Budowa rond drogowych w Kaliszu
Re: Remonty dróg miejskich
Budowa ronda Wyszyńskiego-Podmiejska przez wakacje, dobra decyzja!
https://zyciekalisza.pl/artykul/kiedy-r ... nda/884826
https://zyciekalisza.pl/artykul/kiedy-r ... nda/884826
Re: Remonty dróg miejskich
Już widzę jak przez zator przed rondem na Dobrzeckiej wszyscy i tak stoją, może z wyjątkiem wyjazdu w prawo z Wyszyńskiego w Podmiejską...Jacenty pisze: ↑16 gru 2019, o 14:59Budowa ronda Wyszyńskiego-Podmiejska przez wakacje, dobra decyzja!
https://zyciekalisza.pl/artykul/kiedy-r ... nda/884826
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Genialne. Rozwiązaniem na korki z powodu braku obwodnicy - brak budowy alternatywnych dróg, ale za to budowa kolejnego ronda na już masakrycznie obciążonej drodze.
Przecież już dziś mogła by powstać alternatywna droga, np. od ronda przy Lidlu, omijająca osiedle Dobrzec i wychodząca na łącznik koło Castoramy, która mogłaby odciążyć ruch. A nie, czekaj...to już mogła by być część obwodnicy, więc lepiej żeby nie powstała
Przecież już dziś mogła by powstać alternatywna droga, np. od ronda przy Lidlu, omijająca osiedle Dobrzec i wychodząca na łącznik koło Castoramy, która mogłaby odciążyć ruch. A nie, czekaj...to już mogła by być część obwodnicy, więc lepiej żeby nie powstała
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Nayem, korki tylko w nieznacznym stopniu wynikają z braku obwodnicy. Obwodnica zewnętrzna lub ulica "alternatywna" o której piszesz nie sprawią, że ciąg ulic Podmiejska- Stanczukowskiego przestanie pełnić rolę głównej arterii miasta i części śródmiejskiego ringu. Rondo się przyda, jest etapem rozbudowy arterii do 2 jezdni. Docelowo cały śródmiejski ring będzie dwujezdniowy.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Co z przystankiem?
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9031
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/ak ... onda,25338Miasto Kalisz złożyło wniosek o dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa realizacji zadania pn. „Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej z ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego”.
Przewidywany całkowity koszt inwestycji to około 5 mln złotych. To zbyt duża kwota, by Miasto Kalisz mogło sfinansować ją w całości ze środków własnych, dlatego w miniony piątek, tj. 7 lutego br. zwróciło się do Departamentu Dróg Publicznych Ministerstwa Infrastruktury o dofinansowanie w wysokości 50% kosztów zadania, tj. 2,5 mln zł.
Byłoby dobrze jakby przyznali dofinansowanie bo inaczej pewnie nici z ronda?
g13k
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Poszerzenie Podmiejskiej na odcinku Rondo Westerplatte do Rondo Dobrzec, to obecnie zły pomysł. Każdego dnia przechodzi na wysokości od Orlika do Ronda Westerplatte tysiące ludzi, w tym dzieci, starcy, chorzy, to faktyczny środek osiedla. Tylko chory umysł spowodował, że obecnie to DK. Tę drogę powinno się wyciszać, a nie zwiększać ruch, a do tego doprowadzi ewentualne poszerzenie. Analiza podobnych rozwiązań pozwala uznać, że poszerzenie powoduje, że kierowcy jadą szybciej, a co za tym idzie niebezpieczniej, więc spodziewam się wzrostu wypadków. Już teraz na tym odcinku jest 40 km/h, i poza szczytem, gdy są korki, żaden kierowca nie przestrzega tego przepisu. Poszerzenie tak, ale o pełny chodnik z dwóch stron, ścieżki rowerowe i drzewa.
To co było dobre 30 lat temu, nie będzie dobre dziś.
To co było dobre 30 lat temu, nie będzie dobre dziś.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
@faust,
To jest nas już dwóch na forum z takimi poglądami
A przeglądając komentarze pod artykułem na calisia.pl wygląda na to, że w całym Kaliszu jest nas więcej.
Sam będąc dzieckiem przechodziłem przez tę ulicę chodząc do szkoły i już 20 lat temu była niebezpieczna. Teraz, przy obecnym ruchu, jedynie światła na krzyżówce z Wyszyńskiego ratują sytuację.
To jest nas już dwóch na forum z takimi poglądami
A przeglądając komentarze pod artykułem na calisia.pl wygląda na to, że w całym Kaliszu jest nas więcej.
Sam będąc dzieckiem przechodziłem przez tę ulicę chodząc do szkoły i już 20 lat temu była niebezpieczna. Teraz, przy obecnym ruchu, jedynie światła na krzyżówce z Wyszyńskiego ratują sytuację.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Jakimi poglądami? Negujecie sens istnienia głównej arterii miasta, będącej częścią śródmiejskiej ramy-jedynego takiego korytarza w 100 tys mieście, nie wskazując przy tym alternatywnego rozwiązania. Jaki sens i cel mają takie posty?
