Obwodnica Skalmierzyc
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Pół godziny to robiłem, ale jest:
Legenda:
kolor czerwony - "granica" grogi
kolor pomarańczowy - 2 jezdnia i łącznice, które trzeba trochę poprawić
kolor czarny - obiekt mostowy
kolor zielony - pasy
Widać i stare łącznice i połączenie z nową jezdnią tak, aby rozwalać jak najmniej (asfalt z pasa zieleni pomiędzy jezdniami)
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.
Legenda:
kolor czerwony - "granica" grogi
kolor pomarańczowy - 2 jezdnia i łącznice, które trzeba trochę poprawić
kolor czarny - obiekt mostowy
kolor zielony - pasy
Widać i stare łącznice i połączenie z nową jezdnią tak, aby rozwalać jak najmniej (asfalt z pasa zieleni pomiędzy jezdniami)
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2008, o 10:41 przez szymkalisz, łącznie zmieniany 1 raz.
Sector uparciuch z Ciebie Przyjrzyj sie jeszcze raz. Od WP w kier. Ostrowa jedziemy srodkowym pasem, wjeżdzamy nasypem na wiadukt, następnie łącznicą po łuku (także na nasypie) włączamy się do obecnie budowanej jezdni. Czyli łacznice BIEGNĄCE PO NASYPACH łaczą się z DK 25 jedynie od strony gdzie nie będzie nic budowane.sector-ostrow pisze:Nie mowie tu o glownym nasypie! Przypatrzcie sie dokladnie. Lacznica od Ostrowa biegnie tez po nasypie, tylko mniejszym.jp pisze:tomash
Na moje oko tez wszystko jest ok, to sector stwierdzil, że trzeba będzie rozwalać nasypy
Dobudowanie drugiej jezdni "25" bedzie wymagało jedynie drobnej korekty łacznic biegnących od Ostrowa w kier. WP i od WP w kier. Poznańskiej. A te łącznice IMO nie biegną po nasypach, bo niby po jakiego grzyba miały by biec?
Reasumujac dobudowanie drugiej jezdni nie bedzie wymagało ingerencji w łacznice na nasypach!
Dobudowanie drugiej jezdni DK 25 w obecnym kształcie węzła nie stanowi problemu. Mnie natomiast martwi co innego. Budowana DK 25 znakomicie spełni role obwodnicy N.Skalmierzyc, natomiast trochę po macoszemu (albo bez wyobrażni?) potraktowany został Kalisz i cała oglomeracja.
Chodzi mi mianowicie o przyszłe połączenie Kalisza z Ostrowem drogą 2-jezdniową.
W tej chwili Wojska Polskiego w Kaliszu podobnie jak Słowackiego w Ostrowie stanowi oś komunikacyjną miasta i jeszcze długo nią pozostanie. Dobrze byłoby dojechać "dwupasmówką" z centrum Kalisza do centrum Ostrowa. O ile na węzle Ostrów nie bedzie problemu, to własnie budowany wezeł na Dobrzecu bedzie waskim gardłem. Miejsce pod wiaduktem jest co prawda na 2 jezdnie (dotyczy tylko DK 25), ale już sam wiadukt bedzie jednojezdniowy!
Chodzi mi mianowicie o przyszłe połączenie Kalisza z Ostrowem drogą 2-jezdniową.
W tej chwili Wojska Polskiego w Kaliszu podobnie jak Słowackiego w Ostrowie stanowi oś komunikacyjną miasta i jeszcze długo nią pozostanie. Dobrze byłoby dojechać "dwupasmówką" z centrum Kalisza do centrum Ostrowa. O ile na węzle Ostrów nie bedzie problemu, to własnie budowany wezeł na Dobrzecu bedzie waskim gardłem. Miejsce pod wiaduktem jest co prawda na 2 jezdnie (dotyczy tylko DK 25), ale już sam wiadukt bedzie jednojezdniowy!
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Tragedii nie ma, poniewaz skrzyzowanie jest bezkolizyjne, co na pewno usprawni ruch, ale do pełni szczęścia brakuje mi dwujezdniowego wiaduktu.szymkalisz pisze:zapomniałeś jeszcze dodać : i jednopasmowy!
Na ale cóż się spodziewać od GDDKiA na nie swoim terenie?
Projektanci priorytetowo potraktowali obwodnicę DK 25 (mam nadzieję w niedługim czasie ekspresówke) i nic w tym dziwnego. Ale zjazd i wyjazd z centrum kalisza poprzez WP mozna było zaprojektowac z wiekszym rozmachem. Nie jest to w koncu zjazd do jakiegos miasteczka, tylko polączenie z jedną z głownych ulic Kalisza.
Dobra juz sie wiecej nie czepiam:) oby jak najszybciej dobudowali dalszą częśc obwodnicy do ul. Poznanskiej i dalej w kierunku Konina, bo inaczej będziemy mieć kolejny zakręt w polu
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
jednopasmowa z półtorametrowym poboczem jeśli o to Ci chodziło zaraz wstawię miniaturkę do większych rozmiarów skanu.
