Kaliskie Linie Autobusowe
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
MAN-y oraz Scanie przejdą chrzest
http://www.kla.com.pl/new,661
http://www.kla.com.pl/new,661
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Trzeba przyznać że z pasem wygląda lepiej
I to o czym pisaliśmy wcześniej- brak jakiejś konsekwencji w naklejaniu. Dlaczego tutaj pas jest na standardowej wysokości a w Scaniach dużo niżej?
No i te kółka na "grzywie" też doklejone? Wcześniej ich chyba nie widziałem
Fot. Kalisz24INFO
I to o czym pisaliśmy wcześniej- brak jakiejś konsekwencji w naklejaniu. Dlaczego tutaj pas jest na standardowej wysokości a w Scaniach dużo niżej?
No i te kółka na "grzywie" też doklejone? Wcześniej ich chyba nie widziałem
Fot. Kalisz24INFO
- Załączniki
-
- FB_IMG_1512509070569.jpg (38.76 KiB) Przejrzano 4394 razy
g13k
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Moja osobista hierarchia piękna najnowych nabytów KLA:
1. Scania
2. Solaris
MilionPięćsetStoDziewięćset: Man
1. Scania
2. Solaris
MilionPięćsetStoDziewięćset: Man
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Ten pasek z nazwą "kaliskie linie..." mogli obniżyć tak aby był na wysokości tych łączeń.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Wtedy by musieli je porozcinać i byłyby raczej mało czytelne zobacz w Solarisie na łączeniach pionowych pasy są przecięte
g13k
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Każdy wie, że tam jest napisane, że to "Kaliskie Linie Autobusowe".gawronik13kalisz pisze: ↑6 gru 2017, o 09:20Wtedy by musieli je porozcinać i byłyby raczej mało czytelne zobacz w Solarisie na łączeniach pionowych pasy są przecięte
W Solarisach i Scaniach nie ma aż tylu łączeń co w MAN-ach.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Najnowocześniejsze i ekologiczne. Dziś na ulice Kalisza wyjedzie pięć autobusów MAN Lion's City Hybrid. Pojazdy bezpłatnie zawiozą dziś kaliszan na Mikołajkową imprezę na Głównym Rynku. To jednak nie oznacza, że jutro hybrydowe MAN-y pojawią się na zwykłych kursach.
Kalisz to jedno z pierwszych miast, które skorzysta z najnowocześniejszych rozwiązań w komunikacji – pojazdów hybrydowych. Lokalny ruch pasażerski w mieście cechuje stałe ruszanie i hamowanie. Taki sposób jazdy kosztuje nie tylko czas, lecz przede wszystkim wiele energii; energii, którą można wykorzystać dzięki odzyskiwaniu energii hamowania (rekuperacja). Podczas każdego procesu hamowania uwalniana jest energia, która w przypadku konwencjonalnych napędów pozostaje niewykorzystana. Innowacyjna technologia napędu hybrydowego magazynuje odzyskaną dzięki rekuperacji energię hamowania w kondensatorach wysokiej mocy, znajdujących się pod aerodynamiczną pokrywą na dachu autobusu. Zmagazynowana energia wykorzystywana jest ponownie do napędu silnika elektrycznego, np. w celu wolnego od emisji oraz hałasu ruszania na przystankach.
Autobus hybrydowy MAN zużywa nawet 30% mniej paliwa i oszczędza w ten sposób 10 000 l oleju napędowego rocznie – bilans, który odzwierciedla się również w emisji CO2: MAN Lion's City Hybrid obciąża środowisko w wymiarze nawet o 26 ton CO2 rocznie mniej, niż porównywalne autobusy miejskie, wyposażone w silniki konwencjonalne. Nowoczesny napęd hybrydowy nie tylko oszczędza środowisko i portfel, ale również podnosi komfort życia w centrach miast dzięki niższej emisji hałasu oraz spalin na przystankach.
Piec hybrydowych autobusów marki MAN dziś, 6 grudnia zawiozą dzieci i ich rodziców bezpłatnie na imprezę Mikołajkową przy Ratuszu. Jeden pojazd podczas kaliskich Mikołajek zostanie na Głównym Rynku, tak, by chętni kaliszanie mogli zobaczyć jego wnętrza.
Na regularne kursy hybrydy nie wyjadą już w czwartek, nie są jeszcze na to w pełni gotowe. Kiedy pojawią się na ulicach Kalisza? Najprawdopodobniej to kwestia tygodnia lub dwóch.
