Przepraszam, skupilem sie tylko na Trasie Bursztynowej i jej przedluzeniu. Oczywiscie informacja dotyczy tak samo TB jak i potencjalnej ZOK.<Przemek> pisze:Doslownie to samo wstawilem przed sekundami piecioma w watku o III etapie TB bo w sumie juz niewiem czy my mielismy watek o przedluzeniu TB do TS, czy nie. W kazdym razie to nie jest kwestia ZOK. A jeszcze w kazdym razie to tak jak napisalem przed chwila we wspomnianym watku, jesli ktos ma papierowe wydanie ZK toniech z laskawosci swej wstawi reszte artykulu, bo tresc na stronie internetowej jest dosc lakoniczna.
Ciesze sie, ze w ogole ktos zabral glos w tej sprawie, nie ciesza mniete slowa, niezbyt optymistyczne. Ale mysle, ze w tejkwestiipowinni wypowiedziec sie prezydenci, wszak to zdecydowanie jedna z kluczowych i najwazniejszych inwestycji dla calego miasta. Dobrze byloby wiedziec czy miasto ma w ogole jakis plan zagospodarowania pieniedzy na ten cel, kiedy moglyby powstac wymagane opracowania, studua, etc. Mysle, ze nie jestem jedynym kto z wielka checia uslyszalby jakiekolwiek zapewnienia w tym temacie.
Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Z uchwały budżetowej:
Mam nadzieję że za pojęciem "rozbudowa" kryje się budowa drugiej jezdni.W 2016r. planuje się opracowanie dokumentacji projektowej na budowę odcinka drogi od węzła w rejonie Alei Wojska do ul. Poznańskiej oraz na rozbudowę odcinka ul. Poznańskiej od Ronda Solidarności do granicy miasta. Na powyższy cel w projekcie budżetu zabezpieczono 450.000 zł.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Również mam taką nadzieje
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Strasznie dużo się posypało teraz tych planów opracowania dokumentacji projektowych, i bardzo dobrze. Projektować i budować! Tego nam potrzeba. A dwupasmowa Poznańska? Jestem za.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
nie wiem, co się tak cieszycie, jak przedwyborczo była mowa o DK/S 25, to wszyscy studzili emocje, że to tylko projekt... tu jest TAK SAMO.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Nie mogę wypowiadać się za innych, ale ja ze spokojem, acz lekkim zadowoleniem przyjmuję wiadomości o tym, że w ogóle zaczyna się myśleć o pewnych inwestycjach w mieście. Po prostu. Zdaję sobie sprawę, że od projektów do realizacji jest bardzo daleka droga oczywiście, także ogólnie ze spokojem. Natomiast brakuje mi planów dot. drugiej jezdni na TS oraz przebicia TS przez Majków, bo w kwestii połączenia TB z TS coś tam też zaczęto mówić niedawno.ANewDay pisze:nie wiem, co się tak cieszycie, jak przedwyborczo była mowa o DK/S 25, to wszyscy studzili emocje, że to tylko projekt... tu jest TAK SAMO.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Także mam nadzieję, że Poznańska ma być poszerzona- to jest konieczność.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
myślałem, że kwestia przebicia TS przez Majków jest równoznaczna z połączeniem TB z TS....<Przemek> pisze:Nie mogę wypowiadać się za innych, ale ja ze spokojem, acz lekkim zadowoleniem przyjmuję wiadomości o tym, że w ogóle zaczyna się myśleć o pewnych inwestycjach w mieście. Po prostu. Zdaję sobie sprawę, że od projektów do realizacji jest bardzo daleka droga oczywiście, także ogólnie ze spokojem. Natomiast brakuje mi planów dot. drugiej jezdni na TS oraz przebicia TS przez Majków, bo w kwestii połączenia TB z TS coś tam też zaczęto mówić niedawno.ANewDay pisze:nie wiem, co się tak cieszycie, jak przedwyborczo była mowa o DK/S 25, to wszyscy studzili emocje, że to tylko projekt... tu jest TAK SAMO.
