Galeria Amber
To jest jeden z niewielu w miarę (i to takie bardzo naciągnięte w miarę) porządny projekt. Ale po cholerę na nim ta blacha!? Jako kontrargument podam przykład sklepu z szyldem "schlecker" w środku znajduje się chyba albert... Ten projekt który widzieliśmy bodajże w super faktach kaliskich jest beznadziejny i to jest fakt. Denerwuje mnie też zamiłowanie Weiraucha do kółeczek i innych tego typu "ozdóbek".
W lutym ma byc gotowy projekt nowego dworca, ktory wybudowany zostanie po sąsiedzku- przy Wroclawskiej 4-6. Gospodarzem terenu po obecnym dworcu będzie firma Tadeusza Mazka. Przyszla funkcja tego ternu to handel i gastronomia. Ryszard Latański, zarządca kaliskiego PKS podkreśla, że transakcja sprzedaży nie została jeszcze dokonana. Wczesniej musi powstac projekt, a potem rozpoczna sie starania o pozwolenie na budowę. Jesli wszystko pójdzie dobrze, to w polowie roku pierwsza łopata zostanie wbita w ziemie. Wyprowadzka nastąpi za okolo dwa lata- mowi R. Latański. Nowy dworzec będzie zlokalizowany na terenie pobliskiego parkingu, także należącego do PKS. W przyszlości prawdopodobnie przeprowadzi sie tam cała firma.
artykuł w ŻK
No to już jasne kto kupi ten teren po dworcu PKS
artykuł w ŻK
No to już jasne kto kupi ten teren po dworcu PKS
Andrzej
Bardzo proszę o podpowiedż: dlaczego trzeba zburzyć całkiem przyzwoity dworzec, żeby 20 metrów obok zbudować mniejszy, zapewne i brzydszy, a nie można tego czegoś nowego postawić owe 20 metrów obok, burząc tylko szopę? Bo ja tu logiki za diabła nie widzę.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)
Dworzec, który funkcjonuje w tej chwili jest zdecydowanie zbyt duży. W ostatnich latach przewozy bardzo spadły, a utrzymanie takiego budynku na pewno sporo kosztuje. Poza tym w niektórych miejscach przecieka dach (co widać po suficie w hali), a zadaszenie peronu wymaga gruntownego remontu. Dodaj jeszcze do tego spore tereny (właśnie te, na których ma powstać nowy dworzec) i koszty ich utrzymania. Dzięki tej transakcji PKS zgarnie sporo kasy, którą wykorzysta nie tylko na budowe nowego budynku, ale też na wymianę autobusów. No i w końcu pozbędzie się zbędnych działek.
Tak naprawdę kaliski PKS kasę którą zgarnie za te tereny powinien zainwestować w rozwój połączeń. Niestety w Kaliszu nie ma praktycznie bezpośrednich połączeń z odleglejszymi miastami. W Kaliszu postawiono na przewozy regionalne (okoliczne wioski), no i dlatego bogaci też nie są.
Ciekawe czy mają już jakiś wstępny projekt nowego dworca?
Ciekawe czy mają już jakiś wstępny projekt nowego dworca?
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
@Adi: Nie zgadzam się, że postawiono na ruch lokalny. IMHO w porównaniu z tym co było, jest on dzisiaj szczątkowy. Wystarczy przejechać się jednym z wieczornych kursów, które w Kaliszu lądują około 21.30. Wiele z nich wozi po kilka osób na całej trasie i to na pewno nie jest żyła złota. W tej chwili trudno stwierdzić jaka jest polityka kaliskiego PKS. Raczej jest to próba utrzymania tego co ciągle jeżdzi, bo perspektywy rozwoju siatki połączeń lokalnych są niestety niezbyt rozległe.
Kwestia połączeń dalekobieżnych jest - wbrew pozorom - bardzo złożona. Dużą przeszkodą są dworce należące do peksów. Każda firma prowadzi swoją politykę i nie zawsze chce wydać pozwolenie na korzystanie ze stanowiska (vide PKS Sieradz, który obsługuje swój kurs małym busem, bo nie ma pozwolenia na korzystanie z kaliskiego, pleszewskiego i jarocińskiego). Poza tym nie każda trasa dalekobieżna jest opłacalna, a wiele z nich wiąże się z zapewnieniem noclegu kierowcy albo z podwójną obsługą. To znacznie podnosi koszty i automatycznie potrzeba coraz więcej chętnych do podróży. Do tego musimy doliczyć prawie całodniowe wyłączenie najlepszych pojazdów z ruchu lokalnego. Owszem, istnieje grupa firm, które doskonale sobie radzą w tych warunkach, ale nie jest to regułą i pociąga to za sobą ryzyko poniesienia strat.
Co do projektu: już chyba jest.
@phernic: Obecny dworzec jest jednym z większych w Polsce pod względem liczby stanowisk i zmniejszenie ich liczby do 12 nie grozi żadnym paraliżem (nawet przy wzroście liczby kursów).
Kwestia połączeń dalekobieżnych jest - wbrew pozorom - bardzo złożona. Dużą przeszkodą są dworce należące do peksów. Każda firma prowadzi swoją politykę i nie zawsze chce wydać pozwolenie na korzystanie ze stanowiska (vide PKS Sieradz, który obsługuje swój kurs małym busem, bo nie ma pozwolenia na korzystanie z kaliskiego, pleszewskiego i jarocińskiego). Poza tym nie każda trasa dalekobieżna jest opłacalna, a wiele z nich wiąże się z zapewnieniem noclegu kierowcy albo z podwójną obsługą. To znacznie podnosi koszty i automatycznie potrzeba coraz więcej chętnych do podróży. Do tego musimy doliczyć prawie całodniowe wyłączenie najlepszych pojazdów z ruchu lokalnego. Owszem, istnieje grupa firm, które doskonale sobie radzą w tych warunkach, ale nie jest to regułą i pociąga to za sobą ryzyko poniesienia strat.
Co do projektu: już chyba jest.
@phernic: Obecny dworzec jest jednym z większych w Polsce pod względem liczby stanowisk i zmniejszenie ich liczby do 12 nie grozi żadnym paraliżem (nawet przy wzroście liczby kursów).
[quote="gawron@phernic: Obecny dworzec jest jednym z większych w Polsce pod względem liczby stanowisk i zmniejszenie ich liczby do 12 nie grozi żadnym paraliżem (nawet przy wzroście liczby kursów).[/quote]
to dlaczego nie zmniejszą ilości stanowisk i nie sprzedadzą części placu?? poza tym oddalenie PKS od PKP może spowodować, że część z tych, którzy przesiadają się z i tak już nielicznych pociągów na autobusy PKS zrezygnują z ich usług i skorzystają z prywatnej "konkurencji", która stoi tuż przed dworcem
to dlaczego nie zmniejszą ilości stanowisk i nie sprzedadzą części placu?? poza tym oddalenie PKS od PKP może spowodować, że część z tych, którzy przesiadają się z i tak już nielicznych pociągów na autobusy PKS zrezygnują z ich usług i skorzystają z prywatnej "konkurencji", która stoi tuż przed dworcem
Sam korzystam z nocnych (rzekłbym: luksusowych) połączeń, które prowadzi PKS w... Chojnicach. Porządny autobus (cisza, picie, telewizja, słuchawki itp.) wcale nie kosztuje więcej niż zwykły rozklekotany pekaesowy autobus i przemierza trasę od Zakopanego do Kołobrzegu chyba w niecałe 12 h. Domyślam się, że kaliski PKS nie ma żadnej koncepcji rozwoju i handel gruntami ma go uratować przed finansową klapą (i to w chwili, kiedy inne dworce autobusowe, np. poznański i szczeciński, będą rozbudowywane, a nie zminiejszane).
Dyrekcja kaliskiego PKS- u ma już pozwolenie na budowę nowego dworca. Ten znajdujący się przy Górnośląskiej już sprzedano, bo jego utrzymanie za dużo kosztuje.
Pasażerowie będą mogli czekać na autobusy w nowym, o połowę mniejszym, budynku, który usytuowany będzie przy skrzyżowaniu ulicy Wrocławskiej i Podmiejskiej.
Budowa nowego obiektu PKS ma kosztować około 3 milionów złotych. Wiosną ogłoszony będzie przetarg na inwestycję.
Budowa zakończy się za dwa lata.
Wtedy dopiero stary dworzec zostanie zamknięty.
rc.fm
Pasażerowie będą mogli czekać na autobusy w nowym, o połowę mniejszym, budynku, który usytuowany będzie przy skrzyżowaniu ulicy Wrocławskiej i Podmiejskiej.
Budowa nowego obiektu PKS ma kosztować około 3 milionów złotych. Wiosną ogłoszony będzie przetarg na inwestycję.
Budowa zakończy się za dwa lata.
Wtedy dopiero stary dworzec zostanie zamknięty.
rc.fm
phrenic pisze: to dlaczego nie zmniejszą ilości stanowisk i nie sprzedadzą części placu??
A jaki widzisz w tym sens? Przecież rozwiązanie, które zaplanowano jest dużo korzystniejsze.
O jakim oddaleniu mówisz? dwa kroki w lewo?poza tym oddalenie PKS od PKP może spowodować, że część z tych, którzy przesiadają się z i tak już nielicznych pociągów na autobusy PKS zrezygnują z ich usług i skorzystają z prywatnej "konkurencji", która stoi tuż przed dworcem
[ Dodano: Czw, 22.03.2007, 18:27 ]
Odbiegając od tematu - o jakim autobusie mówisz? Mam na myśli markę, a dokładniej który pojazd chojnickiego PKS posiada słuchawki dla pasażerówww pisze:Sam korzystam z nocnych (rzekłbym: luksusowych) połączeń, które prowadzi PKS w... Chojnicach. Porządny autobus (cisza, picie, telewizja, słuchawki itp.)
Skąd bierzesz takie dane? Rozklekotany autobus jest wart góra kilkadziesiąt tys. zł, a taki porządny od 500 tys. nawet do 1 mln.wcale nie kosztuje więcej niż zwykły rozklekotany pekaesowy autobus
Sukces kursu posp. nie zależy od zachcianki dyrekcji, ale od wielu innych czynników i puszczenie autobusu do Zakopanego nie gwarantuje sukcesu (vide PKS Zielona Góra). Tego typu rejsy w niektórych porach roku wymagają pokrycia deficytu, który jest sporym niebezpieczeństwem dla wielu firm spod znaku PKS.Domyślam się, że kaliski PKS nie ma żadnej koncepcji rozwoju i handel gruntami ma go uratować przed finansową klapą
Możecie mi wytłumaczyć w czym wam przeszkadza sprzedaż zbędnych działek i budowa _nowego_ dworca? Posiadanie terenu nie jest niestety darmowe i też generuje koszty.
Gdzie widzisz sens porównywania Kalisza z Poznaniem? Nasze miasto już dawno straciło rolę pracodawcy powiatu i od kilkunastu lat nie jest w stanie zapewnić liczby pasażerów, która by uzasadniała istnienie tego dworca. Jego zmniejszenie jest więc bardzo pożądane. Natomiast w Poznaniu problem ilości stanowisk i wielkości placu jest poruszany od bardzo dawna. Tam w ciągu dnia przewija się nieporównywalnie więcej ludzi niż u nas.(i to w chwili, kiedy inne dworce autobusowe, np. poznański i szczeciński, będą rozbudowywane, a nie zminiejszane).
Został ogloszony przetarg na budowe dworca PKS Kalisz, ciekawe kiedy pokaza plany budynku i zagospdarowania terenu wokól nowego dworca
http://www.pks.kalisz.pl/przetargi/prze ... worca.html
O G Ł A S Z A
Przetarg nieograniczony na budowę dworca autobusowego w Kaliszu , przy ul. Podmiejskiej przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. (Dz.U. nr 87 z dnia 24 maja 2006r poz. 605).
Przedmiot zamówienia :
Przedmiotem zamówienia nie publicznego sektorowego jest wybudowanie dworca autobusowego przy ul. Podmiejskiej wraz z peronem zawierającym 11(jedenaście) stanowisk-w tym jedno przelotowe i wiatą nad peronem oraz infrastrukturą techniczną Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej , oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać na stronie internetowej www.pks.kalisz.pl lub siedzibie Przedsiębiorstwa.
Zamówienie zostanie udzielone w trybie przetargu nieograniczonego
Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty częściowej lub wariantowej.
Termin wykonania zamówienia maksymalnie18 miesięcy od daty podpisania protokółu przekazania placu budowy.
Oferty należy złożyć w terminie do dnia 12.07.2007 w siedzibie zamawiającego
ul.Wrocławska 30-38, 62-800 Kalisz do godziny 10°°.
Termin związania ofertą wynosi 45 dni tj. do dnia 26.08.2007
Otwarcie ofert nastąpi dnia 12.07.2007o godz. 11.00 w siedzibie zamawiającego ul.Wrocławska 30-38 ,62-800 Kalisz
http://www.pks.kalisz.pl/przetargi/prze ... worca.html
O G Ł A S Z A
Przetarg nieograniczony na budowę dworca autobusowego w Kaliszu , przy ul. Podmiejskiej przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. (Dz.U. nr 87 z dnia 24 maja 2006r poz. 605).
Przedmiot zamówienia :
Przedmiotem zamówienia nie publicznego sektorowego jest wybudowanie dworca autobusowego przy ul. Podmiejskiej wraz z peronem zawierającym 11(jedenaście) stanowisk-w tym jedno przelotowe i wiatą nad peronem oraz infrastrukturą techniczną Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej , oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać na stronie internetowej www.pks.kalisz.pl lub siedzibie Przedsiębiorstwa.
Zamówienie zostanie udzielone w trybie przetargu nieograniczonego
Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty częściowej lub wariantowej.
Termin wykonania zamówienia maksymalnie18 miesięcy od daty podpisania protokółu przekazania placu budowy.
Oferty należy złożyć w terminie do dnia 12.07.2007 w siedzibie zamawiającego
ul.Wrocławska 30-38, 62-800 Kalisz do godziny 10°°.
Termin związania ofertą wynosi 45 dni tj. do dnia 26.08.2007
Otwarcie ofert nastąpi dnia 12.07.2007o godz. 11.00 w siedzibie zamawiającego ul.Wrocławska 30-38 ,62-800 Kalisz
Andrzej