Remont ul. Podmiejskiej
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Słupy oświetleniowe przy przejściu dla pieszych przy ul. Podmiejskiej zagrażają bezpieczeństwu przechodniów? Wg kaliskiego kierowcy, który skontaktował się z nami za pośrednictwem Linii Interwencyjnej Radia Centrum , występuje tam bardzo niebezpieczna sytuacja drogowa. "Jeśli pieszy czekający przed przejściem stoi tuż za słupem latarni oświetlającej, to wychodząc na pasy, w oczach kierowcy zjawia się tam w sposób nagły i niespodziewany"- twierdzi słuchacz. Zauważył również, że na tym odcinku miały nie tak dawno miejsce dwa wypadki zakończone śmiertelnym potrąceniem pieszych.
Jednak jak wyjaśnił Radiu Centrum Grzegorz Nawrocki, prezes Spółki Oświetlenie Uliczne i Drogowe w Kaliszu, latarnie są wykonane i umieszczone wzorcowo według obowiązujących przepisów:
"Dla kogoś, kto nie jest z branży, może wydawać się, że ktoś to wykonał bezmyślnie, ale jest to zrobione dokładnie ze sztuką techniki oświetleniowej. Właśnie tak powinno być, że słup naświetlający znajduje się przed przejściem dla pieszych od strony nadjeżdżających pojazdów. Ma to właśnie rozjaśnić to przejście. Jadący pojazd dzięki białemu światłu widzi w dobrym kontraście obiekt".
Jak dodał Grzegorz Nawrocki, gdyby słupy były umieszczone po drugiej stronie, nie pełniłyby dobrze swojej funkcji. "Właśnie o to chodzi, że przechodzeń jest w zasięgu źródła tego światła, kierowca widzi go wcześniej i ma czas na ewentualną reakcję".
http://www.rc.fm/polityczne/slupy-zasla ... tlaja.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jednak jak wyjaśnił Radiu Centrum Grzegorz Nawrocki, prezes Spółki Oświetlenie Uliczne i Drogowe w Kaliszu, latarnie są wykonane i umieszczone wzorcowo według obowiązujących przepisów:
"Dla kogoś, kto nie jest z branży, może wydawać się, że ktoś to wykonał bezmyślnie, ale jest to zrobione dokładnie ze sztuką techniki oświetleniowej. Właśnie tak powinno być, że słup naświetlający znajduje się przed przejściem dla pieszych od strony nadjeżdżających pojazdów. Ma to właśnie rozjaśnić to przejście. Jadący pojazd dzięki białemu światłu widzi w dobrym kontraście obiekt".
Jak dodał Grzegorz Nawrocki, gdyby słupy były umieszczone po drugiej stronie, nie pełniłyby dobrze swojej funkcji. "Właśnie o to chodzi, że przechodzeń jest w zasięgu źródła tego światła, kierowca widzi go wcześniej i ma czas na ewentualną reakcję".
http://www.rc.fm/polityczne/slupy-zasla ... tlaja.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Caspress- wrzuciłem info o tym do małych inwestycji... więc teraz jesteśmy kwita
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Remont ul. Podmiejskiej
oj rzeczywiście
Niestety nigdy tam nie zaglądam stąd ta wpadka
Swoją droga nie wiedziałem że traktujesz to jako konkurencja
Niestety nigdy tam nie zaglądam stąd ta wpadka
Swoją droga nie wiedziałem że traktujesz to jako konkurencja
-
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Remont ul. Podmiejskiej
To może lepiej zaglądaj do wszystkich tematów, aby nie było dublowania.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Ciekawe czy to przeniesienie przejścia sprawi, że to stanie się bezpieczniejsze...
Największe nadzieje w tej wysepce-bo to jednak ludziom ułatwia przejście i sam azyl na środku.
Osobiście niebezpieczniejsze sytuacje widziałem na tym przejściu o jedno niżej w stronę HS, no ale potrącenia były akurat tam, skąd przenoszą.
