Budowa rond drogowych w Kaliszu
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Prawdopodobnie drogowcy nie wyrobili się lub brakło im farby. Jest brak oznakowania poziomego w okolicach wjazdu do Biedronki dla obu kierunków ruchu. Widać to na zdjęciach powyżej. Ciekawe ile będziemy czekać na dokończenie malowania bo pogoda cienka.
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
sorry mialem na mysli oznaczen poziomych namalowanych strzalek a nie znaki. Duzo tam bedzie nieporozumien.Vocatont pisze: ↑4 kwie 2021, o 19:14Brak oznaczeń?kaczorkalisz pisze: ↑4 kwie 2021, o 19:11ciekawy jest ten zjazd z ronda w strone Kauflanda: sa dwa pasy, zadnego oznaczenia pionowego (tak pare dni temu bylo) kierowcy nie wiedza jak jechac. Przynajmniej mnie sie dziadek wrabal sie na skrzyzowaniu do Biedronki na lewy pas...
Przecież na zdjęciu ronda z wieżowcami widać oznaczenie w postaci znaku
Prosto z lewego a prawy skręt do biedronki
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
O kurcze, słuszna uwaga. No, zobaczymy. Jakoś super dobrze to nie wygląda. Oby problemów było jak najmniej.gawronik13kalisz pisze: ↑5 kwie 2021, o 15:02I tu sytuacja jest odwrotna niż na poprzednich rondach. Na Korczaku czy Solidarności kończy się pas wewnętrzny po zjeździe z ronda. Tutaj wewnętrzny ma kontynuację
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Dzisiaj jechalem sa namalowane juz strzalki do lewoskretu do Biedronki. Jednak tam beda dziac sie cuda wedlug mnie
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Kalisz to miasto cudówkaczorkalisz pisze: ↑6 kwie 2021, o 21:06Dzisiaj jechalem sa namalowane juz strzalki do lewoskretu do Biedronki. Jednak tam beda dziac sie cuda wedlug mnie
Śmigam pustą podmiejską w stronę Carffoura, zbliżam się do ronda, zwalniam bo widzę ktoś wtacza się od osiedla.
Koniec końców zamiast przejechać ładnie płynnie, zatrzymuję się by puścić paniusię z nowego Audi (Jadącą od osiedla), a pani co? Wyjeżdża od osiedla chcąc jechać tam gdzie ja czyli w stronę Carffoura, jednak zamiast jechać jak na rondzie hamuje na jego środku i mnie puszcza
Tym czasem dojeżdżam do Poznania a tam remonty bynajmniej nie takie jak u nas
Rondo Rataje z 4 pasów zwężone do 2 po za tym że jest korek nie ma takich magicznych sytuacji
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Po kilkukrotnym przejechaniu tym rondem nasunęły mi się wnioski.
Nie jestem fachowcem od drogownictwa ale jak dla mnie logiczne by było dla ronda turbinowego czyli teoretycznie bezkolizyjnego, aby dwa pasy ruchu od ul. Dobrzeckiej były inaczej oznakowane . Są tam dwa pasy. Obecnie z każdego można jechać Podmiejską prosto w górę. Trochę to bez sensu bo Podmiejska jest jednopasmowa. Prawym pasem jadą zwykle ciężarówki zresztą zgodnie z kodeksem drogowym obligującym do jazdy przy prawej krawędzi jezdni. Tym samym pojazdy wyjeżdżające z Podmiejskiej w prawo muszą czekać na wjazd na rondo.
Ja bym tyko wewnętrzny pas wyznaczył do jazdy na wprost a prawy tylko do wjazdu i wyjazdu z osiedla. Znacznie usprawniło to by wyjazd z Podmiejskiej w kierunku ronda Westerplatte. To było przecież jednym z argumentów za budową ronda.
Nie jestem fachowcem od drogownictwa ale jak dla mnie logiczne by było dla ronda turbinowego czyli teoretycznie bezkolizyjnego, aby dwa pasy ruchu od ul. Dobrzeckiej były inaczej oznakowane . Są tam dwa pasy. Obecnie z każdego można jechać Podmiejską prosto w górę. Trochę to bez sensu bo Podmiejska jest jednopasmowa. Prawym pasem jadą zwykle ciężarówki zresztą zgodnie z kodeksem drogowym obligującym do jazdy przy prawej krawędzi jezdni. Tym samym pojazdy wyjeżdżające z Podmiejskiej w prawo muszą czekać na wjazd na rondo.
