Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Szlakiem Bursztynowym
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Przecież na Moniuszki nic nie trzeba będzie upychać. Połowa działek po prawej stronie (patrząc od Warszawskiej) jest przeznaczona na tę trasę. Dlatego tam domy stoją tak daleko od ulicy. No z trzema wyjątkami.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Wiem, że droga ma biec przez Moniuszki (i dobrze), ale w sumie nie prościej byloby zrobić to jak na rysunku poniżej?
https://ibb.co/cXryH7
Wtedy tylko jeden dom przy Warszawskiej musiałby by być zburzony + kolejny przy skrzyżowaniu. Tam po prostu wydaje się więcej miejsca i jakoś prostsza budowa.
Ale wracając do "obecnego" projektu mniej więcej wiadomo jak droga ma przebiegać od Majkowa, dalej Moniuszki ok. Od trasy bursztynowej też wiadomo, pójdzie prosto, bo jest miejsce. A w którym miejscu na ten moment miałaby się łączyć Moniuszki z TB?
https://ibb.co/cXryH7
Wtedy tylko jeden dom przy Warszawskiej musiałby by być zburzony + kolejny przy skrzyżowaniu. Tam po prostu wydaje się więcej miejsca i jakoś prostsza budowa.
Ale wracając do "obecnego" projektu mniej więcej wiadomo jak droga ma przebiegać od Majkowa, dalej Moniuszki ok. Od trasy bursztynowej też wiadomo, pójdzie prosto, bo jest miejsce. A w którym miejscu na ten moment miałaby się łączyć Moniuszki z TB?
-
- Użytkownik
- Posty: 3679
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Moniuszki wpada w Sikorskiego, dokładnie tak jak ma przebiegać TB. Jaki jest sens, żeby ten odcinek wpadał w Warszawską i potem dopiero w Sikorskiego? To taka sama głupota jak to, że TB przy Dworcu nie łącz się z Podmiejską tylko kończy się na Górnośląskiej,
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Ja wiem czy głupota ?Z perspektywy czasu obecne rozwiązanie okazało się być bardziej optymalne.Wg starego rozwiązania miałbyś w jednym miejscu wyjazd z galerii,dworca PKS i potoki samochodów z TB.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Gdyby TB wpadała w Podmiejską to prawdopodobnie galeria by tam nie powstała, no chyba, że byłaby mniej rozległa a zdecydowanir wyższa, z uwagi na brak wystarczającego miejsca.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
hmmm może wtedy galeria byłaby w miejscu obecnego połączenia TB i Górnośląskiej.. kto wie... to akurat już mało ważne, ważne co będzie dalej...
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
W miejscu obecnego połączenia miałbyś nadal Dworcową.Galeria też by się zmieściła bo planowana TB miała iść terenem pomiędzy dworcami a dokładnie pomiędzy "betonowym" murkiem a ówczesnym płotem PKS.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
TB powinna być poprowadzona do Podmiejskiej. Obecny wylot w Górnośląską a zwłaszcza skret w lewo jest spieprzony bo wykonany praktycznie pod kątem prostym. Dodatkowo drugi pas do skrętu w lewo jest za krótki. Projektował to jakiś matoł bez wyobraźni i uwzględnienia ruchu ciężkich pojazdów. To jest najwęższe gardło na tym skrzyżowaniu. Cóż że są dwa pasy jak ciągnik siodłowy czy samochód z przyczepą blokuje w chwili skrętu praktycznie drugi. Żeby skręcić musi się naddać a osobówki zatrzymują się by nie zostać przytarte. Przez takie spowolnienia jest mała przepustowość na tym kierunku. W godzinach szczytu korek jest jeszcze przed światłami na Dworcowej. Powinno się przebudować to skrzyżowanie póki jest miejsce .
