DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
100 mln to był kosztorys kilka lat temu. Dziś patrząc na to co się dzieje z przetargami gddkia oraz opuszczaniem przez firmy kolejnych inwestycji drogowych, to będzie dużo więcej.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Obecnie ważą się losy wybory wariantu przebiegu obwodnicy. Niedawno prezydent Kalisza, Krystian Kinastowski wspólnie z parlamentarzystami napisali list intencyjny do ministra infrastruktury w tej sprawie. Chcą, by droga przebiegała poza granicami miasta.
"Mamy w tej chwili opracowania korytarzowe. Były 3 warianty. Ministerstwo w tej chwili po wszystkich analizach prawdopodobnie wybierze ten wariant, który będzie wychodził poza Kalisz i będzie omijał w dużym stopniu Dobrzec. Ta koncepcja zostaje opracowana, muszą być wykupione grunty i jedziemy dalej" - dodaje Kaleta.
Poseł PiS tłumaczy, że sama budowa zajmie niewiele czasu, bo około 2-3 lat. Najwięcej czasu zajmuje przygotowanie dokumentacji.
Kiedy więc kaliszanie będa mieli swoją obwodnicę? Tego nadal nie wiadomo.
"Mamy w tej chwili opracowania korytarzowe. Były 3 warianty. Ministerstwo w tej chwili po wszystkich analizach prawdopodobnie wybierze ten wariant, który będzie wychodził poza Kalisz i będzie omijał w dużym stopniu Dobrzec. Ta koncepcja zostaje opracowana, muszą być wykupione grunty i jedziemy dalej" - dodaje Kaleta.
Poseł PiS tłumaczy, że sama budowa zajmie niewiele czasu, bo około 2-3 lat. Najwięcej czasu zajmuje przygotowanie dokumentacji.
Kiedy więc kaliszanie będa mieli swoją obwodnicę? Tego nadal nie wiadomo.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Może powinniśmy pisać do GDDKiA, żeby warianty 1 i 2 traktowali jako podwarianty jednego wariantu?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
To w ramach aglomeracji. Niedawno prezydent Kalisza, Krystian Kinastowski wspólnie z parlamentarzystami napisali list intencyjny do ministra infrastruktury w tej sprawie. Chcą, by droga przebiegała poza granicami miasta.
Mój cytat w podpisie zyskuje nowego znaczenia
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Info na stronie GDDKiA:
UWAGA. Preferowany przebieg rozbudowy DK25 zostanie wybrany po posiedzeniu KOPI w III kwartale 2019r. Przebieg rozbudowy DK25 według konkretnego wariantu zatwierdzi decyzja DŚU, której uzyskanie planowane jest na I kwartał 2020r.
UWAGA. Preferowany przebieg rozbudowy DK25 zostanie wybrany po posiedzeniu KOPI w III kwartale 2019r. Przebieg rozbudowy DK25 według konkretnego wariantu zatwierdzi decyzja DŚU, której uzyskanie planowane jest na I kwartał 2020r.
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Do tego czasu powinniśmy zwrócić decydentom uwagę, że w konsultacjach przeprowadzonych w Kaliszu za wariantem pozamiejskim opowiedziała się mniejszość konsultowanych. Rzekoma większość to skutek wybiegu polegającego na podziale przebiegu przez miasto na dwa warianty, które powinny być potraktowane jako podwarianty. Mam nadzieję, że inni zainteresowani, np. gminy Nowe Skalmierzyce i Gołuchów, też zwrócą na to uwagę.marekchelsea pisze: ↑3 sie 2019, o 11:53Preferowany przebieg rozbudowy DK25 zostanie wybrany po posiedzeniu KOPI w III kwartale 2019r. Przebieg rozbudowy DK25 według konkretnego wariantu zatwierdzi decyzja DŚU, której uzyskanie planowane jest na I kwartał 2020r.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Już za parę dni, za dni parę...
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Już zmienili termin...
"UWAGA. Preferowany przebieg rozbudowy DK25 zostanie wybrany po posiedzeniu KOPI w IV kwartale 2019r. Przebieg rozbudowy DK25 według konkretnego wariantu zatwierdzi decyzja DŚU, której uzyskanie planowane jest na II kwartał 2020r."
"UWAGA. Preferowany przebieg rozbudowy DK25 zostanie wybrany po posiedzeniu KOPI w IV kwartale 2019r. Przebieg rozbudowy DK25 według konkretnego wariantu zatwierdzi decyzja DŚU, której uzyskanie planowane jest na II kwartał 2020r."
