Centrum Przesiadkowe Majkowska
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Muszę przyznać, że kaliskie tablice są znacznie ładniejsze od tych we Wrocławiu i w Warszawie. Brawo!
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Testy na Harcerskiej
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9031
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Nie zgadzają mi się 2 rzeczy;
1. Autobusy z tego przystanku jeżdżą na Dobrzec a nie Opatówek, Kampus itp.
2. Sawicka? A kto to?
1. Autobusy z tego przystanku jeżdżą na Dobrzec a nie Opatówek, Kampus itp.
2. Sawicka? A kto to?
g13k
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Może to te zapowiadane zmiany związane z Centrum Przesiadkowym na Majkowskiejgawronik13kalisz pisze: ↑1 gru 2017, o 19:26Nie zgadzają mi się 2 rzeczy;
1. Autobusy z tego przystanku jeżdżą na Dobrzec a nie Opatówek, Kampus itp.
2. Sawicka? A kto to?
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
A mi się nie zgadza gdzie jest czas pozostały do odjazdu? Wiemy coś więcej na temat ostatecznego zakresu wyświetlanych informacji? W innych miastach działa to tak, że jeżeli do przyjazdu autobusu pozostało niewiele to pokazuje pozostały czas w minutach, a kolejne - późniejsze kursy pokazuje z godziną odjazdu.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9031
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Nie wiem jak ci geniusze to zrobili ale przy Amber , podobnie jak na Harcerskiej, tablica pokazuje odjazdy z przystanku na przeciwko
Pomijając ze jest również Sawicka, S1 itp
I zgadzam się z Przemkiem co do minutników
Zobaczymy co będzie po testach
Pomijając ze jest również Sawicka, S1 itp
I zgadzam się z Przemkiem co do minutników
Zobaczymy co będzie po testach
g13k
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Chłopaki, to dopiero testy. We Wrocławiu to ze dwa miesiące trwało.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
W sumie racja. I skoro gawronik pisze, że na innej tablicy są pokazane minuty do odjazdu to widać, że taka opcja będzie.
I też tak na pokrzepienie naszych kaliskich serc, żeby nie było, że ciągle tylko tak do innych miast nawiązujemy, że jak to tam jest super i och ach, to w takim Poznaniu tablice montowali całkiem niedawno, ze dwa lata temu raptem, a na najbardziej obleganej trasie tramwajowej w mieście - PST, tablice dopiero teraz montują Także nie jest źle. Niech nam się Kalisz komunikacyjnie rozwija jak najlepiej
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
mogę się wypowiadać tylko o tym wyświetlaczu na Harcerskiej, który widziałem, ale po 1 nie rozumiem, czemu przy niektórych liniach nie ma jednej nazwy tylko ciągnie się wężyk... Powinny się wyświetlać numer/ostatni przystanek/godzina, a tak to trochę chaotycznie wygląda. A po 2 zarówno ten wężyk, jak i ten pod spodem ("techniczny") nie przesuwają się płynnie tak jak pasek w tv, ale w taki zacinający się sposób, co bardzo utrudnia przeczytanie i nie da się na to patrzeć
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Doszliśmy zgodnie do wniosku, że na razie tablice są testowane, dlatego też z ostatecznymi ocenami musimy się jeszcze trochę powstrzymaćANewDay pisze: ↑3 gru 2017, o 23:37mogę się wypowiadać tylko o tym wyświetlaczu na Harcerskiej, który widziałem, ale po 1 nie rozumiem, czemu przy niektórych liniach nie ma jednej nazwy tylko ciągnie się wężyk... Powinny się wyświetlać numer/ostatni przystanek/godzina, a tak to trochę chaotycznie wygląda. A po 2 zarówno ten wężyk, jak i ten pod spodem ("techniczny") nie przesuwają się płynnie tak jak pasek w tv, ale w taki zacinający się sposób, co bardzo utrudnia przeczytanie i nie da się na to patrzeć
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Jak tam na placu budowy, jak tam tablice i biletomaty? Wyrobią się ze wszystkim do piątku tj.15.12? czy i tu będą jakieś opóźnienia?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
A planów na przetrasowanie linii i skierowania ich na nowe centrum jak rozumiem jeszcze nie poznaliśmy?
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Nie. Z uzyskanych przeze mnie informacji (o których pisałem w dziale KPT), poznamy je dopiero w 2018 roku.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Mówiąc szczerze Jasiek tutaj akurat popieram krytykę ANewDay, oczywiście wiem dlaczego cała ta szopka na Majkowskiej powstaje, ponieważ bez niej nie byłoby nowych autobusów itp.
Jednak jak dla mnie zbyt bardzo cieszymy się nowymi autobusami oraz całą resztą tego projektu, zapominając o szczegółach...