Co do posadowienia galerii to można było ją nieco przesunąć do Dworcowej na tereny zaniedbanych terenów zielonych. Wycięto tyle drzew brzy budowie że te kilka więcej nie robiło by różnicy. Przy podmiejskiej było by nawet miejsce na sporawe rondo.
Co do potoków samochodów z galerii można wtedy było zaprojektować wyjazdy do Dworcowej.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Cristof- zgadzam się w 100%. Obecne rozwiązanie w ogóle nie jest praktyczne i wiążę się z konsekwencjami o których napisałeś. Dlatego dobrze, że w przypadku TBIII wlot w Sikorskiego będzie z Moniuszki, a nie jakoś sztucznie przesunięty dalej, w Warszawską.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Podstawowy fakt jest taki, że galeria powstała na terenie PKS a park nie należał do PKS-u więc nie bardzo było ją można przesunąć.Cristof pisze: ↑28 mar 2018, o 08:43TB powinna być poprowadzona do Podmiejskiej. Obecny wylot w Górnośląską a zwłaszcza skret w lewo jest spieprzony bo wykonany praktycznie pod kątem prostym. Dodatkowo drugi pas do skrętu w lewo jest za krótki. Projektował to jakiś matoł bez wyobraźni i uwzględnienia ruchu ciężkich pojazdów. To jest najwęższe gardło na tym skrzyżowaniu. Cóż że są dwa pasy jak ciągnik siodłowy czy samochód z przyczepą blokuje w chwili skrętu praktycznie drugi. Żeby skręcić musi się naddać a osobówki zatrzymują się by nie zostać przytarte. Przez takie spowolnienia jest mała przepustowość na tym kierunku. W godzinach szczytu korek jest jeszcze przed światłami na Dworcowej. Powinno się przebudować to skrzyżowanie póki jest miejsce .
Co do posadowienia galerii to można było ją nieco przesunąć do Dworcowej na tereny zaniedbanych terenów zielonych. Wycięto tyle drzew brzy budowie że te kilka więcej nie robiło by różnicy. Przy podmiejskiej było by nawet miejsce na sporawe rondo.
Co do potoków samochodów z galerii można wtedy było zaprojektować wyjazdy do Dworcowej.
Dwujezdnówka bezpośrednio przed dworcem PKP to też by było średnie rozwiązanie.Na korki składa się kilka czynników:błędy w projekcie,kierowcy niestosujący się do oznakowań i źle działająca sygnalizacja świetlna.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Czy wystarczy pieniędzy na inwestycje?
...Za to w tym roku rozpocznie się budowa pierwszego odcinka połączenia ul. Łódzkiej z ul. Godebskiego, czyli odcinek od Szlaku Bursztynowego do ul. Żwirki i Wigury. Cała inwestycja zaplanowana jest na lata 2018-2019 – powiedział K. Gałka.
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=192&id=213557
Trzymamy za słowo.
...Za to w tym roku rozpocznie się budowa pierwszego odcinka połączenia ul. Łódzkiej z ul. Godebskiego, czyli odcinek od Szlaku Bursztynowego do ul. Żwirki i Wigury. Cała inwestycja zaplanowana jest na lata 2018-2019 – powiedział K. Gałka.
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=192&id=213557
Trzymamy za słowo.
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Ma ktoś mapkę tego połączenia? Godebskiego Łódzka?
