Robert AB pisze: ↑27 gru 2022, o 05:40filip pisze: ↑27 gru 2022, o 04:35Robert AB,
Dla Kalisza najważniejszy jest kierunek Wrocław. To główny kierunek migracji Kaliszan i najszybciej rozwijające się miasto z "trójkąta bermudzkiego".
Obecna LK355/281 ma parametry kolejki górskiej. Podróż do oddalonego o 120 km Wrocławia trwa ponad dwie godziny i to IC (sic!). Koniecznie trzeba wybudować protezę przyśpieszającą podróż do stolicy Dolnego Śląska. Może to być nawet linia magistralna (czyli w polskich warunkach Vmax = 160km/h XD). Potoki się obronią na spokojnie, ostatnio z IC z Wrocławia wysiadło w Kaliszu na oko ze sto osób.
Z Twoim trasowaniem do Wrocławia jest pewien problem: nie uwzględnia ukształtowania terenu, tych "gór", które są między Wielkopolską i Dolnym Śląskiem. Nowa linia powinna iść przez "przełęcze"; najlepiej k. Sycowa.
Linia LK272 koło Ostrzeszowa jest bardzo powyginana z właśnie z powodu tych górek.
Tutaj masz 3 mapy hipsometryczne:
_Wroclaw-Ostrow, hipometryczna1a.jpg
Wroclaw-Ostrow, cieniowanie-hipsometryczna2v1.jpg
Wroclaw-Ostrow, hipometryczna2.jpg
Inny problem to, że północnemu wejściu do Wrocławia brakuje przepustowości; najlepiej wprowadzić ruch z Kalisza do Wrocławia przez LK86 lub LK132.
Propozycja:
Syców.jpg
źródło: https://uwagioprzestrzeni.blogspot.com/ ... owego.html
Wrocław - Ostrów Wlkp.
www.skyscrapercity.com/threads/wielkopo ... -174804457
Kilka możliwych alternatywnych ciągów:
1a. Ciąg Wrocław - Dziadowa Kłoda - nowa linia (przez Syców) - Odolanów - Ostrów Wlkp. (LK86 - nowa linia - LK355 [krótki odcinek tuż przed Ostrowem Wlk.]).
1b. Ciąg Wrocław - Oleśnica - Syców - nowa linia - Odolanów - Ostrów Wlkp. (LK143 - LK181 - nowa linia - LK355 [krótki odcinek tuż przed Ostrowem Wlk.]) (link - zobacz tekst i mapę poniżej).
2a. Ciąg Wrocław - Dziadowa Kłoda - nowa linia (przez Syców) - Przygodzice - Ostrów Wlkp. (LK86 - nowa linia - LK272).
2b. Ciąg Wrocław - Oleśnica - Syców - nowa linia - Przygodzice - Ostrów Wlkp. (LK143 - LK181 - nowa linia - LK272).
3a. Ciąg Wrocław - Kępno - Ostrów Wlkp. (LK86 - LK181 - LK272).
3b. Ciąg Wrocław - Oleśnica - Kępno - Ostrów Wlkp. (LK143 - LK181 - LK272).
4b. Ciąg Wrocław - Oleśnica - Grabowno Wielkie / Bukowice Trzebnickie - nowy odcinek - Odolanów - Ostrów Wlkp. (LK143 - LK281 - nowa linia - LK355 [Odolanów - Ostrów Wlk.]). Nowy dwutorowy odcinek między Grabownem Wielkim (lub Bukowicami Trzebnickimi) i Odolanowem biegnący po prostej.
Powinno się wybrać lepszy i łatwiejszy do wybudowania ciąg i poprowadzić tamtędy pociągi pasażerskie i towarowe. Wzgórza na granicy Dolnego Śląska i Wielkopolski są tutaj pewnym utrudnieniem.
Połączenia z wykorzystaniem LK86 (ciąg 1a lub 2a lub 3a) byłyby szybsze i powinny być preferowane dla szybkich połączeń pasażerskich do Wrocławia. Ciąg 1b lub 2b lub 3b komplementarny do wybranego szybkiego ciągu też powinien zostać wdrożony, co oznacza realizację jednej pary ciągów: 1a+1b lub 2a+2b lub 3a+3b.
Schemat przedstawiający połączenie Wrocław - Ostrów Wlkp. wg wariantu 1a + 1b
schemat w lepszej jakości: https://www.skyscrapercity.com/attachme ... g.4366173/
(czerwony -- LK86 + fragment LK85; na postawie https://www.cpk.pl/pl/wariant-inwestorski )
(na schemacie widoczne są też istniejące linie kolejowe)
(niebieski -- nowa linia w wariancie 1a+1b; linia ta rozgałęzia się w południowej części, aby połączyć się z LK181 i LK86)