DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Karygodne, żeby nie powiedzieć skandaliczne, że władze miasta nigdy nie starały się serio o podniesienie kaliskiego odcinka tej drogi (w wariancie 1 lub 2) do kategorii S, co jest zwykłą praktyką w przypadku obwodnic dużych miast. W zależności od wariantu to tylko 7-8 km.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Czytałem, że w 2017/2018 w skali kraju średni miesięczny koszt utrzymania drogi krajowej to ok 60 tys złotych. W przypadku S-ki i autostrad to nawet 200-300 tyś złotych. Tylko dotyczyło to GDDKiA.sector-ostrow pisze: ↑24 wrz 2019, o 21:08Pytanie jakie są to koszty, których miasto wielkości Kalisza nie może przeskoczyć, że trzeba budować tą drogę poza miastem? Co ciekawe obecny prezydent miasta stwierdził, że i tak trzeba będzie pobudować w przyszłości fragment obwodnicy Castorama-Poznańska (jeżeli przejdzie wariant 3 tzw. żółty) i ciekawe czy wtedy nie będzie to gigantyczny problemem dla budżetu miasta...?
Koszt dla miasto zapewne jest na podobnym poziomie.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Średni miesięczny czy roczny?
Dotyczy kilometra?
Dotyczy kilometra?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
GDDKiA działa efektywniej bo ma więcej kilometrów do utrzymania przez co lepiej wykorzystuje swój sprzęt i ludzi. S-ki są szersze, gdzie ich sprzętem wystarczą dwa czy 3 przejazdy, sprzętem jakim dysponuje miasto może być potrzebne 4-5 przejazdy... częste nawracanie i dojazdy do zjazdów za granicami miasta itd...
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zostając w temacie ekspresówek:
https://swidnica.naszemiasto.pl/bedzie- ... c1-7353131
I tym samym Kalisz został największym miastem w Polsce, które nie będzie miało bezpośredniego dostępu do drogi ekspresowej lub autostrady...
https://swidnica.naszemiasto.pl/bedzie- ... c1-7353131
I tym samym Kalisz został największym miastem w Polsce, które nie będzie miało bezpośredniego dostępu do drogi ekspresowej lub autostrady...
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Następny jest Nowy Sącz, na razie znacznie mniejszy bo tylko 84 tyś mieszk.
A co do dostępu, to S11 jest zaledwie 14 km od granic miasta...
A co do dostępu, to S11 jest zaledwie 14 km od granic miasta...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
W pełni zgadzam się z tym tokiem rozumowania.
11 km od drogi expresowej i 45 km od autostrady to są właściwe odległości, zwłaszcza że miasto dynamicznie się rozwija i musi mieć przestrzeń do zabudowy.
11 km od drogi expresowej i 45 km od autostrady to są właściwe odległości, zwłaszcza że miasto dynamicznie się rozwija i musi mieć przestrzeń do zabudowy.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Odnośnie kosztów utrzymywania przez Kalisz odcinka obwodnicy w granicach miasta w przypadku wyboru wariantu 1.
Kwota potrzebna na wybudowanie odcinka drogi od węzła przy Castoramie do ul. Poznańskiej, który pozostanie dla miasta ciężarem i problemem także po wybudowaniu obwodnicy w wariancie 3, zapewniłaby utrzymanie odcinka obwodnicy w granicach miasta przez dziesiątki lat... To tak w ostateczności, w przypadku niemożności podniesienia kategorii drogi do S.
Wariant 1 wymaga jednak doprecyzowania. W przypadku wyboru pierwszego wariantu, chcąc uczynić go w pełni użytecznym, należałoby domagać się:
1. Rozbudowy węzła przy Castoramie, ale w pełnej wersji, wg pierwotnych założeń GDDKiA, a nie karykaturalnej poprzez rondo na łącznicy. Przypomnę, że wg GDDKiA tereny inwestycyjne miały być połączone z al. WP (czwarty wlot skrzyżowania przy Castoramie) poprzez dodatkowy wiadukt nad obwodnicą, docelowo dwujezdniowy. Istniejąca część węzła typu trąbka miała pozostać w niezmienionym kształcie.