Myślę że UE czy kto ktokolwiek kto nadał takie warunki a nie inne, myślę że nie zawarł w nich że centrum musi być akurat tam.
A ja osobiście myślę że w Kaliszu panuje powszechny burd** komunikacyjny szczególnie w centrum i warto byłoby zrobić takie centrum właśnie w centrum lub okolicy a nie w oddali od wszystkie gdzie w dodatku autobusy nie jeżdżą.
Oczywiście przytaczając słowo centrum powstaje problem gdzie by takie tam ulokować.
Jak dla mnie takie centrum mogłoby być po targowisku na nowym rynku lub przy skrz. Stawiszyńska,Warszawska,pl. Kilnskiego,3 Maja
Tam gdzie teraz trwa wyburzanie reszty pustostanów pod rzekomo parking.
I wtedy to by miało sens.
Rozwiązało by kłopotliwy problem komunikacji w centrum oraz cały ten projekt byłby realizowany.
Zamiast tego wybrano lokalizacje w czarnej Dup** jeszcze pytacie ciekawe co tam przedłużą?
W ostatnich konsultacjach przecież było że w Kaliszu trzeba linii które w miarę w najprostszy sposób dowiozą nas do celu a nie tak jak jest do dziś że chcesz dojechać z Wyszyńskiego na Szałe jedziesz pierw na centrum....
To to już wgl. będzie cyrk jeżeli dodatkowo te autobusy by tam śmigały.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Kiedyś była tu zajezdnia Kaliskich Linii Autobusowych, teraz miejsce to zmieniło się w węzeł komunikacyjny. Powstał tu spory parking dla aut osobowych i autobusów, ścieżka rowerowa, są stojaki na rowery i ogólnodostępna toaleta. Na kierowców aut osobowych czeka 40 darmowych miejsc parkingowych. Wszystko po to, by odciążyć zatłoczone centrum miasta.
Parkingi w centrum: dla autobusów KLA i innych przewoźników, a przede wszystkim dla samochodów osobowych są bardzo potrzebne. - Mamy problemy z parkowaniem autobusów, które nie mają gdzie w centrum miasta obsługiwać okolicznościowych przejazdów takich jak: pielgrzymki, wycieczki. Te miejsca notorycznie są zajmowane – mówi Marcin Fingas, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Znalezienie miejsca postojowego w centrum w niektórych porach wymaga kilkukrotnego krążenia po mieście. Od stycznia samochód będziemy mogli zostawić za darmo na terenie przy Majkowskiej. Dla aut osobowych stworzono 40 bezpłatnych miejsc parkingowych. - To parking w niedalekiej odległości od centrum. Tu bez problemu będzie można zaparkować samochód i np. skorzystać z komunikacji miejskiej – dodaje Marcin Fingas.
Po otwarciu węzła zostanie do niego dostosowana komunikacja miejska. - Uruchomimy ponad 60 kursów, które będą z tego miejsca odjeżdżały w kierunku centrum i w inne strony miasta – przekazuje zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Pomyślano również o rowerzystach. Jest tu stojak na 50 rowerów z samoobsługową stacją naprawy jednośladów. Powstało również 600 m ścieżki rowerowej łączącej węzeł z ul. Piłsudskiego. Koszt stworzenia tego małego centrum przesiadkowego to ponad 3 mln zł. Zadanie jest częścią większego projektu szacowanego na ponad 20 mln zł, z czego blisko 16 mln zł to unijne wsparcie. - W jego ramach kupiono 9 nowych autobusów: 5 hybrydowych MANów i 4 Scanie, a także zmodernizowano oświetlenie publiczne na osiedlach Dobrzec, Chmielnik i Majków.
Parkingi w centrum: dla autobusów KLA i innych przewoźników, a przede wszystkim dla samochodów osobowych są bardzo potrzebne. - Mamy problemy z parkowaniem autobusów, które nie mają gdzie w centrum miasta obsługiwać okolicznościowych przejazdów takich jak: pielgrzymki, wycieczki. Te miejsca notorycznie są zajmowane – mówi Marcin Fingas, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Znalezienie miejsca postojowego w centrum w niektórych porach wymaga kilkukrotnego krążenia po mieście. Od stycznia samochód będziemy mogli zostawić za darmo na terenie przy Majkowskiej. Dla aut osobowych stworzono 40 bezpłatnych miejsc parkingowych. - To parking w niedalekiej odległości od centrum. Tu bez problemu będzie można zaparkować samochód i np. skorzystać z komunikacji miejskiej – dodaje Marcin Fingas.