[ Dodano: Sob, 26.07.2008, 14:52 ]
[ Dodano: Sob, 26.07.2008, 14:52 ]
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Ok, to ja ostatni raz o tych "lacznicach"
To co naryszowal SzymKalisz jest tylko teoretycznie dobrze, a w praktyce jest nieststy tak jak ja pisalem, ze lacznice beda musialy byc rozebrane przynajmniej w polowie ich dlugosci. Po prostu nie wzueliscie pod uwage LUKOW MINIMALNYCH. Kat zjazdu z obwodnicy (promien luku lacznicy) musi byc taki jak w wersji jednojezdniowej, wiec bedzi emusial on sie zaczynac wczesniej. Nieststy sprawi to, ze tak jak pisalem, obecne lacznice beda musialy byc w czesci roizebrane i budowane nowe obok.
Teraz sprawa samego wezla. Macie absolutna racje, ze jest on zle zaprojektowany. Po pierwsze bedzie dokladnie tak jak piszecie - waskim gardlem. Po drugie - jego ksztalt zablokuje Kaliszowi atrakcyjnosc teoretycznie bardzo dobrych terenow inwestycyjnych po drugiej stornie obwodnicy, gdzyz nie bedzie do nich dojazdu! Tak naprawde w tym miejscu zamiast "trabki" powinna byc pelna "koniczyna" dokladnie taka jaka za chwile zacznie sie pojawiac na wezle w Ostrowie S11/Dk25. Wtedy zostaly by "przezucone" 4 pasy ruchu na druga strone obwodnicy i dalo by to "kopa" terenom inwestycyjnym, bo mozna by bylo do nich dojechac. W tej chwili nie kupi ich pies z kulawa noga, bo nie beda dzwigami przestawiac ciezarowek na jezdnie do jazdy w pzreciwnym kierunku. Oczywisci emowie o sytuacji kiedy beda juz 2 jezdnie, bo do tego czasu na upartego mozna zrobic tam skrzyzowanie kolizyjne.
To co naryszowal SzymKalisz jest tylko teoretycznie dobrze, a w praktyce jest nieststy tak jak ja pisalem, ze lacznice beda musialy byc rozebrane przynajmniej w polowie ich dlugosci. Po prostu nie wzueliscie pod uwage LUKOW MINIMALNYCH. Kat zjazdu z obwodnicy (promien luku lacznicy) musi byc taki jak w wersji jednojezdniowej, wiec bedzi emusial on sie zaczynac wczesniej. Nieststy sprawi to, ze tak jak pisalem, obecne lacznice beda musialy byc w czesci roizebrane i budowane nowe obok.
Teraz sprawa samego wezla. Macie absolutna racje, ze jest on zle zaprojektowany. Po pierwsze bedzie dokladnie tak jak piszecie - waskim gardlem. Po drugie - jego ksztalt zablokuje Kaliszowi atrakcyjnosc teoretycznie bardzo dobrych terenow inwestycyjnych po drugiej stornie obwodnicy, gdzyz nie bedzie do nich dojazdu! Tak naprawde w tym miejscu zamiast "trabki" powinna byc pelna "koniczyna" dokladnie taka jaka za chwile zacznie sie pojawiac na wezle w Ostrowie S11/Dk25. Wtedy zostaly by "przezucone" 4 pasy ruchu na druga strone obwodnicy i dalo by to "kopa" terenom inwestycyjnym, bo mozna by bylo do nich dojechac. W tej chwili nie kupi ich pies z kulawa noga, bo nie beda dzwigami przestawiac ciezarowek na jezdnie do jazdy w pzreciwnym kierunku. Oczywisci emowie o sytuacji kiedy beda juz 2 jezdnie, bo do tego czasu na upartego mozna zrobic tam skrzyzowanie kolizyjne.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Sector, pisałeś o rozwalaniu nasypów! a ja tylko zwróciłem uwage, że nie będzie to konieczne. Jesli chodzi o łacznice nie biegnace po nasypach, to jest oczywiste, ze trzeba będzie je skorygować i nikt tego nie neguje.sector-ostrow pisze:Ok, to ja ostatni raz o tych "lacznicach"
To co naryszowal SzymKalisz jest tylko teoretycznie dobrze, a w praktyce jest nieststy tak jak ja pisalem,
Piszesz, ze zamiast trąbki powinna być koniczynka. A dokąd niby miała by prowadzić droga na wprost za wiaduktem? Spójrz na mapę i wszystko bedzie jasne.
Porównanie do węzła ostrowskiego jest nie trafione, gdyż tam krzyżują sie "11" z "25", więc to zupełnie inna bajka.
[ Dodano: Sob, 26.07.2008, 20:26 ]
Aha i jeszcze jedno, jesli już podałeś przykład ostrowskiej "koniczynki" to takie skrzyzowanie IMO powinno powstać na węzle: Poznanska/projektowana obwodnica "25" a nie na Dobrzecu.
Tam podobnie jak w Ostrowie bedą krzyżowały się dwie "krajówki"