DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wybory prezydenckie się zbliżają więc cuda będą się dziać, machina propagandową za publiczne pieniądze działa. Przed wyborami parlamentarnymi mieliśmy już w mieście Akademia Kaliską a skończyło się jak skończyło.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
https://kalisz.naszemiasto.pl/rolnicy-z ... c1-7549951
Rolnicy z gminy Nowe Skalmierzyce debatowali o obwodnicy. Nie chcą wariantu nr 3
Rolnicy z gminy Nowe Skalmierzyce debatowali o obwodnicy. Nie chcą wariantu nr 3
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
"Burmistrz podkreślił także, że szacowany ruch tranzytowy w wielkości 20-30 proc. generuje niewspółmierny koszt budowy obwodnicy w wariancie trzecim, a bliskość obwodnicy miasta to wbrew pozorom mniejsze zanieczyszczenie środowiska."jasiek20 pisze: ↑12 lut 2020, o 12:53https://kalisz.naszemiasto.pl/rolnicy-z ... c1-7549951
Rolnicy z gminy Nowe Skalmierzyce debatowali o obwodnicy. Nie chcą wariantu nr 3
Same korzyści z wariantu bliżej miasta tej obwodnicy, oprócz jednego, za obwodnice w mieście, płaci miasto, tak?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Rozwiązaniem problemów rolników może być "scalenie i wymiana gruntów".
Może trwać 2-3 lata ale efektem jest układ pól, dróg i melioracji dużo lepszy niż wcześniej. W okolicy w miejscowości Kwileń jest postępowanie scaleniowe (koszt inwestycji 2.5mln zł).
https://www.agropolska.pl/aktualnosci/p ... ,3936.html
http://www.kbgitr.com.pl/index.php/scal ... en-gruntow
http://ksow.pl/fileadmin/user_upload/ks ... ki-min.pdf
Przy nowym przebiegu DK/S 25 tereny zajęte pod drogi mogą być włączone do scaleń i wrócić do rolniczego użytkowania.
Jest dużo materiałów w necie pokazujących zadowolenie z prac scaleniowych. Pola są jednolite, większe, powstają utwardzone drogi lokalne umożliwiające dojazd dużych maszyn/pojazdów, melioracje etc...
Może trwać 2-3 lata ale efektem jest układ pól, dróg i melioracji dużo lepszy niż wcześniej. W okolicy w miejscowości Kwileń jest postępowanie scaleniowe (koszt inwestycji 2.5mln zł).
https://www.agropolska.pl/aktualnosci/p ... ,3936.html
http://www.kbgitr.com.pl/index.php/scal ... en-gruntow
http://ksow.pl/fileadmin/user_upload/ks ... ki-min.pdf
Przy nowym przebiegu DK/S 25 tereny zajęte pod drogi mogą być włączone do scaleń i wrócić do rolniczego użytkowania.
Jest dużo materiałów w necie pokazujących zadowolenie z prac scaleniowych. Pola są jednolite, większe, powstają utwardzone drogi lokalne umożliwiające dojazd dużych maszyn/pojazdów, melioracje etc...
Ostatnio zmieniony 4 mar 2020, o 11:06 przez satori, łącznie zmieniany 2 razy.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
I tak i nie, sytuacja jest nie do końca jasna.
Obwodnica wschodnia Tarnowa, znajdująca się na liście 100 obwodnic ma już ustalony przebieg (STEŚ i decyzja środowiskowa). Obwodnica ta przebiega częściowo w granicach Tarnowa, który jak Kalisz jest powiatem grodzkim.
W założeniach do programu budowy 100 obwodnic jako źródło jego finansowania podaje się:
"Wszystkie zadania inwestycyjne określone w załączniku nr 1 i 2 Programu finansowane będą w zakresie realizacji robót z Krajowego Funduszu Drogowego ulokowanego w Banku Gospodarstwa Krajowego. Wydatki realizowane będą na podstawie corocznego planu finansowego KFD."
Nie ma więc tu mowy o współfinansowaniu inwestycji z budżetu miast.
Pytanie do Ministerstwa Infrastruktury zapewne rozwiało by te wątpliwości.
P. S. w programie są dwa załączniki. Załącznik nr 2 zawiera listę 53 obwodnic rezerwowych. Jest tam też obwodnica Ostrowa ( Lamki-Franklinow).