Największe nadzieje w tej wysepce-bo to jednak ludziom ułatwia przejście i sam azyl na środku.
Osobiście niebezpieczniejsze sytuacje widziałem na tym przejściu o jedno niżej w stronę HS, no ale potrącenia były akurat tam, skąd przenoszą.
Re: Remont ul. Podmiejskiej
dzięki przeniesieniu przejścia potrącenia będą się zdarzać już w innym miejscu...
Re: Remont ul. Podmiejskiej
http://rc.fm//polityczne/kalisz-podmiej ... eczna.html" onclick="window.open(this.href);return false;
100 000 zł
100 000 zł
100 000 zł
100 000 zł
100 000 zł
Kalisz, miasto marketów i barierek.
100 000 zł
100 000 zł
100 000 zł
100 000 zł
100 000 zł
Kalisz, miasto marketów i barierek.
Re: Remont ul. Podmiejskiej
i jeszcze jak to wygląda
może od razu zróbmy ograniczenie do 20 na godz
może od razu zróbmy ograniczenie do 20 na godz
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Ograniczenie do 40 km/h to durny pomysł. Po co dodatkowe ograniczenia? W godzinach szczytu jedzie się tam i tak wolniej. Teraz będą tam stali..
A co z tą wysepką na tym przejściu co mieli zrobić? ?
Te barierki noszą nazwę"trzepak", no i trzeba przyznać, że będzie na czym trzepać dywany teraz!!!
A co z tą wysepką na tym przejściu co mieli zrobić? ?
Te barierki noszą nazwę"trzepak", no i trzeba przyznać, że będzie na czym trzepać dywany teraz!!!
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Barierki dużo nie dadzą, kto będzie chciał przejść i tak przejdzie. Dobrze by było zainwestować w tym miejscu w kładkę. Gdyby tak podliczyć wszystkie środki wydane na drobne korekty, barierki, przenoszenie przejść, etc. to i pewnie by część pieniędzy na kładkę się zebrało.
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Samo ograniczenie to faktycznie kiepski pomysł, jeżeli nie będzie tam żadnych elementów infrastruktury które pozwolą to ograniczenie wyegzekwować - na przykład podwyższonych przejść dla pieszych z progiem najazdowym.
Natomiast jest to jakiś początek - jeżeli kierowcy faktycznie będą się stosować do tego ograniczenia, to powinniśmy też niedługo zaobserwować upłynnienie ruchu na tym odcinku.
Zmiana dozwolonej prędkości na tym odcinku bardzo mnie cieszy - parę stron temu pisałem zresztą, że ruch na tej ulicy należy jak najbardziej ograniczać i wciąż podpisuję się pod tym stwierdzeniem. Oby tylko za tym pierwszym krokiem poszły kolejne.
Natomiast jest to jakiś początek - jeżeli kierowcy faktycznie będą się stosować do tego ograniczenia, to powinniśmy też niedługo zaobserwować upłynnienie ruchu na tym odcinku.
Zmiana dozwolonej prędkości na tym odcinku bardzo mnie cieszy - parę stron temu pisałem zresztą, że ruch na tej ulicy należy jak najbardziej ograniczać i wciąż podpisuję się pod tym stwierdzeniem. Oby tylko za tym pierwszym krokiem poszły kolejne.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.
Re: Remont ul. Podmiejskiej
No dobra, ograniczać można, ale należy pamiętać, że nie ma i jeszcze długo nie będzie zachodniej obwodnicy, przez co szlak DK prowadzi właśnie ulicą Podmiejską. No więc ciężko ograniczać ruch na tranzycie.