Ja bym tyko wewnętrzny pas wyznaczył do jazdy na wprost a prawy tylko do wjazdu i wyjazdu z osiedla. Znacznie usprawniło to by wyjazd z Podmiejskiej w kierunku ronda Westerplatte. To było przecież jednym z argumentów za budową ronda.
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Dokladnie, mialo byc rondo bez kolizyjne a tam po zjezdzie z ronda w strone Kauflanda bedzie duzo kolizji. Nagle zjezdzasz z ronda i musisz zmienic pas na lewy. Tak jak mowisz wszystkie ciezarowki musza jechac prawym pasem pozniej musisz znienacka zmienic pas po zjezdzie z ronda. Beda zajezdzania, przyhamowania i wjezdzanie sobie w tylkiCristof pisze: ↑9 kwie 2021, o 10:50Po kilkukrotnym przejechaniu tym rondem nasunęły mi się wnioski.
Nie jestem fachowcem od drogownictwa ale jak dla mnie logiczne by było dla ronda turbinowego czyli teoretycznie bezkolizyjnego, aby dwa pasy ruchu od ul. Dobrzeckiej były inaczej oznakowane . Są tam dwa pasy. Obecnie z każdego można jechać Podmiejską prosto w górę. Trochę to bez sensu bo Podmiejska jest jednopasmowa. Prawym pasem jadą zwykle ciężarówki zresztą zgodnie z kodeksem drogowym obligującym do jazdy przy prawej krawędzi jezdni. Tym samym pojazdy wyjeżdżające z Podmiejskiej w prawo muszą czekać na wjazd na rondo.
Ja bym tyko wewnętrzny pas wyznaczył do jazdy na wprost a prawy tylko do wjazdu i wyjazdu z osiedla. Znacznie usprawniło to by wyjazd z Podmiejskiej w kierunku ronda Westerplatte. To było przecież jednym z argumentów za budową ronda.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Nie przesadzajcie. Taka sama sytuacja jest na rondzie na Korczaku i jakoś nie słychać o licznych kolizjach.
W obecnym kształcie propozycja @Cristofa niewiele zmieni. TIR-y pojadą lewym pasem a wyjeżdżający z osiedla zajmą pas prawy , więc i tak trzeba będzie przepuścić TIRy i inne pojazdy jadące lewym pasem. Nie ma więc co kombinować, bo obecne rozwiązanie jest optymalne. Ideałem byłoby wybudowanie drugiej nitki do ronda Westerplatte ale nasze władze jeszcze nie dorosły do myślenia perspektywicznego. Wyjątkiem była Trasa Bursztynowa (drugi etap), choć tam też były zapędy na jezdną jezdnię.
W obecnym kształcie propozycja @Cristofa niewiele zmieni. TIR-y pojadą lewym pasem a wyjeżdżający z osiedla zajmą pas prawy , więc i tak trzeba będzie przepuścić TIRy i inne pojazdy jadące lewym pasem. Nie ma więc co kombinować, bo obecne rozwiązanie jest optymalne. Ideałem byłoby wybudowanie drugiej nitki do ronda Westerplatte ale nasze władze jeszcze nie dorosły do myślenia perspektywicznego. Wyjątkiem była Trasa Bursztynowa (drugi etap), choć tam też były zapędy na jezdną jezdnię.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Ano mamy speca od budowy pasów startowych. Jeden go zwolnił, a przychodzący go ponownie go zatrudnił. I mamy esy floresy przy nie pasującym do niczego Rondzie Dobrzeckim, serpentyne piiiiiiii jak w górach przy dojeździe 25 do Godebskiego, inteligentną sygnalizacje świetlną z obecnie wyłączonymi włącznikami dla pieszych i stoisz (emitując CO2) o 2 w nocy czekając aż przejdą niewidzialni piesi.W internecie czytasz jaki to zarząd miasta jest ekologiczny i dba o środowisko. Nie doprowadzona do końca ul. Armi Krajowej , przedłużenie Wyspiańskiego do ronda na Stawisziyńskiej dopiero w 22/23 alternatywna Szymanowskiego wygląda jak na Ukrainie. Żadnych projektów skrzyżowań bezkolizyjnych. Remonty drog krajowyc wykonanych 3-4 lata temu wymagają poprawek Podmiejska na