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Milo: z tym oddalaniem obwodnicy od granic Kalisza nie chodzi o to, że Kalisz będzie pokrywał koszty BUDOWY, ale o to, że będzie pokrywał później koszty UTRZYMANIA (remonty, odśnieżanie, oświetlenie itp.). Miasto na prawach powiatu musi samo obsługiwać drogi krajowe przez nie przebiegające. Co innego gdyby to była droga ekspresowa. Niestety władze Kalisza zamiast walczyć o to, aby ta droga była jako S25, to walczą aby oddalić drogę od miasta co chyba wszyscy na tym forum widzą, że jest kompletnym bezsensem.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Odśnieżanie odpada bo klimat się ociepla. Oświetlenie można ledowe - oszczędniejsze. Na remonty kasę można pozyskiwać. Wszystko da się rozwiązać nawet w aktualnym stanie klasy tej drogi. Trzeba tylko chęci.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9031
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Czy w perspektywie czasu te koszty by się nie wyrównały? Teraz miasto co chwilę naprawia np. AWP z mizernym skutkiem bo zaraz koleiny będą takie jak 2 lata temu. Mieszkańcy tracą pieniądze stojąc w korkach i spalając paliwo oraz czas którego nie da się przeliczyć na złotówki.
Nowa droga byłaby na pewno mocniejsza, zastosowane rozwiązania, tak jak pisze Jasiek byłyby energooszczędne. Trzeba by to było przeliczyć dokładnie ale to potrzebne są dane i ktoś dobry z matmy
Nowa droga byłaby na pewno mocniejsza, zastosowane rozwiązania, tak jak pisze Jasiek byłyby energooszczędne. Trzeba by to było przeliczyć dokładnie ale to potrzebne są dane i ktoś dobry z matmy
g13k
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nie do końca...sector-ostrow pisze: ↑13 lut 2020, o 09:18Milo: z tym oddalaniem obwodnicy od granic Kalisza nie chodzi o to, że Kalisz będzie pokrywał koszty BUDOWY, ale o to, że będzie pokrywał później koszty UTRZYMANIA (remonty, odśnieżanie, oświetlenie itp.).
Sytuacja z Tarnowa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaakceptowała korzystną dla Tarnowa koncepcję połączenia drogowego między węzłem autostrady w Krzyżu, poprzez tzw. "obwodnicę wschodnią" do ul. Lwowskiej. Dzięki temu w razie ewentualnej budowy obwodnicy, koszty inwestycji poniesie nie tylko miasto, ale GDDKiA. Zaakceptowana koncepcja zakłada przebieg trasy również przez tereny Gminy Tarnów. W efekcie miasto musiałoby zapłacić wyłącznie za te odcinki drogi, które bezpośrednio przebiegałyby przez miejskie tereny. Ten wariant został już wcześniej uzgodniony z władzami gminy Tarnów. Wcześniej GDDKiA optowała za koncepcją zakładającą, że całość drogi miałaby być budowana w granicach Tarnowa. - Ta opcja była niekorzystna dla miasta.W praktyce oznaczałaby to, że zgodnie z prawem miasto musiałoby pokryć wszystkie koszty inwestycji.
https://www.tarnow.net.pl/articles/s/i/79525
Ta wschodnia obwodnica to byłby prawdopodobnie nowy przebieg drogi krajowej nr 73.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Z ustawy o drogach publicznych.sector-ostrow pisze: ↑13 lut 2020, o 09:18Milo: z tym oddalaniem obwodnicy od granic Kalisza nie chodzi o to, że Kalisz będzie pokrywał koszty BUDOWY, ale o to, że będzie pokrywał później koszty UTRZYMANIA (remonty, odśnieżanie, oświetlenie itp.
Art. 19. 1. Organ administracji rządowej lub jednostki samorządu terytorialnego, do którego właściwości należą sprawy z zakresu planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg, jest zarządcą drogi.
2. Zarządcami dróg, z zastrzeżeniem ust. 3, 5, 5a i 8, są dla dróg:
1) krajowych – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad;
.
.
.
5. W granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych oraz dróg, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2a, jest prezydent miasta.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Uwagi dotyczące m.in. obwodnicy Kalisza, ministerstwo przyjmuje do 20 marca m.in. na adres mailowy [email protected]
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
KOMPROMISOWY WARIANT
www.RC.fm
Poseł Tomasz Ławniczak popiera kompromisowy wariant przebiegu trasy przyszłej obwodnicy Kalisza, zaproponowany przez burmistrza Nowych Skalmierzyc Jerzego Łukasza Walczaka. Parlamentarzysta z Prawa i Sprawiedliwości zwraca również uwagę na związek między wariantami obwodnicy i planami budowy kolei wielkich prędkości w tym terenie.
