sposób bo z przystanku na lipowej moge najwyzej dostać się na Obozową gdzie, z tego co pamiętam, niewielka ilość statystycznych kaliszan się wybiera)
przystanek to tak naprawdę tablica KLA na chodniku, bez zatoczki etc.
zatrzymujący się tam autobus to nagła blokada prawego pasa (z tego co się orientuję to zaczyna się tam właśnie linia ciągła której w teorii nie powinienem przekraczać zmieniając pas ze względu na znajdujące się kawałek dalej przejście dla pieszych)
nie do końca rozumiem dlaczego nie zrobiono tam zatoczki dla autobusów na które znalazłoby się miejsce na kilkumetrowej szerokości chodniku
2. zjazd w "starą" lipową to czasem jazda "po angielsku", lewym pasem. w żaden sposób nie zorganizowano tej części ulicy. zjazd z "nowej" lipowej to znalezienie się zaraz za parkującym na prawym pasie samochodem (dosłownie 5 m za skrzyżowaniem) i wyciąganie szyi żeby sprawdzić czy coś nie jedzie z naprzeciwka. wypadałoby w jakiś sposób zablokowac możliwość parkowania bezpośrednio za skrzyżowaniem
3. podobnie jak w pkt.2. parkujące po lewej stronie nowego świata samochody wystają znacznie na jezdnie (zdaję sobie jednak sprawę z tego ze parking jest za krótki i na inny miejsca brak. ale na szczycie zakrętu, na przeciwko głównej bramy PWSZ notorycznie parkuja samochody które widoczne są dosłownie kiedy jest się 10 m od nich, wystają na jezdnie na tyle że ich ominięcie czasem wiąże się ze zjazdem na prawy pas
4. to już inna historia. piesi, przyzwyczajeni do "starego" układu pakują się prosto na jezdnię aby dostac się od strony Lipowej w stronę "Chińskiego centrum handlowego"
postawienie tam jakiegoś rodzaju barierek byłoby napewno wskazane
wiem że to może takie troszkę narzekactwo ale pokonuję ta trasę codziennie i za każdym razem trafiam na którąś z wymienionych przeszkód
warto chyba aby ktoś przemyślał detale związane z modernizacją tych ulic
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Wcześniej gdy NS był dwukierunkowy auta tam parkujące były większym zagrożeniem dla ruchu jak obecnie z tego powodu że każdy kto musiał je omijać wkraczał na pas dla ruchu przeciwnego,a dzisiaj?? wystarczy wcześniej zmienić pas i po kłopocie.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
wystawały. pamięta się o tym mniej chyba ze względu na to ze Nowy Świat w wersji dwukierunkowej był bardziej zatłoczony i nie robiło to aż takiej różnicy. i tak było ciasno, i takPawel pisze:Z tymi wystającymi z parkingu samochodami to prawda chociaż zastanawia mnie jakim cudem przed zmianą kierunku jazdy nie wystawały.
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
ale ja kręcę dalej w lewoGumiś pisze:Wcześniej gdy NS był dwukierunkowy auta tam parkujące były większym zagrożeniem dla ruchu jak obecnie z tego powodu że każdy kto musiał je omijać wkraczał na pas dla ruchu przeciwnego,a dzisiaj?? wystarczy wcześniej zmienić pas i po kłopocie.
poza tym nie budujemy chyba dwupasmowych dróg po to aby jednego pasa nie używać
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Czasami trzeba kombinować aby sobie nie utrudnić jazdy.Zresztą teren w tym rejonie nie nadaje się za bardzo na parking,ja osobiście nieraz miałem niezłe jazdy jak ktoś opuszczał ten parking w starej wersji NS.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Na przystanku można tez wysiadać :>anj pisze: 1. to "mający ułatwić mieszkańcom tej części miasta dojazd liniami KLA do pozostałych części Kalisza" przystanek (niespecjalnie wiem w jaki sposób bo z przystanku na lipowej moge najwyzej dostać się na Obozową gdzie, z tego co pamiętam, niewielka ilość statystycznych kaliszan się wybiera)
Bo w Kaliszu przystankami zarządza KLA, a ulicami - ZDM. I niestety Ci drudzy budują zatoczki w miejscach, w których wydają im się potrzebne, a gdzie żółto-niebiescy nie chcą jeżdzićnie do końca rozumiem dlaczego nie zrobiono tam zatoczki dla autobusów na które znalazłoby się miejsce na kilkumetrowej szerokości chodniku
"mający ułatwić mieszkańcom tej części miasta dojazd liniami KLA do pozostałych części Kalisza" :>gawron pisze:Na przystanku można tez wysiadać :>anj pisze: 1. to "mający ułatwić mieszkańcom tej części miasta dojazd liniami KLA do pozostałych części Kalisza" przystanek (niespecjalnie wiem w jaki sposób bo z przystanku na lipowej moge najwyzej dostać się na Obozową gdzie, z tego co pamiętam, niewielka ilość statystycznych kaliszan się wybiera)
taką informację przekazały Wiadomości Kaliskie
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"
~autor nieznany
Wiadomości Kaliskie przekazują wiele ciekawych rzeczyanj pisze:"mający ułatwić mieszkańcom tej części miasta dojazd liniami KLA do pozostałych części Kalisza" :>
taką informację przekazały Wiadomości Kaliskie
Notka ze strony KLA:
"Przystanek zostaje wprowadzony zgodnie z oczekiwaniami pasażerów i ma na celu polepszenie obsługi komunikacyjnej zarówno okolicznych mieszkańców jak również uczniów i studentów dojeżdżających do szkół zlokalizowanych w tym rejonie."
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Przykład - Połaniecka. Zrobili zatoczkę w super miejscu! Wśród krzaków i rozdzielni prądu. Ciekawe tylko, cy ci "żółto-niebiescy" przedłużą linięBo w Kaliszu przystankami zarządza KLA, a ulicami - ZDM. I niestety Ci drudzy budują zatoczki w miejscach, w których wydają im się potrzebne, a gdzie żółto-niebiescy nie chcą jeżdzić
Bo tam jest specjalnie zrobiony prowizoryczny parking nawet znaki o tym informują Zgadzam się że powinni to rozebrać.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;