esach zapadają sie dziury, Stawiszyńska koleiny, Wrocławska prawy pas od cosw w strone Centrum zapadnięcia i dające się we znaki studzienki. I jeszcze jedno notoryczne awarie oświetlenia, kiedyś Most Majkowski i strona ul. Majkowskiej od garbarni, teraz Piłsudskiego albo przed lub za Rondem Żołonierzy Niezłomnych.Zarządzanie tym miastem i krajem to tragedia.kaczorkalisz pisze: ↑10 kwie 2021, o 20:48Dokladnie, mialo byc rondo bez kolizyjne a tam po zjezdzie z ronda w strone Kauflanda bedzie duzo kolizji. Nagle zjezdzasz z ronda i musisz zmienic pas na lewy. Tak jak mowisz wszystkie ciezarowki musza jechac prawym pasem pozniej musisz znienacka zmienic pas po zjezdzie z ronda. Beda zajezdzania, przyhamowania i wjezdzanie sobie w tylkiCristof pisze: ↑9 kwie 2021, o 10:50Po kilkukrotnym przejechaniu tym rondem nasunęły mi się wnioski.
Nie jestem fachowcem od drogownictwa ale jak dla mnie logiczne by było dla ronda turbinowego czyli teoretycznie bezkolizyjnego, aby dwa pasy ruchu od ul. Dobrzeckiej były inaczej oznakowane . Są tam dwa pasy. Obecnie z każdego można jechać Podmiejską prosto w górę. Trochę to bez sensu bo Podmiejska jest jednopasmowa. Prawym pasem jadą zwykle ciężarówki zresztą zgodnie z kodeksem drogowym obligującym do jazdy przy prawej krawędzi jezdni. Tym samym pojazdy wyjeżdżające z Podmiejskiej w prawo muszą czekać na wjazd na rondo.
Ja bym tyko wewnętrzny pas wyznaczył do jazdy na wprost a prawy tylko do wjazdu i wyjazdu z osiedla. Znacznie usprawniło to by wyjazd z Podmiejskiej w kierunku ronda Westerplatte. To było przecież jednym z argumentów za budową ronda.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Dodam jeszcze jedno : Brak wizjii na to miasto. Byle tylko się ustawić się wraz z kumotrami oraz nie przeciwstawiać się władzy rządowej obecnie panującej. Wołać jak najmniej. Czynić PR za pomocą lokalnych jaki to jestem skuteczny i waleczny.
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
tak jest inna sytuacja bo prawy pas jest ciagiem, przed rondem i za rondem. Duze samochody ciezarowe nie sa zmuszane od razu po zjezdzie z ronda na zmiane pasa. I skad niby kierowca TIRa z Białej Piskie (warmińsko-mazurskie) jadacy moze raz w zyciu przez Kalisz ma wiedziec zeby przed tym rondem zjechac na lewy pas bo za rondem nie bedzie musial wykonywac gwaltownych ruchow zmianiajac pas.Pawel pisze: ↑10 kwie 2021, o 21:46Nie przesadzajcie. Taka sama sytuacja jest na rondzie na Korczaku i jakoś nie słychać o licznych kolizjach.
W obecnym kształcie propozycja @Cristofa niewiele zmieni. TIR-y pojadą lewym pasem a wyjeżdżający z osiedla zajmą pas prawy , więc i tak trzeba będzie przepuścić TIRy i inne pojazdy jadące lewym pasem. Nie ma więc co kombinować, bo obecne rozwiązanie jest optymalne. Ideałem byłoby wybudowanie drugiej nitki do ronda Westerplatte ale nasze władze jeszcze nie dorosły do myślenia perspektywicznego. Wyjątkiem była Trasa Bursztynowa (drugi etap), choć tam też były zapędy na jezdną jezdnię.
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
dzisiaj blizej sie przyjrzałem tej inwestycji jako pieszy. Nie chce byc zlym prorokiem ale tam dojdzie do tragedii. Samochody wyjezdzajace z osiedla w strone Lidla maja pierwszenstwo od tych co jada od ronda Westerplatte. Tylko ze nie wszyscy sie do tego stosuja. Dodatkowo od Westerplatte jest z gorki "TIRY" pedza na zlamanie karku. To rondo z daleka nie wyglada na rondo bo przejazd na wprost jest wrecz prosta droga.