Jak już kilkakrotnie informowaliśmy, władze Kalisza i Nowych Skalmierzyc popierają sprzeczne ze sobą warianty planowanego przebiegu przyszłej obwodnicy Kalisza. Polem kompromisu może być czwarty wariant zaproponowany przez burmistrza Nowych Skalmierzyc. Poseł Tomasz Ławniczak nie wątpliwości, za którym wariantem w tym sporze się opowiada.
„Za czwartym wariantem, zaproponowanym przez burmistrza Nowych Skalmierzyc Jerzego Łukasza Walczaka. Mam świadomość, że jeżeli strony upierają się przy swoich wariantach i nie ma żadnego kompromisu, to budowa obwodnicy – która jest już gwarantowana finansowo – może przeciągnąć się przez długie lata”.
Poseł Ławniczak zwraca również uwagę na związek między budową obwodnicy i planami budowy kolei wielkich prędkości w tym terenie.
„Jedna z propozycji Centralnego Portu Komunikacyjnego w ramach kolei wielkich prędkości z zachodniej części Kalisza przechodzić miedzy kaliskim Dobrzecem i Biskupicami Kaliskimi, bo to jest jedyne już miejsce na przestrzeń, którą może przejść duża inwestycja infrastrukturalna. Notabene jeden z wariantów kolei wielkich prędkości tę lukę wykorzystuje. Nie wiem dlaczego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od razu nie wzięła tego pod uwagę”.
Ostateczna decyzja co do przebiegu przyszłej obwodnicy należeć będzie jednak nie do samorządowców, tylko właśnie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
www.RC.fm
Poseł Tomasz Ławniczak popiera kompromisowy wariant przebiegu trasy przyszłej obwodnicy Kalisza, zaproponowany przez burmistrza Nowych Skalmierzyc Jerzego Łukasza Walczaka. Parlamentarzysta z Prawa i Sprawiedliwości zwraca również uwagę na związek między wariantami obwodnicy i planami budowy kolei wielkich prędkości w tym terenie.
Jak już kilkakrotnie informowaliśmy, władze Kalisza i Nowych Skalmierzyc popierają sprzeczne ze sobą warianty planowanego przebiegu przyszłej obwodnicy Kalisza. Polem kompromisu może być czwarty wariant zaproponowany przez burmistrza Nowych Skalmierzyc. Poseł Tomasz Ławniczak nie wątpliwości, za którym wariantem w tym sporze się opowiada.
„Za czwartym wariantem, zaproponowanym przez burmistrza Nowych Skalmierzyc Jerzego Łukasza Walczaka. Mam świadomość, że jeżeli strony upierają się przy swoich wariantach i nie ma żadnego kompromisu, to budowa obwodnicy – która jest już gwarantowana finansowo – może przeciągnąć się przez długie lata”.
Poseł Ławniczak zwraca również uwagę na związek między budową obwodnicy i planami budowy kolei wielkich prędkości w tym terenie.
„Jedna z propozycji Centralnego Portu Komunikacyjnego w ramach kolei wielkich prędkości z zachodniej części Kalisza przechodzić miedzy kaliskim Dobrzecem i Biskupicami Kaliskimi, bo to jest jedyne już miejsce na przestrzeń, którą może przejść duża inwestycja infrastrukturalna. Notabene jeden z wariantów kolei wielkich prędkości tę lukę wykorzystuje. Nie wiem dlaczego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od razu nie wzięła tego pod uwagę”.
Ostateczna decyzja co do przebiegu przyszłej obwodnicy należeć będzie jednak nie do samorządowców, tylko właśnie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Czy ktoś jest w stanie rozrysować dokładnie jak miałby przebiegać ten 4 wariant?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Pewnie coś takiego.
- Załączniki
-
- wariant_4.jpg (251.7 KiB) Przejrzano 3135 razy
© Tomek
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Skoro ma wykorzystywać wykupione grunty pod drugą nitkę obwodnicy NS to chyba nie bardzo.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9031
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Sprawa dotyczy kilku tematów ale wybrałem ten najbardziej obecnie "gorący "
Ciekawe czemu za swojej prezydentury tak nie walczył razem z panem Grodzińskim z PO. Wtedy zdaje się właśnie ta partia była u władzy więc lekką ręką by przeszło
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... m,310.htmlSprawom regionalnym poświęcono sporo miejsca podczas plenarnego posiedzenia Senatu, które odbyło się w dniach 25-27 lutego i dotyczyło poprawek do budżetu państwa na rok 2020. Pięć, dotyczących głównie bardzo istotnych dla rozwoju naszego regionu kwestii drogowych, zgłosił senator Koalicji Obywatelskiej Janusz Pęcherz. Wszystkie zostały przez Senat przyjęte.