2. Budowy węzła zamiast tylko wiaduktu z planowaną drogą zbiorczą na wysokości dobrzeckiego cmentarza. Mam na myśli drogę równoległą do ul. Dobrzeckiej będącą przedłużeniem niedawno wybudowanego odcinka łączącego Wyszyńskiego z Dobrzecką. Taka droga od lat istnieje w SUiKZP Miasta Kalisza, a więc jest to koncepcja zgodna z planowaną strukturą przestrzenną. Uważam, że pomiędzy węzłem z ul. Poznańską a węzłem „Castorama” powinien powstać dodatkowy węzeł wpinający bezpośrednio do obwodnicy i drogi stanowiącej kręgosłup aglomeracji, największe kaliskie osiedle mieszkaniowe.
3. Przy projektowaniu węzła z ul.Poznańską uwzględnienia możliwość rozbudowy ul. Poznańskiej do dwóch jezdni.
Na razie to tyle. Co do dalszego przebiegu DK25 w kier. północnym, rozwiązania uzależniam od przebiegu obwodnicy DK 12, gdyż nadal nic konkretnego nie wiadomo. Nie wiadomo nawet czy „12” miałaby przechodzić od północy czy południa miasta…
Kwota potrzebna na wybudowanie odcinka drogi od węzła przy Castoramie do ul. Poznańskiej, który pozostanie dla miasta ciężarem i problemem także po wybudowaniu obwodnicy w wariancie 3, zapewniłaby utrzymanie odcinka obwodnicy w granicach miasta przez dziesiątki lat... To tak w ostateczności, w przypadku niemożności podniesienia kategorii drogi do S.
Wariant 1 wymaga jednak doprecyzowania. W przypadku wyboru pierwszego wariantu, chcąc uczynić go w pełni użytecznym, należałoby domagać się:
1. Rozbudowy węzła przy Castoramie, ale w pełnej wersji, wg pierwotnych założeń GDDKiA, a nie karykaturalnej poprzez rondo na łącznicy. Przypomnę, że wg GDDKiA tereny inwestycyjne miały być połączone z al. WP (czwarty wlot skrzyżowania przy Castoramie) poprzez dodatkowy wiadukt nad obwodnicą, docelowo dwujezdniowy. Istniejąca część węzła typu trąbka miała pozostać w niezmienionym kształcie.
2. Budowy węzła zamiast tylko wiaduktu z planowaną drogą zbiorczą na wysokości dobrzeckiego cmentarza. Mam na myśli drogę równoległą do ul. Dobrzeckiej będącą przedłużeniem niedawno wybudowanego odcinka łączącego Wyszyńskiego z Dobrzecką. Taka droga od lat istnieje w SUiKZP Miasta Kalisza, a więc jest to koncepcja zgodna z planowaną strukturą przestrzenną. Uważam, że pomiędzy węzłem z ul. Poznańską a węzłem „Castorama” powinien powstać dodatkowy węzeł wpinający bezpośrednio do obwodnicy i drogi stanowiącej kręgosłup aglomeracji, największe kaliskie osiedle mieszkaniowe.
3. Przy projektowaniu węzła z ul.Poznańską uwzględnienia możliwość rozbudowy ul. Poznańskiej do dwóch jezdni.
Na razie to tyle. Co do dalszego przebiegu DK25 w kier. północnym, rozwiązania uzależniam od przebiegu obwodnicy DK 12, gdyż nadal nic konkretnego nie wiadomo. Nie wiadomo nawet czy „12” miałaby przechodzić od północy czy południa miasta…
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Również kiedyś pisałem o stworzeniu dodatkowych węzłów
Dobrzec
Oraz Majków
Dobrzec
Oraz Majków
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zbliżają się wybory, co za tym idzie festiwal obietnic trwa w najlepsze
Dziś wyciągnąłem z kosza na ulotki reklamówkę Koalicji Obywatelskiej i widzę, że dorysowali sobie co nieco do mapki planów budowy dróg GDDKiA.
Ale, co niestety niepokojące w kontekście wątku w którym piszemy tutaj, obejście Kalisza jest w najbardziej oddalonym wariancie
hosting obrazow
Dziś wyciągnąłem z kosza na ulotki reklamówkę Koalicji Obywatelskiej i widzę, że dorysowali sobie co nieco do mapki planów budowy dróg GDDKiA.
