DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Problemem jest to, że w Kaliszu nie ma nikogo z włodarzy, kto miałby jaja. Zgadzam się co do tego wpisu K-Mana odnośnie Nowego Rynku. W Kaliszu, liczy się polityka, nie miasto. Przykre to, ale prawdziwe.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Radni apelują do ministra w sprawie krajowej "25"
Kaliscy radni apelują do ministra infrastruktury, by projektowana obwodnica miasta przebiegała poza granicami Kalisza. Specjalne stanowisko podjęli na ostatniej sesji i jest to efekt przeprowadzonych we wrześniu konsultacji społecznych. Tę opcję poparł także prezydent Grzegorz Sapiński, który tłumaczył, że do momentu kiedy nie było takiej koncepcji uważał, że lepszym złem będzie poprowadzenie krajówki przez miasto. Skoro jednak pojawiła się inna możliwość, to trzeba za nią lobbować.
Konsultacje dotyczące możliwych przebiegów DK25 były burzliwe. I przyciągnęły największą liczbę mieszkańców ze wszystkich tego typu spotkań organizowanych w ostatnich latach. Z przedstawionych trzech wariantów większość opowiedziała się za wyprowadzeniem „25” poza granice administracyjne Kalisza. Podobne zdanie mają kaliscy radni, którzy wystosowali specjalne pismo do ministra infrastruktury.
"Rada Miejska Kalisza wnosi o uznanie za jedynie możliwy wariant przebiegu nowej drogi poza granicami administracyjnymi Kalisza. Przeprowadzona analiza uwarunkowań jednoznacznie pokazuje, że realizacja drogi w mieście jest rozwiązaniem, które przyczyni się do spotęgowania istniejących negatywnych czynników, a w konsekwencji znacznie obniży jakoś życia mieszkańców Kalisza. Obecnie największym problemem miasta jest stan powietrza. Realizacja inwestycji polegającej na budowie obwodnicy pozwoli na wyprowadzenie znaczącej części ruchu tranzytowego i odciążenie głównych kaliskich arterii komunikacyjnych. Zmniejszenie ruchu w konsekwencji skróci czas dojazdu, a w tym kosztów, poprawi warunki ruchu, wpłynie na ułatwienie włączania się do ruchu pojazdów z ulic podporządkowanych, podniesie bezpieczeństwo i usprawni działalność komunikacji miejskiej" – brzmi część apelu do ministra, który na czwartkowej sesji odczytał Andrzej Plichta, przewodniczący Rady Miejskiej Kalisza.
Dwa pierwsze warianty to raczej przebudowa istniejącej do tej pory DK25. Jeden z nich zakładał m.in. budowę dwupasmowej jezdni od Ostrowa Wielkopolskiego do Kalisza i od Kalisza do Konina, przy czym przez nasze miasto miała przebiegać jednopasmówka. I jak mówił Grzegorz Sapiński, do momentu kiedy nie było trzeciej wersji, był właśnie za tym rozwiązaniem. Kiedy okazało się, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest w stanie zaproponować trzecie rozwiązanie, wyprowadzające drogę poza Kalisz, stał się zwolennikiem takiego projektu. - Jest ze wszech miar ważne dla naszego miasta, żebyśmy nie burzyli naszych mieszkańców, żeby droga została poprowadzona przez pola, żebyśmy mogli wykupione tereny pod cmentarz przeznaczyć na cmentarz, żebyśmy mogli robić przygotowania dla możliwości budowania mieszkań w tej części między ulicami Poligonową, Poznańską a dzisiejszą pseudo obwodnicą. A nie żebyśmy przez Kalisz poprowadzili obwodnicę Kościelnej Wsi – mówił włodarz. - My tu jesteśmy nie dla interesów naszych sąsiadów, a tylko dla interesów naszego miasta, czy się to komuś podoba czy nie. A nasi sąsiedzi, wierzcie mi, tyle zyskują na tym, że Kalisz ciągnie cały region, że chyba mogą się też pochylić w naszą stronę i nawet cień nie powinien przebiegać zastanowienia przez naszą twarz, tylko powinniśmy zawsze walczyć o interesy naszego miasta.
Trzecia koncepcja zakłada częściowy przebieg drogi obecnym korytarzem, a 2/3 drogi nowo wytyczonym szlakiem – przez powiat pleszewski, a dalej kaliski i tereny gmin: Stawiszyn, Żelazków i Blizanów. Według GDDKiA pod koniec 2018 roku powinna być gotowa dokumentacja pozwalająca na rozpoczęcie inwestycji.
Kaliscy radni apelują do ministra infrastruktury, by projektowana obwodnica miasta przebiegała poza granicami Kalisza. Specjalne stanowisko podjęli na ostatniej sesji i jest to efekt przeprowadzonych we wrześniu konsultacji społecznych. Tę opcję poparł także prezydent Grzegorz Sapiński, który tłumaczył, że do momentu kiedy nie było takiej koncepcji uważał, że lepszym złem będzie poprowadzenie krajówki przez miasto. Skoro jednak pojawiła się inna możliwość, to trzeba za nią lobbować.