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Dokładnie tak jak piszesz Przemek. Z tą kładką pewnie też masz racje, jednak bez trzepaków ludzie przechodzili by z pominięciem kładki. Pytanie tylko czy owe trzepaki nie okażą się zbyt niskie<Przemek> pisze:No dobra, ograniczać można, ale należy pamiętać, że nie ma i jeszcze długo nie będzie zachodniej obwodnicy, przez co szlak DK prowadzi właśnie ulicą Podmiejską. No więc ciężko ograniczać ruch na tranzycie.
I pytanie czy doinwestowując Podmiejską nie należało jej wyprostować przedłużając dość krótki lewoskręt w HS.
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Przecież Podmiejska to główna droga przechodząca przez największą sypialnię miasta i część przyszłego "ringu" śródmiejskiego i wywalenie tranzytu po zbudowaniu obwodnicy tego nie zmieni. To nigdy nie będzie spokojna osiedlowa uliczka. W związku z tym należy wybudować drugą jezdnię a nie wprowadzać durne ograniczenia czy progi zwalniające.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Podmiejską mam okazję obserwować z okna. Nie wiem czy widziałeś kiedyś jakie potrafią tworzyć się korki na tej ulicy. Jak dodasz do tego drugą jezdnię, to zakorkujesz tę ulicę na amen. Dlaczego? Jadąc w stronę Galerii Kalisz, od ronda Westerplatte masz najpierw dwa przejścia dla pieszych (samochody stoją na obu), kawałek dalej są światła (więc samochody stoją), potem maleńkie rondo Dobrzeckie (nie dałoby rady przekierowywać sprawnie ruchu z ulicy dwujezdniowej), a potem jednopasmową Stańczukowskiego. Dodając drugą jezdnię do Podmiejskiej, gwarantujesz, że w godzinach szczytu korki będą nie tylko tam, ale także na Hanki Sawickiej, Dobrzeckiej i Stańczukowskiego, a wyjazd z parkingów Biedronki, garaży, czy parkingu przy popularnym Blaszaku będzie niemożliwy. Poza godzinami szczytu natomiast kierowcy będą czuli przyzwolenie, by na tym krótkim odcinku przekraczać dozwoloną prędkość (bo przecież to ulica dwujezdniowa!), więc automatycznie pogorszy się bezpieczeństwo na tej ulicy.Maciek62800 pisze:Przecież Podmiejska to główna droga przechodząca przez największą sypialnię miasta i część przyszłego "ringu" śródmiejskiego i wywalenie tranzytu po zbudowaniu obwodnicy tego nie zmieni. To nigdy nie będzie spokojna osiedlowa uliczka. W związku z tym należy wybudować drugą jezdnię a nie wprowadzać durne ograniczenia czy progi zwalniające.
Nie znam innego sposobu, by udrożnić ruch na tej ulicy niż zniechęcenie kierowców, którzy nie muszą tamtędy jeździć, by obierali inną trasę - właśnie przez ograniczenia prędkości, progi zwalniające i nadawanie priorytetu komunikacji miejskiej na tym obszarze. Natomiast jeśli masz lepszy pomysł, to bardzo chętnie o nim poczytam.
Gabinet Logopedyczny Logo Ruda https://logoruda.pl.
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Nie ma lepszego sposobu na udrożnienie ulicy jak całkowite jej zamknięcie dla samochodówglootech pisze: ...Nie znam innego sposobu, by udrożnić ruch na tej ulicy niż zniechęcenie kierowców, którzy nie muszą tamtędy jeździć,by obierali inną trasę - właśnie przez ograniczenia prędkości, progi zwalniające i nadawanie priorytetu komunikacji miejskiej na tym obszarze.
Ul.Podmiejska została zaprojektowana jako część śródmiejskiej ramy, czyli najgłówniejszego z głównych ciągów kom. Kalisza i musisz mi wierzyć, nie ma w Kaliszu innego miejsca na trasę, która mogłaby przejąć funkcję ul. Podmiejskiej.