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 3679
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
To ulica od Łódzkiej przez Pszenną - Żwirki i Wigury - Moniuszki do Warszawskiej (ten odcinek ma być właśnie budowany), następnie przez Sikorskiego do Skarszewskiej (istnieje jedna jezdnia), dalej nieistniejącą (nie wiadomo, kiedy miałaby powstać) i nienazwaną ulicą do Szerokiej, a stamtąd istniejącą jedną jezdnią Włókniarzy do Ronda Świrskiego. I to właściwie byłby koniec, ale jak się dopisze do tego kawałek Stawiszyńskiej (istniejącej od ho, ho, ho jakiego czasu) od Świrskiego do Godebskiego, to będzie, że zrealizowało się jeszcze bardziej gigantyczną inwestycję. Prawdę mówiąc dałoby się pociągnąć od Ronda Świrskiego jeszcze jeden naprawdę nowy kawałek łącząc ślepy zjazd z ronda z Wyspiańskiego łącząc je przez tę ulicę, jak to od zawsze planowano, z Piłsudskiego, ale w tym celu trzeba by wywłaszczyć kilkudziesięciometrowy pas gruntu i narazić się mieszkańcom sprowadzając przed ich domy, niesłychane po prostu, ruch uliczny. Kiedyś, co prawda, spodziewali się tego z powodu planów, z tą świadomością się osiedlali, ale to już przecież wiek mija, od kiedy zasiedzieli swoją wioseczkę, od kiedy okolica ta nabrała całkiem swojskiego, rustykalnego charakteru. Tam, panie, raczej kurki, krówkę, a nie jakieś komunikacyjne brewerie! I kto by się miał odważyć? Przecież to, panie dzieju, zgroza, to gorzej niż narazić się panu Józkowi na niedoszłej trasie DK-25, może nawet gorzej niż pomyśleć o wyprowadzeniu straganów z Nowego Rynku. Przerażające, jak się pomyśli, że można by o tym pomyśleć!!!
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Prawie połowa roku,a o inwestycji ani widu ani słychu....
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Myślę, że przed wyborami władza nie zaryzykuje tej inwestycji, to nie jest czas na to, bo ma ona za dużo przeciwników, wśród tamtejszych mieszkańców! A widać było, że jak trzeba, to potrafią się oni przeciwstawić !! To specyficzna inwestycja, na której mogli by na tym więcej stracić niż zyskać.
Lepiej tego nie ruszać teraz. Taki strzał w kolano przed wyborami
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Jaka specyficzna inwestycja , trochę więcej odwagi , każdy co tam mieszka wiedział ze w przyszłości jest tu planowana droga bo takie drogi planuje się kilka lub kilkanaście lat wcześniej bo miasta się rozwijają, obecny prezydent Kalisza zapisze się jako jeden z najgorszych, cechy prezydenta to: nieudacznictwo , zawiść jeśli ktoś ma inne zdanie, brak odwagi, a kreatywności już nie wspomnę .
Daje się pieniądze na budowę komendy policji , na remont dróg lub budowę nowych nie ma paranoja , komendę powinno budować ministerstwo,
Jak dobrze ze wybory są za parę miesięcy, dość nieudacznictwa
Daje się pieniądze na budowę komendy policji , na remont dróg lub budowę nowych nie ma paranoja , komendę powinno budować ministerstwo,
Jak dobrze ze wybory są za parę miesięcy, dość nieudacznictwa
Andrzej
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Identyczny przypadek jak przy trasie przedłużenia Castorama - Poznańska. Wiadomo od lat jak będzie szł trasa a nikt nie ma jaj wyburzyć jednego budynku postawionego na planowanej trasie.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Tyle szumu, tyle zapowiedzi i lipa. Trasa nie będzie realizowana w tym roku.
"Dzień dobry.
Aktualnie trwają prace projektowe. Przewiduję, że zakończą się do końca tego roku.
W przyszłym roku ogłaszalibyśmy przetarg na rozpoczęcie I etapu.
Z poważaniem
Tomasz Ludwiczak
Dyrektor"
"Dzień dobry.
Aktualnie trwają prace projektowe. Przewiduję, że zakończą się do końca tego roku.
W przyszłym roku ogłaszalibyśmy przetarg na rozpoczęcie I etapu.
Z poważaniem
Tomasz Ludwiczak
Dyrektor"
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Połączenie Trasy Stanczukowskiego z Trasą Bursztynową
Przecież to było pewne.Gdyby mieli projekt i środki to by o tym trąbili na lewo i prawo.To zapewne tez wina Gałki