Ale, co niestety niepokojące w kontekście wątku w którym piszemy tutaj, obejście Kalisza jest w najbardziej oddalonym wariancie
hosting obrazow
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No w końcu to obietnica wyborcza kandydata z Ostrowa Wielkopolskiego
Ale pomijając ten fakt niewątpliwie taki przebieg jest lepszy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tak, najlepiej wszystkie drogi puścić przez Ostrów
Rysowanie kresek po mapie to fajna zabawa, ale planowanie przebiegu dróg to nie jest taka prosta sprawa. Zmieniając przebieg drogi trzeba uwzględnić wiele czynników. Kalisz to spore miasto i drogi krajowe przechodzące przez miasto to także drogi do i z Kalisza, a nie tylko przypadkiem "po drodze" przechodzące przez Kalisz. O tym także należy pamiętać. Trudno odnosić się do jakichkolwiek pomysłów na podstawie jakiejś mało czytelnej mapki.
Dlatego nie zamierzam długo się rozwodzić, zwrócę tylko uwagę na jedną rzecz. Łączenie 12tki z 11tką dużo poniżej miejscowości Sobótka jest dość kontrowersyjne. Taki przebieg "12" nie załatwia obwodnic Kościelnej Wsi, Gołuchowa i Pleszewa w ciągu drogi z Kalisza do Poznania. Nowa "12" staje się w tym momencie zupełnie inną drogą, drogą do Krotoszyna, Leszna...
Nie twierdzę, że pomysł jest do bani, ale wymaga wielu analiz. "Nowa 12tka" powinna mieć taki przebieg, który przede wszystkim pozwoliłby wyeliminować tranzyt z Kalisza, ale także był przydatny dla mieszkańców Kalisza, Ostrowa, Pleszewa...
Rysowanie kresek po mapie to fajna zabawa, ale planowanie przebiegu dróg to nie jest taka prosta sprawa. Zmieniając przebieg drogi trzeba uwzględnić wiele czynników. Kalisz to spore miasto i drogi krajowe przechodzące przez miasto to także drogi do i z Kalisza, a nie tylko przypadkiem "po drodze" przechodzące przez Kalisz. O tym także należy pamiętać. Trudno odnosić się do jakichkolwiek pomysłów na podstawie jakiejś mało czytelnej mapki.
Dlatego nie zamierzam długo się rozwodzić, zwrócę tylko uwagę na jedną rzecz. Łączenie 12tki z 11tką dużo poniżej miejscowości Sobótka jest dość kontrowersyjne. Taki przebieg "12" nie załatwia obwodnic Kościelnej Wsi, Gołuchowa i Pleszewa w ciągu drogi z Kalisza do Poznania. Nowa "12" staje się w tym momencie zupełnie inną drogą, drogą do Krotoszyna, Leszna...
Nie twierdzę, że pomysł jest do bani, ale wymaga wielu analiz. "Nowa 12tka" powinna mieć taki przebieg, który przede wszystkim pozwoliłby wyeliminować tranzyt z Kalisza, ale także był przydatny dla mieszkańców Kalisza, Ostrowa, Pleszewa...
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Pomysł jest ciekawy. Miejmy nadzieję, że rozwojowy…
Sector, co się z Tobą działo?
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Takiej odpowiedzi się spodziewałem.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Kaliszowi potrzebna jest zarówno południowa jak i północna obwodnica. Brak którejś pozostawia wiele przykrych kłopotów. Obwodnica północna jest potrzebna do wyprowadzenia z miasta tranzytu Sieradz/Zduńska Wola - Poznań, a południowa tranzytu Ostrów - Łódż. Poza tym przedłużenie północnej obwodnicy do Sobótki powinno zapewnić proste i szybkie połączenie Kalisza z S11, a przeprowadzenie południowej przez węzeł Castorama załatwiłoby sprawę dwujezdniowego połączenia z Ostrowem, dałoby także ponad połowę dwujezdniowej trasy Kalisz-Wrocław (pozostałby do modernizacji odcinek Strugi-Zawada, ok. 55 km, z tego 5 km przyszłej S11).
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Co prawda kompletnie nie w temacie ponieważ temat dotyczy S10
Ale w artykule istnieje plan GDDKI, budowy dróg w w Wielkopolsce.
Widać na nim że krajowa 25 jest w oddalonym wariancie od miasta
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 64219.html
Ale w artykule istnieje plan GDDKI, budowy dróg w w Wielkopolsce.
Widać na nim że krajowa 25 jest w oddalonym wariancie od miasta
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 64219.html