A chodzi m.in. o budowę drogi krajowej nr 25 Ostrów-Wielkopolski – Kalisz, węzeł Modła (A2) wraz z obwodnicą Kalisza, budowę drogi ekspresowej S25 - połączenie aglomeracyjne Ostrów – Kalisz, w tym dokończenie obwodnicy Skalmierzyc, budowę dogi ekspresowej S11 – obwodnica Jarocina II etap oraz budowę drogi ekspresowej S12 od węzła Sieradz do granicy zachodniej państwa. Wszystkie te poprawki opiewają na łączną kwotę ponad 300 mln zł. - Wcześniej te inwestycje nie zostały uwzględnione w budżecie państwa na 2020 r. Zgłosili je posłowie Koalicji Obywatelskiej z naszego regionu, m.in. Mariusz Witczak i Jarosław Urbaniak, jednak zostały odrzucone przez Sejm – mówi Janusz Pęcherz, senator Koalicji Obywatelskiej. – Ponownie zgłosiłem je w Senacie i wszystkie zostały przez Senat przyjęte. Oczekuję, że tym razem posłowie z naszego regionu, niezależnie od opcji politycznej, poprą je podczas powtórnego głosowania w Sejmie.
Czy tak będzie przekonamy się prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu.
Ciekawe czemu za swojej prezydentury tak nie walczył razem z panem Grodzińskim z PO. Wtedy zdaje się właśnie ta partia była u władzy więc lekką ręką by przeszło
g13k
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wtedy walczyli tamci, co nie byli u władzy ale są u władzy teraz. Teraz oni będąc u władzy odrzucą te wnioski, tak samo jak tamci je odrzucali gdy kiedyś rządzili.gawronik13kalisz pisze: ↑2 mar 2020, o 12:14Ciekawe czemu za swojej prezydentury tak nie walczył razem z panem Grodzińskim z PO. Wtedy zdaje się właśnie ta partia była u władzy więc lekką ręką by przeszło
A poważnie - czemu służy przyznawanie środków budżetowych na drogę, która nie ma skończonego STEŚ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Rolnicy z gminy Nowe Skalmierzyce zamierzają zaprotestować w sprawie przebiegu obwodnicy Kalisza przez ich pola. Protest odbędzie się we wtoprek, 10 marca 2020 r. na odcinku DK 25 od Nowych Skalmierzyc do Ostrowa Wielkopolskiego.
https://kalisz.naszemiasto.pl/obwodnica ... c1-7581843
https://kalisz.naszemiasto.pl/obwodnica ... c1-7581843
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
http://www.rc.fm/news/kalisz-blizanow-g ... i-442.html "Ten odcinek drogi 442 projektowany jest w dwóch etapach: na terenie powiatu kaliskiego i pleszewskiego. Bardzo ważne jest żeby od strony Kalisza uwzględnić w projekcie zjazd w tę drogę przyszłej obwodnicy Kalisza. Na to zwrócił uwagę również wójt gminy Blizanów. Razem z marszałkiem Wojciechem Jankowiakiem będziemy interweniować w tej sprawie".
www.kaldron.pl - Film i fotografia z lotu ptaka
www.kameranabudowie.pl - Filmy z budowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Sledze te inwestycję. Możnaby zrobić z tego osobny temat.tomash pisze: ↑5 mar 2020, o 18:38http://www.rc.fm/news/kalisz-blizanow-g ... i-442.html "Ten odcinek drogi 442 projektowany jest w dwóch etapach: na terenie powiatu kaliskiego i pleszewskiego. Bardzo ważne jest żeby od strony Kalisza uwzględnić w projekcie zjazd w tę drogę przyszłej obwodnicy Kalisza. Na to zwrócił uwagę również wójt gminy Blizanów. Razem z marszałkiem Wojciechem Jankowiakiem będziemy interweniować w tej sprawie".
Z dokumentów zamówienia publicznego z 2018-08-03: Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie do dnia 31.10.2019 r.
A teraz słyszymy że 4 miesiące po teoretycznym oddaniu projektu spotykają się włodarze by omówić najważniejsze skrzyżowania i to jak one mają być zaprojektowane?
Czyżby projekt złapał takie opóźnienia? MDCP i inwentaryzacja przyrodnicza była robiona w pierwszej połowie zeszłego roku (choć w geoportalu powiatowym nie widać by przyjęto pomiar aktualizujący )
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP