DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tak czy inaczej byłaby to olbrzymia strata najlepszych terenów inwestycyjnych w mieście.
Gdyby nawet zbudowano drogę 1x1 od Castoramy do Dobrzeckiej, byłaby to zwykła ulica zbiorcza, która dla potencjalnych inwestorów zupełnie nie byłaby atrakcyjna, a nawet jeśli to nasze ulice nadal byłyby rozjeżdżane przez firmy ulokowane w okolicach Inwestorskiej. Tak więc Wojska Polskiego, Podmiejska, Stanczukowskiego, Piłsudskiego itd. nadal z tirami.
Gdyby nawet zbudowano drogę 1x1 od Castoramy do Dobrzeckiej, byłaby to zwykła ulica zbiorcza, która dla potencjalnych inwestorów zupełnie nie byłaby atrakcyjna, a nawet jeśli to nasze ulice nadal byłyby rozjeżdżane przez firmy ulokowane w okolicach Inwestorskiej. Tak więc Wojska Polskiego, Podmiejska, Stanczukowskiego, Piłsudskiego itd. nadal z tirami.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Mniejsza o atrakcyjność dla inwestorów - wpięcie tej ulicy w lokalną Dobrzecką i potem w Stańczukowskiego to zwiększenie tam ruchu itd.
Tak czy inaczej bawi mnie ta niekonsekwencja :
a/ nie chcemy budować DK25 w tym rejonie z uwagi na bliskość zabudowy ( ten obszar jest jedynym w Kaliszu gdzie miałaby być blisko zabudowań, na pozostałym odcinku nie ma konfliktu )
b/ i tak chcemy w tym rejonie Dobrzeca kiedyś budować drogę o dużym natężeniu ruchu
Tak czy inaczej bawi mnie ta niekonsekwencja :
a/ nie chcemy budować DK25 w tym rejonie z uwagi na bliskość zabudowy ( ten obszar jest jedynym w Kaliszu gdzie miałaby być blisko zabudowań, na pozostałym odcinku nie ma konfliktu )
b/ i tak chcemy w tym rejonie Dobrzeca kiedyś budować drogę o dużym natężeniu ruchu
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Dajcie spokój już z tym pocieszaniem się byle gównem. Kalisz zasługuję na drogę z prawdziwego zdarzenia, a nie hurraoptymizm pseudo włodarzy, którzy w zamian za to obiecują w dalekiej przyszłości zbudowanie pseudo uliczki o randze uliczki osiedlowej. Inne miasta budują na potęgę tylko my jesteśmy w czarnej dupie i mówi nam się, że będzie wszystko fajnie. W czym jesteśmy gorsi od wielu innych miasta (czasem nawet trzykrotnie mniejszych od Kalisza)?
Droga musi iść według pierwotnego planu czyli właśnie od Castoramy.
Jeśli nie pójdzie to można się ogłosić nie tylko najstarszym miastem w Polsce, ale też najbardziej wydymanym miastem w Polsce o randze niższej niż choćby Jarocin.
Droga musi iść według pierwotnego planu czyli właśnie od Castoramy.
Jeśli nie pójdzie to można się ogłosić nie tylko najstarszym miastem w Polsce, ale też najbardziej wydymanym miastem w Polsce o randze niższej niż choćby Jarocin.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zgodnie z art.19 punkt 5 Ustawy o drogach publicznych w granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta.milo pisze: ↑13 wrz 2017, o 08:55Należy liczyć 15 % z tej sumy czyli maksymalne dofinansowanie ze strony państwowo/unijnej.dybek pisze: ↑13 wrz 2017, o 08:22W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Jeśli tak to o jakiej kwocie mniej więcej jest mowa - 50 milionów, 200 milionów, 300 milionów ? Koszty zależą zapewne od tego ile gruntów trzeba wykupić, ile będzie mostów, wiaduktów i węzłów na trasie.
Na konsultacjach prezydent w ogóle nie wspomniał o tym, tylko o konieczności utrzymania drogi - być może są jakieś odmienne ustalenia co do pokrycia kosztów budowy.