Konsultacje dotyczące możliwych przebiegów DK25 były burzliwe. I przyciągnęły największą liczbę mieszkańców ze wszystkich tego typu spotkań organizowanych w ostatnich latach. Z przedstawionych trzech wariantów większość opowiedziała się za wyprowadzeniem „25” poza granice administracyjne Kalisza. Podobne zdanie mają kaliscy radni, którzy wystosowali specjalne pismo do ministra infrastruktury.
"Rada Miejska Kalisza wnosi o uznanie za jedynie możliwy wariant przebiegu nowej drogi poza granicami administracyjnymi Kalisza. Przeprowadzona analiza uwarunkowań jednoznacznie pokazuje, że realizacja drogi w mieście jest rozwiązaniem, które przyczyni się do spotęgowania istniejących negatywnych czynników, a w konsekwencji znacznie obniży jakoś życia mieszkańców Kalisza. Obecnie największym problemem miasta jest stan powietrza. Realizacja inwestycji polegającej na budowie obwodnicy pozwoli na wyprowadzenie znaczącej części ruchu tranzytowego i odciążenie głównych kaliskich arterii komunikacyjnych. Zmniejszenie ruchu w konsekwencji skróci czas dojazdu, a w tym kosztów, poprawi warunki ruchu, wpłynie na ułatwienie włączania się do ruchu pojazdów z ulic podporządkowanych, podniesie bezpieczeństwo i usprawni działalność komunikacji miejskiej" – brzmi część apelu do ministra, który na czwartkowej sesji odczytał Andrzej Plichta, przewodniczący Rady Miejskiej Kalisza.
Dwa pierwsze warianty to raczej przebudowa istniejącej do tej pory DK25. Jeden z nich zakładał m.in. budowę dwupasmowej jezdni od Ostrowa Wielkopolskiego do Kalisza i od Kalisza do Konina, przy czym przez nasze miasto miała przebiegać jednopasmówka. I jak mówił Grzegorz Sapiński, do momentu kiedy nie było trzeciej wersji, był właśnie za tym rozwiązaniem. Kiedy okazało się, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest w stanie zaproponować trzecie rozwiązanie, wyprowadzające drogę poza Kalisz, stał się zwolennikiem takiego projektu. - Jest ze wszech miar ważne dla naszego miasta, żebyśmy nie burzyli naszych mieszkańców, żeby droga została poprowadzona przez pola, żebyśmy mogli wykupione tereny pod cmentarz przeznaczyć na cmentarz, żebyśmy mogli robić przygotowania dla możliwości budowania mieszkań w tej części między ulicami Poligonową, Poznańską a dzisiejszą pseudo obwodnicą. A nie żebyśmy przez Kalisz poprowadzili obwodnicę Kościelnej Wsi – mówił włodarz. - My tu jesteśmy nie dla interesów naszych sąsiadów, a tylko dla interesów naszego miasta, czy się to komuś podoba czy nie. A nasi sąsiedzi, wierzcie mi, tyle zyskują na tym, że Kalisz ciągnie cały region, że chyba mogą się też pochylić w naszą stronę i nawet cień nie powinien przebiegać zastanowienia przez naszą twarz, tylko powinniśmy zawsze walczyć o interesy naszego miasta.
Trzecia koncepcja zakłada częściowy przebieg drogi obecnym korytarzem, a 2/3 drogi nowo wytyczonym szlakiem – przez powiat pleszewski, a dalej kaliski i tereny gmin: Stawiszyn, Żelazków i Blizanów. Według GDDKiA pod koniec 2018 roku powinna być gotowa dokumentacja pozwalająca na rozpoczęcie inwestycji.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Niestety stara ekipa też pewnie by wybrała ten wariant. Trzeba pamiętać, gdzie chcieli dworzec KDP. Ja nie widzę nikogo na kogo można by głosować. Ta obwodnica najlepiej to pokazuje.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nie wyburzą domów w Kaliszu to wyburzą w sąsiednich miejscowościach.Za chwilę o to samo czyli przesunięcie drogi do Kalisza zaapelują radni tychże miejscowości.Nie jest przecież prawdą, że obwodnica w całości pójdzie przez pola stając się niekolizyjną obwodnicą.
Gdyby ta obwodnica zaczynała się w Ociążu i kończyła w rejonie Opatówka przecinając "25" można byłoby lobbować takie rozwiązanie bo to by faktycznie oznaczało wyprowadzenie tranzytu poza miasto.
W takiej sytuacji o zagospodarowaniu terenów inwestycyjnych w okolicach Castoramy możemy zapomnieć.
Gdyby ta obwodnica zaczynała się w Ociążu i kończyła w rejonie Opatówka przecinając "25" można byłoby lobbować takie rozwiązanie bo to by faktycznie oznaczało wyprowadzenie tranzytu poza miasto.