I czy to mozna nazwac rondem 'turbinowym'? To nie jest rondo bez kolizyjne tam co chwile krzyzuja sie drogi.
Dobrym rondem bez kolizyjnym jest rondo przy gieldzie.
I czy to mozna nazwac rondem 'turbinowym'? To nie jest rondo bez kolizyjne tam co chwile krzyzuja sie drogi.
Dobrym rondem bez kolizyjnym jest rondo przy gieldzie.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Nasz nieomylny kolega chyba z ZDM-u pisał:kaczorkalisz pisze: ↑18 kwie 2021, o 15:40To rondo z daleka nie wyglada na rondo bo przejazd na wprost jest wrecz prosta droga.
I czy to mozna nazwac rondem 'turbinowym'? To nie jest rondo bez kolizyjne tam co chwile krzyzuja sie drogi.
Dobrym rondem bez kolizyjnym jest rondo przy gieldzie.
Więc jak tu laicy śmią podważać wybitne dzieło projektantów i drogowców, powstałe w bólach wszelakich trudności. Cieszmy się że bardziej czegoś nie s-li.satori pisze: ↑5 mar 2021, o 16:19Obecnie właściwie każda firma projektująca drogi ma oprogramowanie do symulacji przejazdu różnych kategorii pojazdów. A jeśli nie ma i nie jest krzakiem to daje do sprawdzenia innej firmie. Za duże ryzyko kosztów przebudowy. Dziś wykonawca ma takie zabezpieczenia w umowach żeby nie płacił za błędy projektanta. Projektanci mają ubezpieczenie od błędów zawodowych.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Miło mi ale co do ZDM-u Kolega się myli. Sektor prywatny.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Oni w końcu dokończą te rondo?
Do dziś brak przejścia/przejazdu rowerowego na ul. Granicznej (Widomo)
Do dziś brak przejścia/przejazdu rowerowego na ul. Granicznej (Widomo)
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Generalnie to dojść niebezpieczne przejście w godzinach szczytu idąc od strony os. Dobrzec nie wiem jak się teraz sytuacja zmieniła po wybudowaniu ronda.kaczorkalisz pisze: ↑18 kwie 2021, o 22:31akurat ten przejazd rowerowy byl bardzo niebezpieczny. Rowery tam przejezdzaly z ogromna predkoscia przy tak ruchliwej drodze stwarzało to duze zagrozenie
Jednak przed jego budową po prostu światła tworzyły korek, a samochody nadjeżdżające(stojące) z dołu skutecznie zakrywały widok na lewy chodnik, co za tym idzie widoczność na pieszych była zerowa.
Biję tu jednak do tego że znaki nadal wskazują że jest tam przejście jednak w poziomie nic niema.
Co powoduję tylko jeszcze większe zagrożenie dla pieszych/rowerzystów a do tych czas były jeszcze te linie wibrujące.
Generalnie jak dla mnie przy każdym przejeździe rowerowym powinno być ograniczenie.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9026
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Murków oporowych od str os. Widok też nie ma i skarpa ziemi została tak, jak ją ktoś koparą ruszył
g13k
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Dziś zaobserwowałem ciekawą sytuację. Z osiedla wyjeżdżał radiowóz policji w kierunku ronda Dobrzeckiego. Na widok pędzącego tira w dół przyhamował i ruszył gdy tamten wyraźnie zwolnił. Może należało by tam wprowadzić dodatkowe oznakowanie poziome i pionowe przypominające o rondzie.kaczorkalisz pisze: ↑18 kwie 2021, o 15:40Samochody wyjezdzajace z osiedla w strone Lidla maja pierwszenstwo od tych co jada od ronda Westerplatte. Tylko ze nie wszyscy sie do tego stosuja. Dodatkowo od Westerplatte jest z gorki "TIRY" pedza na zlamanie karku. To rondo z daleka nie wyglada na rondo bo przejazd na wprost jest wrecz prosta droga.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Może jakaś tarka na drodze i żółte lampy ostrzegawcze.