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Między drzewami a ścieżką rowerową zmieści się jedna jezdnia czteropasmowa, jak na Wrocławskiej.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Ogólnie napisałem o połączeniu TB z TS, a tak naprawdę ostatnia informacja medialna dotyczyła połączenia, owszem, ale Bursztynówki z ul. Godebskiego. A więc nie odniesiono się do kwestii ewentualnego przebicia przez Majków, co niestety nie jest dobrą wiadomością.ANewDay pisze:<Przemek> pisze:Nie mogę wypowiadać się za innych, ale ja ze spokojem, acz lekkim zadowoleniem przyjmuję wiadomości o tym, że w ogóle zaczyna się myśleć o pewnych inwestycjach w mieście. Po prostu. Zdaję sobie sprawę, że od projektów do realizacji jest bardzo daleka droga oczywiście, także ogólnie ze spokojem. Natomiast brakuje mi planów dot. drugiej jezdni na TS oraz przebicia TS przez Majków, bo w kwestii połączenia TB z TS coś tam też zaczęto mówić niedawno.ANewDay pisze:nie wiem, co się tak cieszycie, jak przedwyborczo była mowa o DK/S 25, to wszyscy studzili emocje, że to tylko projekt... tu jest TAK SAMO.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Jeżeli nie będzie przebicia przez Majków w najbliższym roku to przed kolejnymi wyborami żadna władza nie będzie realizować kontrowersyjnych decyzji. Mam na myśli nieuniknione protesty okolicznych mieszkańców.<Przemek> pisze:
Ogólnie napisałem o połączeniu TB z TS, a tak naprawdę ostatnia informacja medialna dotyczyła połączenia, owszem, ale Bursztynówki z ul. Godebskiego. A więc nie odniesiono się do kwestii ewentualnego przebicia przez Majków, co niestety nie jest dobrą wiadomością.
I zostaniemy na lodzie jak z parkingiem pod Nowym Rynkiem.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
....– Skoro mówimy o tematach drogowych, co z obwodnicą, czyli odcinkiem od Castoramy do ul. Poznańskiej?
– Jest na etapie projektowania. Proszę sobie wyobrazić, że sporym problemem jest m.in. ewentualne przesłonięcie estakadą widoku kościoła na Dobrzecu.
– Mówi Pan poważnie?
– Tak, dlatego ważna jest zgoda konserwatora zabytków. Ale biorąc pod uwagę nasze dotychczasowe relacje z panią konserwator, mam nadzieję, że dojdziemy do porozumienia.
– A kiedy zacznie się coś dziać na placu budowy?
– Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, będziemy aplikować o środki w najbliższych dwóch latach (2016-2017). Jeśli pozyskamy pieniądze z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ), to jest szansa na realizację. Muszę dodać, że nasz udział, pomimo ewentualnego dofinansowania, i tak będzie ogromny. Całość jest szacowana na ok. 120 milionów złotych, co oznacza, przy 85-procentowym dofinansowaniu z zewnątrz, dwudziestomilionowy wydatek z budżetu miasta. Jeżeli zatem będzie dofinansowanie, inwestycja powstanie.
W tym miejscu warto wyjaśnić, dlaczego zabiegałem o drogi kategorii S. Kategoria S daje nam możliwość naturalnej obwodnicy miasta, jej przebiegu poza granicami Kalisza. Jeśli ona biegnie w granicach miasta i tak jest na utrzymaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Natomiast droga kategorii GP jest na utrzymaniu starosty, czyli w przypadku miasta na prawach powiatu, jakim jest Kalisz, na utrzymaniu prezydenta miasta (a więc mieszkańców, bo przecież prezydent nie ma innych pieniędzy na wydatki bieżące). Drogi S są dla nas korzystne, gdyż nie obciążają miejskiego budżetu.
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=229&id=191859" onclick="window.open(this.href);return false;
– Jest na etapie projektowania. Proszę sobie wyobrazić, że sporym problemem jest m.in. ewentualne przesłonięcie estakadą widoku kościoła na Dobrzecu.
– Mówi Pan poważnie?
– Tak, dlatego ważna jest zgoda konserwatora zabytków. Ale biorąc pod uwagę nasze dotychczasowe relacje z panią konserwator, mam nadzieję, że dojdziemy do porozumienia.