Przypomnijmy, hybrydowe MAN-y udało się zakupić dzięki wsparciu z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach projektu „Rozwój niskoemisyjnego systemu komunikacji miasta Kalisza w raz z modernizacją oświetlenia ulicznego zwiększająca jego energooszczędność”. Otrzymaliśmy 14 milionów 300 tysięcy złotych. Za te środki miasto m.in. kupiło pięć hybryd i cztery autobusy marki SCANIA - diesli z silnikami EURO VI. Scanie również nie wyjechały jeszcze na regularne kursy. Ma to nastąpić w najbliższych dniach.
Zakup tych 9 autobusów to jeden z elementów programu. W ramach tego zadania przy ul. Majkowskiej powstaje węzeł przesiadkowy, ścieżka rowerowa, a trzy przystanki zostały wyposażone w tablice informacji dynamicznej i w biletomaty. Te mają działać do 15 grudnia.
Kalisz to jedno z pierwszych miast, które skorzysta z najnowocześniejszych rozwiązań w komunikacji – pojazdów hybrydowych. Lokalny ruch pasażerski w mieście cechuje stałe ruszanie i hamowanie. Taki sposób jazdy kosztuje nie tylko czas, lecz przede wszystkim wiele energii; energii, którą można wykorzystać dzięki odzyskiwaniu energii hamowania (rekuperacja). Podczas każdego procesu hamowania uwalniana jest energia, która w przypadku konwencjonalnych napędów pozostaje niewykorzystana. Innowacyjna technologia napędu hybrydowego magazynuje odzyskaną dzięki rekuperacji energię hamowania w kondensatorach wysokiej mocy, znajdujących się pod aerodynamiczną pokrywą na dachu autobusu. Zmagazynowana energia wykorzystywana jest ponownie do napędu silnika elektrycznego, np. w celu wolnego od emisji oraz hałasu ruszania na przystankach.
Autobus hybrydowy MAN zużywa nawet 30% mniej paliwa i oszczędza w ten sposób 10 000 l oleju napędowego rocznie – bilans, który odzwierciedla się również w emisji CO2: MAN Lion's City Hybrid obciąża środowisko w wymiarze nawet o 26 ton CO2 rocznie mniej, niż porównywalne autobusy miejskie, wyposażone w silniki konwencjonalne. Nowoczesny napęd hybrydowy nie tylko oszczędza środowisko i portfel, ale również podnosi komfort życia w centrach miast dzięki niższej emisji hałasu oraz spalin na przystankach.
Piec hybrydowych autobusów marki MAN dziś, 6 grudnia zawiozą dzieci i ich rodziców bezpłatnie na imprezę Mikołajkową przy Ratuszu. Jeden pojazd podczas kaliskich Mikołajek zostanie na Głównym Rynku, tak, by chętni kaliszanie mogli zobaczyć jego wnętrza.
Na regularne kursy hybrydy nie wyjadą już w czwartek, nie są jeszcze na to w pełni gotowe. Kiedy pojawią się na ulicach Kalisza? Najprawdopodobniej to kwestia tygodnia lub dwóch.
Przypomnijmy, hybrydowe MAN-y udało się zakupić dzięki wsparciu z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach projektu „Rozwój niskoemisyjnego systemu komunikacji miasta Kalisza w raz z modernizacją oświetlenia ulicznego zwiększająca jego energooszczędność”. Otrzymaliśmy 14 milionów 300 tysięcy złotych. Za te środki miasto m.in. kupiło pięć hybryd i cztery autobusy marki SCANIA - diesli z silnikami EURO VI. Scanie również nie wyjechały jeszcze na regularne kursy. Ma to nastąpić w najbliższych dniach.
Zakup tych 9 autobusów to jeden z elementów programu. W ramach tego zadania przy ul. Majkowskiej powstaje węzeł przesiadkowy, ścieżka rowerowa, a trzy przystanki zostały wyposażone w tablice informacji dynamicznej i w biletomaty. Te mają działać do 15 grudnia.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Orientuje się ktoś czy dzisiejsze linie na Mikołajki cieszyły się dobrą frekwencją?
- ochotnik
- Użytkownik
- Posty: 2004
- Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
- GG: 9270210
- Lokalizacja: Śródmieście I
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Jechałem przez Legionów i w autobusie było około 20 osób. Trudno te kursy nazwać jakąś linią , bardziej to była przejażdżka
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Na 15 do Skalmierzyc przed chwilą jechała nowa Scania
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
cyt. za: http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57097.htmlMennica Polska rozpoczęła montowanie we wrocławskich autobusach i tramwajach 3300 nowych kasowników biletowych z funkcją odczytywania karty płatniczej. Zastąpią ponad osiemset biletomatów w pojazdach. Od 8 marca przyszłego roku Wrocław będzie pierwszym dużym miastem w Polsce, w którym do jeżdżenia komunikacją miejską wystarczy karta płatnicza.