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
https://kalisz.naszemiasto.pl/czy-kalis ... c1-7341853
"Jak informuje GDDKiA, warianty 1 i 2 zostały tak zaprojektowane, aby wykorzystać istniejący fragment obwodnicy Nowych Skalmierzyc, gdzie jest wykupiony teren pod budowę drugiej jezdni, a także aby wpiąć się w istniejący węzeł na DK25 – skrzyżowanie ul. Inwestorskiej z Al. Wojska Polskiego. Wariant 1 w obejściu m. Kalisza jest zgodny z planowanym przez władze Miasta układem komunikacyjnym na tym obszarze, ponieważ wykorzystuje przebieg planowanej inwestycji miejskiej pt. „Budowa odcinka drogi krajowej nr 25 w Kaliszu od węzła w rejonie al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej” oraz jest odzwierciedleniem obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w tym planie zagospodarowania przestrzennego dla osiedla Dobrzec."
i to są rzeczowe argumenty speców od drogownictwa i urbanistyki. Można jeszcze długo wymieniać zalety pierwszego wariantu. Wszystko zostało już napisane na tym forum. Wystarczy sięgnąć do odpowiednich wątków.
Natomiast Wariant 3 powstał na wniosek prezydenta Kalisza i ma poparcie "speców" od polityki. Nigdy jednak nie usłyszałem sensownego uzasadnienia dlaczego wariant 3 ? Padają ogólnikowe i populistyczne stwierdzenia, że w interesie Kalisza jest, aby był to Wariant 3 i tyle. Dlaczego nie wiadomo. Nikt nigdy nie próbował nawet tłumaczyć dlaczego opowiada się za wariantem 3, żadnego sensownego uzasadnienia, jakiegokolwiek uzasadnienia....
Kłamstwem jest, że wariant 3 uzyskał poparcie mieszkańców Kalisza.
"Jak informuje GDDKiA, warianty 1 i 2 zostały tak zaprojektowane, aby wykorzystać istniejący fragment obwodnicy Nowych Skalmierzyc, gdzie jest wykupiony teren pod budowę drugiej jezdni, a także aby wpiąć się w istniejący węzeł na DK25 – skrzyżowanie ul. Inwestorskiej z Al. Wojska Polskiego. Wariant 1 w obejściu m. Kalisza jest zgodny z planowanym przez władze Miasta układem komunikacyjnym na tym obszarze, ponieważ wykorzystuje przebieg planowanej inwestycji miejskiej pt. „Budowa odcinka drogi krajowej nr 25 w Kaliszu od węzła w rejonie al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej” oraz jest odzwierciedleniem obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w tym planie zagospodarowania przestrzennego dla osiedla Dobrzec."
i to są rzeczowe argumenty speców od drogownictwa i urbanistyki. Można jeszcze długo wymieniać zalety pierwszego wariantu. Wszystko zostało już napisane na tym forum. Wystarczy sięgnąć do odpowiednich wątków.
Natomiast Wariant 3 powstał na wniosek prezydenta Kalisza i ma poparcie "speców" od polityki. Nigdy jednak nie usłyszałem sensownego uzasadnienia dlaczego wariant 3 ? Padają ogólnikowe i populistyczne stwierdzenia, że w interesie Kalisza jest, aby był to Wariant 3 i tyle. Dlaczego nie wiadomo. Nikt nigdy nie próbował nawet tłumaczyć dlaczego opowiada się za wariantem 3, żadnego sensownego uzasadnienia, jakiegokolwiek uzasadnienia....
Kłamstwem jest, że wariant 3 uzyskał poparcie mieszkańców Kalisza.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2019, o 21:15 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Sprawa jest chyba przesądzona.
Oczywiście, że w interesie mieszkańców Kalisza jest, aby był to wariant trzeci i w tym kierunku będą szły moje działania. Jestem przekonany, że również ten wariant w dalszym ciągu będą popierali pozostali parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości - dodaje Jan Mosiński.
Oczywiście, że w interesie mieszkańców Kalisza jest, aby był to wariant trzeci i w tym kierunku będą szły moje działania. Jestem przekonany, że również ten wariant w dalszym ciągu będą popierali pozostali parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości - dodaje Jan Mosiński.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Poseł Tomasz Ławniczak ma odrębne zdanie, ale nie wiem czy to plus rzeczowe argumenty fachowców z GDDKiA wystarczą...milo pisze: ↑17 wrz 2019, o 21:14Sprawa jest chyba przesądzona.