– A kiedy zacznie się coś dziać na placu budowy?
– Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, będziemy aplikować o środki w najbliższych dwóch latach (2016-2017). Jeśli pozyskamy pieniądze z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ), to jest szansa na realizację. Muszę dodać, że nasz udział, pomimo ewentualnego dofinansowania, i tak będzie ogromny. Całość jest szacowana na ok. 120 milionów złotych, co oznacza, przy 85-procentowym dofinansowaniu z zewnątrz, dwudziestomilionowy wydatek z budżetu miasta. Jeżeli zatem będzie dofinansowanie, inwestycja powstanie.
W tym miejscu warto wyjaśnić, dlaczego zabiegałem o drogi kategorii S. Kategoria S daje nam możliwość naturalnej obwodnicy miasta, jej przebiegu poza granicami Kalisza. Jeśli ona biegnie w granicach miasta i tak jest na utrzymaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Natomiast droga kategorii GP jest na utrzymaniu starosty, czyli w przypadku miasta na prawach powiatu, jakim jest Kalisz, na utrzymaniu prezydenta miasta (a więc mieszkańców, bo przecież prezydent nie ma innych pieniędzy na wydatki bieżące). Drogi S są dla nas korzystne, gdyż nie obciążają miejskiego budżetu.
Więcej w Życiu Kalisza
http://www.zyciekalisza.pl/?str=229&id=191859" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Przypadkiem się natknąłem na projekt "PŁOCK 2037 – Marka Europejska!"
Jednak zbytnio się w niego nie zagłębiałem no bo to gigantyczne marzenia.
Zawsze powtarzałem Płock i Kalisz ciśnie na jednym wózku jedna linia kolejowa, 2 drogi krajowe jedyne tak wielkie miasta bez perspektyw na kolej czy drogi ekspresowe...
Jednak jak wiemy to się zmieniło Płock w końcu się obudził i Trasa (Warszawa)-Toruń-Bydgoszcz-Piła-Szczecin.
Wróciła na właściwy tor i będzie biegła właśnie przez Płock mówię tu oczywiście o projekcie S10.
A więc czym jest ten projekt szczegóły znajdziecie chyba tutaj
http://plock2037.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Projekt oczywiście skupia się na Płocku...
Przy tych planach moje plany obwodnic Kalisza to pikuś
Projekt ten zakłada generalnie 2 ważne drogi.
Pierwszą z nich jest tzw. S10 tutaj w nieco innym wariancie czyli połączenia Warszawy z Toruniem,Bydgoszczą itd.
I to jak wiemy Płockowi się udało od niedawna taka decyzja zapadła że ta droga jednak przebiegać będzie przez Płock.
Tymczasem 2 część i właściwie najważniejsza dotyczy właśnie drogi przez Kalisz.
Jak to ładnie nazwali miałby być to jeden z dodatkowy korytarzy Europejskich.
Od zachodu byłby 2 drogi...
Pierwszy o którym często wspominałem to zamiast myśleć o całej 12 na zachód lepiej pomyśleć o 36 i wydłużeniu jej do węzła A4/A18
No i stworzyć drogę z Wrocławia do Ostrowa.
Drogi docelowo łączyłyby się w Ostrowie Wlkp. następnie szły ciągiem do Kalisza tworząc zach. obw Kalisza. następnie szły by śladami DW470 na Turek/Koło następnie jakoś DK92-60 i tak by dotarła od zachodu do Płocka
Tymczasem na wschód miałaby iść do Łomży tam by łączyła się z S61
Jednak zbytnio się w niego nie zagłębiałem no bo to gigantyczne marzenia.
Zawsze powtarzałem Płock i Kalisz ciśnie na jednym wózku jedna linia kolejowa, 2 drogi krajowe jedyne tak wielkie miasta bez perspektyw na kolej czy drogi ekspresowe...
Jednak jak wiemy to się zmieniło Płock w końcu się obudził i Trasa (Warszawa)-Toruń-Bydgoszcz-Piła-Szczecin.
Wróciła na właściwy tor i będzie biegła właśnie przez Płock mówię tu oczywiście o projekcie S10.
