Obwodnica Skalmierzyc

To co już wybudowano.
szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 09:11

^^ Szkoda, że będzie to droga, a nie ulica :(

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 26 lip 2008, o 09:34

jp pisze:tomash
Na moje oko tez wszystko jest ok, to sector stwierdzil, że trzeba będzie rozwalać nasypy :)
Nie mowie tu o glownym nasypie! :lol: Przypatrzcie sie dokladnie. Lacznica od Ostrowa biegnie tez po nasypie, tylko mniejszym.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 09:42

Pół godziny to robiłem, ale jest:
Obrazek
Legenda:
kolor czerwony - "granica" grogi
kolor pomarańczowy - 2 jezdnia i łącznice, które trzeba trochę poprawić
kolor czarny - obiekt mostowy
kolor zielony - pasy
Widać i stare łącznice i połączenie z nową jezdnią tak, aby rozwalać jak najmniej (asfalt z pasa zieleni pomiędzy jezdniami)

Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2008, o 10:41 przez szymkalisz, łącznie zmieniany 1 raz.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 26 lip 2008, o 10:32

sector-ostrow pisze:
jp pisze:tomash
Na moje oko tez wszystko jest ok, to sector stwierdzil, że trzeba będzie rozwalać nasypy :)
Nie mowie tu o glownym nasypie! :lol: Przypatrzcie sie dokladnie. Lacznica od Ostrowa biegnie tez po nasypie, tylko mniejszym.
Sector uparciuch z Ciebie :) Przyjrzyj sie jeszcze raz. Od WP w kier. Ostrowa jedziemy srodkowym pasem, wjeżdzamy nasypem na wiadukt, następnie łącznicą po łuku (także na nasypie) włączamy się do obecnie budowanej jezdni. Czyli łacznice BIEGNĄCE PO NASYPACH łaczą się z DK 25 jedynie od strony gdzie nie będzie nic budowane.
Dobudowanie drugiej jezdni "25" bedzie wymagało jedynie drobnej korekty łacznic biegnących od Ostrowa w kier. WP i od WP w kier. Poznańskiej. A te łącznice IMO nie biegną po nasypach, bo niby po jakiego grzyba miały by biec?
Reasumujac dobudowanie drugiej jezdni nie bedzie wymagało ingerencji w łacznice na nasypach!

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 10:37

^^ Racja!

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 26 lip 2008, o 11:24

Dobudowanie drugiej jezdni DK 25 w obecnym kształcie węzła nie stanowi problemu. Mnie natomiast martwi co innego. Budowana DK 25 znakomicie spełni role obwodnicy N.Skalmierzyc, natomiast trochę po macoszemu (albo bez wyobrażni?) potraktowany został Kalisz i cała oglomeracja.

Chodzi mi mianowicie o przyszłe połączenie Kalisza z Ostrowem drogą 2-jezdniową.
W tej chwili Wojska Polskiego w Kaliszu podobnie jak Słowackiego w Ostrowie stanowi oś komunikacyjną miasta i jeszcze długo nią pozostanie. Dobrze byłoby dojechać "dwupasmówką" z centrum Kalisza do centrum Ostrowa. O ile na węzle Ostrów nie bedzie problemu, to własnie budowany wezeł na Dobrzecu bedzie waskim gardłem. Miejsce pod wiaduktem jest co prawda na 2 jezdnie (dotyczy tylko DK 25), ale już sam wiadukt bedzie jednojezdniowy!

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 14:25

zapomniałeś jeszcze dodać : i jednopasmowy!
Na ale cóż się spodziewać od GDDKiA na nie swoim terenie?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 26 lip 2008, o 14:45

szymkalisz pisze:zapomniałeś jeszcze dodać : i jednopasmowy!
Na ale cóż się spodziewać od GDDKiA na nie swoim terenie?
Tragedii nie ma, poniewaz skrzyzowanie jest bezkolizyjne, co na pewno usprawni ruch, ale do pełni szczęścia brakuje mi dwujezdniowego wiaduktu.
Projektanci priorytetowo potraktowali obwodnicę DK 25 (mam nadzieję w niedługim czasie ekspresówke) i nic w tym dziwnego. Ale zjazd i wyjazd z centrum kalisza poprzez WP mozna było zaprojektowac z wiekszym rozmachem. Nie jest to w koncu zjazd do jakiegos miasteczka, tylko polączenie z jedną z głownych ulic Kalisza.