Swoimi "poglądami" podważacie sens planowania przestrzennego.
Swoimi "poglądami" podważacie sens planowania przestrzennego.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Wielokrotnie prezentowałem alternatywne rozwiązania - obecnie przerzuciłem się głównie na czytanie forum, a nie pisanie, w dodatku nie jest to odpowiedni wątek do dalszej dyskusji. Odniosę się tylko do ostatniej części twojej wypowiedzi - w Kaliszu planowanie przestrzenne nie istnieje. Kalisz nie jest jednak wyjątkiem, z własnego doświadczenia uważam, że podobnie jest w większości, o ile nie we wszystkich polskich miastach.
W swoim powyższym poście chciałem tylko zaznaczyć, zgodnie z tematem tego wątku, że po wybudowaniu ronda należy zapewnić bezpieczeństwo pieszym przechodzącym przez tę ulicę na wysokości planowanego ronda (bo jest to ciąg komunikacyjny który obsługuje przychodnię, jak i szkołę na Wyszyńskiego). Innymi słowy nie wyobrażam sobie istnienia tego ronda bez zachowania sygnalizacji świetlnej.
W swoim powyższym poście chciałem tylko zaznaczyć, zgodnie z tematem tego wątku, że po wybudowaniu ronda należy zapewnić bezpieczeństwo pieszym przechodzącym przez tę ulicę na wysokości planowanego ronda (bo jest to ciąg komunikacyjny który obsługuje przychodnię, jak i szkołę na Wyszyńskiego). Innymi słowy nie wyobrażam sobie istnienia tego ronda bez zachowania sygnalizacji świetlnej.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Ring? Gdyby ktoś zaprojektował ring 80 lat temu na wysokości Polnej też byśmy to forsowali. Niestety, ale plany sprzed dziesiątek lat nie nadążają nad rozrostem miasta. Podmiejska nie powinna docelowo pełnić żadnej funkcji poza dojazdem do osiedla. Naprawdę miasto nie należy do kierowców.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Jeżeli nie Podmiejska, to która?faust pisze: ↑14 lut 2020, o 10:58Ring? Gdyby ktoś zaprojektował ring 80 lat temu na wysokości Polnej też byśmy to forsowali. Niestety, ale plany sprzed dziesiątek lat nie nadążają nad rozrostem miasta. Podmiejska nie powinna docelowo pełnić żadnej funkcji poza dojazdem do osiedla. Naprawdę miasto nie należy do kierowców.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Po to powstaje rondo by pozbyć się sygnalizacji. Inaczej nie ma sensu wydawania 5 baniek, bo poza pusta kieszenią nic nie zyskamy.
Idąc takim tokiem rozumowania wszystkie szersze ulice należałoby zwęzić i wprowadzić ograniczenie prędkości. Wyobrażacie sobie jedno jezdniową Wojska Polskiego ?Nawet nie trzeba sobie wyobrażać tylko przypomnieć co się działo gdy jeden pas był zamknięty na czas remontu. Tam też są przejścia dla pieszych.
Dopóki nie mamy obwodnicy nie ma co pisać o jakimkolwiek wygaszaniu ruchu. Jak wygasisz go na Podmiejskiej to pojazdy przeniosą się na Aleje, bo gdzieś muszą jechać.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Dokładnie, popieram wpis.Pawel pisze: ↑14 lut 2020, o 16:26Po to powstaje rondo by pozbyć się sygnalizacji. Inaczej nie ma sensu wydawania 5 baniek, bo poza pusta kieszenią nic nie zyskamy.
Idąc takim tokiem rozumowania wszystkie szersze ulice należałoby zwęzić i wprowadzić ograniczenie prędkości. Wyobrażacie sobie jedno jezdniową Wojska Polskiego ?Nawet nie trzeba sobie wyobrażać tylko przypomnieć co się działo gdy jeden pas był zamknięty na czas remontu. Tam też są przejścia dla pieszych.
Dopóki nie mamy obwodnicy nie ma co pisać o jakimkolwiek wygaszaniu ruchu. Jak wygasisz go na Podmiejskiej to pojazdy przeniosą się na Aleje, bo gdzieś muszą jechać.