A więc czym jest ten projekt szczegóły znajdziecie chyba tutaj
http://plock2037.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Projekt oczywiście skupia się na Płocku...
Przy tych planach moje plany obwodnic Kalisza to pikuś
Projekt ten zakłada generalnie 2 ważne drogi.
Pierwszą z nich jest tzw. S10 tutaj w nieco innym wariancie czyli połączenia Warszawy z Toruniem,Bydgoszczą itd.
I to jak wiemy Płockowi się udało od niedawna taka decyzja zapadła że ta droga jednak przebiegać będzie przez Płock.
Tymczasem 2 część i właściwie najważniejsza dotyczy właśnie drogi przez Kalisz.
Jak to ładnie nazwali miałby być to jeden z dodatkowy korytarzy Europejskich.
Od zachodu byłby 2 drogi...
Pierwszy o którym często wspominałem to zamiast myśleć o całej 12 na zachód lepiej pomyśleć o 36 i wydłużeniu jej do węzła A4/A18
No i stworzyć drogę z Wrocławia do Ostrowa.
Drogi docelowo łączyłyby się w Ostrowie Wlkp. następnie szły ciągiem do Kalisza tworząc zach. obw Kalisza. następnie szły by śladami DW470 na Turek/Koło następnie jakoś DK92-60 i tak by dotarła od zachodu do Płocka
Tymczasem na wschód miałaby iść do Łomży tam by łączyła się z S61
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Ciekawa wiadomosc Cristof, szczegolnie w kwestii problemow zwiazanych z wytyczeniem przebiegu estakady nad Dobrzecem. GS oczywiscie w tym wypadku mowi bardzo slusznie i w zasadzie to, na co od paru lat zwracali uwage forumowicze, mianowicie, ze miasto musi zrobic absolutnie wszystko, aby budowa drogi zostala sfinansowana z pieniedzy rzadowych a nie miejskich. Oby sie udalo znalezc to dofinansowanie, choc mam odczucia, ze latwo nie bedzie. Mam nadzieje rowniez, ze dlugo nie bedziemy musieli czekac na konkretny projekt. I moje pytanie, za te 120 mln, jakkolwiek to ogromna suma na nasze warunki, udaloby sie wybudowac calosc trasy az pod Kokanin? Bo jak sobie pomysle o kolejnej superdlugiej estakadzie nad Prosna to raczej 120 mln wydaje sie byc bardzo optymistyczna wersja.
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Tylko odcinek do poznańskiej , taki duży koszt z uwagi na estakade na dobrzecu i węzeł na poznańskiej.<Przemek> pisze:. I moje pytanie, za te 120 mln, jakkolwiek to ogromna suma na nasze warunki, udaloby sie wybudowac calosc trasy az pod Kokanin? Bo jak sobie pomysle o kolejnej superdlugiej estakadzie nad Prosna to raczej 120 mln wydaje sie byc bardzo optymistyczna wersja.
Ten koszt około 100-120 mln przewijal się już w poprzedniej kadencji , były wstępne plany robione przez firmę projektową bodajże z Gliwic - do poszukania na forum.
Niestety muszę skrytykowac GS za bezmyslnosc i powielanie pomysłów bez kreowania czegoś nowego i własnego.
Te 85 % dofinansowania to już jego poprzednik "wymyslil".
Przerobienie tego odcinka na S i korzyści z tym związane to pomysł forumowy , prochu tu nie wymyślił.
Natomiast pójście przy obwodnicy zach. Kalisza za starym projektem , przy jednoczesnej słusznej skądinąd promocji s12 w jakikolwiek sposób nie odpowiada na problem jak ta s12 ma ewentualnie wychodzić z kalisza , tak by być użyteczna dla mieszkańców. ( patrz posty np. jp i kaliszanina2 ).