Oczywiście, że w interesie mieszkańców Kalisza jest, aby był to wariant trzeci i w tym kierunku będą szły moje działania. Jestem przekonany, że również ten wariant w dalszym ciągu będą popierali pozostali parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości - dodaje Jan Mosiński.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ma odrębne zdanie bo słucha argumentów mieszkańców i władz gmin NS i Gołuchów, które to gminy są przeciwne wariantowi 3.
Nadchodzą wybory, więc wyborcy pis powinni głosować na Tomka Lawniczaka a kaliskich posłów PiS odesłać na polityczna emeryturę...
Nadchodzą wybory, więc wyborcy pis powinni głosować na Tomka Lawniczaka a kaliskich posłów PiS odesłać na polityczna emeryturę...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wybór wariantu 3 może okazać się zgubny. Konsekwencje mogą być następujące:
Drogę od węzła z Inwestorską do Poznańskiej Kalisz będzie musiał budować sam. To jest olbrzymi koszt. Do tego dochodzą protesty mieszkańców. Tego ciężaru miasto samo nie udźwignie nigdy i droga ta nie powstanie. W związku z tym cały ruch od strony Ostrowa nadal będzie szedł al. WP, Podmiejską, czyli przez centrum. Wybudowana obwodnica w wariancie 3 niewiele zmieni. Nawet się tego nie odczuje. Wraz z rozwojem Dobrzeca, terenów na zachód i płd. zach. od centrum oraz w osi aglomeracji, problem może tylko narastać. Ul. Podmiejska może nawet stać się kiedyś w godzinach szczytu nieprzejezdną, a alternatywy nie będzie!
Pomiędzy Kaliszem i Ostrowem już do usranej będzie jeździło się jednojezdniową obwodnicą Skalmierzyc, bo kto wybuduje drugą jezdnię?
Kalisz jak nie miał, tak nie będzie miał obwodnicy, bo DK nr 25 to przede wszystkim droga do Kalisza oraz oś zespołu miejskiego Kalisza i aglomeracji, dopiero w następnej kolejności tranzyt, ale o tym wiedzą tylko fachowcy oraz nieliczni interesujący się tematem. Mieszkańcy będą mogli zorientować się, że coś jest nie tak z tym trzecim wariantem dopiero po jego wybudowaniu.
Kalisz potrzebuje obejścia w ciągu DK 12, a tego w ogóle się nie planuje i nawet nie zamierza!
To „12” jest najbardziej uciążliwa TRANZYTOWO. Tranzyt przebiega prawie przez centrum Kalisza i żaden z wariantów „25” bez wybudowania obejścia Kalisza w ciągu DK12 tego nie zmieni!
Tym wpisem właściwie powinienem podziękować za uwagę i odezwać się dopiero po wybudowaniu 3 wariantu „25”tki (jeśli dożyję) stwierdzeniem: A nie mówiłem?
Drogę od węzła z Inwestorską do Poznańskiej Kalisz będzie musiał budować sam. To jest olbrzymi koszt. Do tego dochodzą protesty mieszkańców. Tego ciężaru miasto samo nie udźwignie nigdy i droga ta nie powstanie. W związku z tym cały ruch od strony Ostrowa nadal będzie szedł al. WP, Podmiejską, czyli przez centrum. Wybudowana obwodnica w wariancie 3 niewiele zmieni. Nawet się tego nie odczuje. Wraz z rozwojem Dobrzeca, terenów na zachód i płd. zach. od centrum oraz w osi aglomeracji, problem może tylko narastać. Ul. Podmiejska może nawet stać się kiedyś w godzinach szczytu nieprzejezdną, a alternatywy nie będzie!
Pomiędzy Kaliszem i Ostrowem już do usranej będzie jeździło się jednojezdniową obwodnicą Skalmierzyc, bo kto wybuduje drugą jezdnię?
Kalisz jak nie miał, tak nie będzie miał obwodnicy, bo DK nr 25 to przede wszystkim droga do Kalisza oraz oś zespołu miejskiego Kalisza i aglomeracji, dopiero w następnej kolejności tranzyt, ale o tym wiedzą tylko fachowcy oraz nieliczni interesujący się tematem. Mieszkańcy będą mogli zorientować się, że coś jest nie tak z tym trzecim wariantem dopiero po jego wybudowaniu.
Kalisz potrzebuje obejścia w ciągu DK 12, a tego w ogóle się nie planuje i nawet nie zamierza!