Dobra juz sie wiecej nie czepiam:) oby jak najszybciej dobudowali dalszą częśc obwodnicy do ul. Poznanskiej i dalej w kierunku Konina, bo inaczej będziemy mieć kolejny zakręt w polu :)

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 14:52

^^ ciekawe jak to będzie wyglądało na planach miasta

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 26 lip 2008, o 14:53

O tym ze skrzyżowanie bedzie bezkolizyne i beda tylko dwa wjazdy na ta obwodnice na tym odcinku to my juz wszyscy wiemy , dla tych co nie wiedza trwaja juz prace projektowe budowy drugiego odcinka prawdopodobnie bedzie dwupasmowy i zaczyna sie też powoli wykup gruntu pod tą częśc obwodnicy.
Andrzej

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 14:56

Strategia miasta:

4. Budowa drogi nr 25 (Zachodnia Obwodnica Kalisza) od Alei Wojska Polskiego do
ul. Poznańskiej do 2012 roku.

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 26 lip 2008, o 15:21

Obrazek

[ Dodano: Sob, 26.07.2008, 14:22 ]
Jeśli skan jest za mały to mogę wstawić większy ;)
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 15:41

^^Jednopasmowa z ruchem wahadłowym tak? :roll:

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 26 lip 2008, o 15:45

jednopasmowa z półtorametrowym poboczem ;) jeśli o to Ci chodziło zaraz wstawię miniaturkę do większych rozmiarów skanu.

[ Dodano: Sob, 26.07.2008, 14:52 ]
Obrazek
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 16:29

Adi pisze:jednopasmowa z półtorametrowym poboczem ;)
O to mi chodzi. Żeby wszystkie drogi takie były...

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 26 lip 2008, o 17:52

Ok, to ja ostatni raz o tych "lacznicach" :D
To co naryszowal SzymKalisz jest tylko teoretycznie dobrze, a w praktyce jest nieststy tak jak ja pisalem, ze lacznice beda musialy byc rozebrane przynajmniej w polowie ich dlugosci. Po prostu nie wzueliscie pod uwage LUKOW MINIMALNYCH. Kat zjazdu z obwodnicy (promien luku lacznicy) musi byc taki jak w wersji jednojezdniowej, wiec bedzi emusial on sie zaczynac wczesniej. Nieststy sprawi to, ze tak jak pisalem, obecne lacznice beda musialy byc w czesci roizebrane i budowane nowe obok.

Teraz sprawa samego wezla. Macie absolutna racje, ze jest on zle zaprojektowany. Po pierwsze bedzie dokladnie tak jak piszecie - waskim gardlem. Po drugie - jego ksztalt zablokuje Kaliszowi atrakcyjnosc teoretycznie bardzo dobrych terenow inwestycyjnych po drugiej stornie obwodnicy, gdzyz nie bedzie do nich dojazdu! Tak naprawde w tym miejscu zamiast "trabki" powinna byc pelna "koniczyna" dokladnie taka jaka za chwile zacznie sie pojawiac na wezle w Ostrowie S11/Dk25. Wtedy zostaly by "przezucone" 4 pasy ruchu na druga strone obwodnicy i dalo by to "kopa" terenom inwestycyjnym, bo mozna by bylo do nich dojechac. W tej chwili nie kupi ich pies z kulawa noga, bo nie beda dzwigami przestawiac ciezarowek na jezdnie do jazdy w pzreciwnym kierunku. Oczywisci emowie o sytuacji kiedy beda juz 2 jezdnie, bo do tego czasu na upartego mozna zrobic tam skrzyzowanie kolizyjne.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 26 lip 2008, o 17:58

^^^ W takim bądż radzie ja chcę Krzyż Maltański, Karo albo Turbinę (choć najbardziej to pierwsze)
A tak w ogóle przekwalifikuje się tą łącznicę na drogę dojazdową (osiedlową) i będzie ok.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 26 lip 2008, o 20:18

sector-ostrow pisze:Ok, to ja ostatni raz o tych "lacznicach" :D
To co naryszowal SzymKalisz jest tylko teoretycznie dobrze, a w praktyce jest nieststy tak jak ja pisalem,
Sector, pisałeś o rozwalaniu nasypów! a ja tylko zwróciłem uwage, że nie będzie to konieczne. Jesli chodzi o łacznice nie biegnace po nasypach, to jest oczywiste, ze trzeba będzie je skorygować i nikt tego nie neguje.

Piszesz, ze zamiast trąbki powinna być koniczynka. A dokąd niby miała by prowadzić droga na wprost za wiaduktem? Spójrz na mapę i wszystko bedzie jasne.

Porównanie do węzła ostrowskiego jest nie trafione, gdyż tam krzyżują sie "11" z "25", więc to zupełnie inna bajka.

[ Dodano: Sob, 26.07.2008, 20:26 ]
Aha i jeszcze jedno, jesli już podałeś przykład ostrowskiej "koniczynki" to takie skrzyzowanie IMO powinno powstać na węzle: Poznanska/projektowana obwodnica "25" a nie na Dobrzecu.

Tam podobnie jak w Ostrowie bedą krzyżowały się dwie "krajówki"

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1948
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 26 lip 2008, o 20:32

lepiej by poszerzyli stanczukowskiego i podmiejska od ronda do galerii a nie brali sie znowu za cos a jednego nie zrobia pozadnie

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 26 lip 2008, o 21:34

Jak Was tak czytam to dochodzę do wniosku że ta inwestycja będzie trochę chybiona,wszyscy spodziewali się obwodnicy z prawdziwego zdarzenia,a wychodzi na to że będzie to zwykła dróżka.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

ODPOWIEDZ