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Resort infrastruktury i budownictwa wciąż analizuje ewentualne zmiany w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023; potrzebujemy na to jeszcze kilkunastu dni - miesiąca - powiedział w czwartek minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
.....- W tym projekcie są zadania inwestycyjne wycenione na 198 mld zł, zaś limit finansowy dla programu to 107 mld zł. Proste zasady arytmetyki podpowiadają, że nie można przejść do porządku dziennego nad tym programem, bo brakuje po prostu pieniędzy - zaznaczył
Adamczyk określił program jako "kiełbasę wyborczą". - Z takim produktem najtrudniej się rozprawić. Nie chcemy wyrzucać inwestycji niezbędnych, potrzebnych. Analizujemy program pod różnym kątem, chociażby możliwości obniżenia kosztów w realizacji konkretnych inwestycji - powiedział.
Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/wiadomosci/new ... gn=firefox..." onclick="window.open(this.href);return false;.
Cienko widzę te nasze przebudowy dróg.
.....- W tym projekcie są zadania inwestycyjne wycenione na 198 mld zł, zaś limit finansowy dla programu to 107 mld zł. Proste zasady arytmetyki podpowiadają, że nie można przejść do porządku dziennego nad tym programem, bo brakuje po prostu pieniędzy - zaznaczył
Adamczyk określił program jako "kiełbasę wyborczą". - Z takim produktem najtrudniej się rozprawić. Nie chcemy wyrzucać inwestycji niezbędnych, potrzebnych. Analizujemy program pod różnym kątem, chociażby możliwości obniżenia kosztów w realizacji konkretnych inwestycji - powiedział.
Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/wiadomosci/new ... gn=firefox..." onclick="window.open(this.href);return false;.
Cienko widzę te nasze przebudowy dróg.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Jakie są najważniejsze plany drogowe miasta na najbliższe lata?
- Na pewno kluczową rzeczą jest droga S12 - połączenie Kalisza ze światem. Będziemy robić wszystko, aby doprowadzić do tej inwestycji. Mamy już silne wsparcie parlamentarzystów. Podjęto też działania związane z trasą, która połączy skrzyżowanie przy Castoramie z ulicą Poznańską. Jesteśmy na etapie uzyskiwania niezbędnych pozwoleń. Mam nadzieję, że ta inwestycja jak najszybciej będzie mogła się rozpocząć.
Artur Kijewski
- Na pewno kluczową rzeczą jest droga S12 - połączenie Kalisza ze światem. Będziemy robić wszystko, aby doprowadzić do tej inwestycji. Mamy już silne wsparcie parlamentarzystów. Podjęto też działania związane z trasą, która połączy skrzyżowanie przy Castoramie z ulicą Poznańską. Jesteśmy na etapie uzyskiwania niezbędnych pozwoleń. Mam nadzieję, że ta inwestycja jak najszybciej będzie mogła się rozpocząć.
Artur Kijewski
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Wkładam moje sklejki odnośnie obecnej obw. zach. w 1 post
[Rondo Westerplatte - Hanki Sawickiej]
[Hanki Sawickiej - Dobrzecka]
[Dobrzecka - Korczak]
[Korczak - Poznańska]
[Poznańska - Prosna]
[Prosna - Złota]
[Majkowska - Kanał Bernardyński]
[Kanał Bernardyński - Wyspiańskiego]
[Okolice Godebskiego]
[Rondo Westerplatte - Hanki Sawickiej]
[Hanki Sawickiej - Dobrzecka]
[Dobrzecka - Korczak]
[Korczak - Poznańska]
[Poznańska - Prosna]
[Prosna - Złota]
[Majkowska - Kanał Bernardyński]
[Kanał Bernardyński - Wyspiańskiego]
[Okolice Godebskiego]
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
tylko budować!
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Zachodnia obwodnica Kalisza - DK25
Cassperes, że Ci się chciało!
Wygląda bardzo fajnie (może poza tym czymś w rejonie Godebskiego ), ale chyba wszyscy wiemy, że to się nie doczeka realizacji. Przynajmniej nie za naszych czasów.
Od Poznańskiej do Warszówki będzie drugi etap DK 25 więc poszerzenie istniejących już ulic nie wchodzi w grę
Wygląda bardzo fajnie (może poza tym czymś w rejonie Godebskiego ), ale chyba wszyscy wiemy, że to się nie doczeka realizacji. Przynajmniej nie za naszych czasów.
Od Poznańskiej do Warszówki będzie drugi etap DK 25 więc poszerzenie istniejących już ulic nie wchodzi w grę
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln