Tyle to ja wiem i się z tym zgadzam. Boje się po prostu, że pojawią się jakieś traktory blokujące przejazd czy co to tam można ustawić.
Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Niestety pogląd, że nie może tam być miasta, ma silne poparcie w Poznaniu, który już parę razy podkładał nogę.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Ten Pan lepiej niech się zajmie dojazdem na Wzgórza Kalisza.
Jak wyjaśnia prezydent Krystian Kinastowski, Ziołowa nie znalazła się w Programie Budowy Dróg Osiedlowych na lata 2020-2023, ponieważ potrzeby realizacji takiej inwestycji nie wskazała Rada Osiedla Tyniec.
https://zyciekalisza.pl/artykul/brak-ul ... li/1103214
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
I realizacją wybranych zadań z budżetu obywatelskiego bo z tym jest cieniutko.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Radziłbym nowym mieszkańcom Tyńca zorganizować się jak najszybciej i przejąć tę radę, bo inaczej właściciele kilku domków stale będą im jeździć po głowie pilnując swojej wioseczki. Jak się zagospodarowuje nowe mieszkanie, to może trudno o tym myśleć, ale zaniedbanie tej sprawy będzie się obracać przeciwko nim.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Dostaliśmy ponad 7 mln zł na realizację I etapu tej inwestycji. Tym razem z funduszu rozwoju dróg.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Cytat z FB Kinastowskiego.To bardzo dobra i ważna wiadomość: pozyskaliśmy kolejne środki zewnętrzne na inwestycje drogowe. Ponad 7 milionów złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na przedłużenie Szlaku Bursztynowego - etap I. Wcześniej na etap II otrzymaliśmy 6 milionów z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Takie wsparcie pozwoli zrealizować tę, ważną dla komunikacji w mieście, inwestycję. Będzie ona polegała na budowie dwujezdniowej ulicy z dwoma pasami w każdą stronę, przebudowie na ronda czterech skrzyżowań, budowie ścieżek rowerowych, chodników oraz zatok autobusowych. Realizacja I etapu prac ma rozpocząć się jeszcze w tym roku
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
To ruszać z inwestycją. Potem pozostanie jeszcze do budowy drugi pas odcinka Częstochowska-Łódzka (dwa mosty) oraz odcinek Wyspiańskiego od Stawiszyńskiej do Piłsudskiego. Ciekawe tylko czy inwestycji znowu nie utopią protesty kilku zapamiętałych wieśniaków.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Na geoportalu AKO, zaznaczony przebieg.
- Załączniki
-
- Screenshot_20210421-212022_Facebook.jpg (182.95 KiB) Przejrzano 4641 razy
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Te 7 baniek dofinansowania akurat wystarczy na budowę ronda z Łódzką. Dla przypomnienia tyle kosztowała budowa łącznika na Dobrzecu który notabene już się sypie. Nie pamiętam jaką kwotę zabezpieczono w budżecie ale oby się nie skończyło na przetargach.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Rozbawiłeś mnie tym
Przecież to miejscowy plan zagospodarowania i to jest już od lat.
Tak samo jak zachodnia obwodnica czy tunel pod PKP
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
To nie jest dobra analogia. Obwodnicy zachodniej i tunelu pod PKP (póki co) nikt nie buduje. a TB buduje. A skoro już budują, to muszą się trzymać planu miejscowego.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
W związku z tym, że idą procedurą ZRID to nie obowiązuje ich MPZP Na pewno mniej lub bardziej będą się tego trzymać ale formalnie mogą to wsadzić do kosza.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Zgadzam się z kolego powyżej.
Ale przede wszystkim chciałem podkreślić że plany MZP są znane od lat, a niektórzy traktują jakby było to coś nowego.
Ale przede wszystkim chciałem podkreślić że plany MZP są znane od lat, a niektórzy traktują jakby było to coś nowego.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Połowa roku, a przetargu jeszcze nie ogłosili. Czarno to widzę, że zaczną w tym roku. To chyba najdłużej przekładana inwestycja w mieście, a wg. Pana Gałki w 2020 roku mieliśmy mieć już całą trasę od Łódzkiej do Godebskiego.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Niedługo ogłoszą, skończą w przyszłym roku. Jakoś trudno już mi w te bajki wierzyć
https://zyciekalisza.pl/artykul/polacze ... 181052.amp
https://zyciekalisza.pl/artykul/polacze ... 181052.amp
Jeszcze w tym roku drogowcy przystąpią do realizacji długo oczekiwanej inwestycji drogowej, czyli połączenia Szlaku Bursztynowego z Warszawską. Docelowo trasa pobiegnie do Stawiszyńskiej i Godebskiego, znacznie odciążając centrum miasta z ruchu tranzytowego na krajowej „dwunastce”
Pierwszy etap obejmie budowę połączenia od Łódzkiej do Żwirki i Wigury. – Na tym odcinku pojawią się cztery ronda. Pierwsze na skrzyżowaniu Łódzkiej i Szlaku Bursztynowego, drugie na przecięciu z ulicą Braci Niemojowskich, trzecie na przecięciu z Pszenną, w okolicy firmy Agro Star a czwarte połączy nową trasę z ulicą Żwirki i Wigury – wyjaśnia Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Połączenie będzie miało po dwa pasy ruchu z pasem zieleni pośrodku, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, energooszczędne oświetlenie, itd.
g13k
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Dobra, to od Łódzkiej do Żwirki i Wigury, ale dalej (Moniuszki) będzie trudniej. Szerokość SB od Częstochowskiej do Górnośląskiej to co najmniej 23 metry, a ponad 26 metrów mierząc od granicy chodnika do ekranu akustycznego po drugiej stronie drogi (to między Rondami Celtyckim a Rzymskim). Działka z ulicą Moniuszki ma tylko niecałych 14 metrów szerokości. Moniuszki 3-5 jest już własnością miasta, ale co z numerem 1? Pozostałe budynki po stronie nieparzystych na Moniuszki są na szczęście znacznie odsunięte od drogi.gawronik13kalisz pisze: ↑5 cze 2021, o 07:37Połączenie będzie miało po dwa pasy ruchu z pasem zieleni pośrodku, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, energooszczędne oświetlenie, itd.
Wróć... W akoportalu działka wzdłuż Pszennej jest wciąż oznaczona jako prywatna, więc nie ma gdzie tej drogi prowadzić teoretycznie.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Wiadomo coś kiedy ruszy budowa drogi od Łódzkiej do Żwirki i Wigury? Miała być zaczęta lub wybudowana już w tym roku a tu cisza.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Jeszcze nawet przetargu nie ogłosili. Zanim wybiorą wykonawcę i fizycznie rozpoczną się prace to pewnie minie kilka miesięcy. Za chwilę okaże się, że "Nowy Ład" zniweczy plany o 4 pasmówce i mimo dofinansowania nie uda się dopiąć tej odwlekanej od kilku lat inwestycji.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Nieudolność władz Kalisza wszelkiej maści politycznej jest tak żenująca, że coraz trudniej bez wstydu przyznawać się do tutejszego obywatelstwa. Razem z pruskimi prześladowaniami to katastrofa, ciągła utrata znaczenia (z 20. miejsca w kraju na 40.) i kierunek na docelową małomiasteczkowość. Powodem tego jest wyjątkowo fatalna na tle innych miast utrata najbardziej żywotnych żywiołów miastotwórczych w czasie i po II WŚ spowodowana wykorzenieniem społeczności ewangelickiej (przed wojną 40% kaliskiego kapitału, przeważnie tego większego), zagładą społeczności żydowskiej (też 40% kapitału, najczęściej średniego i drobnego), wyniszczeniem polskiego mieszczaństwa i inteligencji (20% kapitału różnej maści i dominacja w kulturze), wreszcie obezwładnieniem po wojnie nowej, pochodzącej z awansu (często chłopskiej z pochodzenia), słabo wykwalifikowanej kaliskiej administracji przez poddanie jej pod na pruską modłę podkuty poznański but. O ile przed wojną zniszczony kompletnie Kalisz potrzebował 20 lat, żeby z 5 tys. mieszkańców podnieść się do ponad 80 tys. i wyprzedzić np. takie miasta wojewódzkie jak Toruń, o tyle po wojnie praktycznie nienaruszone materialnie miasto czołgało się do 100 tys. mieszkańców przez 40 lat! To jest miara utraty sił żywotnych i skutków ograniczeń zewnętrznych. W tych warunkach cud, że miasto jeszcze całkiem nie padło. Jednak wiejski awans ludowym awansem, ale nowe kaliskie elity (przecież nie pierwsze już pokolenie!) mogłyby się wreszcie ogarnąć stając się nowym odpowiedzialnym i ambitnym mieszczaństwem. Bez tego miasto się nie podźwignie.