Wariant W1 jest zdecydowanie najlepszy dla Kalisza, dla Pleszewa oraz samorządów między Kaliszem i Sieradzem ze względu korzystniejsze trasowanie i na mniejsze poszatkowanie terenu.
- 06-gmina-opatowek.png (669.71 KiB) Przejrzano 1142 razy
- 08-miasto-kalisz.png (761.04 KiB) Przejrzano 1142 razy
- 11-gmina-pleszew.png (685.07 KiB) Przejrzano 1142 razy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Myślę, żeby
AKO, Kalisz, Ostrów Wlkp. i inne samorządy w okolicy starały się o to, aby wprowadzono drobne korekty do W1:
* linia LK14 między stacją w Kaliszu i granicą z gm. Opatówek powinna być wyprostowana i iść razem z LK85 jako linia czterotorowa w układzie 2 (LK85) +2 (LK14);
* powinny powstać łącznice kolejowe w Kaliszu i okolicach umożliwiające jazdę pociągiem relacji Poznań - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Kępno i odwrotnej po liniach LK85, LK14 i LK272; mogłyby to być szybkie pociągi aglomeracyjne Kolei Wielkopolskich lub pociągi dalekobieżne wykorzystujące wspomniany fragment trasy;
* rozejście się LK14 i LK85 pośrodku gm. Wróblew (pomiędzy Sędzicami i Kobierzyckiem) powinien być zlikwidowany; obie linie powinny iść razem,
* linia LK85 powinna przechodzić na północ od Szczytnik (między Szczytnikami i Opatówkiem), aby uniknąć zbędnego meandrowania;
* linia LK14 między Kaliszem i ul. Uniejowską w Sieradzu (lub LK14 po wyjściu ze stacji w Zduńskiej Woli w kierunku Sieradza) powinna być razem z LK85 zasilana 2x25 kV AC; stacje w Kaliszu i Sieradzu powinny być węzłami z zasilaniem 2x25 kV AC; takie rozwiazanie ułatwiałoby bliższe poprowadzenie torów LK85 i LK14, bo nie byłoby negatywnego oddziaływania zasilania prądem zmiennym 2x25 kV i stałym 3 kV.
Powinna być też możliwość jazdy w relacji: Warszawa -(LK85) - Kalisz - (LK14) - Ostrów Wlkp. - (LK272) Kępno - (LK181) - (LK86) - Wrocław. Aby to było możliwe:
* brakujące łącznice powinny zostać zaplanowane i wybudowane na tej trasie;
* LK272 między Ostrowem Wlkp. i Kępnem powinna być przyspieszona do 160 km/h; jeżeli jest niewystarczająca przepustowość LK272 to powinny być może dodane dodatkowe stacje, gdzie pociągi mogłyby się wyprzedzać;
* perony w Kępnie na LK181 powinny być wydłużone na zachód tak aby dzięki nim można było obsłużyć pociągi jadące LK272 (północ) na LK181 (zachód) i ze zjazdem za miastem Kępno na LK86.
- stacja w Kepnie, trzeba wydluzyc peron na zachod.jpg (251.11 KiB) Przejrzano 1142 razy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
W1 też jest korzystny dla Pleszewa.
Na dzień dzisiejszy istnieje stacja kolejowa Pleszew chodź sama w sobie nie mieści się na obszarze Pleszewa a we wsi Kowalew. Od stacji do urzędu miasta jest jakieś 4,2 km. Obecnie istnieje niezbyt doskonała alternatywa w postaci resztki wąskotorówki. Jakieś 70 m dalej od stacji normalnotorowej znajduje się stacja kolejki wąskotorowej. Wąskotorówka dowiezie nas do stacji Pleszew Miasto gdzie do urzędu miasta mamy już tylko 600 m.
CPK planuje wybudowanie przez Pleszew łącznicy między LK85 i LK272 z wykorzystaniem śladu tej wąskotorówki i bocznicy kolejowej. To pozwoli na uruchomienie stacji kolei normalnotorowej w Pleszewie i relacje Poznań - Pleszew - Kalisz. Zamiast stacji wąskotorowej będzie normalnotorowa i nie trzeba będzie dojeżdżać do Kowalewa.
- Pleszew teraz.jpg (258.38 KiB) Przejrzano 1139 razy