Jeżeli w naszym mieście, jakieś nieliczne 2-jezdniowe ulice w ogóle mają rację bytu, to jedną z nich powinna być właśnie ul.Podmiejska. Przecież nie po to przed laty wytyczono szeroki korytarz kom., żeby dzisiaj zniechęcać do niego kierowców by obierali inne trasy. Jakie trasy, które ulice?
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Coglootech pisze:Jak dodasz do tego drugą jezdnię, to zakorkujesz tę ulicę na amen.
Tak jak napisał jp i ja wcześniej Podmiejska jest zbyt ważna dla układu komunikacyjnego Kalisza żeby robić z niej osiedlową uliczkę (może od razu deptak ). Podmiejska, Stanczukowskiego, Piłsudskiego, Trasa Bursztynowa - wszystkie te ulice są w ciągu wspomnianej śródmiejskiej ramy i powinny mieć dwie jezdnie.
No właśnie. Jak np. jadę od Amber w stronę Pleszewa to mam jechać Górnośląską (albo Wojska Polskiego) i Poznańską bo ktoś przy Podmiejskiej narzeka na duży ruch? To niestety nie Nowy Jork gdzie jak jedna ulica się zakorkuje to się ma do wyboru kilkanaście równoległych alternatywnych dróg.jp pisze:Jakie trasy, które ulice?
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: Remont ul. Podmiejskiej
DOkładnie tak, argument, że na dwujezdniowej Podmiejskiej ludzie by jeździli szybciej kompletnie do mnie nie trafia...jp pisze:Nie ma lepszego sposobu na udrożnienie ulicy jak całkowite jej zamknięcie dla samochodówglootech pisze: ...Nie znam innego sposobu, by udrożnić ruch na tej ulicy niż zniechęcenie kierowców, którzy nie muszą tamtędy jeździć,by obierali inną trasę - właśnie przez ograniczenia prędkości, progi zwalniające i nadawanie priorytetu komunikacji miejskiej na tym obszarze.
Ul.Podmiejska została zaprojektowana jako część śródmiejskiej ramy, czyli najgłówniejszego z głównych ciągów kom. Kalisza i musisz mi wierzyć, nie ma w Kaliszu innego miejsca na trasę, która mogłaby przejąć funkcję ul. Podmiejskiej.
Jeżeli w naszym mieście, jakieś nieliczne 2-jezdniowe ulice w ogóle mają rację bytu, to jedną z nich powinna być właśnie ul.Podmiejska. Przecież nie po to przed laty wytyczono szeroki korytarz kom., żeby dzisiaj zniechęcać do niego kierowców by obierali inne trasy. Jakie trasy, które ulice?
I nawet jak kiedyś w przyszłości powstanie obwodnica, 2 jezdniowa Podmiejska ma sens.
Może zamiast przenosić felerne przejście dla pieszych, mogli tylko postawić sygnalizator, z przejściem na dotyk?
Re: Remont ul. Podmiejskiej
Taka zależność faktycznie istnieje-zwiększanie przepustowości zachęca kierowców do korzystania z ulicy, powodując nieraz jeszcze większe korki. Zależność ta dotyczy jednak ulic, które przed poszerzeniem nie były głównymi, tj. takich które po rozbudowie przejmują strumienie pojazdów z innych ulic/ rejonów.Jak dodasz do tego drugą jezdnię, to zakorkujesz tę ulicę na amen.
W przypadku ul. Podmiejskiej, dobudowanie 2 jezdni nie mogłoby jeszcze bardziej zwiększyć natężenia, ponieważ już teraz wszyscy korzystają z tej ulicy
Ale w jednym zgadzam się z @glootechem, że należy nadać priorytet kom. miejskiej na tym obszarze. Z tym, że nie poprzez ograniczenie indywidualnego transportu samochodowego na ul.Podmiejskiej, ale poprzez np. budowę buspasów z pierwszenstwem przejazdu na skrzyżowaniach, etc. Autobusy nie muszą przecież kursować głównymi arteriami miasta stojąc w korkach razem z pozostałymi uczestnikami ruchu.