To „12” jest najbardziej uciążliwa TRANZYTOWO. Tranzyt przebiega prawie przez centrum Kalisza i żaden z wariantów „25” bez wybudowania obejścia Kalisza w ciągu DK12 tego nie zmieni!
Tym wpisem właściwie powinienem podziękować za uwagę i odezwać się dopiero po wybudowaniu 3 wariantu „25”tki (jeśli dożyję) stwierdzeniem: A nie mówiłem?
-
- Użytkownik
- Posty: 3683
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jaki interes ma ta grupa niekumatych niedołęgów w forsowaniu nieszczęsnego wariantu 3?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Skończy się jak zwykle za tej władzy, "my chcieliśmy Wam wybudować, był projekt, pieniądze, ale mieszkańcy i urzędnicy z waszych miast, popierający platformę, SLD i lgbt się nie zgodzili, wiec obwodnicy nie będzie".
Oni tak robią!
Oni tak robią!
Co to jest nic?
Pół litra na dwóch!
Pół litra na dwóch!
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Dokładnie.Nowy przebieg 25 został szumnie nazwany obwodnicą Kalisza a jest tak naprawdę jej fragmentem.TIR-y od strony Łodzi jak jechały tak nadal pojada przez miasto. Przecież wystarczy na mapę spojrzeć i samo się nasunie, że ten fragment niewiele rozwiązuje.jp pisze: ↑18 wrz 2019, o 14:40...
Kalisz potrzebuje obejścia w ciągu DK 12, a tego w ogóle się nie planuje i nawet nie zamierza!
To „12” jest najbardziej uciążliwa TRANZYTOWO. Tranzyt przebiega prawie przez centrum Kalisza i żaden z wariantów „25” bez wybudowania obejścia Kalisza w ciągu DK12 tego nie zmieni!
...
Tzn. Ostrów zyskuje szybkie połączenie z A2
Patrząc tak obiektywnie na mapkę powyżej żółty przebieg wydaje się być najmniej inwazyjnym.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tylko tyle, że leży poza granicami miasta i miasto nie będzie musiało jej później utrzymywać. Warianty 1 i 2 to przebieg w granicach miasta, czyli z budżetu miejskiego pójdzie na oświetlenie, remonty, odśnieżanie itd. Miasto na prawach powiatu musi niestety ponosić koszty utrzymania dróg krajowych przebiegających w jego granicach. Chyba, że... będzie to droga ekspresowa, wtedy koszty spadną na GDDKiA w Poznaniu.kaliszanin2 pisze: ↑18 wrz 2019, o 18:48Jaki interes ma ta grupa niekumatych niedołęgów w forsowaniu nieszczęsnego wariantu 3?
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Pytanie jakie są to koszty, których miasto wielkości Kalisza nie może przeskoczyć, że trzeba budować tą drogę poza miastem? Co ciekawe obecny prezydent miasta stwierdził, że i tak trzeba będzie pobudować w przyszłości fragment obwodnicy Castorama-Poznańska (jeżeli przejdzie wariant 3 tzw. żółty) i ciekawe czy wtedy nie będzie to gigantyczny problemem dla budżetu miasta...?sector-ostrow pisze: ↑24 wrz 2019, o 21:08Tylko tyle, że leży poza granicami miasta i miasto nie będzie musiało jej później utrzymywać. Warianty 1 i 2 to przebieg w granicach miasta, czyli z budżetu miejskiego pójdzie na oświetlenie, remonty, odśnieżanie itd. Miasto na prawach powiatu musi niestety ponosić koszty utrzymania dróg krajowych przebiegających w jego granicach. Chyba, że... będzie to droga ekspresowa, wtedy koszty spadną na GDDKiA w Poznaniu.kaliszanin2 pisze: ↑18 wrz 2019, o 18:48Jaki interes ma ta grupa niekumatych niedołęgów w forsowaniu nieszczęsnego wariantu 3?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jakie to są koszty ?Parę lat temu szacowano na około 100 milionów. Dzisiaj zapewne trzeba co najmniej kilkanaście milionów doliczyć.
Prezydent sobie może twierdzić a fakt jest taki, ze po wybraniu wariantu 3 odcinek ten nigdy nie powstanie.Druga jezdnia obwodnicy NS również.
Prezydent sobie może twierdzić a fakt jest taki, ze po wybraniu wariantu 3 odcinek ten nigdy nie powstanie.Druga jezdnia obwodnicy NS również.