W takiej sytuacji o zagospodarowaniu terenów inwestycyjnych w okolicach Castoramy możemy zapomnieć.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
ale po co byla ta konferencja PO i gadanie o 4. wariancie?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Dokładnie tak, wariant wyprowadzenia obwodnicy za miasto, to koniec rozwoju terenów inwestycyjnych w okolicach Castoramy, i dalsza spychlogia miasta, do którego nigdy żadna S nie zostanie doprowadzona....Pawel pisze: ↑29 wrz 2017, o 16:01Nie wyburzą domów w Kaliszu to wyburzą w sąsiednich miejscowościach.Za chwilę o to samo czyli przesunięcie drogi do Kalisza zaapelują radni tychże miejscowości.Nie jest przecież prawdą, że obwodnica w całości pójdzie przez pola stając się niekolizyjną obwodnicą.
Gdyby ta obwodnica zaczynała się w Ociążu i kończyła w rejonie Opatówka przecinając "25" można byłoby lobbować takie rozwiązanie bo to by faktycznie oznaczało wyprowadzenie tranzytu poza miasto.
W takiej sytuacji o zagospodarowaniu terenów inwestycyjnych w okolicach Castoramy możemy zapomnieć.
Swoją drogą Pan Sapiński zapoowiadał w tej kadencji zrobienie lub zaczęcie budowy drogi do Poznańskiej, co ozn że ta kadencja już jest stracona w tym temacie.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
tak naprawdę jedynym konfliktowym odcinkiem jest okolica Dobrzeckiej, więc nie rozumiem czemu przez dosłownie kilka budynków cała inwestycja ma przejść nam koło nosa...
jestem strasznie rozczarowany, że wszyscy opowiedzieli się za żółtym po co była więc dyskusja i jakiekolwiek konsultacje...
jestem strasznie rozczarowany, że wszyscy opowiedzieli się za żółtym po co była więc dyskusja i jakiekolwiek konsultacje...
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tym bardziej że przedłużenie obwodnicy od Castoramy miało właśnie iść koło kościoła na Dobrzecu. I gdyby nie seminarium które oprotestowało przebieg w okolicy Złotej (łącznik obwodnicy miał być za seminarium patrząc od strony miasta) dawno by to było zrobione z wykorzystaniem funduszy unijnych.
Cała sprawa z wyborem za żółtym jest dość podejrzana - nocna ankieta która wywindowała wynik żółtego wariantu.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nie widziałem tego tutaj
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LCFQYqMRawA&t=360s[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LCFQYqMRawA&t=360s[/youtube]
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
http://wlkp24.info/mieszkancy-czekanowa ... mi-gddkia/ GDDKiA spotkała się z mieszkańcami Czekanowa w sprawie DK25
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nawet z artykułu wyrzucono Kalisz i jest to droga łącząca Ostrów z Koninem...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
W tamtych regionach chyba od początku tak pisali. Tylko u nas się liże dupe Ostrowowi i się o nich nie zapomina, mówi się o aglomeracji kalisko ostrowskiej i o jej rozwoju a zapomina się po prostu o Kaliszu.
Nawet na nowych "klaskaczach" rozdawanych na meczach MKSu widnieje logo aglomeracji które raczej tam nie ma nic wspólnego...
Nawet na nowych "klaskaczach" rozdawanych na meczach MKSu widnieje logo aglomeracji które raczej tam nie ma nic wspólnego...
g13k
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Trzeba zmienić nazwę wątku na :"DK25 Ostrów-Konin" i przenieść do inwestycji w regionie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Ale czy nie mamy tego na własne życzenie ?
Na razie to zbyt radykalny krok. Poczekajmy na to, która wersja projektu przejdzie.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No, ale kto by 3 lata temu przewidział, że ludzie którym powierzyliśmy to miasto nie będą działali w jego interesie?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
"Budowa odcinka DK 25 od węzła drogowego w rejonie Al. Wojska Polskiego do
ul. Poznańskiej w Kaliszu - w związku z nie przyznaniem dofinansowania ze
środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata
2014 - 2020, skrócony zostanie okres realizacji do 2017 r., w związku z czym zadanie
wykreślone zostanie z WPF. "
Projekt WPF miasta Kalisza
ul. Poznańskiej w Kaliszu - w związku z nie przyznaniem dofinansowania ze
środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata
2014 - 2020, skrócony zostanie okres realizacji do 2017 r., w związku z czym zadanie
wykreślone zostanie z WPF. "
Projekt WPF miasta Kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Gdzie jest ten zapis?
... w związku z czym zadanie
wykreślone zostanie z WPF. "
... w związku z czym zadanie
wykreślone zostanie z WPF. "
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
I na co były te niebiesko-żółto-czerwono-wariantowe kłótnie? Drogi nie będzie. Na razie...
PO odz. Kalisz/ FacebookPrawo i Sprawiedliwość chyba nie chce, żeby Miasto Kalisz się rozwijało. Posłowie tej partii wykreślili dodatkowe pieniądze na budowę czteropasmówki z Kalisza do autostrady #A2 i Ostrowa. Głosowali także ci "kaliscy" parlamentarzyści: Piotr Kaleta, Joanna Lichocka, Tomasz Ławniczak - Poseł na Sejm RP, Jan Mosiński- Poseł na Sejm RP i Andżelika Możdżanowska. Ciekawe co na to PiSowski prezydent Kalisza i radni z tej partii...
g13k