Po otwarciu węzła zostanie do niego dostosowana komunikacja miejska. - Uruchomimy ponad 60 kursów, które będą z tego miejsca odjeżdżały w kierunku centrum i w inne strony miasta – przekazuje zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Pomyślano również o rowerzystach. Jest tu stojak na 50 rowerów z samoobsługową stacją naprawy jednośladów. Powstało również 600 m ścieżki rowerowej łączącej węzeł z ul. Piłsudskiego. Koszt stworzenia tego małego centrum przesiadkowego to ponad 3 mln zł. Zadanie jest częścią większego projektu szacowanego na ponad 20 mln zł, z czego blisko 16 mln zł to unijne wsparcie. - W jego ramach kupiono 9 nowych autobusów: 5 hybrydowych MANów i 4 Scanie, a także zmodernizowano oświetlenie publiczne na osiedlach Dobrzec, Chmielnik i Majków.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Tylko ciekawe czy to nie chodzi o 60 kursów w ciągu tygodnia
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Dobre pytanie Swoją drogą na początku była chyba mowa, że z centrum będą mogli też korzyatać inni prywatni przewoźnicy autobusowi, ciekawe więc czy ostatecznie miasto się z nimi dogadało?
@Caspress
Chciałbyś zrobić centrum przesiadkowe po targowisku na Nowym Rynku, serio?
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9031
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Czyli niepotrzebnie tam dzisiaj szedłem?
Tablica z jednej strony płynnie idzie napis, z drugiej strony skacze
https://imgur.com/zHMwvJi
ten wzór z kostki to będą miejsca parkingowe?
Tablica z jednej strony płynnie idzie napis, z drugiej strony skacze
https://imgur.com/zHMwvJi
ten wzór z kostki to będą miejsca parkingowe?
g13k
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Oczywiście Przemku a co lepsze Targowisko?
Też jestem ciekaw tych 60 kursów
Pewnie chodzi o włożenie tam autobusów jadących przez Długosza-Złota
13 w jedną stronę robi 14 kursów 14x2 = 28
W pobliżu centrum śmiga jeszcze....
16 w jedną stronę robi 20 kursów 20x2= 40 ( Teoretycznie w stronę obozową robi 21 ale zaczyna z centrum więc jej nie liczę)
Mamy również 8
która robi po 4 kursy na relację a więc 8
No i jest jeszcze 16 ta niestety w tą stronę ma 2 relacje os. Majków oraz pętlę na bażanciej niestety większość sunie na Majków a więc...
Więc 16stka na bażancie obsługuje 3 raz x 2 = 6
Daje nam to wynik 82 kursów czyli że nawet nie wszystkie autobusy z okolicy zostaną tam przetrasowane?
Dodatkowo przez Długosza, Złotą śmigają nieliczne kursy PKSu z których niegdyś korzystałem na chwilę obecną są to 4 kursy w stronę Zagorzyna, a do Kalisza jest ich 5.
Ten parking zrobi sporawego psikusa Medixowi który niedawno wprowadził płatny parking
Też jestem ciekaw tych 60 kursów
Pewnie chodzi o włożenie tam autobusów jadących przez Długosza-Złota
13 w jedną stronę robi 14 kursów 14x2 = 28
W pobliżu centrum śmiga jeszcze....
16 w jedną stronę robi 20 kursów 20x2= 40 ( Teoretycznie w stronę obozową robi 21 ale zaczyna z centrum więc jej nie liczę)
Mamy również 8
która robi po 4 kursy na relację a więc 8
No i jest jeszcze 16 ta niestety w tą stronę ma 2 relacje os. Majków oraz pętlę na bażanciej niestety większość sunie na Majków a więc...
Więc 16stka na bażancie obsługuje 3 raz x 2 = 6
Daje nam to wynik 82 kursów czyli że nawet nie wszystkie autobusy z okolicy zostaną tam przetrasowane?
Dodatkowo przez Długosza, Złotą śmigają nieliczne kursy PKSu z których niegdyś korzystałem na chwilę obecną są to 4 kursy w stronę Zagorzyna, a do Kalisza jest ich 5.
Ten parking zrobi sporawego psikusa Medixowi który niedawno wprowadził płatny parking
Re: Centrum Przesiadkowe Majkowska
Caspress, myślę, że jestem na forum dość długo, a swoje zdanie na temat targowiska pod Tęczą wyrażałem na tyle często i w jednoznaczny sposób, że teraz nie powinieneś mieć wątpliwości czy "targowisko jest lepsze". Nie, nie jest, ale równie niedobrym pomysłem byłoby zrobienie z Nowego Rynku centrum przesiadkowego, jak to na Majkowskiej. W mojej ocenie to powinien być ładnie zagospodarowany plac z elementami małej architektury, bynajmniej nie w postaci wiat przystankowych centrum przesiadkowego