Jednak droga GP Ostrów-Konin to nietypowy przypadek. Inwestorem jest przecież Skarb Państwa - GDDKiA, nie Miasto! Załóżmy, że realizowany jest Wariant 1 lub 2. Dochodzi do przetargu. Czy wtedy GDDKiA ogłosiłaby przetarg na całą drogę (Ostrów-Konin), czy tylko na odcinki poza granicami Kalisza, pozostawiając niedokończoną część do realizacji miastu?
-
- Użytkownik
- Posty: 3679
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Psim obowiązkiem kolejnych prezydentów było staranie się, żeby na kaliskim odcinku droga 25 była klasy S! To jest jedyne sensowne rozwiązanie tej sprawy, ale żaden nawet się nie zająknął.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
U nas jakby im zaproponowali Drogę wojewódzką 1974 to by nawet nie zająknęli Więc ciężko o S wymagać.kaliszanin2 pisze: ↑13 wrz 2017, o 17:28Psim obowiązkiem kolejnych prezydentów było staranie się, żeby na kaliskim odcinku droga 25 była klasy S! To jest jedyne sensowne rozwiązanie tej sprawy, ale żaden nawet się nie zająknął.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Całość będzie finansowana z budżetu inwestora czyli GDDKiA (która i tak 85 % środków będzie miała zrefundowane z EU). Tylko pozostaje teraz kwestia dalszego utrzymania drogi. Jeżeli powstała by droga klasy GP, to Kalisz jako miasto na prawach powiatu będzie ponosić koszty na utrzymanie/remonty drogi, dlatego trzeba lobbować o drogę klasy S jakby przeszedł wariant 1 lub 2.dybek pisze: ↑13 wrz 2017, o 08:22W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Jeśli tak to o jakiej kwocie mniej więcej jest mowa - 50 milionów, 200 milionów, 300 milionów ? Koszty zależą zapewne od tego ile gruntów trzeba wykupić, ile będzie mostów, wiaduktów i węzłów na trasie.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zobaczcie jaki przekręt w ankiecie na faktach. Do wczoraj znacznie prowadził wariant niebieski, dziś z rana już 74% na żółty - http://faktykaliskie.pl/ankiety/dk-25/
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nocne głosowaniajasiek20 pisze: ↑14 wrz 2017, o 08:57Zobaczcie jaki przekręt w ankiecie na faktach. Do wczoraj znacznie prowadził wariant niebieski, dziś z rana już 74% na żółty - http://faktykaliskie.pl/ankiety/dk-25/
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2017, o 09:49 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zmienne IP. Na starym kompie także można było głosować kilkadziesiąt razy w podobnych ankietach. Wystarczyło poklikać myszką
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
W wynikach oprócz procentów przydałby się wykres ilości głosów w funkcji czasu za każdą opcją - wtedy by było widać, że coś ktoś nabroił.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Mysle ze to glosowanie to spisek miedzynarodowy.
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
To jest już parodia, kilka domów na dobrzecu nie można wyburzyć, ale np. na Białej Panieńskiej chcą zrobić węzeł w środku wsi, zamiast gdzieś w polu, to jest mądrość?! Ile zabudowań trzeba będzie tam zniszczyć...
W Zbiersku jest tyle pustego pola pod lasem akurat na węzeł...
W Zbiersku jest tyle pustego pola pod lasem akurat na węzeł...
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
O dziwo wyjątkowo tutaj masz rację, wynik zmienił się diametralnie pomiędzy 24 a 8. Pewnie głosy z USA, no bo raczej ludzie w Kaliszu o tej porze śpią lub mają ciekawsze zajęcia niż głosowanie
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
to ja już wolę, żeby żadnej drogi nie bylo
-
- Użytkownik
- Posty: 3679
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Obyś nie wykrakał. Kalisz nie chce drogi w granicach miasta, a gminy na swoim terenie. Poza tym droga nie ma zapewnionego finansowania (jest na liście rezerwowej)
Wracając do wariantów – nie ma idealnego.
Opowiedziałem się za drugim i podtrzymuję zdanie, że jest najkorzystniejszy, a dokładniej to kompilacja wariantów 1 i 2 byłaby najkorzystniejsza, ale gdyby wariant 3 zmodyfikować (przesunąć rozwidlenie w kier. Kalisza poprzez wykorzystanie części obwodnicy NS) miałbym większe wątpliwości, który wybrać.
Nie popadajmy też w paranoję, Wybór wariantu 3 to jeszcze nie tragedia. Zbrodnią byłaby dopiero decyzja o przeznaczeniu na inne cele niż droga, korytarza łączącego węzeł przy Castoramie z ul. Poznańską.
Droga łącząca bezpośrednio węzeł przy Castoramie z ul. Poznańską powinna powstać niezależnie od ewentualnej drogi omijającej miasto. Jest konieczna dla odciążenia ulic centrum miasta, oraz warunkuje rozwój Kalisza w kier. zachodnim (w klinie Wojska Polskiego- Poznańska ) Nie można przecież intensywnie rozwijać miasta w kier. w którym nie planuje się żadnych ważnych dróg!
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
tylko nie rozumiesz jednego, dla obecnej władzy wariant 3. od razu wyklucza jakiekolwiek powstanie drogi łączącej Castoramę z Poznańską, a zawsze będzie argument, że "obwodnica" już jest. Musimy pamiętać, że tak naprawdę ta droga jest dla NAS bardziej ważna niż dla kogokolwiek innego, tranzyty i tak wybiorą częściej S11, S8 czy A2, a my i tak nie będziemy mieli korzystnego do tych dróg dojazdu. Poza tym cały czas podkreślam, że ruch między Kaliszem a Ostrowem jest w dużej mierze osobowy i się wcale nie zmniejszy, a te osoby będą nadal korzystać ze starej drogi, a nie wariantu 3.
Problem jest cały czas w tym, że wariant 3 nie będzie służył mieszkańców ani ułatwiał im wydostania się z miasta, tak naprawdę każdy będzie jeździł starymi drogami, bo nikt nie będzie nadrabiał km, żeby wjechać na "obwodnicę". Wariant 3. jest niepraktyczny i bezsensowny na tę chwilę.
Co innego gdyby wybudować drogę od Castoramy, a w odległej przyszłości pokusić się o wariant omijający miasto dalej... Ale w tej kolejności na pewno to się nie stanie.
Problem jest cały czas w tym, że wariant 3 nie będzie służył mieszkańców ani ułatwiał im wydostania się z miasta, tak naprawdę każdy będzie jeździł starymi drogami, bo nikt nie będzie nadrabiał km, żeby wjechać na "obwodnicę". Wariant 3. jest niepraktyczny i bezsensowny na tę chwilę.
Co innego gdyby wybudować drogę od Castoramy, a w odległej przyszłości pokusić się o wariant omijający miasto dalej... Ale w tej kolejności na pewno to się nie stanie.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Śmieszy mnie to że Pan Sapiński walczył o obwodnice przy Catoramie, a teraz jest za wariantem 3.
Myślę że czas wybrać kogoś kto załatwi nam to. Obecne władze w swoich działaniach okazały się nie udolne, źle przygotowując wniosek.
W ogole wiadomo w jakich latach przewidziana jest relizacja????
Wariant bliżej centrum wydaje się korzystniejszy dla miasta, natomast finansowo dla miasta, najlepiej obowdnica nie w jego granicach pewnie...
Żenada miasto na prawach powiatu nadal nie ma kawałka obwodnicy
Myślę że czas wybrać kogoś kto załatwi nam to. Obecne władze w swoich działaniach okazały się nie udolne, źle przygotowując wniosek.
W ogole wiadomo w jakich latach przewidziana jest relizacja????
Wariant bliżej centrum wydaje się korzystniejszy dla miasta, natomast finansowo dla miasta, najlepiej obowdnica nie w jego granicach pewnie...
Żenada miasto na prawach powiatu nadal nie ma kawałka obwodnicy
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wiesz co Jacenty jakby nie było za rok wybory. Władze za bardzo by się naraziły mieszkańcom jakby nie było najludniejszej dzielnicy w Kaliszu forsując warianty I i II. Niestety to tylko kampania wyborcza nic więcej. Niestety nieudolność tej władzy to coś strasznego. Aby przybliżyć swoje "sukcesy" muszą organizować przejazdy inwestycyjne, ale to nie temat na ten wątek.