Podmiejska powinna być poszerzona bo to również m.in. dojazd do centrów handlowych, zakładów pracy, szpitala itd.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Gdyby kiedyś zaplanowano ring na wysokości ul. Polnej, to dzisiaj układ komunikacyjny miasta wyglądałby inaczej i też należałoby go respektować. Trasy obwodowe zdefiniowano już w latach 30 XX wieku. Układ komunikacyjny miasta został prawidłowo zaprojektowany, z dalekosiężną wizją rozwoju. Ustalony wówczas przebieg głównych tras obowiązuje do dziś, ponieważ plan był kontynuowany w każdym dokumencie za czasów PRL oraz w każdym Studium po roku 1990. Tutaj nie ma przypadkowości. Kilkadziesiąt lat to długi okres z perspektywy jednostki, ale w skali urbanistycznej to niewiele.faust pisze: ↑14 lut 2020, o 10:58Ring? Gdyby ktoś zaprojektował ring 80 lat temu na wysokości Polnej też byśmy to forsowali. Niestety, ale plany sprzed dziesiątek lat nie nadążają nad rozrostem miasta. Podmiejska nie powinna docelowo pełnić żadnej funkcji poza dojazdem do osiedla. Naprawdę miasto nie należy do kierowców.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Rondo może przyczyni się do usprawnienia wyjazdu z osiedla. Natomiast nie rozładuje w żadnym razie korków na Podmiejskiej. Pojazdy jadące w dół utkwią jak dalej na rondzie przy Dobrzeckiej które jest za małe dla dużych pojazdów które pokonują je z prędkością furmanki. Dalej więc w szczycie będą tworzyć się korki myślę że sięgające nowego ronda. Z kolei jadące pod górkę pojazdy będą musiały przepuszczać mające już pierwszeństwo na rondzie auta skręcające w osiedle, gdzie w szczycie na tym kierunku jest spory ruch. O ile samochody osobowe jakoś się zbierają to wyładowane ciężarówki poruszają się pod górkę jak muchy w smole generując hałas i smród. Nie wspomnę też o pojazdach ratowniczych, zwłaszcza karetkach które jadąc najprostszą drogą do szpitala grzęzną w korkach na Podmiejskiej bo po obarierowaniu nie ma jak zjechać na bok.
Jako że wizja obwodnicy jest mglista to należało by jednak poszerzyć Podmiejską i może część Stańczukowskiego do ronda na Korczaku. To takie minimum.
Jako że wizja obwodnicy jest mglista to należało by jednak poszerzyć Podmiejską i może część Stańczukowskiego do ronda na Korczaku. To takie minimum.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Zgadzam się, że należało by poszerzyć ulice od ronda na Korczaku. Bo to tam są największe korki. Problemem jest pewnie jedno pasmowe rondo z Dobrzecką. Mam nadzieje, że na skrzyżowania z Wyszyńskiego będzie po 2 pasy na rondzie w każdą strone ???Cristof pisze: ↑14 lut 2020, o 17:10Rondo może przyczyni się do usprawnienia wyjazdu z osiedla. Natomiast nie rozładuje w żadnym razie korków na Podmiejskiej. Pojazdy jadące w dół utkwią jak dalej na rondzie przy Dobrzeckiej które jest za małe dla dużych pojazdów które pokonują je z prędkością furmanki. Dalej więc w szczycie będą tworzyć się korki myślę że sięgające nowego ronda. Z kolei jadące pod górkę pojazdy będą musiały przepuszczać mające już pierwszeństwo na rondzie auta skręcające w osiedle, gdzie w szczycie na tym kierunku jest spory ruch. O ile samochody osobowe jakoś się zbierają to wyładowane ciężarówki poruszają się pod górkę jak muchy w smole generując hałas i smród. Nie wspomnę też o pojazdach ratowniczych, zwłaszcza karetkach które jadąc najprostszą drogą do szpitala grzęzną w korkach na Podmiejskiej bo po obarierowaniu nie ma jak zjechać na bok.
Jako że wizja obwodnicy jest mglista to należało by jednak poszerzyć Podmiejską i może część Stańczukowskiego do ronda na Korczaku. To takie minimum.
P.S Pamiętam Pana Prezydenta jak kręcił spot przed wyborami, stał na Podmiejskiej i mówił, że chce poszerzyć ulice do 2 pasów.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
To jest rondo turbinowe więc nie będzie wszędzie 2 pasów.
Zresztą wystarczy zerknąć na projekt i widać grubszą jezdnie oraz węższą.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Bez sygnalizacji wręcz stracimy - bezpieczeństwo pieszych zamienimy na wygodę kierowców.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.
Re: Budowa rond drogowych w Kaliszu
Ronda są fajne , ale naszych kierowców trzeba temperować , przejścia dla pieszych powinny być robione na spowalniaczach, kierowca dojeżdżający do ronda musi zwolnić , a nie wjeżdżać z impetem na rondo , przy tym projekcie jadąc od ronda Westerplatte kierowcy będą wjeżdżać na rondo z duża prędkością, bezpieczeństwo pieszych zagrożone oraz wymuszanie pierwszeństwa na innych kierowcach . To samo dzieje się na trasie bursztynowej na dwóch rondach kierowcy wpadają z duża prędkością ZDM Kalisz powinien wyciągnąć wnioski lub Prezydent Kalisza powinien się przyjrzeć
Andrzej