Ciekawe kiedy przyjdzie kolej na nas Płatność kartą za przejazd wydaje się napraedę bardzo fajną opcją, byleby tylko było bezpiecznie
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Robione na szybko, więc sorry za jakość
Wyjechały i od razu na kursy podmiejske, znaczy system biletowy sprawny
Wyjechały i od razu na kursy podmiejske, znaczy system biletowy sprawny
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
A skąd w końcu ta różnica jeżeli chodzi o czcionkę (a w zasadzie jasność) numeru linii oraz jej przebiegu? Wygląda to trochę dziwnie.
- ochotnik
- Użytkownik
- Posty: 2004
- Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
- GG: 9270210
- Lokalizacja: Śródmieście I
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Technologia wykonania tablic, aczkolwiek wieczorem kontrast jest mniejszy. Te - wyświetlające kraniec są wykonane w technologii flip -dot, tzn. zamiast diod led są klapki, jak w starych tablicach, z tym że w odróżnieniu od starych każda jest oddzielnie podświetlana, a numer to standardowa tablica LED, tylko że wyświetla napisy na biało.
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Dlaczego nie poprawią Solarisów żeby też działały jak Scanie?
Tutaj odp ratusza odnośnie systemu
Tutaj odp ratusza odnośnie systemu
- Załączniki
-
- 20171209_133616.png (246.04 KiB) Przejrzano 4012 razy
g13k
- ochotnik
- Użytkownik
- Posty: 2004
- Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
- GG: 9270210
- Lokalizacja: Śródmieście I
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Miasto ma jak najbardziej rację. Jak się coś komuś zleca i za to płaci, to trzeba wymagać wykonania usługi. Do fryzjera się z własnymi nożyczkami nie chodzi.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Czyli to nie jest żaden błąd? No nie powiecie mi, że to nie wygląda co najmniej dziwnie Dlaczego więc w Poznaniu czegoś takiego nie ma w nowych Solarisach? Po prostu miasto chciało inne wyświetlacze?ochotnik pisze: ↑9 gru 2017, o 13:31Technologia wykonania tablic, aczkolwiek wieczorem kontrast jest mniejszy. Te - wyświetlające kraniec są wykonane w technologii flip -dot, tzn. zamiast diod led są klapki, jak w starych tablicach, z tym że w odróżnieniu od starych każda jest oddzielnie podświetlana, a numer to standardowa tablica LED, tylko że wyświetla napisy na biało.
- ochotnik
- Użytkownik
- Posty: 2004
- Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
- GG: 9270210
- Lokalizacja: Śródmieście I
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
To żadnen błąd:
http://pixel.pl/pl/pdl16x112-15-rgb/
Tak było w przetargu i takie preferuje KLA. Zaletą tych tablic jest energooszczędność i to, że wprowadzony napis utrzymuje się do momentu, gdy się go nie zmieni oraz dobra widoczność napisu, gdy jest ciemno z powodu podświetlenia, a także dużo nizsza awaryjność od tablic LED. Wyjątkiem jest biały napis, który jest wykonany w zwykłej technologii LED. Wadą tego rozwiązanie jest to, że nie można dynamicznie zmieniać napisów, bo zmiana trwa kilka sekund (chociaż w zasadzie jes to to możliwe, tylko nie wiem jakby było z żywotnością), ale można również wyświetlać animowaną zawartość.. Te tablice klapkowe mają dokładnie taką samą rozdzielczość jak jej LED-owe odpowiedniki.
http://pixel.pl/pl/pdl16x112-15-rgb/
Tak było w przetargu i takie preferuje KLA. Zaletą tych tablic jest energooszczędność i to, że wprowadzony napis utrzymuje się do momentu, gdy się go nie zmieni oraz dobra widoczność napisu, gdy jest ciemno z powodu podświetlenia, a także dużo nizsza awaryjność od tablic LED. Wyjątkiem jest biały napis, który jest wykonany w zwykłej technologii LED. Wadą tego rozwiązanie jest to, że nie można dynamicznie zmieniać napisów, bo zmiana trwa kilka sekund (chociaż w zasadzie jes to to możliwe, tylko nie wiem jakby było z żywotnością), ale można również wyświetlać animowaną zawartość.. Te tablice klapkowe mają dokładnie taką samą rozdzielczość jak jej LED-owe odpowiedniki.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Moim zdaniem nie wygląda to estetycznie a wieczorem wręcz białe cyfry dominują tak bardzo, że z daleka numer jest nieczytelny.Szkoda, że kupiono takie dziwolągi zamiast trzymać się jednej technologii.
Solarisy z bursztynowymi ledami zdecydowanie ładniejsze moim zdaniem.
Solarisy z bursztynowymi ledami zdecydowanie ładniejsze moim zdaniem.